Angst voor IS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Anoniem_89

Angst voor IS

Berichtdoor Anoniem_89 » 29 jun 2015 21:50

In de vragenrubriek staat een vraag van iemand die geeft aan dat hij/zij bang is voor de IS.
Is dit niet vreemd? Horen wij niet op God te vertrouwen in leven en dood?
De dood heeft geen macht over ons, wij mogen vertrouwen op God dat Hij er altijd voor ons zal zijn. Als het betekent dat wij vervolgd worden, gedood worden, mogen toch weten dat Jezus alle macht heeft, en Hij alles overwonnen heeft?

Romeinen 8
31 Wat moeten wij hier verder over zeggen? Als God voor ons is, wie kan dan tegen ons zijn? 32 Zal hij, die zijn eigen Zoon niet heeft gespaard, maar hem omwille van ons allen heeft prijsgegeven, ons met hem niet alles schenken? 33 Wie zal Gods uitverkorenen aanklagen? God zelf spreekt hen vrij. 34 Wie zal hen veroordelen? Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt en aan de rechterhand van God zit, pleit voor ons. 35 Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? 36 Er staat geschreven: ‘Om u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.’ 37 Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. 38Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Angst voor IS

Berichtdoor johannes1 » 01 jul 2015 09:52

Ik zat even te twijfelen waar ik deze moest plaatsen, maar ik denk dat hij hier thuis hoort"
http://www.israeltoday.nl/NewsItem/tabid/381/nid/26874/Default.aspx
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Angst voor IS

Berichtdoor MoesTuin » 13 okt 2015 09:47

Angst is een slechte raadgever.
Als je je leven geborgen en verankerd mag weten in de Heere Jezus.
Je hebt niets meer te vrezen.
Je bent beveiligd in Hem!

Dat is het Krachtigste wat je kan overkomen en kan hebben anno 2015
Dan wordt Angst veranderd in Rust in Hem, die alles overziet, het geheel.

Ruwe stormen moge woeden
Alles om mij heen lijkt donker te worden
Maar de Heere Jezus is de Rots in de branding
Zijn Licht schijnt door de duisternis

Op Zijn tijd, maakt Hij het goed.


https://www.youtube.com/watch?v=mI9OiwQzLAw


O woeste zee, o wilde baren,
ik ken geen vrees, omring mij vrij.
Hoe gij ook bruist, 'k zal rustig varen;
Mijn trouwe Loods is aan mijn zij.
Kompas en roer van mijn broos scheepje,
zijn in de Hand van mijne Heer'!
Als ik soms beef, in 't nacht'lijk duister,
hoor ik Zijn Stem, en rust keert weer.

Hoe klip en rots mij ook bedreigen,
een zandbank sluw mijn schip belaagt.
Kalm vaar ik voort naar 's hemels haven,
ik heb een Loods, trouw, onversaagd.
Kompas en roer van mijn broos scheepje,
zijn in de Hand van mijne Heer'!
Als ik soms beef, in 't nacht'lijk duister,
hoor ik Zijn Stem, en rust keert weer.

Woedt daarom voort, bruis storm en golven,
ik vrees u niet o levenszee.
Wordt ook mijn schip door schuim bedolven;
Mijn trouwe Loods, vaart met mij mee.
Kompas en roer van mijn broos scheepje,
zijn in de Hand van mijne Heer'!
Als ik soms beef, in 't nacht'lijk duister,
hoor ik Zijn Stem, en rust keert weer.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

roodwit2
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 okt 2015 16:12

Re: Angst voor IS

Berichtdoor roodwit2 » 14 okt 2015 19:20

In de bijbel staat dat we niet bang hoeven te zijn, ook niet voor oorlogen. Ik probeer meer vertrouwen op God te krijgen. Als mijn tijd komt om dood te gaan, dan zij dat zo. Wie zijn leven liefheeft zal het verliezen. Ik hoop niet dat ik gemarteld ga worden, dat lijkt me verschrikkelijk. Deze mensen krijgen volgens mij een kroon in de hemel?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Chaya » 15 okt 2015 14:29

roodwit2 schreef:In de bijbel staat dat we niet bang hoeven te zijn, ook niet voor oorlogen. Ik probeer meer vertrouwen op God te krijgen. Als mijn tijd komt om dood te gaan, dan zij dat zo. Wie zijn leven liefheeft zal het verliezen. Ik hoop niet dat ik gemarteld ga worden, dat lijkt me verschrikkelijk. Deze mensen krijgen volgens mij een kroon in de hemel?

Zo simpel is het niet echt. Angst is menselijk. Zelfs de Heere Jezus was bang, hij zweette druppels bloed.
En hoe doe je dat, meer vertrouwen krijgen?
Zoals je er nu bij zit, is het logisch dat je angst hebt om gemarteld te worden.
Maar is God niet bij machte die angst weg te nemen, op het moment dat dat moet?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Angst voor IS

Berichtdoor MoesTuin » 15 okt 2015 17:32

Chaya schreef:Zo simpel is het niet echt. Angst is menselijk. Zelfs de Heere Jezus was bang, hij zweette druppels bloed.
En hoe doe je dat, meer vertrouwen krijgen?
Zoals je er nu bij zit, is het logisch dat je angst hebt om gemarteld te worden.
Maar is God niet bij machte die angst weg te nemen, op het moment dat dat moet?


De Heere Jezus was bang, dat is geweest, Hij nam al de smarten, schulden zo ondenkbaar veel en hoog, op zich en uit genade alleen nam Hij dit op zich en moest dit dragen de dood in aan het kruis, maar Hij is opgestaan en wij zijn in Genade Vrijgekocht van al onze zonden.
De Heere Jezus is nu in de hemel bij de Heere God, de Vader

“Mijn kinderen, ik schrijf u deze dingen opdat u niet zondigt. En als iemand zondigt, wij hebben een
voorspraak bij de Vader, Jezus Christus, de Rechtvaardige; en Hij is het zoenoffer voor onze zonden; en
niet voor onze zonden alleen, maar ook voor de hele wereld.”
1 Johannes 2:1, 2

Geen smart meer daar omhoog, o zing het mee met heel je hart, Geen smart meer daar omhoog, 'k ben reizend naar die Stad, daar wacht de Gloriekroon!

https://www.youtube.com/watch?v=1ulKfBk ... 2QHe6f0wXM


k Ben reizend naar die stad,
waar Christus ’t licht zal zijn,
om eeuwig daar te zijn bij Hem,
bevrijd van zorg en pijn.



Geen smart meer daar omhoog,
geen smart meer daar omhoog;
God Zelf wist daar de tranen droog,
geen smart meer daar omhoog.

Al ’t schoon op aarde kleeft
de vloek der zonde aan,
maar in die reine stad kan nooit
de zonde binnengaan.

Daar is geen dood, geen rouw,
geen leed, geen zielsangst meer;
maar eeuw’ge blijdschap wacht de ziel
daar boven bij de Heer.

Daar is de strijd voorbij,
daar wacht de gloriekroon;
daar vindt de ware strijder rust,
en God Zelf is zijn loon.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jul 2016 20:10

Opmerkelijke nieuwtjes leek me toch iets minder geschikt voor dit, dus ik plaats het maar in dit topic. Het betreffende bericht heeft wel duidelijk raakvlakken met het bericht.

FBI verwacht honderden jihadisten in Westen na nederlaag IS

Wat ik mij afvraag: wat gaan we dan doen? Dat rustig zitten afwachten tot er weer diverse bommen ontploffen en kelen doorgesneden worden en dan uit de stoel omhoogkomen met "we denken dat we toch wat maatregelen moeten nemen", of dat tuig preventief uitroeien? Het laatste lijkt mij het veiligste.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Mortlach » 29 jul 2016 20:48

Boekenlezer schreef:Wat ik mij afvraag: wat gaan we dan doen? Dat rustig zitten afwachten tot er weer diverse bommen ontploffen en kelen doorgesneden worden en dan uit de stoel omhoogkomen met "we denken dat we toch wat maatregelen moeten nemen", of dat tuig preventief uitroeien? Het laatste lijkt mij het veiligste.


Dat laatste lijkt me alleen niet bepaald stroken met de Westerse normen en waarden, dus lijkt zo'n reactie me absoluut niet wenselijk. Gelukkig zijn er meer opties dan alleen de twee die jij schetst.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3397
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Cicero » 29 jul 2016 20:59

Boekenlezer schreef:Wat ik mij afvraag: wat gaan we dan doen? Dat rustig zitten afwachten tot er weer diverse bommen ontploffen en kelen doorgesneden worden en dan uit de stoel omhoogkomen met "we denken dat we toch wat maatregelen moeten nemen", of dat tuig preventief uitroeien? Het laatste lijkt mij het veiligste.

Nee, we hebben zoiets als mensenrechten, en de doodstraf is ook in het militaire strafrecht afgeschaft. Dat kan dus niet.

Het lijkt me wel duidelijk dat jihadisten veel strenger gestraft moeten worden dan nu het geval is, en bijvoorbeeld niet thuis mogen worden gelaten met een enkelbandje. Van hen, die daadwerkelijk aan de strijd hebben deelgenomen, moeten de meesten m.i. zéér lang de gevangenis in. En omdat ze meestal ook wel zwaar ptss zullen hebben, daarna tbs (hoewel ik niet weet of dat kan).

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2016 21:36

"Als christen hoor je niet bang te zijn want God is er toch" is wat kort door de bocht. Theoretisch helemaal juist maar in de praktijk werkt het vaak niet zo. Ben je wel bang voor dingen. Dat is niet erg. Dat mag. In de kerk is ruimte voor zwakheid want bij God is die er ook. Hij gebruikt zwakke mensen, bange mensen. Maar Hij helpt je er ook bij. Deel je angst, bidt er samen voor. Dan maakt Hij je sterk en dapper.

Boekenlezer schreef:Opmerkelijke nieuwtjes leek me toch iets minder geschikt voor dit, dus ik plaats het maar in dit topic. Het betreffende bericht heeft wel duidelijk raakvlakken met het bericht.

FBI verwacht honderden jihadisten in Westen na nederlaag IS

Wat ik mij afvraag: wat gaan we dan doen? Dat rustig zitten afwachten tot er weer diverse bommen ontploffen en kelen doorgesneden worden en dan uit de stoel omhoogkomen met "we denken dat we toch wat maatregelen moeten nemen", of dat tuig preventief uitroeien? Het laatste lijkt mij het veiligste.


En daarmee wordt ons land niet veiliger, integendeel. Dat zegt dit artikel. Maar blijven bestrijden is wel noodzakelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2016 09:46

De westerse reacties op dit soort aanslagen is cruciaal. Het zijn echt geen IS-mensen die uit Irak/Syrië hierheen komen om een metro op te blazen. Nee, het zijn mensen die hier al jaren wonen die zich achtergesteld, gefrustreerd en niet geaccepteerd voelen. En als je dan als maatschappij gekke dingen gaat roepen zoals "preventief alle moslims ruimen", dan is dat niet bepaald behulpzaam om die gevoelens van die einzelgangers weg te nemen.

Elke keer dat de respons op een aanslag er een is van saamhorigheid, acceptatie en liefde, is een slag voor IS. Dat betekent natuurlijk niet dat we alles maar op ons moeten laten afkomen; ik vertrouw erop dat de veiligheidsdiensten hier ondertussen echt wel mee bezig zijn. Maar laten we alsjeblieft IS niet in de kaart spelen met onze reacties en hen juist meer recruten leveren ipv minder.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Yoshi » 30 jul 2016 09:57

Mortlach schreef:De westerse reacties op dit soort aanslagen is cruciaal. Het zijn echt geen IS-mensen die uit Irak/Syrië hierheen komen om een metro op te blazen. Nee, het zijn mensen die hier al jaren wonen die zich achtergesteld, gefrustreerd en niet geaccepteerd voelen. En als je dan als maatschappij gekke dingen gaat roepen zoals "preventief alle moslims ruimen", dan is dat niet bepaald behulpzaam om die gevoelens van die einzelgangers weg te nemen.

Die gevoelens gaan ook niet weg. Het is namelijk een gevolg van de islamitische opvoeding die deze mensen meegekregen hebben en die door de jaren heen geïndoctrineerd zijn waardoor de persoon geconditioneerd is.
Het uitschot krijgt al decennia van alles en nog wat gratis zonder dat ze aantonen dat ze die investering waard zijn. Het knuffelen is nu wel afgelopen hoop ik/
Elke keer dat de respons op een aanslag er een is van saamhorigheid, acceptatie en liefde, is een slag voor IS. Dat betekent natuurlijk niet dat we alles maar op ons moeten laten afkomen; ik vertrouw erop dat de veiligheidsdiensten hier ondertussen echt wel mee bezig zijn. Maar laten we alsjeblieft IS niet in de kaart spelen met onze reacties en hen juist meer recruten leveren ipv minder.

Idd, al die stille tochten, de kaarsjes branden en bloemen leggen zal een grandioze slag zijn voor IS waar ze nog lang van na blijven trillen. Op naar de volgende aanslag!

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Boekenlezer » 30 jul 2016 16:04

Mortlach schreef:Dat laatste lijkt me alleen niet bepaald stroken met de Westerse normen en waarden, dus lijkt zo'n reactie me absoluut niet wenselijk. Gelukkig zijn er meer opties dan alleen de twee die jij schetst.

Het zure is natuurlijk ook, dat IS een probleem is, dat Amerika en Europa zelf hebben gecreëerd. Zoals George W. Bush met zijn "war to support terror". Hij zei (en bedoelde?) het anders, namelijk "war on terror", maar zo werkte het uiteindelijk uit. Bush en Blair, die met vuile leugens het volk misleidden om Irak maar aan te kunnen vallen (de smoes van massavernietigingswapens en banden van Saddam Hussein met Al-Qaida, vooral dat laatste is uitermate lachwekkend en ongeloofwaardig), en zo het Midden-Oosten te destabiliseren. Bovendien vielen ze een land binnen, waarvoor ze niet eens de moeite genomen hadden om het voldoende te kennen. Totaal onverantwoord dus. Dat, en nog wat zaken, gaven IS de mogelijkheid om te worden wat ze geworden zijn. Wat dat betreft zie ik wel reden tot een rechtszaak en veroordeling van o.a. G.W. Bush en T. Blair. Ze hebben wat op hun geweten staan!
In het licht van de schuld aan het ontstaan van IS is het ongetwijfeld wat inconsequent om dan vervolgens mijn voorgestelde lijn te gaan volgen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2016 18:59

Boekenlezer schreef:Het zure is natuurlijk ook, dat IS een probleem is, dat Amerika en Europa zelf hebben gecreëerd. Zoals George W. Bush met zijn "war to support terror". Hij zei (en bedoelde?) het anders, namelijk "war on terror", maar zo werkte het uiteindelijk uit. Bush en Blair, die met vuile leugens het volk misleidden om Irak maar aan te kunnen vallen (de smoes van massavernietigingswapens en banden van Saddam Hussein met Al-Qaida, vooral dat laatste is uitermate lachwekkend en ongeloofwaardig), en zo het Midden-Oosten te destabiliseren. Bovendien vielen ze een land binnen, waarvoor ze niet eens de moeite genomen hadden om het voldoende te kennen. Totaal onverantwoord dus. Dat, en nog wat zaken, gaven IS de mogelijkheid om te worden wat ze geworden zijn. Wat dat betreft zie ik wel reden tot een rechtszaak en veroordeling van o.a. G.W. Bush en T. Blair. Ze hebben wat op hun geweten staan!
In het licht van de schuld aan het ontstaan van IS is het ongetwijfeld wat inconsequent om dan vervolgens mijn voorgestelde lijn te gaan volgen.


Westers imperialisme is al wel wat ouder dan de Irak-oorlog natuurlijk, maar je hebt wel gelijk. En ze maken dezelfde fouten nog steeds. Nog steeds probeert de CIA de 'goede' rebellen in Syrië te bewapenen en te trainen zodat zij Assad omver kunnen werpen. Rara wie de vijand van de toekomst zal worden...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Yoshi » 30 jul 2016 19:10

Daarin geef ik jullie gelijk. De VN en Veiligheidsraad moeten hervormd worden om dit soort praktijken te stoppen.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten