Angst voor IS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Boekenlezer » 30 jul 2016 20:05

Eerst dacht ik 'autobom' te lezen, maar bij nader inzien blijkt er toch wat anders te staan.
IS dreigt met de atoombom. Er is reden genoeg dat serieus te nemen

Nou moet je met media misschien een beetje uitkijken hoe waar iets is, want media kunnen ook een handig propaganda-instrument zijn in het bespelen van de publieke opinie. (Heb ik geleerd door het lezen in 'De Arabische cocktail' van Jef Lambrecht.) Op de website van Trouw kom ik dit bericht bijvoorbeeld nog niet direct tegen. Dat IS het prima zal vinden om een atoomwapen te hebben, daar twijfel ik geen moment aan. Ik schat ze zeker zo in, dat wanneer ze dat zouden kunnen, ze het bezit ervan beslist niet zullen weigeren. En ook dat ze met alle middelen naar het bezit ervan zullen streven. In de Koude Oorlog waren de supermachten te voorzichtig om ze in te schakelen, maar IS zal wel niets schuwen, verwacht ik.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Boekenlezer » 30 jul 2016 20:06

Yoshi schreef:Daarin geef ik jullie gelijk. De VN en Veiligheidsraad moeten hervormd worden om dit soort praktijken te stoppen.

Wat de VN betreft, daar zitten Rusland en China ook in, en die blokkeren de toestemming voor Amerikaanse en Europese interventies. Die hebben daar, terecht, niet zo'n vertrouwen in.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Yoshi

Re: Angst voor IS

Berichtdoor Yoshi » 30 jul 2016 20:09

Boekenlezer schreef:Wat de VN betreft, daar zitten Rusland en China ook in, en die blokkeren de toestemming voor Amerikaanse en Europese interventies. Die hebben daar, terecht, niet zo'n vertrouwen in.

Dat moet dus veel effectiever kunnen zodat wapenhandel, ook aan zogenaamde gematigde rebellen, ook niet kan.

Daarnaast zou ik een veel sterkere EU willen zien die tegenwicht kan bieden aan de vieze spelletjes van de VS, desnoods maken we voor de gelegenheid een pact met Rusland.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Angst voor IS

Berichtdoor dalethvav » 01 aug 2016 09:08

Boekenlezer schreef:Wat de VN betreft, daar zitten Rusland en China ook in, en die blokkeren de toestemming voor Amerikaanse en Europese interventies. Die hebben daar, terecht, niet zo'n vertrouwen in.

Yoshi schreef:Dat moet dus veel effectiever kunnen zodat wapenhandel, ook aan zogenaamde gematigde rebellen, ook niet kan.

Daarnaast zou ik een veel sterkere EU willen zien die tegenwicht kan bieden aan de vieze spelletjes van de VS, desnoods maken we voor de gelegenheid een pact met Rusland.

Heb je dan de illusie dat de EU géén vieze spelletjes speelt in het M.-O.?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten