Gevaar vanuit Rusland?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor BladeStraight » 22 jan 2016 18:50

Yoshi schreef:En stel dat Poetin zelf opdracht heeft gegeven tot het ombrengen? We denken hier toch serieus niet dat andere wereldleiders zoals bijvoorbeeld onze bondgenoot Obama dat niet doet als dat nodig is voor grote staatsbelangen?


En wie zou Obama dan omgebracht hebben omdat die onwelgevallige meningen over de Amerikaanse regering had? Daarbij, zelfs al zou dat zo zijn, dan is dat nog niet relevant in deze discussie. Die gaat namelijk over Poetin, een gevaarlijke dictator.
Maar goed, de aandacht moest weer afgeleid worden van de gebrekkige voortgang in de oorlog tegen IS en de immigratiecrisis in de EU. En dus was dit wel een leuk moment om zo'n onderzoekje naar de media te versturen. Allemaal best begrijpelijk.


Een gerechtelijke uitspraak, geen "onderzoekje".
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Yoshi

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Yoshi » 22 jan 2016 18:57

BladeStraight schreef:En wie zou Obama dan omgebracht hebben omdat die onwelgevallige meningen over de Amerikaanse regering had? Daarbij, zelfs al zou dat zo zijn, dan is dat nog niet relevant in deze discussie. Die gaat namelijk over Poetin, een gevaarlijke dictator.

Dit topic gaat over Rusland. Een bevriende staat. Poetin is president van Rusland, direct gekozen door de bevolking in een rechtstreekse stemming en bovendien behoorlijk geliefd onder de Russische bevolking. Zo geliefd zelfs dat Rutte daar nog heel veel van kan leren. Wat dat betreft is Rutte als minister president een stuk minder democratisch want niet direct door de bevolking gekozen.
En wie er omgebracht is op bevel van Obama? Dat zullen we over een jaartje of 50 wel weten. Ga er gezien de vele oorlogen die Amerika voert maar vanuit dat het een behoorlijk waslijstje is aan oorlogsmisdadigers, drugslords en ander gespuis wat een gevaarlijk beroep heeft gekozen.
Een gerechtelijke uitspraak, geen "onderzoekje".

Lol. Een onderzoekje met een uitspraak van een rechtbank die ongetwijfeld een eigen politieke agenda heeft. Laat je toch niet zo makkelijk misleiden.

Maar ik zei al; stel dat Poetin dit gedaan heeft, wat dan nog. Het is niet ongebruikelijk en er gaat helemaal niets veranderen.
Het nieuws dat Ernie weer een banaan in zijn oor heeft is bijna interessanter.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor BladeStraight » 24 jan 2016 17:17

Yoshi schreef:Dit topic gaat over Rusland. Een bevriende staat. Poetin is president van Rusland, direct gekozen door de bevolking in een rechtstreekse stemming en bovendien behoorlijk geliefd onder de Russische bevolking. Zo geliefd zelfs dat Rutte daar nog heel veel van kan leren. Wat dat betreft is Rutte als minister president een stuk minder democratisch want niet direct door de bevolking gekozen.


Er wordt in Rusland constant gesjoemeld bij verkiezingen en het feit dat Poetin geliefd zou zijn zegt meer over de macht van staatspropaganda.

En wie er omgebracht is op bevel van Obama? Dat zullen we over een jaartje of 50 wel weten. Ga er gezien de vele oorlogen die Amerika voert maar vanuit dat het een behoorlijk waslijstje is aan oorlogsmisdadigers, drugslords en ander gespuis wat een gevaarlijk beroep heeft gekozen.


Maar geen politieke tegenstanders.

Lol. Een onderzoekje met een uitspraak van een rechtbank die ongetwijfeld een eigen politieke agenda heeft. Laat je toch niet zo makkelijk misleiden.


Het lijkt me heel plausibel dat het Kremlin er achter zit, en als ik je posts zo lees lijk jij je wel te laten misleiden door RT propaganda.

Maar ik zei al; stel dat Poetin dit gedaan heeft, wat dan nog. Het is niet ongebruikelijk en er gaat helemaal niets veranderen.
Het nieuws dat Ernie weer een banaan in zijn oor heeft is bijna interessanter.


En dus? Poetin is een dictator, dat wordt hier weer duidelijk geillustreerd. Rusland valt naar believen andere landen binnen en is daarom gevaarlijk voor de internationale rechtsorde.

"Ja maar dat doet Amerika ook!" - klopt, en kijk wat er van terecht is gekomen.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Yoshi

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Yoshi » 24 jan 2016 17:47

BladeStraight schreef:Er wordt in Rusland constant gesjoemeld bij verkiezingen en het feit dat Poetin geliefd zou zijn zegt meer over de macht van staatspropaganda.

Volgens mij waren het redelijk eerlijke verkiezingen. Tenzij je het tegendeel aan kan tonen gaan we daar dus maar vanuit.
Dat Poetin geliefd is zegt veel over zijn beleid wat de Russen weer zelfvertrouwen geeft. Staatspropaganda is overigens iets waar we ook hier last van hebben.
Maar geen politieke tegenstanders.

Dat valt niet uit te sluiten. Er zijn overigens vele manieren om je politieke tegenstanders het zwijgen op te leggen.
Het lijkt me heel plausibel dat het Kremlin er achter zit, en als ik je posts zo lees lijk jij je wel te laten misleiden door RT propaganda.

Ik sluit het zeker niet uit. Vandaar ook mijn "stel" opmerking.
En dus? Poetin is een dictator, dat wordt hier weer duidelijk geillustreerd. Rusland valt naar believen andere landen binnen en is daarom gevaarlijk voor de internationale rechtsorde.

Dat mag je allemaal vinden. Het is echter niet meer dan jouw mening. Het zal ook helemaal niets veranderen.
Rusland valt overigens niet naar believen andere landen binnen. Dat is gewoon feitelijk onjuist. Rusland valt vele malen minder andere landen binnen dan de VS en haar bondgenoten. Naar believen gebeurd het niet.
Dat Poetin een dictator zou zijn is feitelijk overigens ook onjuist. Maar goed, het staat je vrij om je mening te hebben.
"Ja maar dat doet Amerika ook!" - klopt, en kijk wat er van terecht is gekomen.

De VS staan er een stuk beter voor dan de EU. De VS spelen uitmuntende verdeel en heers tactiek. En de EU laat zich gewillig hiervoor gebruiken.

Je kan wijzen naar Rusland en wat er daar allemaal mis is of mis gaat. Je kan beter naar de EU kijken.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor ben db bd » 24 jan 2016 22:37

lieve mensen, het gevaar van ons naar Rusland toe, wat je slechts op de alternatieve media kunt lezen, is toch vele malen groter dan het gevaar vanuit Rusland naar ons toe? Natuurlijk is Poetin een straatvechter, maar wel een stoere. Zelf schaam ik mij vaak dat ik bij ons hoor. Gelukkig hebben straatvechters een aanmerkelijk groter incasseringsvermogen dan lorrebalen zoals wij zijn. Hopelijk houden we het dan nog even.
Maar dra na het witte paard met de overwinnaar er op, komt volgens onze voorzeggingen in Op.6 wel het rode paard met verschrikkelijk veel oorlogs-slachtingen tot gevolg. Wie er nu onder welkomsgeroep van ons hier aan het overwinnen is, zal zo onderhand wel duidelijk zijn, dunkt mij, maar hoe breed de afslachtingen daarna zullen zijn, overzie ik niet. Wie al wel?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor elbert » 25 jan 2016 09:26

ben db bd schreef:Natuurlijk is Poetin een straatvechter, maar wel een stoere. Zelf schaam ik mij vaak dat ik bij ons hoor.
Het is helemaal niet stoer om politieke tegenstanders te vergiftigen met polonium. Het is eigenlijk ongelofelijk laf.
Als je graag bij zo'n stoere vent wil horen, is emigratie naar het failliete Rusland natuurlijk een optie. Moedertje Rusland is niet zachtzinnig tegenover haar kinderen.
Yoshi schreef:Dat Poetin een dictator zou zijn is feitelijk overigens ook onjuist.
Ik stel voor dat je in Rusland eens een TV-kanaal gaat oprichten die onafhankelijke journalistiek wil bedrijven, inclusief kritiek op Poetin. Dan wil ik graag je mening over hoe dat gelukt is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Yoshi » 25 jan 2016 16:34

elbert schreef:Ik stel voor dat je in Rusland eens een TV-kanaal gaat oprichten die onafhankelijke journalistiek wil bedrijven, inclusief kritiek op Poetin. Dan wil ik graag je mening over hoe dat gelukt is.

Want ja, dat het moeilijk is om een TV-kanaal op te richten is een teken van dictatuur. Heb je enig idee hoe moeilijk is in Nederland om een TV-kanaal op te richten? Daar waren zelfs hele constructies voor nodig via het buitenland. Wat te denken van zeezenders? Ken je vaderlandse geschiedenis.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor BladeStraight » 25 jan 2016 22:22

Yoshi schreef:Dat mag je allemaal vinden. Het is echter niet meer dan jouw mening. Het zal ook helemaal niets veranderen.
Rusland valt overigens niet naar believen andere landen binnen. Dat is gewoon feitelijk onjuist. Rusland valt vele malen minder andere landen binnen dan de VS en haar bondgenoten. Naar believen gebeurd het niet.
Dat Poetin een dictator zou zijn is feitelijk overigens ook onjuist. Maar goed, het staat je vrij om je mening te hebben.


Rusland heeft zowel Georgië als Oekraine binnengevallen en regeert diverse andere landen (Belarus, Armenië, Centraal Aziatische dictaturen) by proxy. Tevens heeft Poetin genocide gepleegd op de Tsjetsjeense bevolking en heeft het Servië gesteund bij de Balkanoorlogen. Dit lijkt me prima bij een dictatuur passen.

Om over elementaire zaken als vrije pers en vrijheid van vergadering maar te zwijgen.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Yoshi

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Yoshi » 26 jan 2016 06:42

Als dat de definitie van dictatuur dan moet voorstellen kunnen we dus prima stellen dat Nederland, de EU en de VS allemaal dictaturen zijn.

Wat is je probleem dan nog met een dictatuur? Je woont er zelf in 1.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor elbert » 26 jan 2016 09:06

Yoshi schreef:Want ja, dat het moeilijk is om een TV-kanaal op te richten is een teken van dictatuur. Heb je enig idee hoe moeilijk is in Nederland om een TV-kanaal op te richten? Daar waren zelfs hele constructies voor nodig via het buitenland. Wat te denken van zeezenders? Ken je vaderlandse geschiedenis.
Het verschil tussen Nederland en Rusland, is dat het in Nederland moeilijk, maar mogelijk is en in Rusland volstrekt onmogelijk. Ik had al verwacht dat je met "de vaderlandse geschiedenis" aan zou komen, maar dat is een afleidingsmanoeuvre. In Nederland is er volop gelegenheid om de overheid te bekritiseren. Dat doet ook bijna iedereen, ik ook (zoals bijvoorbeeld over de Teevendeal). Daarvoor gaat niemand de cel in.
Probeer dat in Rusland eens en kijk of je dan er zonder kleerscheuren vanaf komt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Yoshi » 26 jan 2016 18:37

elbert schreef:Het verschil tussen Nederland en Rusland, is dat het in Nederland moeilijk, maar mogelijk is en in Rusland volstrekt onmogelijk.

Niets is onmogelijk. Ook in Rusland niet.
Ik had al verwacht dat je met "de vaderlandse geschiedenis" aan zou komen, maar dat is een afleidingsmanoeuvre. In Nederland is er volop gelegenheid om de overheid te bekritiseren. Dat doet ook bijna iedereen, ik ook (zoals bijvoorbeeld over de Teevendeal). Daarvoor gaat niemand de cel in.

Je weet hoeveel druk er is gezet door politieke krachten en justitie om de zaak van Demmink in de doofpot terug te drukken? Je weet dat de politie vandaag de dag bij mensen langs komt voor een "gesprek" als ze iets wat de regring niet leuk vind op Twitter zetten?

Rusland is geen paradijs, zal het ook niet worden. Rusland en de Russische cultuur hebben gewoon een harde leider nodig. Altijd al zo geweest. Maar weest toch niet zo ontzettend naïef over Nederland. En laat je niet zo ontzettend beïnvloeden door Nederlandse staatsmedia die Rusland afschilderen als het grootste gevaar. Juist daarin meelopen zorgt voor haat en nijd en voor polarisatie. Het zorgt ervoor dat er een sfeer ontstaat waarin er oorlog kan ontstaan en waar honderdduizenden jonge mannen klaar gestoomd worden om zich af te laten schieten in het belang van de hoge heren van de VS en EU. Een oorlog waarin Europa wederom het strijdtoneel is en wij onze steden en landen wederom vernietigd zien worden inclusief een hele generatie jonge mensen.

Yoshi

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Yoshi » 28 jan 2016 20:36

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _down.html

Helaas is Pieter Omtzigt een van de weinige politici die wel daadwerkelijk de onderste steen boven wil hebben en doet onze regering er alles aan om zoveel mogelijk geheim te houden en zo weinig mogelijk antwoorden te vinden en geven. Schandalig.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Johan100 » 28 jan 2016 21:10

Yoshi schreef:
Je weet hoeveel druk er is gezet door politieke krachten en justitie om de zaak van Demmink in de doofpot terug te drukken? Je weet dat de politie vandaag de dag bij mensen langs komt voor een "gesprek" als ze iets wat de regering niet leuk vind op Twitter zetten?

Rusland is geen paradijs, zal het ook niet worden. Rusland en de Russische cultuur hebben gewoon een harde leider nodig. Altijd al zo geweest. Maar weest toch niet zo ontzettend naïef over Nederland. En laat je niet zo ontzettend beïnvloeden door Nederlandse staatsmedia die Rusland afschilderen als het grootste gevaar. Juist daarin meelopen zorgt voor haat en nijd en voor polarisatie. Het zorgt ervoor dat er een sfeer ontstaat waarin er oorlog kan ontstaan en waar honderdduizenden jonge mannen klaar gestoomd worden om zich af te laten schieten in het belang van de hoge heren van de VS en EU. Een oorlog waarin Europa wederom het strijdtoneel is en wij onze steden en landen wederom vernietigd zien worden inclusief een hele generatie jonge mensen.


Ik heb geen twitter, maar ze mogen gerust op de koffie komen hoor.
Ik heb weleens wat gelezen over de Demmink-zaak. Ooit komt alles boven.

Wat de MH17 zaak betreft, heb ik het vermoeden dat de regering meer weet dan ze naar buiten brengen, maar ik kan er net zo goed naast zitten.
Er wordt wel tamelijk geheimzinnig over gedaan. Er lijken duidelijk inslagen van een buitenboord mitrailleur in de romp te zitten.
Als Rusland er niet achter zit, weten ze het zelf ook neem ik aan, dus het lijkt wel een politiek spelletje. Maar goed, heel veel heb ik er niet aan om het te weten denk ik.
Ondertussen nog steeds veel families in rouw.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 29 jan 2016 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor pindas83 » 29 jan 2016 17:08

johan100: Wat de MH 19 zaak betreft


Hebben ze die ook al te pakken gehad :wink:

De hele zaak stinkt inderdaad, ook het verhaal Demmink is om misselijk van te worden.
Wat MH17 aangaat: waarschijnlijk krijgen we nooit te weten hoe eea is gegaan maar het zou me verbazen als deze door de Russen zou zijn neergehaald gezien de door jullie aangekaarte redenen.

Ik stel me de vraag af wat eerder komt, een serieus conflict met de Russen of burgeroorlog ivm de import van hoogopgeleide Syrische (tand)artsen en schattige gezinnetjes.
Of ben ik een doemdenker? 8-[

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Johan100 » 29 jan 2016 18:25

Hebben ze die ook al te pakken gehad :wink:

Vlucht 17 inderdaad.

Ik stel me de vraag af wat eerder komt, een serieus conflict met de Russen of burgeroorlog ivm de import van hoogopgeleide Syrische (tand)artsen en schattige gezinnetjes.
Of ben ik een doemdenker? 8-[


Waarom vraag je jezelf dat af?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten