Gevaar vanuit Rusland?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8814
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor elbert » 24 nov 2015 22:32

StillAwake schreef:Die Russiche bommenwerpers boven de Noordzee zitten soms overigens weldegelijk in het Nederlands luchtruim.
Boven de Noordzee is volgens mij geen international luchtruim.
Er zijn in elk geval geen internationale wateren in de Noordzee, omdat deze verdeeld is onder de omringende landen.
Het Nederlandse luchtruim houdt op bij de grens van onze territoriale wateren, dus de 12 mijls zone. Daarbuiten geldt het Nederlandse verantwoordelijkheidsgebied dat 200 km verder naar het noorden en westen reikt, waar Nederland dus wel een oogje in het zeil houdt, maar wat officieel wel deel uitmaakt van het internationale luchtruim. Daar mogen de Russen dus wel vliegen, maar daar worden ze wel onderschept c.q. begeleid door Nederlandse F-16s. Bron.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7924
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor StillAwake » 25 nov 2015 08:03

elbert schreef:Het Nederlandse luchtruim houdt op bij de grens van onze territoriale wateren, dus de 12 mijls zone. Daarbuiten geldt het Nederlandse verantwoordelijkheidsgebied dat 200 km verder naar het noorden en westen reikt, waar Nederland dus wel een oogje in het zeil houdt, maar wat officieel wel deel uitmaakt van het internationale luchtruim. Daar mogen de Russen dus wel vliegen, maar daar worden ze wel onderschept c.q. begeleid door Nederlandse F-16s. Bron.

In dat geval heb ik geheel foutief aangenomen dat international luchtruim boven internationale wateren ligt.
het gebied waar je op doelt valt namelijk niet onder de internationale wateren, maar blijkbaar wel onder het internationale luchtruim!
Dank voor de verbetering!
Overigens dient hierbij opgemerkt te worden dat de Russische bommenwerper in kwestie wel door de Deense 12mijls-zone gevlogen heeft.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Boekenlezer » 27 nov 2015 22:32

Het was, dacht ik, maar een heel klein stukje wat dat Russische vliegtuig door Turkije vloog. Moet het daarvoor meteen neergeschoten worden? Ik vind dat erg rigoureus. Ik las ook over het riskeren van een wereldoorlog door Rusland, met de militaristische taal in de richting van Turkije. Turkije aanvallen is namelijk de NAVO aanvallen, wat andere partners verplicht tot deelname. Ik voel er persoonlijk weinig voor, om mee te moeten doen in een conflict tussen Rusland en Turkije. Ik zie het toch liever als een probleem wat zij tweeën hebben. Met die Erdogan heb ik niet zoveel.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Yoshi

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Yoshi » 27 nov 2015 22:57

Boekenlezer schreef:Het was, dacht ik, maar een heel klein stukje wat dat Russische vliegtuig door Turkije vloog. Moet het daarvoor meteen neergeschoten worden? Ik vind dat erg rigoureus.

Dat is het ook. Het toestel kan hooguit enkele seconden boven Turks grondgebied gevlogen hebben. Het stortte dan ook buiten Turkije neer. 1 piloot is vermoord toen hij aan een parachute naar beneden dwarrelde (of in een boom hing), waarschijnlijk door Turkse nationalistische Grijze Wolven. Daarna is zijn lichaam gruwelijk toegetakeld. De andere piloot heeft het er levend vanaf gebracht en is gered. Een reddingshelikopter schijnt ook neergeschoten te zijn tijdens de reddingsoperatie.

Daarnaast is het natuurlijk echt ontzettend dom van Erdogan. Elk Turkse toestel wat nu nog over Syrië vliegt is een schietschijf voor de Russen. Het zal me ook niets verbazen als de Grieken ook een aantal Turkse toestellen uit de lucht gaan schieten. Turkije gevechtsvliegtuigen schenden namelijk vele malen op jaarbasis het Griekse luchtruim. Kortom, fijn voor de Koerden. Turkije kan ze nu in Syrië iig niets meer maken. Elke aanval zal genadeloos worden afgestraft door de Russen die vrij spel hebben van de wettelijke machthebbers in Syrië.

Het is niet voor niets dat Turkije dit toestel heeft neergeschoten. De Russen raken vele rebellengroepen hard waaronder IS. Groepen die illegale olie handel met Turkije hebben waar de familie van Erdogan vuistdiep in schijnt te zitten.

Ik las ook over het riskeren van een wereldoorlog door Rusland, met de militaristische taal in de richting van Turkije. Turkije aanvallen is namelijk de NAVO aanvallen, wat andere partners verplicht tot deelname.

Dat zal ongetwijfeld de natte droom van Erdogan zijn. Dat gaat echter niet gebeuren. Turkije is de agressor die een buitenproportionele gewelddadige actie heeft ondernomen tegen een relatief kleine fout van de Russen (indien dat al zo is). De reactie van de NAVO, de VS en Frankrijk spreekt al wel boekdelen. De NAVO gaat hier zijn handen helemaal niet aan branden. Dit is een "feestje" waarbij Turkije zwaar op de blaren moet gaan zitten.
Ik voel er persoonlijk weinig voor, om mee te moeten doen in een conflict tussen Rusland en Turkije. Ik zie het toch liever als een probleem wat zij tweeën hebben. Met die Erdogan heb ik niet zoveel.

Juist. Laat ze het lekker fijn samen uitvechten als ze beide willen kijken wie het verste kan plassen. Daar hoeven andere naties niet bij betrokken te worden. We hebben samen met Rusland eerst IS te verslaan.

mohamed

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor mohamed » 28 nov 2015 00:55

De Nederlandse media hebben al partij gekozen voor Turkijke, want nu Rusland heeft geconstateerd dat het Turkse fruit vol ongedierte zit is dat volgens onze bronnen omdat Turkije hun vliegtuig uit de lucht heeft geschoten. Bizarre logica want droog feit blijft dat het fruit gewoon half verrot is. Moet ik dan maar rot fruit vreten om politiek correct te zijn? :oops:

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor ben db bd » 28 nov 2015 20:42

heerlijk om hier op dit topic te mogen constateren dat niet iedereen op Refoweb z'n informatie slechts van de zwaar aan de financiële top-elite onderworpen mainstreammedia gaart. Naarmate de tijden vorderen zullen wij immers meer en meer de echte feiten van onafhankelijke sites op internet moeten vernemen. En dat zolang die nog niet van internet afgeveegd zijn, wat morgen al zou kunnen gebeuren, omdat te veel mensen niet dom genoeg meer gehouden kunnen worden in deze voor mij zo moderne tijden. Wat een zegen vind ik het nu nog net redelijk vrije internet dan !!

Deze draad nog weer even doorgenomen hebbende, zou ik toch inzake het destijds boven Oekraïne neergehaalde vliegtuig op willen merken dat het mij zo opviel dat zo'n groot deel van de cockpit-rompbeplating ontbrak bij de reconstructie van het toestel, m.i. juist op de plaats waar ooit iemand de foto's van toonde welke een regen van kogelinslagen lieten zien, behorende bij een van rechts genaderde straaljager van beslist niet Russische origine.
Van de Spaanse (?) verkeersleider welke e.e.a. vlak na aanslag meldde, (er zouden twee jagers waargenomen zijn) hebben we m.i. ook nooit meer wat gehoord. Mijn vermoeden is dus dat wij zeker niet meer moeite zouden kunnen hebben met liegen als de Russen en vrijwel alle leugens ons nog door Amerika, de duidelijke baas van de NAVO opgelegd worden ook. Ach waarom zou je niet liegen als de leugen zwaar in je voordeel is? De koran schrijft dat zelfs voor, zoals we weten. Wen er maar vast aan .......

Dan ben ik de juiste cijfers weer vergeten hoor, maar was de breedte van het uitsteekseltje van Turkije geen 1,7 km? Zou een jager op topsnelheid daar niet in 5 seconden overheen zijn? Zou hij als hij er 15 seconden over deed niet uit de lucht vallen? (te langzaam) Zouden de Turken hun informatie dat de Rus er aankwam niet van de Amerikanen hebben, zoals ik las? Spelen de Amerikanen en de Turken niet heel erg al heel lang onder één hoedje? De 'baas' van de NAVO met een geboren moslim als president en het op hen na grootste (moslim-)leger met 800 000 of zo iets manschappen? Moet je je indenken dat ISIS slechts ergens tussen de 30 en 40 000 terroristen heeft en Amerika samen met Turkije daar geen echte winst op wist te boeken, wat een kluchtig toneelstukje hè?

Recep Erdogan heeft belang bij Syrië t.b.v. zijn wederoprichting van het Groot Ottomaanse Rijk en de grens met Israël om Jeruzalem te kunnen 'beschermen', en ISIS doet het vieze werk voor hem. De Koerden werken dat tegen, dus moeten die dood! Amerika zou zelfs aan de wieg van ISIS hebben gestaan en traint (CIA) hen in de Turkse kampen (en bracht er zelfs een aantal gauw met vliegtuigen in veiligheid toen de Russen begonnen te bombarderen, vanwege het geïnvesteerde kapitaal in ISIS, las ik) Hoe lang mogen we dat nog lezen ??

Lieve mensen, natuurlijk is Poetin een straatvechter van origine, maar wel een stoere hoor!, niet zo glibberig als wij zijn.
Heeft hij de Krim afgepakt, zoals wij roepen? Gisteren las ik nog van een Duitse toprechtsgeleerde dat het middels vrije keuze van een grote meerderheid van de bevolking ging en volkomen gerechtelijk legaal was!
Als je dan leest hoe de vazallenregering in Kiev tot stand is gekomen met op de hoogste posten Amerika welgezinde buitenlanders welke daartoe met spoed werden genaturaliseerd, dan schaam ik mij bij die club te behoren! En dat lees ik dan in AMEN, het magazine van het Morgenrood.
En ze zijn daar nog net zo corrupt in Kiev als altijd, zag ik zelfs Koenders op TV erkennen. Zag u 't ook?
Heeft u ook getekend op Geen Peil, t.b.v. een democratisch referendum? ik vind dat wij Poetin daarin ook niet moeten tergen.
drs. Jan van Barneveld - wat lees ik hem toch graag! - noemt Brussel zelfs al het Beest. Dat klinkt al erg apocalyptisch, vind u ook niet?
Zullen wij objectief proberen te blijven in de aanstormende valse tijd?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Johan100 » 28 nov 2015 21:56

ik had een bericht geplaatst die off-topic was!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor pindas83 » 30 nov 2015 19:24

Johan, ik heb je bijdrage gelezen en ben bang dat de meeste mensen dat niet willen slikken.
Vaak zijn dat wel de lui die zonder onderzoek te doen alles onder complottheorie scharen.
Misschien dat een apart topic openen helpt?!

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor johannes1 » 19 jan 2016 16:12

Is dit topic in een ander daglicht komen te staan, nu Rusland vecht in Syrie, waardoor het Syrische leger weer kan aanvallen. Meerdere landen uit het M-O zich in gaan laten met rusland.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Yoshi

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Yoshi » 19 jan 2016 16:26

Ik vind het prima dat Rusland een bevriende staat die daarom verzoekt bijstaat in de strijd tegen IS.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8814
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor elbert » 21 jan 2016 11:23

Poetin heeft waarschijnlijk de moord op Litvinenko persoonlijk goedgekeurd, aldus een Britse rechter: http://nos.nl/artikel/2081758-rechter-p ... -goed.html
Litvinenko is vermoord met het radioactieve polonium dat uit een militaire Russiche kernreactor uit de Oeral kwam, waarna de Russische geheime dienst (de FSB) er een vergiftigingswapen van maakte, die geheim agenten in zijn thee hebben gedaan.
Polonium is bijzonder moeilijk op te sporen in het lichaam en het duurde even voordat de beste Britse wetenschappers erachter kwamen dat Litvinenko ermee vergiftigd was (zie hier: http://www.bbc.com/news/magazine-33678717 en hier: http://www.theguardian.com/world/2016/j ... own-murder).
De rechter concludeert dus dat de Russische geheime dienst erachter zat en aangezien Poetin de hoogste baas is....

Natuurlijk ontkent Rusland in alle toonaarden, maar het gebruik van polonium dat uit een Russische militaire kernreactor komt en wat vervolgens tot een geavanceerd vergif is gemaakt (dat maak je echt niet ergens in een schuurtje), wijst linea recta naar het Kremlin.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Johan100 » 21 jan 2016 12:12

zou kunnen, maar het kan ook heel anders liggen, maar waarom moeten we het weten eigenlijk.
De berichtgeving in de msn is zeer eenzijdig. Dus je bouwt je mening op het nieuws van de nos?

Het Nederlandse ANP haalt/koopt het nieuws rechtstreeks van Reuters (een van de grootste persbureaus van de wereld) Het ANP levert (met uitzondering van de Groene Amsterdam en De Correspondent) aan alle grote Nederlandse persbureaus/media het internationale nieuws.

In augustus 2006 kreeg Reuters kritiek door een foto die het persbureau had geleverd van de Israëlische beschietingen van doelen in zuidelijk Libanon. Op de foto van freelance-fotograaf Adnan Hajj waren rookwolken te zien die veel zwarter waren gefotoshopt. Het geval leidde tot een discussie over de betrouwbaarheid van het werk van freelancefotografen. Onmiddellijk nadat dit bekend werd heeft Reuters de samenwerking met Adnan Hajj beëindigd, en al zijn foto's uit het foto-archief verwijderd.

In 2010 kwam Reuters wederom in opspraak wegens vermeende anti-Israëlische vooringenomenheid. Het bleek dat twee foto's aangaande de onderschepping van het scheepskonvooi voor Gaza waren bewerkt en dat messen van pro-Palestijnse activisten en een plas bloed van een Israëlische soldaat aan boord van de Mavi Marmara waren verwijderd.

De eigenaren van deze mediagroepen zijn veelvuldige bezoekers van de Bilderberg conferenties, zitten in de Council on Foreign Relations, zijn lid van Jerusalem Foundation Germany of hebben commissariaten in de Rockefeller Universteit en het Mount Sinai hospital.

Op dit moment leven wij in een tijdperk waarin de westerse samenleving dominant is en de media financieel bepaald wordt door enkele grote spelers (Reuters, Murdoch, Thomson) onder invloed van enkele zeer vermogende aandeelhouders zoals de Rothschild en Mohm (Bertelmann) familie. Nu bepalen deze vermogende families niet direct het nieuws bij u thuis en hebben de verschillende persgroepen wel een bepaalde journalistieke vrijheid of een zekere onafhankelijkheid. Wel wordt deze journalistieke vrijheid beperkt door wat in de mainstream gangbaar is. Kritische alternatieve media wordt nauwelijks gefinancierd. Besluitvorming van de financiële elite vindt plaats in besloten kringen. De massamedia publiceren daar niet tot nauwelijks over of geven een zeer eenzijdig beeld van de werkelijkheid. Tunnelvisie of angst voor het verliezen van je baan spelen daarbij een grote rol, als mainstream journalist dien je in de pas te lopen met de eindredactie. Een journalist pleegt zelfcensuur als hij buiten de gebaande paden van de eindredactie wil schrijven. Je zult dan ook niet snel kritische stukken over onszelf lezen in de mainstream media. De massamedia zullen ook niet snel iets buiten hun eigen ideologie schrijven: het westen als goede herder en beschermheer van de wereld tegen Rusland met corrupte oorlogszuchtige handlangers.

De koude oorlog tussen Putin en het Westen is daar een goed voorbeeld van. Het westen wijst snel naar de Russische propaganda machine (Russian Today), maar het westen maakt zelf ook gebruik van propaganda. Alleen willen we dat zelf niet meer zien. Onze westerse propaganda machine is ook iets geraffineerder dan de Russische propaganda machine.

bron: https://duurzamesamenlevingeconomie.wordpress.com/complottheorieen-of-eenzijdige-westerse-berichtgeving/

Geeft te denken.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8814
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor elbert » 21 jan 2016 14:38

Johan100 schreef:zou kunnen, maar het kan ook heel anders liggen, maar waarom moeten we het weten eigenlijk.
De berichtgeving in de msn is zeer eenzijdig. Dus je bouwt je mening op het nieuws van de nos?
Nee, op het rapport van de Britse onderzoeksrechter dat gewoon online staat: https://www.litvinenkoinquiry.org/report
Of de media altijd evenwichtig en correct verslag doen, is een ander onderwerp.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Johan100 » 22 jan 2016 17:48

oke, maar dat onderzoeksrapport van de mh17 heb ik ook weinig vertrouwen in.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Yoshi » 22 jan 2016 17:53

En stel dat Poetin zelf opdracht heeft gegeven tot het ombrengen? We denken hier toch serieus niet dat andere wereldleiders zoals bijvoorbeeld onze bondgenoot Obama dat niet doet als dat nodig is voor grote staatsbelangen?

Het spionnenwereldje staat er om bekend vrij gevaarlijk te zijn.

Maar goed, de aandacht moest weer afgeleid worden van de gebrekkige voortgang in de oorlog tegen IS en de immigratiecrisis in de EU. En dus was dit wel een leuk moment om zo'n onderzoekje naar de media te versturen. Allemaal best begrijpelijk.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten