Gevaar vanuit Rusland?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Boekenlezer » 09 mei 2015 15:31

Omdat dit meer algemeen over Rusland gaat, en het dus niet zo goed past in het topic over het gebeuren in Oekraïne, heb ik maar een nieuwe draad geopend.

Ik zat gisteren een artikel te lezen over Rusland. Ik heb begrepen dat Rusland zich in hoog tempo aan het herbewapenen is. Ik las over de Armata T-14 tank, die tijdens de herdenking van de Tweede Wereldoorlog (70 jaar geleden) in Moskou gepresenteerd is. Daarmee willen ze andere oude tanks (T-90?) uit het leger gaan vervangen. En ik heb begrepen dat het een erg capabele tank moet zijn. Reden om eens aan een opvolger van de Leopard-2 en de M1 Abrams te gaan denken. Het leger van Rusland bestaat uit veel oude schroot? Over een tijdje waarschijnlijk niet meer.

Ik begin me dan wel een beetje af te vragen: wat is Rusland allemaal van plan?

Nog wat leesvoer:
Wikipedia (de): T-14
Why America Should Really Fear Russia's Armata T-14 Tank
Trouw: Poetin viert feestje met z'n nieuwe vrienden
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Chaya » 09 mei 2015 15:43

Ik maak me ook best zorgen, al dat militair vertoon (er ging dan wel iets fout gisteren :mrgreen: )
Volgens diplomatie-deskundige Robert van de Roer echter, begint nu de boycot zijn vruchten af te werpen.
Een aantal jaren geleden stond Poetin nog met allerlei regeringsleiders om zich heen - zelfs J.P. Balkenende - nu komt er vrijwel niemand meer uit het westen.
Zouden er geen kartonnen tanks tussen gereden hebben? Dat werd eerder toch ook gedaan.
Eerst was er de koude oorlog, toen werd het wat warmer, maar intussen is het weer vrieskou.
Ongrijpbaar groot land. Hitler liep zich er ook op stuk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Mortlach » 09 mei 2015 16:23

Wat moet een land in vredesnaam met tanks in een tijdperk van drones en precisie-bombardementen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Boekenlezer » 09 mei 2015 17:44

De tank speelt een nogal centrale rol in het leger, sinds de twintigste eeuw. Zou dat nu in één keer over zijn?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Mortlach » 09 mei 2015 19:17

Boekenlezer schreef:De tank speelt een nogal centrale rol in het leger, sinds de twintigste eeuw. Zou dat nu in één keer over zijn?


Ik weet in ieder geval dat het Amerikaanse leger recent een partij tanks in de maag kreeg gesplitst waar niemand op zat te wachten. Kwestie van een senator die per se de tank-fabriek in zijn staat werk wilde geven. Enfin, natuurlijk zul je altijd wel een paar tanks nodig hebben om de steden die je net hebt platgebombardeerd in te nemen, maar een tank maakt geen schijn van kans tegen een drone.

http://www.wealthdaily.com/articles/21s ... olete/5017
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor mohamed » 09 mei 2015 19:44

Voor grondgevechten zijn tanks handig.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Mortlach » 09 mei 2015 21:16

mohamed schreef:Voor grondgevechten zijn tanks handig.


Mwa, niet echt hoor. De gevechten hebben zich van de vlakten naar de steden verplaatst, en daar kun je niet zo heel veel met een tank - gewone soldaten zijn sneller en ook uit PR-oogpunt is het beter niet met explosieve ammunitie op gebouwen te schieten. Je wilt wel een paar tanks achter de hand houden, maar dan meer als ondersteuningsrol dan als hoofdmacht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor mohamed » 09 mei 2015 22:16

mohamed schreef:Voor grondgevechten zijn tanks handig.

Mortlach schreef:Mwa, niet echt hoor. De gevechten hebben zich van de vlakten naar de steden verplaatst, en daar kun je niet zo heel veel met een tank - gewone soldaten zijn sneller en ook uit PR-oogpunt is het beter niet met explosieve ammunitie op gebouwen te schieten. Je wilt wel een paar tanks achter de hand houden, maar dan meer als ondersteuningsrol dan als hoofdmacht.

Nou, ik dacht het niet. Lees dit maar.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Mortlach » 10 mei 2015 11:31

mohamed schreef:Nou, ik dacht het niet. Lees dit maar.


Daar lees ik toch echt het volgende

A British military document from 2001 indicated that the British Army would not procure a replacement for the Challenger 2 because of a lack of conventional warfare threats in the foreseeable future. The obsolescence of the tank has been asserted, but the history of the late 20th and early 21st century suggested that MBTs were still necessary.[19]

en

They were originally designed in the Cold War to combat other MBTs

In asymmetric warfare, main battle tanks are deployed in small highly concentrated units. MBTs fire only at targets at close range and instead rely on external support such as unmanned aircraft for long range combat.[35]

MBT's worden dus voornamelijk gebruikt om in te zetten tegen andere MBT's en er wordt al gesproken over de overbodigheid (obsolescence). Unmanned aircraft for long range combat zijn natuurlijk gewoon drones.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor mohamed » 10 mei 2015 20:57

Ze worden nog steeds ingezet en aangezien ze nog gemaakt worden kan je wel nagaan dat ze gebruikt worden want voor niets gaat de zon op.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Mortlach » 10 mei 2015 21:43

mohamed schreef:Ze worden nog steeds ingezet en aangezien ze nog gemaakt worden kan je wel nagaan dat ze gebruikt worden want voor niets gaat de zon op.


Helemaal schrappen zal voorlopig niet gebeuren, maar verder gaat de praktijk voorbij aan je argument. De aanschaf van tanks betekent niet automatisch ook de inzet van tanks.

In Amerika staan hele velden gloednieuwe tanks weg te rotten omdat de senator van de staat waar de fabriek staat dat bedrijf aan het werk wilde houden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor johannes1 » 11 mei 2015 11:28

Misschien verkopen aan Rusland die wil ze vast wel hebben.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor ben db bd » 11 mei 2015 14:10

eigenlijk boeit mij heel die discussie over tanks en drones niet zo erg.
Waar we weten dat zowel Amerika als Rusland reeds decennia over genoeg nucleaire wapens beschikken - en dat natuurlijk niemand die ruimt - ,om de hele wereld 100 keer onbewoonbaar te maken, tot eer van het ZK, doet het er niet zo toe wat het kleinere spul bij echte oorlog, zoals in Openbaring voorzegd, vermag, toch?

Wat mij meer boeit is de achtergrond van de financiële belangen in heel de oorlogshitserij waar we nu in gebracht zijn.
We weten dat de euro op klappen staat, maar de dollar nog veel erger. Als het financiële systeem instort, heeft wie het meeste geld heeft de grootste pijn. Daar zit de 1% hyper-rijken (de onzichtbaren met de grote namen, ver boven de 'financiële markten') natuurlijk niet op te wachten, weshalve die groot belang in oorlog beginnen te krijgen. En waar zij de politiek kunnen manipuleren - daarom ook is Mark Rutte ook niet echt zo'n draaikont als wat wij van hem zien, maar wordt hij en Dijsselbloem regelmatig in Brussel de les gelezen om onderhorig te blijven, anders ....... - is de Europese politieke retoriek vol stoere praat en demonstratie nabij de oostgrenzen van het EU-rijk.
Waar Poetin wel een straatvechter is van origine, maar geen domme zoals ......., wordt hij wel door ons gedwongen om mee te doen aan dat levensgevaarlijke haantjesgedrag.

Omdat de rentestand van het echte grote geld op bijna nul staat, (dat moet wel, want anders valt half Europa terstond af) levert dit voor de biljardairs relatief te weinig op. Maar als we de zegenrijke verworvenheden van 70 jaar vrede weer duivels gaan vernietigen, dan wordt er aan de wapens, aan de oorlog zelf en aan de benodigde wederopbouw weer grof geld verdiend, zoals het altijd reeds ging.
Daar kreeg en krijgt nooit iemand de schuld van.

Overigens denk ik dat van echte wederopbouw pas in het Vrederijk sprake kan zijn, als ik het verloop zoals ons in Openbaring en andere profetieën wordt geschetst tot mij door laat dringen.
Enkel al die enge nucleaire bom in de hogere luchtlagen welke de elektromagnetische stromingen?? verstoort, zodat alle elektriciteit uitvalt, zal een vrijwel onoverkomelijke ramp gaan veroorzaken en ons naar 'Kaninefatentijden' terugvoeren. ....... (dat waren toch konijnenvatters?)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Boekenlezer » 11 mei 2015 17:57

Dat klinkt mij ook wat erg als samenzweringssensatie. En mij zijn in de tekst van Openbaring nog geen bijsluitertjes (aangeknoopte briefjes aan verzen) opgevallen waarop bijvoorbeeld stond 'dit gaat gebeuren in 2025'.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Boekenlezer » 11 mei 2015 17:59

Ik vind dit er wel eng uitzien:

Afbeelding

Dat is een RS-24 raket. Dat ziet er al uit als: als je die op je dak krijgt, ben je niet jarig. Dat moet een klap geven die enorm is, dat kan niet anders. Het blijkt om een nucleair wapen te gaan. Dus ja, daar moet je vooral vèr bij uit de buurt zijn als die ergens neerkomt.
Brr, wat ziet dat ding er eng uit!

Nog twee Wikipedia-links:
RS-24 Yars
RS-24 (Rakete)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten