Kantelpunt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

antoon

Re: Kantelpunt

Berichtdoor antoon » 14 jan 2015 17:48

Het doet mij helemaal niks, ik ben er eerder diep op ingegaan, nu even in het kort
Dw Islam maar ook de kerken maken een parodie van de aanbidding van de schepper, de cartonisten onderkennen dit en spelen eropin.
De parodie word bespot, niet echt de ware God.
Laatst gewijzigd door antoon op 14 jan 2015 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Re: Kantelpunt

Berichtdoor Bambi » 14 jan 2015 18:27

Chaya schreef:Ik las een verhaal over een vader (ik meen dat het in open doors was, maar weet dat niet zeker) van een vader die zijn geloof in God moest ontkennen en zich moest bekeren tot de islam.
Deed hij dat niet, werden zijn kinderen gedood.
Hij werd angstig vanwege zijn kinderen, hij kon het niet.
Hij was dus "zwak" en herriep zijn geloof.
Hij kreeg daar later wroeging over, hij dacht dat het een onvergeeflijke zonde zou zijn.
Maar de dominee die hij hierover raadpleegde, zei dat dit niet zo was.

Een Amerikaanse hulpverlener heeft zich in gevangenschap van de IS bekeerd tot het moslimgeloof.
Maar is later wel onthoofd.
Het gaat die lui er niet om dat je moslim bent, maar ze zijn gewoon gestoord en hebben een hoogmoedswaan.
Die waarschijnlijk veroorzaakt is door jarenlang blowen, wat de meeste westerse jihadgangers allemaal gedaan hebben.

Chaya schreef:Maar zo ver kan het komen Bambi, dat niet je eigen leven in gevaar is, maar het leven van iemand die je zo lief is.
Allemaal omwille van je geloof.
Dat bedoelde ik eerder met angst. Als je vanuit het niets wordt neergemaaid, besef je het misschien niet eens. Maar meer de sfeer eromheen, de dreiging, je weet nooit wat en waar je iets moet verwachten of hoe te ontkomen.

In Noord-Korea was een gezin die 3 Bijbels had.
Op een dag kreeg de opa van het gezin, de boodschap van God om alle 3 die Bijbels te verbranden.
Dat vond hij onvoorstelbaar, maar God herhaalde de boodschap.
En ook al leek het faliekant tegen de God's Woord in te gaan, heeft hij toch gehoorzaamd.
De volgende dag kregen ze een inval van de staatspolitie.

http://static.eo.nl/fileadmin/bestanden ... ng_Bae.pdf

En daarom hamer ik er steeds op, dat Christenen de stem van God moeten leren verstaan in het dagelijks leven.
God wil geen religie, maar een relatie.
Door de zondeval was er een breuk tussen God en de mens.
Door het offer van de Heere Jezus is er weer een relatie mogelijk, door inwoning van de Heilige Geest.
Waarom willen de orthodoxe Christenen dat dan niet geloven?
Is er eerst vervolging nodig, voor ze eindelijk beseffen dat ze die relatie aan moeten gaan met God en ook naar Zijn stem buiten de Bijbel en de dominee gaan luisteren?
Want bij vervolging hebben mensen vaak geen Bijbel meer.
En ook kerkdiensten houden en naar de dominee luisteren, is dan niet mogelijk.

Dan weten jullie gelijk waar die vervolging door komt.
Niet omdat de ongelovigen niet naar God's wetten luisteren, maar omdat gelovigen niet naar God Zelf luisteren en geen persoonlijke relatie met Hem willen.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Kantelpunt

Berichtdoor Boekenlezer » 14 jan 2015 20:07

Mortlach schreef:Ik vond het ontzettend gaaf. Normaal een oplage van 60.000, na de aanslag een oplage van een miljoen! Dus blijkbaar als je 15 keer zoveel godslastering en spot wilt, moet je een aanslag plegen.

Het is wel opvallend, hoe die terroristen Charlie Hebdo in de aandacht hebben geplaatst. Tot die aanslag had ik nog nooit van dat blad gehoord, en er ook niets van gezien. Vorige week veranderde dat plotseling.
Stormloop op eerste Charlie Hebdo na aanslag (fotoserie)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Kantelpunt

Berichtdoor Boekenlezer » 14 jan 2015 20:18

mona schreef:Wie denkt dat de moord op de cartoonisten een kantelpunt is?
De aanslagen op de twin-towers is ook een kantelpunt geweest, waarbij de vormen van extremisme steeds verder toenamen, en zichtbaar werden.
...

Het ligt voor de hand te denken, dat het op zoiets als Pegida ook wel invloed heeft. Ik verwachtte een flinke aanwakkering van de demonstraties.
Afgelopen maandag hadden ze ook meer demonstranten dan eerder. Echter, de tegenbeweging versterkt zich ook. (Duitsland verdeeld de straat op)
Duitse christenen staan vooral kritisch tegenover Pegida. Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen. De islam heeft zeker zijn gevaren, als je het mij vraagt. Maar met de oplossingen van extreem-rechts en allerlei fel atheïstische organisaties kom je ook niet verder. Dat helpt alleen maar van de wal in de sloot. (Duitse Evangelische Alliantie: Christen moet zich niet aansluiten bij Pegida)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Kantelpunt

Berichtdoor hettys » 14 jan 2015 20:19

antoon schreef:Het doet mij helemaal niks, ik ben er eerder diep op ingegaan, nu even in het kort
Dw Islam maar ook de kerken maken een parodie van de aanbidding van de schepper, de cartonisten onderkennen dit en spelen eropin.
De parodie word bespot, niet echt de ware God.


Een opmerkelijk rake opmerking van Antoon.
Ook gif is geschapen.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Kantelpunt

Berichtdoor xsidd » 14 jan 2015 23:14

@Antoon
Begin citaat "De parodie word bespot, niet echt de ware God."Einde citaat.

Als bijvoorbeeld het scheppingsverhaal belachelijk wordt gemaakt, word toch indirect, de God van dat scheppingsverhaal ook belachelijk gemaakt?

antoon

Re: Kantelpunt

Berichtdoor antoon » 15 jan 2015 02:03

Die moet ik je ook weer meegeven

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Kantelpunt

Berichtdoor xsidd » 15 jan 2015 14:05

@Antoon

Oke, ik denk dat we het eens zijn op het punt, dat je parodie niet los kan koppelen, van degene achter de parodie, die word bespot en vernederd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten