Terroristische aanslag op Franse uitgever

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor xsidd » 10 jan 2015 19:34

@Rotterdam

Begin citaat"Maar wie gaat bepalen wat kwetsen is ? Sommigen mensen zijn wel heel snel op hun teentjes getrapt."Einde citaat.

Ja, daar heb je een goed punt. Ik denk dat, als iemand aangeeft gekwetst te worden, je daar rekening mee kan houden, of niet. Dat bepaald een ieder voor zichzelf. En daar is ook een ieder zelf verantwoordelijk voor, mijns inziens.

En ook denk ik ,dat als de wil er is, om elkaar niet bewust te willen kwetsen, er een betere verhouding, tussen allerlei verschillende mensen, zal ontstaan. En misschien dat men daardoor,elkaar beter leert kennen, en hopelijk ook meer elkaar, zullen gaan respecteren.
Laatst gewijzigd door xsidd op 10 jan 2015 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Bambi » 10 jan 2015 19:37

Wij Christenen zijn navolgers van Christus.
We wandelen in Zijn voetsporen.

Wij zijn Zijn visitekaartje.
En als wij dat niet goed doen, is het onze schuld dat mensen met de Heere Jezus spotten.
Want is het een goed visitekaartje als we kinderen misbruiken?
Als we homo's verbannen en verdoemen?
Als we dwingen om de winkels op zondag dicht te houden?
Als we anderen om willen brengen en hen vertellen dat ze in de hel horen?
Om op mede gelovigen of andersgelovigen neer te kijken?
Dacht het niet, daarmee veroorzaak je juist, dat spotters de spot te drijven met de Heere Jezus.
Want als die Jezus zo is, als Zijn volgelingen laten zien in handel en wandel, dan hoeven ze zo'n Jezus niet en bespotten Hem door onze schuld.

Welke mensen zorgen ervoor dat mensen een positief beeld van Jezus krijgen?
Mensen die barmhartig zijn en vergevingsgezind, vanuit de veronderstelling dat wij niets beter zijn dan die zondaars en dat er voor hen ook vergeving is.
En dat God net als van ons, ook van hen houdt.
Dus i.p.v. te eisen dat ongelovigen meewerken om op aarde een hemels paradijs te maken en hen te dwingen om als ongelovigen Christus te laten zien, kunnen we beter aan ons zelf gaan werken en hand in eigen boezem steken en zelf gaan kijken waar we Christus en Zijn offer laten zien.
Want daar worden we op veroordeeld.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor hettys » 10 jan 2015 19:58

Er worden weinig spotprenten gemaakt over Jezus. Dat heeft een reden. De functie van spotprenten is namelijk om mensen te laten inzien dat ze allang verkeerd bezig zijn. Er is dan een directe aanleiding, zoals bijvoorbeeld kindermisbruik door de paters, of iets anders waardoor het christendom in een verkeerd daglicht komt.

christenen maken ook spotprenten om atheïsten en weglopers iets te zeggen. zo gaat dat.
Ook gif is geschapen.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor hettys » 10 jan 2015 20:02

xsidd schreef:
En ook denk ik ,dat als de wil er is, om elkaar niet bewust te willen kwetsen, er een betere verhouding, tussen allerlei verschillende mensen, zal ontstaan. En misschien dat men daardoor,elkaar beter leert kennen, en hopelijk ook meer elkaar, zullen gaan respecteren.


Je wordt niet bewust gekwetst. Dat is een slachtofferrol. Wie mensen vermoord kan verwachten dat er tekeningen en schrijfsels komen. dat is simpele logica in een samenleving met verschillende mensen.
We gebruiken geen geweer, maar een potlood.
Ook gif is geschapen.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor xsidd » 10 jan 2015 20:31

@Hettys

Begin citaat"Je wordt niet bewust gekwetst. Dat is een slachtofferrol. Wie mensen vermoord kan verwachten dat er tekeningen en schrijfsels komen. dat is simpele logica in een samenleving met verschillende mensen.
We gebruiken geen geweer, maar een potlood."Einde citaat.


Als iemand spottende cartoons maakt, over de Heere Jezus voel ik me gekwetst. En eerder heb ik ook aangehaald op het topic, dat er cartoons over Mohamed worden verspreid, dat hij sex zou hebben met Allah, en een geit.Is dat niet kwetsend voor hen die Moslim zijn?

Wat bedoel je me de woorden, je word niet bewust gekwetst? Die mensen van dat Franse blad, zouden niet bewust kwetsen? Waar waren ze dan mee bezig?
Laatst gewijzigd door xsidd op 10 jan 2015 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jan 2015 20:31

Bambi schreef:De jongeren imam Yassin Elforkani is zelf ook bedreigd door extremistische geloofsgenoten.
Hij heeft zelfs voor zijn veiligheid een tijdje niet gepreekt, maar is nu weer begonnen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam/ar ... ging.dhtml

Lekker sfeertje binnen de islam, zeg! Echt uitnodigend! :neeschudden:
Wie enige kennis ervan heeft, wat daarin omgaat, bedenkt zich wel minstens tien keer voor hij moslim wordt. Mocht je tot het inzicht komen dat het toch de verkeerde geloofskeuze was, heb je die fanatiekelingen voor de rest van je leven achter je aan. 8-[
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2015 20:46

Bambi schreef:Wij Christenen zijn navolgers van Christus.
We wandelen in Zijn voetsporen.

Wij zijn Zijn visitekaartje.
En als wij dat niet goed doen, is het onze schuld dat mensen met de Heere Jezus spotten.
Want is het een goed visitekaartje als we kinderen misbruiken?
Als we homo's verbannen en verdoemen?
Als we dwingen om de winkels op zondag dicht te houden?
Als we anderen om willen brengen en hen vertellen dat ze in de hel horen?
Om op mede gelovigen of andersgelovigen neer te kijken?
Dacht het niet, daarmee veroorzaak je juist, dat spotters de spot te drijven met de Heere Jezus.
Want als die Jezus zo is, als Zijn volgelingen laten zien in handel en wandel, dan hoeven ze zo'n Jezus niet en bespotten Hem door onze schuld.


Kijk, jij snapt het. Satire gaat over hypocrisie. En zeggen dat het allemaal zo mooi en heerlijk is, maar tegelijkertijd het bovenstaande doen, dat is hypocriet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2015 20:48

Boekenlezer schreef:Lekker sfeertje binnen de islam, zeg! Echt uitnodigend! :neeschudden:
Wie enige kennis ervan heeft, wat daarin omgaat, bedenkt zich wel minstens tien keer voor hij moslim wordt. Mocht je tot het inzicht komen dat het toch de verkeerde geloofskeuze was, heb je die fanatiekelingen voor de rest van je leven achter je aan. 8-[


Ach, moet je eens proberen een nieuwe Bijbelvertaling uit te geven. Eens zien wat je dan allemaal over je heenkrijgt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jan 2015 21:58

Mortlach schreef:Ach, moet je eens proberen een nieuwe Bijbelvertaling uit te geven. Eens zien wat je dan allemaal over je heenkrijgt.

Ongetwijfeld een hoop kritiek, maar waarschijnlijk geen serieuze doodsbedreigingen, schat ik zo in.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jan 2015 22:42

xsidd schreef:Hier een bericht, en ik hoop niet dat het waar is. IS eist de verantwoordelijkheid van de aanslagen op, en dreigt aankomende zaterdag met aanslagen.

http://www.gva.be/cnt/dmf20150109_01465 ... slagen-aan

Zo te zien klopt dat bericht niet. Of IS heeft dat niet gemeld, of ze hebben dat wel gedaan om angst te zaaien. Vandaag zijn er geen aanslagen geweest, voor zover ik weet.
Ik heb vernomen dat de aanslag is opgeëist door Al-Qaida in Jemen. Dat klopt ook met wat een dader gezegd zou hebben bij de eerste autowissel.

14.53 uur: Afghanen betogen voor terroristen – In Zuid-Afghanistan zijn vrijdag honderden mensen de straat opgegaan om hun steun te betuigen aan de daders van de aanslag. De demonstratie begon na het vrijdaggebed voor een moskee in de plaats Chora, zegt de lokale politiechef Abdul Qawi. De Afghanen noemden de twee schutters „helden” en protesteerden tegen de Afghaanse president Ashraf Ghani, omdat hij de aanslag heeft veroordeeld.

Pff, lekker volk, die mohammedanen. Het zou maar marginaal zijn, splintergroepjes, die 'extremisten'. Ondertussen hebben ze aanhang zàt! Kijk alleen maar eens naar IS! Alleen wil het westen dat niet weten, en draait het z'n hoofd weg voor de feiten. Het belooft in ieder geval wat voor als die mohammedanen hier een te dikke vinger in de pap krijgen...
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2015 23:51

Boekenlezer schreef:Ongetwijfeld een hoop kritiek, maar waarschijnlijk geen serieuze doodsbedreigingen, schat ik zo in.


Vast niet, maar dat hoeft ook niet, want mensen weten ondertussen ook wel dat sociale isolatie ook gewoon werkt. Een dominee laat zo nu en dan eens vallen dat de uitgevers onwetende handlangers van Satan zijn, en ineens worden ze niet meer uitgenodigd voor feestjes en evenementen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor xsidd » 11 jan 2015 00:04

@Boekenlezer

Begin citaat"Zo te zien klopt dat bericht niet. Of IS heeft dat niet gemeld, of ze hebben dat wel gedaan om angst te zaaien. Vandaag zijn er geen aanslagen geweest, voor zover ik weet.
Ik heb vernomen dat de aanslag is opgeëist door Al-Qaida in Jemen. Dat klopt ook met wat een dader gezegd zou hebben bij de eerste autowissel."Einde citaat.


Ik denk dat je gelijk hebt, dat het bericht inderdaad niet klopt. Misschien dat dit bericht inderdaad gepubliceerd werd, om angst te zaaien. En gelukkig zijn er inderdaad geen aanslagen geweest vandaag. Gelukkig niet! En wat je hebt vernomen over Al-Qaida in Jemen, dat zij de aanslag hebben opgeëist, zag ik net ook op het nieuws.

Ik hoorde net op Nos live, dat toch ook IS voor een deel verantwoordelijk zou wezen. Ik wacht wel af, wat er verder komt aan nieuws.
Laatst gewijzigd door xsidd op 11 jan 2015 02:42, 7 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Bambi » 11 jan 2015 00:05

Boekenlezer schreef:Ongetwijfeld een hoop kritiek, maar waarschijnlijk geen serieuze doodsbedreigingen, schat ik zo in.

Lees dit interview nog maar eens en kijk dan ook naar de Bijbeltekst die de dominee van God kreeg als bemoediging en wat God over de mensen zei die hem verguisden om de leer van de uitverkiezing( laat dat ook een waarschuwing zijn voor alle betweters die anderen daarom veroordelen):

http://www.nd.nl/artikelen/2014/mei/08/ ... k-gestoken

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor rotterdam » 11 jan 2015 09:02

Boekenlezer schreef:Ongetwijfeld een hoop kritiek, maar waarschijnlijk geen serieuze doodsbedreigingen, schat ik zo in.


Klopt, dat niet, maar waarschijnlijk wel bedreigingen t.a.v. hun eeuwig heil.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Jan » 11 jan 2015 12:29

Spr. 11 schreef: 10 Een stad springt op van vreugde over de welstand van de rechtvaardigen,
maar als de goddelozen vergaan, is er gejuich.


Tenzij de stad vol goddelozen is. Want dan treuren ze juist als de goddelozen sterven.

11 Door de zegen van de oprechten wordt een stad verheven,
maar door de mond van goddelozen wordt ze met de grond gelijkgemaakt.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten