Terroristische aanslag op Franse uitgever

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Jan » 11 jan 2015 12:32

Mortlach schreef:Het had misschien meer indruk gemaakt als de redactie van Charlie Hebdo was verscheurd door 2 wilde berinnen.... :-oo


Misschien zijn het wel wilde ezels.

Gen. 16 schreef: 8 En Hij zei: Hagar, slavin van Sarai! Waar komt u vandaan en waar gaat u heen? Zij zei: Ik ben op de vlucht voor mijn meesteres Sarai.
9 Toen zei de Engel van de HEERE tegen haar: Keer terug naar uw meesteres, en onderwerp u aan haar gezag.
10 Verder zei de Engel van de HEERE tegen haar: Ik zal uw nageslacht zeer talrijk maken, zodat het vanwege de menigte niet geteld kan worden.
11 Ook zei de Engel van de HEERE tegen haar:
Zie, u bent zwanger;
u zult een zoon baren
en u moet hem de naam Ismaël geven,
omdat de HEERE uw verdrukking gehoord heeft.
12 En hij zal zijn
een wilde ezel van een mens;
zijn hand zal tegen allen zijn,
en de hand van allen tegen hem;
en hij zal wonen tegenover al zijn broeders.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Jan » 12 jan 2015 08:22

xsidd schreef:Hier actuele beelden ,van het protest in Parijs.

Wanneer denk je dat Christenen de straat opgaan om te protesteren tegen het misbruik van de Naam van hun Koning? Wat moet er gebeuren voordat Chr. de kerk uit gaan en de straat op? Misschien dat men in beweging komt als de giften niet meer van de belasting aftrekbaar zijn of dat soort essentiële zaken die allen in het hart raken.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Boerin » 12 jan 2015 10:07

Jan schreef:Wanneer denk je dat Christenen de straat opgaan om te protesteren tegen het misbruik van de Naam van hun Koning? Wat moet er gebeuren voordat Chr. de kerk uit gaan en de straat op? Misschien dat men in beweging komt als de giften niet meer van de belasting aftrekbaar zijn of dat soort essentiële zaken die allen in het hart raken.

Dat doet Hij zelf wel. De straat op gaan met een spandoek werkt net zo ineffectief als een papegaai ophangen bij het station met: Trein gemist? Vloek niet. Als je wilt dat Zijn Naam gelasterd wordt moet je het zo doen.
22Daarom, zeg tot het huis Israëls: Zo zegt de Here Here: niet om uwentwil doe Ik het, o huis Israëls, maar om mijn heilige naam, die gij ontheiligd hebt onder de volken in wier gebied gij gekomen zijt. 23 Ik zal mijn grote naam die onder de volken ontheiligd is, die gij te midden van hen ontheiligd hebt, heiligen; en de volken zullen weten, dat Ik de Here ben, luidt het woord van de Here Here, wanneer Ik Mij voor hun ogen aan u de Heilige zal betonen. 24 Ik zal u weghalen uit de volken en u bijeenvergaderen uit alle landen, en Ik zal u brengen naar uw eigen land
Laatst gewijzigd door Boerin op 12 jan 2015 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Chaya » 12 jan 2015 10:23

Wij hoeven niet de straat op.
Als wij omwille van ons geloof vervolgd of bespot worden, worden wij bemoedigd in Mattheüs, waarin de Heere Jezus tegen zijn discipelen zegt, en ook tegen ons dus:

En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

Wees dus niet bevreesd voor hen, want er is niets bedekt wat niet geopenbaard zal worden, en er is niets verborgen wat niet bekend zal worden.

En wees niet bevreesd voor hen die het lichaam doden en de ziel niet kunnen doden, maar wees veeleer bevreesd voor Hem Die zowel ziel als lichaam te gronde kan richten in de hel.

Ieder dan die Mij belijden zal voor de mensen, die zal Ik ook belijden voor Mijn Vader, Die in de hemelen is.
Maar wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal Ik ook verloochenen voor Mijn Vader, Die in de hemelen is.

En lees verder in Mattheüs 10, waarin de Heere Jezus zegt dat hij niet gekomen is om vrede te brengen op aarde, maar het zwaard.

http://herzienestatenvertaling.nl/tekst ... /23/#10:23
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor xsidd » 12 jan 2015 12:00

@Chaya

Sommige mensen vragen zichzelf af, waarom Christenen geen aanslagen plegen... Als ik zelf diep gekwetst word, en boos word om belediging, zie ik, dat Jezus bad voor zijn vijanden aan het kruis. En dat wel een, heel andere opstelling, dan een aanslag plegen, en mensen doden.
Laatst gewijzigd door xsidd op 12 jan 2015 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

antoon

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor antoon » 12 jan 2015 12:31

En dan nog, waar worden we beledigd, God word niet beledigd, de uitgevers hebben beslist een vals karikatuur van onze schepper, wat kan je dan bespotten, een valse voorstelling waar de kerken aan schuldig zijn.
Als er iemand moet boeten voor de cartoons zijn het kerken en voorgangers met hun verhaaltjes en hun misstanden.
Laatst gewijzigd door antoon op 12 jan 2015 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor xsidd » 12 jan 2015 12:38

@Antoon

Je zegt, God word niet beledigd.. Waar baseer je dat op? Zou God, die Zijn Zoon niet spaarde, en overgaf voor onze zonden niet beledigd zijn, als Zijn Zoon word bespot?

Denk je dat de Schepper, die alle emoties, ook in een mens heeft gelegd, en Geschapen, Zelf geen emotie kent? Een emotie van verdriet en pijn, dat Hij zo word bespot? En dat Hij Zich beledigd voelt?

antoon

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor antoon » 12 jan 2015 12:46

Je zegt, God word niet beledigd.. Waar baseer je dat op? Zou God, die Zijn Zoon niet spaarde, en overgaf voor onze zonden niet beledigd zijn, als Zijn Zoon word bespot?

Denk je dat de Schepper, die alle emoties, ook in een mens heeft gelegd, en Geschapen, Zelf geen emotie kent? Een emotie van verdriet en pijn, dat Hij zo word bespot? En dat Hij Zich beledigd voelt?

schreef xsidd

Ik baseer dat op het gegeven dat de uitgevers nog niet eens weten wat de bijbelse boodschap werkelijk is, de kerken worden bespot , indirect zou je zeggen dat God ook bespot word, ik zie het niet zo.

Wat werkelijk spotten is, dat zijn kerkelijke voorgangers die beweren de bijbel hoog te hebben staan maar er niet naar handelen , erger nog een vertekend beeld geven van de schepper een beeld dat cartonisten dan gebruiken.
Jezus was daar ook duidelijk en noemde ze adderengebroed, de apostelen hadden ook hun woordje klaar, dat is spotten wat God pijn doet, niet iets bebrabbel en geteken van onwetenden

Ook daar is de bijbel weer duidelijk in, jezus woorden: als gij niet ziet hebt gij geen zonden, maar nu zeggen jullie dat je ziet je zonde blijft
de cartonisten zien niet, ze hebben nog niet eens zonde.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor xsidd » 12 jan 2015 12:52

@Antoon

Begin citaat"ai Ik baseer dat op het gegeven dat de uitgevers nog niet eens weten wat de bijbelse boodschap werkelijk is, de kerken worden bespot , indirect zou je zeggen dat God ook bespot word, ik zie het niet zo.

Wat werkelijk spotten is, dat zijn kerkelijke voorgangers die beweren de bijbel hoog te hebben staan maar er niet naar handelen , erger nog een vertekend beeld geven van de schepper een beeld dat cartonisten dan gebruiken.
Jezus was daar ook duidelijk en noemde ze adderengebroed, de apostelen hadden ook hun woordje klaar, dat is spotten wat God pijn doet, niet iets bebrabbel en geteken van onwetenden" Einde citaat.


Met spotten, in deze situatie, wil iemand moedwillig God voor gek willen zetten. Of Zijn Woord, of Zijn Zoon. En het is erg als er voorgangers met de Bijbel in de hand, er zelf er niet naar leven. Maar dat is weer een ander onderwerp. Ik zie dat ook meer als scheinheiligheid, dan als spotten.
Laatst gewijzigd door xsidd op 12 jan 2015 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

antoon

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor antoon » 12 jan 2015 12:55

Je stelde net dat God niet beledigd werd, en je veranderd achteraf je reactie's. Wat heb ik eraan dat je die reactie s veranderd? Dan ga ik ergens op in, en achteraf verander je eigen reactie. Zo valt er weinig te praten....


klopt daarna gaf ik meer verduidelijking, ik had het meer in een post moeten doen
God laat onwetenden hun gang de cartonisten hebben daardoor vrij spel. de wetenden de kerken die daar niet naar handelen zijn voer voor de tekenaars en terecht, zij zijn de schuldigen.

nog maar eens de woorden van Jezus: als gij niet ziet hebt gij geen zonde, de tekenaars hebben niet het inzicht dat Bijbelkenners hebben daardoor hebben zij geen zonde, de tekeningen dat hoef je je niet aan te trekken,

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor xsidd » 12 jan 2015 12:59

@Antoon

Ja, ik twijfelde of ik het juist zag dat er dingen veranderd waren. Zo is het lastig in te haken op wat je zegt, omdat je het achteraf veranderd. Maar goed, ik zie nog iets staan, waar ik een vraag over heb aan je..

Begin citaat"nog maar eens de woorden van Jezus: als gij niet ziet hebt gij geen zonde, de tekenaars hebben niet het inzicht dat Bijbelkenners hebben daardoor hebben zij geen zonde, de tekeningen dat hoef je je niet aan te trekken,"Einde citaat.

Waar zegt Jezus, als gij niet ziet hebt gij geen zonde? En sinds wanneer zouden de tekenaars geen zonde hebben? Ze weten toch wat ze willens en wetens doen? Jarenlang mensen vernederen, en uitdagen en kwetsen met stomme cartoons.. Ja, zelfs zo ver doorgaan, dat de redactie rekening hield met een aanslag. En dan zouden ze zonder zonden zijn, omdat ze geen bijbelkennis zouden hebben?

Laat me niet lachen Antoon... Er zijn mensen zijn die doelbewust anderen vernederen, keer op keer, jaar in jaar uit... Nu hebben ze het gevolg van wat ze tekenden en brachten ontdekt, en nu is men ineens zielig?
Laatst gewijzigd door xsidd op 12 jan 2015 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

antoon

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor antoon » 12 jan 2015 13:14

Johannes 9
35 Jezus hoorde dat zij hem uitgeworpen hadden, en toen hij hem aantrof, zei hij: „Stelt gij geloof in de Zoon des mensen?” 36 De [man] antwoordde: „En wie is hij, heer, opdat ik geloof in hem kan stellen?” 37 Jezus zei tot hem: „Gij hebt hem gezien, en bovendien is het degene die met u spreekt.”

38 Toen zei hij: „Ik stel geloof [in hem], Heer.” En hij bracht hem hulde. 39 En Jezus zei: „Tot [dit] oordeel ben ik in deze wereld gekomen: dat de niet-zienden zouden zien en de zienden blind zouden worden.” 40 Degenen van de Farizeeën die bij hem waren, hoorden deze dingen, en zij zeiden tot hem: „Zijn wij soms ook blind?” 41 Jezus zei tot hen: Als GIJ blind waart, zoudt GIJ geen zonde hebben. Maar nu zegt GIJ: ’Wij zien.’ UW zonde blijft.”

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Boerin » 12 jan 2015 13:22

xsidd schreef:Ze weten toch wat ze willens en wetens doen? Jarenlang mensen vernederen, en uitdagen met stomme cartoons.. Ja, zelfs zo ver doorgaan, dat de redactie rekening hield met een aanslag. En dan zouden ze zonder zonden zijn, omdat ze geen bijbelkennis zouden hebben?

Laat me niet lachen Antoon... Er zijn mensen zijn die doelbewust anderen vernederen, keer op keer, jaar in jaar uit... Nu hebben ze het gevolg van wat ze tekenden en brachten ontdekt, en nu is men ineens zielig?

Ja, maar ik begrijp niet dat ze niet zijn gestopt. Het is niet de eerste keer dat er iemand wordt vermoord in het Westen die spot met Allah en z'n profeet.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor xsidd » 12 jan 2015 14:04

@Boerin

Ze willen toch ook niet stoppen? ALLES moet kunnen volgens hen? En men zet de Paraplu van het vrije woord op, als er kritiek is.

Als men als cartoonist, de huidige realiteit goed kent. En men weet dat er een spanningsveld is, in de maatschappij.

En doelbewust gaan de cartoonisten door, om te beledigen, en vernederen, dan kan je toch verwachten dat er een keer een reactie komt? Ik praat de aanslagen zeker niet goed!! Maar ik denk aan een voorbeeld.

Als je 10 keer je hand door de tralies van een leeuwenhok steekt, kan het wel eens zo wezen, dat je de elfde keer, ineens je hand kwijt bent.

En als men niet stopt met het bewust kwetsen van anderen ,onder de noemer, van het zogenaamde vrije woord, is men stom bezig mijn inziens. Misschien komt er nog een aanslag..
Laatst gewijzigd door xsidd op 12 jan 2015 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor xsidd » 12 jan 2015 14:15

@Antoon

Begin citaat"Johannes 9
35 Jezus hoorde dat zij hem uitgeworpen hadden, en toen hij hem aantrof, zei hij: „Stelt gij geloof in de Zoon des mensen?” 36 De [man] antwoordde: „En wie is hij, heer, opdat ik geloof in hem kan stellen?” 37 Jezus zei tot hem: „Gij hebt hem gezien, en bovendien is het degene die met u spreekt.”

38 Toen zei hij: „Ik stel geloof [in hem], Heer.” En hij bracht hem hulde. 39 En Jezus zei: „Tot [dit] oordeel ben ik in deze wereld gekomen: dat de niet-zienden zouden zien en de zienden blind zouden worden.” 40 Degenen van de Farizeeën die bij hem waren, hoorden deze dingen, en zij zeiden tot hem: „Zijn wij soms ook blind?” 41 Jezus zei tot hen: „Als GIJ blind waart, zoudt GIJ geen zonde hebben. Maar nu zegt GIJ: ’Wij zien.’ UW zonde blijft.”Einde citaat.


Je haalt nu een stuk aan in vers 38 ,waarin mijns inziens, er word gewezen op het geestelijke blindheid van de mens. In vers 40 vragen de Farizeeën, zijn wij ook blind? De Farizeeën dachten dat ze geestelijk ziende waren,
en ontkenden dat ze geestelijk blind zouden wezen.
Laatst gewijzigd door xsidd op 12 jan 2015 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten