Gevaar vanuit Rusland?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Optimatus » 15 nov 2016 19:04

En waarom geloof je dit dan wel?

Ik vraag me wel eens af waarom een groep mensen met regelmaat afgeeft op de "mainstreammedia", alsof daar per definitie leugens worden verteld, maar tegelijk wel enthousiast allerlei andere sites gelooft, terwijl die niet per definitie de waarheid vertellen.

Rusland is behoorlijk afhankelijk van olie, de meeste andere producten van Rusland zijn niet dermate interessant, dat consumenten elders er in geïnteresseerd zijn. Als de olieprijs daalt, en dat zou zomaar kunnen gebeuren als Trump enthousiast olie en schaliegas gaat laten produceren, dan zal Rusland daar last van kunnen gaan krijgen. China wil massief op duurzaamheid gaan inzetten, dus dat zal de vraag naar olie en gas uit Rusland op termijn ook doen verminderen.

Het probleem met Rusland is, dat de nomenklatoera van de Sovjet-Unie in zekere zin nog aan het bewind is, alleen heten ze nu oligarchen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Johan100 » 15 nov 2016 23:36

Waarom ik dit wel geloof. Omdat het feitelijk gewoon waar is dat die Bilderberg top plaats vindt.
Waarom zou ik het niet geloven? Het is gewoon een feit dat de Bilderberggroep bestaat. Die NWO is ook gewoon benoemd door mensen die dat graag zouden willen realiseren. Gorbatsjov, Henry Kissinger etc.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Optimatus » 16 nov 2016 08:11

Ik ben niet overtuigd van de dimensies die door obscure websites gegeven worden aan dergelijke conferenties en terminologieën. Er zijn hordes mensen die ook vrijmetselaars, illuminati en andere groepen grote invloed toedichten en daar de spannendste theorieën op los laten. Ik lees graag boeken over deze thema's, maar fantasie en werkelijkheid kun je beter uit elkaar houden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Arco » 16 nov 2016 13:57

Europa neemt raketschild in gebruik. Zijn we nu veiliger?

Dit is een nuchter stuk, want hier kunnen vooral aan merken dat de belangrijkste agressor eigenlijk het westen zelf is. In de jaren 60 plaatste de VS in Turkije raketten, maar toen de Sovjet-Unie raketten wilde plaatsen op Cuba, ontstond er een crisis. Hoe het Europese raketschild (NAVO) schijnbaar gemakkelijk door de Russen ondermijnt kan worden, is het toch vreemd. Geen directe dreiging uit Iran en Noord-Korea, maar toch een raketschild.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Optimatus » 16 nov 2016 15:17

Maar wat kan Rusland tegen een raketschild hebben? Een beschaafd land schiet geen raketten af en een raketschild is er ter verdediging. Daarom begrijp ik niet goed waarom Rusland daar zo zenuwachtig van wordt, tenzij het stiekem geen schild, maar een aanvallend iets is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Arco » 16 nov 2016 16:31

De inval in Irak bewijst dat de VS zelfs zonder VN-mandaat een ander land binnenvalt. Zou dat het zijn?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Optimatus » 16 nov 2016 19:03

De Verenigde Staten zullen niet zo dom zijn om Rusland binnen te vallen.

Maar ik bekijk met stijgende verbazing het gehak op Amerika door rechts Nederland, terwijl datzelfde rechtse Nederland de inval in Irak nog jubelend steunde.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor pindas83 » 16 nov 2016 20:18

Optimatus schreef:De Verenigde Staten zullen niet zo dom zijn om Rusland binnen te vallen.

Maar ik bekijk met stijgende verbazing het gehak op Amerika door rechts Nederland, terwijl datzelfde rechtse Nederland de inval in Irak nog jubelend steunde.


Ik denk vooral omdat er tussen 2001 en tegenwoordig een schat aan informatie is vrijgekomen. Het internet speelt daarbij een enorme rol, 15-20 jaar terug praktisch niet.
Door ook andere berichtgeving naast het NOS/CNN journaal te hebben, zien veel mensen ondertussen in dat het verhaal twee kanten heeft en onze 'bondgenoot' de VS zeker niet onderdoet voor Rusland als het gaat om boevengedrag.
Ik beweer hier niet dat men dan maar alle aternatieve media blindelings moet volgen, maar het geeft wel meer evenwicht.

Verder nog een interview wat Poetin gaf aangaande het raketschild, misschien werpt dat wat meer licht op de situatie;

http://marketupdate.nl/nieuws/geopoliti ... re-oorlog/

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Johan100 » 21 nov 2016 14:16

pindas83 schreef:

Ik denk vooral omdat er tussen 2001 en tegenwoordig een schat aan informatie is vrijgekomen. Het internet speelt daarbij een enorme rol, 15-20 jaar terug praktisch niet.
Door ook andere berichtgeving naast het NOS/CNN journaal te hebben, zien veel mensen ondertussen in dat het verhaal twee kanten heeft en onze 'bondgenoot' de VS zeker niet onderdoet voor Rusland als het gaat om boevengedrag.
Ik beweer hier niet dat men dan maar alle aternatieve media blindelings moet volgen, maar het geeft wel meer evenwicht.

Verder nog een interview wat Poetin gaf aangaande het raketschild, misschien werpt dat wat meer licht op de situatie;

http://marketupdate.nl/nieuws/geopoliti ... re-oorlog/

Juist, daar ben ik het helemaal mee eens! En er zijn meer mensen die niet klakkeloos aannemen wat de meanstreammedia verkondigt.
Er is dan ook in 2014 een brief geschreven gericht aan de president van Rusland.

http://ommekeer-nederland.nl/brief-met- ... ent-putin/

Onze politici en de media liegen ongeloofelijk als het gaat om de Oekraïne. De opstand en het afzetten van de regering is geheel door de VS en de EU georganiseerd. Met het neerhalen van MH 17 heeft het de aandacht van Nederland. Dat echter de politiek en de media bol staan van de leugens valt blijkbaar niemand op. Rusland heeft de Krim niet geannexeerd, Rusland heeft het vliegtuig niet neergeschoten, er is nog geen onomstotelijk bewijs. Maar de VS en de EU hebben al een vonnis uitgesproken nog voordat er een onderzoek is geweest en dit onomstotelijk bewijs is geleverd. Dit is niet hoe een rechtsstaat functioneert.



Geachte President Putin,



Hierbij willen wij namens enkele Nederlandse burgers onze excuses aanbieden voor deze regering en de media. De waarheid wordt verdraaid om ditmaal U en uw land in een slecht daglicht te zetten.

Machteloos moeten wij toezien hoe de westerse landen onder leiding van de VS Rusland beschuldigen van activiteiten waaraan zij zichzelf op grote schaal schuldig maken. Het stelselmatig meten met twee maten is afkeurenswaardig. In westerse landen moet voldoende bewijs op tafel liggen alvorens tot een veroordeling kan worden overgegaan. De veroordeling van U voor het plegen van zogenaamde misdaden zonder dat er onomstotelijk bewijs materiaal voor is, is een uiterst brutale en stuitende gang van zaken.

U heeft ons gered in een conflict in Syrie dat had kunnen uitlopen in een wereldoorlog. De gasaanval tegen Syrische burgers werd Assad in de schoenen geschoven terwijl Al Quaida achtige types, getraind en bewapend door de VS en betaald door Saudi Arabie, deze massamoord op hun geweten hadden. Hiermee hoopten de westerse machten dat de wereld zich tegen Assad zou keren en een aanval op het land een steun van de mensen in de westerse landen had gehad.

Niet lang hierna hebben westerse krachten de oppositie van de regering in de Oekraine opgezet, bewapend en getraind om de regering omver te werpen. De nieuwe groep die de macht had gekregen werd in snel tempo ‘erkend’ door de westerse landen.

(...)

Wij, wakkere Nederlanders, die de propaganda van de westerse media en de leugens van onze politici zien en niet ondersteunen, willen u hierbij onze verontschuldigingen aanbieden. Het is helaas zo dat onze media alle gezonde en onafhankelijke kritiek verloren heeft en de politiek klakkeloos napraat. Hierdoor hebben de burgers van de westerse landen ernstige problemen met het kennen van de waarheid en daarmee missen zij de mogelijkheid om de politici hierop af te rekenen.

http://ommekeer-nederland.nl/brief-met- ... ent-putin/
http://ommekeer-nederland.nl/documents/ ... tin-nl.pdf
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor Optimatus » 21 nov 2016 15:25

Maar ik hoop dat men evenmin klakkeloos achter allerlei websites aanhobbelt. Er staat dermate veel nonsens op het internet, dat hele volksstammen overal maar achteraan rennen, omdat het niet de msm, maar internetgroeperingen zijn, elk met een eigen agenda.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten