BedBadBrood crisis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

BedBadBrood crisis

Berichtdoor StillAwake » 21 apr 2015 10:16

Hoewel het kabinet er waarschijnlijk niet op zal vallen hebben we toch een kleine crisis.
VVD en PvdA staan lijnrecht tegenover elkaar.

In mijn optiek hebben ze beide gelijk (je kunt mensen niet aan hun lot overlaten, anderzijds schept dit ook weer een precedent voor nieuwe gevallen).

Wat vinden jullie van deze discussie?
Wie heeft gelijk, waarom en hoe moet deze kwestie opgelost worden?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: BedBadBrood crisis

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 apr 2015 10:39

Ik vind dat deze mensen geholpen moeten worden met hun eerste levensbehoeften. Iets met gastvrijheid enzo. Het gaat over onze medemensen.
Deze discussie is denk ik ook gelinkt met het grotere Europese probleem: de vluchtelingen die een zee oversteken om in Europa te komen.

Gerard314
Verkenner
Verkenner
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 feb 2015 14:22

Re: BedBadBrood crisis

Berichtdoor Gerard314 » 21 apr 2015 10:44

Uiteraard kan je mensen niet aan hun lot over laten. In het OT wordt al aangegeven dat je ook voor vreemdelingen moet zorgen.

Hier blijkt ook uit dat wij als kerk invloed op de politiek kunnen hebben. Deze hele zaak is aan het rollen gebracht door een initiatief van de PKN!


http://www.protestantsekerk.nl/actueel/Nieuws/nieuwsoverzicht/Paginas/Bed-bad-brood-verwarring.aspx

http://www.protestantsekerk.nl/actueel/Nieuws/nieuwsoverzicht/Paginas/Klacht-namens-Protestantse-Kerk-bij-Raad-van-Europa-tegen-Nederlandse-Staat.aspx


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: BedBadBrood crisis

Berichtdoor StillAwake » 21 apr 2015 10:45

Tante Pollewop schreef:Ik vind dat deze mensen geholpen moeten worden met hun eerste levensbehoeften. Iets met gastvrijheid enzo. Het gaat over onze medemensen.
Deze discussie is denk ik ook gelinkt met het grotere Europese probleem: de vluchtelingen die een zee oversteken om in Europa te komen.

Als ik lees dat afgelopen weekend zo'n 800 mensen zijn verdronken bij een poging de Middellandse zee over te steken en als ik lees dat moslims christenen op volle zee overboord hebben gezet vraag ik me af of je er goed aan doet om jezelf als een gastvrije haven voor vluchtelingen op te stellen.
Juist doordat vluchtelingen het hier beter hebben (of denken te hebben) dan in de regio spoort mensen aan om met veel te veel mensen in veel te kleine bootjes met een totaal gebrek aan stuurmanskunst over te steken.
Gechargeerd: de 800 verdronkenen van afgelopen weekend zijn deels te wijten aan het gastvrije beleid van Europa.

Aan de andere kant kun je mensen die hier zijn moeilijk laten verhongeren...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: BedBadBrood crisis

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 apr 2015 10:47

Gastvrijheid is voor dat probleem (bootvluchtelingen) ook niet de eerste of enige oplossing. De oplossing ligt mede in het wegnemen van de oorzaak waar mensen voor vluchten.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: BedBadBrood crisis

Berichtdoor StillAwake » 21 apr 2015 10:56

Tante Pollewop schreef:Gastvrijheid is voor dat probleem (bootvluchtelingen) ook niet de eerste of enige oplossing. De oplossing ligt mede in het wegnemen van de oorzaak waar mensen voor vluchten.

Dat zal wel nooit lukken, zolang er extremisme bestaat zullen bepaalde regio's instabiel blijven.
In mijn optiek is opvang in de eigen regio de meest humane methode.
Ik zie echter ook wel dat dat voor landen in de regio inmiddels niet meer haalbaar is.

Overigens gaat het in deze discussie om mensen waarvan de rechter heeft uitgesproken dat ze niet in ons land kunnen blijven. Het gaat dus niet om mensen die in acuut levensgevaar verkeren in hun thuisland, maar vooral om mensen die hier al veel te lang aan het lijntje gehouden zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: BedBadBrood crisis

Berichtdoor Boerin » 21 apr 2015 11:13

Leg u toe op de gastvrijheid.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: BedBadBrood crisis

Berichtdoor StillAwake » 21 apr 2015 11:17

Boerin schreef:Leg u toe op de gastvrijheid.

Gastvrij zou zijn om deze mensen een verblijfsvergunning te geven.
Mensen in onzekerheid laten over wanneer ze uitgezet worden is niet gastvrij. Of het nu met of zonder Bed, Bad en Brood is...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: BedBadBrood crisis

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 apr 2015 11:26

StillAwake schreef:Overigens gaat het in deze discussie om mensen waarvan de rechter heeft uitgesproken dat ze niet in ons land kunnen blijven. Het gaat dus niet om mensen die in acuut levensgevaar verkeren in hun thuisland, maar vooral om mensen die hier al veel te lang aan het lijntje gehouden zijn.

Ik vind dat je het niet kan maken om mensen zo lang te laten wachten en ze vervolgens toch nog uit te zetten. Zorg voor minder bureaucratie, heldere regels en snelle afhandeling van aanvragen en geef mensen die nu in de asiel-aanvraag-molen zitten allemaal een verblijfsvergunning. Zo los je het probleem wat mij betreft effectief op.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: BedBadBrood crisis

Berichtdoor StillAwake » 21 apr 2015 11:28

Tante Pollewop schreef:Ik vind dat je het niet kan maken om mensen zo lang te laten wachten en ze vervolgens toch nog uit te zetten. Zorg voor minder bureaucratie, heldere regels en snelle afhandeling van aanvragen en geef mensen die nu in de asiel-aanvraag-molen zitten allemaal een verblijfsvergunning. Zo los je het probleem wat mij betreft effectief op.

Eens. Dat is echter een richting die geen van de regeringspartijen op dit moment in wil slaan.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: BedBadBrood crisis

Berichtdoor Chaya » 21 apr 2015 13:27

Het meest stuitende vind ik de discussies die nu losgebarsten zijn in de diverse social media.
Wat een kwetsende opmerkingen worden er gemaakt zeg. En men schaamt zich er niet eens voor.
En dat gezeur dat die "lui onze huizen en onze uitkeringen" inpikken, terwijl mevrouw zelf in een goed ingericht huis woont en zo te zien
geen gebrek heeft. En dat bij een foto van een 5 jarig kindje dat dood ronddrijft in de zee.
Welke draad is er dan bij je los. :-&

Lees deze column maar eens: http://www.rtlnieuws.nl/columns/column/ ... en-mooi-zo
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: BedBadBrood crisis

Berichtdoor MoesTuin » 21 apr 2015 13:47

hmmm, dit kabinet is toch niet regeringswaardig om zolang over dit onderwerp te bakkeleien.
Ze zouden in deze periode dat ze er niet uit komen (vanaf het begin af aan)
1 Geen bed mogen induiken
2 Geen bad mogen nemen
3 Geen brood moeten nemen

Kijken hoe lang ze dit zelf volhouden, des te sneller komt vast de oplossing

https://www.youtube.com/watch?v=7JqPMTirvFI
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gerard314
Verkenner
Verkenner
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 feb 2015 14:22

Re: BedBadBrood crisis

Berichtdoor Gerard314 » 21 apr 2015 14:39

MoesTuin schreef:hmmm, dit kabinet is toch niet regeringswaardig om zolang over dit onderwerp te bakkeleien.
Ze zouden in deze periode dat ze er niet uit komen (vanaf het begin af aan)
1 Geen bed mogen induiken
2 Geen bad mogen nemen
3 Geen brood moeten nemen


Doet mij denken aan het verhaal van Nehemia hoofdstuk 1
4 En het geschiedde, als ik deze woorden hoorde, zo zat ik neder, en weende, en bedreef rouw, enige dagen; en ik was vastende en biddende voor het aangezicht van den God des hemels.
5 En ik zeide: Och, HEERE, God des hemels, Gij, grote en vreselijke God! Die het verbond en de goedertierenheid houdt dien, die Hem liefhebben, en Zijn geboden houden.
6 Laat toch Uw oor opmerkende, en Uw ogen open zijn, om te horen naar het gebed Uws knechts, dat ik heden voor Uw aangezicht bid, dag en nacht, voor de kinderen Israëls, Uw knechten; en ik doe belijdenis over de zonden der kinderen Israëls, die wij tegen U gezondigd hebben; ook ik en mijns vaders huis, wij hebben gezondigd.
7 Wij hebben het ganselijk tegen U verdorven; en wij hebben niet gehouden de geboden, noch de inzettingen, noch de rechten, die Gij Uw knecht Mozes geboden hebt..


Wij als volk hebben ook gezondigd door vreemdelingen zomaar op staat te zetten (te klinkeren in jargon)...

Leviticus 17
14 Gij zult den armen en nooddruftigen dagloner niet verdrukken, die uit uw broederen is, of uit uw vreemdelingen, die in uw land en in uw poorten zijn.
15 Op zijn dag zult gij zijn loon geven, en de zon zal daarover niet ondergaan; want hij is arm, en zijn ziel verlangt daarnaar; dat hij tegen u niet roepe tot den HEERE, en zonde in u zij.


Exodus 12
49 Enerlei wet zij voor den ingeborene, en den vreemdeling, die als vreemdeling in het midden van u verkeert.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 58 gasten