Terroristische aanslag op Franse uitgever

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor BladeStraight » 20 jan 2015 22:27

Cornelius schreef:Maar ik wil ertoe oproepen wat minder arrogant te zijn, alsof eenentwintigste-eeuwse West-Europeanen zoveel beter zouden zijn dan andere volken


Onze cultuur is inderdaad beter, omdat het, anders dan de islamitische cultuur, geworteld is in en gevormd is door het christendom. Het christendom is de enige waarheid, en de enige graadmeter voor culturele waarde. Natuurlijk zijn wel allemaal zondaren, maar het gaat hier niet over mensen maar over cultuur en traditie.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

antoon

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor antoon » 21 jan 2015 06:55

Um ahum. Laatste wereldoorlogen waren ookwel in het hartje van de christenheid

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2015 09:10

antoon schreef:Um ahum. Laatste wereldoorlogen waren ookwel in het hartje van de christenheid

Klopt, maar niet bepaald vanuit een godsdienstig principe gestart...
Dat geldt helaas niet voor de oorlogen die op dit moment in het Midden-Oosten woeden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

antoon

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor antoon » 21 jan 2015 09:58

Oorlogen niet alleen in het midden oosten maar onderhand overde hele wereld, niet voor niets legt 68% van de bevolking deschuld van alle ellende in de wereld bij religie, straks zullende goeden onder de kwaden lijden, bijbelgelovigen die God op de juiste manier aanbidden zullen onder een kam geschoren worden

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2015 10:35

antoon schreef:Oorlogen niet alleen in het midden oosten maar onderhand overde hele wereld, niet voor niets legt 68% van de bevolking deschuld van alle ellende in de wereld bij religie, straks zullende goeden onder de kwaden lijden, bijbelgelovigen die God op de juiste manier aanbidden zullen onder een kam geschoren worden

Dat klopt.
Daarbij blijft het wel goed om te beseffen dat de "beesten van de 20e eeuw", mannen als Mao Zedong, Pol Pot, Adolf Hitler, Joseph Stalin, Benito Mussolini en de hele Kim-dynastie géén van allen aanhanger waren of claimden te zijn van één der grote wereldgodsdiensten (hoewel Stalin van het seminarie kwam en Hitler in naam katholiek was).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Cornelius
Mineur
Mineur
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 dec 2004 17:44
Locatie: Lunteren

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Cornelius » 21 jan 2015 20:11

StillAwake schreef:Daarbij blijft het wel goed om te beseffen dat de "beesten van de 20e eeuw", mannen als Mao Zedong, Pol Pot, Adolf Hitler, Joseph Stalin, Benito Mussolini en de hele Kim-dynastie géén van allen aanhanger waren of claimden te zijn van één der grote wereldgodsdiensten (hoewel Stalin van het seminarie kwam en Hitler in naam katholiek was).


Helder.
Het is nutteloos diepzinnigheden algemeen bevattelijk te maken
en alle waarheid is diepzinnig
(Herman Melville)

Gebruikersavatar
Cornelius
Mineur
Mineur
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 dec 2004 17:44
Locatie: Lunteren

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Cornelius » 21 jan 2015 20:16

Het is nutteloos diepzinnigheden algemeen bevattelijk te maken
en alle waarheid is diepzinnig
(Herman Melville)

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor BladeStraight » 21 jan 2015 23:20

Ik vind het belachelijk dat de verantwoordelijkheid voor beestachtige daden van terroristen (die overigens voor de aanslag in Parijs nog nooit van CH gehoord hadden) wordt geschoven op mensen die een tekening maken. Aan het artikel in het RD heb ik me ook al ontzettend geërgerd.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Cornelius
Mineur
Mineur
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 dec 2004 17:44
Locatie: Lunteren

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Cornelius » 22 jan 2015 14:27

BladeStraight schreef:Ik vind het belachelijk dat de verantwoordelijkheid voor beestachtige daden van terroristen (die overigens voor de aanslag in Parijs nog nooit van CH gehoord hadden) wordt geschoven op mensen die een tekening maken. Aan het artikel in het RD heb ik me ook al ontzettend geërgerd.

Het is niet zozeer een kwestie van verantwoordelijkheid schuiven als van aanleiding geven.
Wij kunnen vrij gemakkelijk dingen roepen, maar is is zuur als Afrikaanse christenen de prijs betalen. Natuurlijk is het een schurkenstreek van die Afrikaanse moslims om hun woede te koelen op onschuldigen; ik heb dan werkelijk meer begrip voor degenen die tenminste de schuldigen aanpakken.
Het is nutteloos diepzinnigheden algemeen bevattelijk te maken
en alle waarheid is diepzinnig
(Herman Melville)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten