Terroristische aanslag op Franse uitgever

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Bambi » 07 jan 2015 23:19

Jan schreef:
Afbeelding

De 1e daar herken ik je wel in, de 2e ook, nu op naar het waarmaken van de 3e. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 jan 2015 23:21

Ik zit naar Jinek te kijken. Een van de gasten op de bank zegt dat waar geen (zelf)spot is, een totalitaire staat dreigt. Dat lijkt me geen vreemde gedachte. Dat gelovigen spot en grapjes over God of geloof niet trekken, komt denk ik omdat zij juist totalitair denken. (er is maar één Waarheid)
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 07 jan 2015 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 jan 2015 23:22

Bambi schreef:De 1e daar herken ik je wel in, de 2e ook, nu op naar het waarmaken van de 3e. :mrgreen:

Haha, goede reactie! 8)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor mealybug » 07 jan 2015 23:27

Tante Pollewop schreef:Ik zit naar Jinek te kijken. Een van de gasten op de bank zegt dat waar geen (zelf)spot is, een totalitaire staat dreigt. Dat lijkt me geen vreemde gedachte. Dat gelovigen spot en grapjes over God of geloof niet trekken, komt denk ik omdat zij juist totalitair denken. (er is maar één Waarheid)

In dat opzicht verbaast mij niet dat dit soort dingen gebeuren.

In een land of werelddeel waar mensen het recht om anderen te beledigen in hun Constitutie verankerd willen hebben, kun je natuuurlijk evenredig veel tegengas verwachten.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 jan 2015 23:34

Ja. Dat mag uiteraard. Maar ik hoef jou hopelijk niet te vertellen dat er vandaag wat teveel tegengas was?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor mealybug » 08 jan 2015 08:04

Tante Pollewop schreef:Ja. Dat mag uiteraard. Maar ik hoef jou hopelijk niet te vertellen dat er vandaag wat teveel tegengas was?


Als de Staat bepaalde zaken niet meer bestraft, gaan bepaalde mensen het zelf regelen.
Of je dat nu leuk vindt of niet.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor mealybug » 08 jan 2015 08:15

Wat overigens een zeer, ZEER verwerpelijke journalistieke uitglijder is, is wat er nu op het RD gebeurt:
Een verbinding leggen tussen religie en terreur, waar het gaat om islamitische splintergroep- terreur.
Als dat er vaak genoeg ingestampt wordt, krijg je vanzelf een maatschappij, die alle religies zal willen verbieden onder het mom van, ach, allemaal weg met die geweldadige religies.
Want dezelfde krant publiceert uitgebreid over de gekoesterde vrijheid van religies.

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... n_1_881946

Religieus extremisten ....Zelfs de islam zelf neemt afstand van deze bewegingen, die niets meer met religie te maken heeft.
Of toch wel?

Lock&Stock

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Lock&Stock » 08 jan 2015 09:36

Lock&Stock schreef:Ben je bereid te doden voor je geloof?


Jan schreef:Hoeveel is het jou waard om daar achter te komen?


Lock&Stock schreef:Kan je niet gewoon antwoord geven?


Jan reageert hier verder niet op, wat ik jammer vind. Maar ik denk dat het niet onterecht is als ik aanneem dat Jan zou doden voor zijn geloof. Aangezien hij ook geen probleem heeft om voor zijn geloof te sterven lijkt mij de stap naar iemand doden redelijk klein.

Hiermee is Jan geen haar beter dan de barbaren in Parijs of van het Kalifaat, heeft hij zich in mijn ogen totaal gediskwalificeerd in deelname in een moderne vrije maatschappij maar is hij ook nog eens een oprecht gevaar voor de samenleving. Ik hoop dat de mods ook dit soort dingen letten en goed de IP logs bijhouden, wie weet zijn die ooit nog eens nodig in een onderzoek als er een aanslag is gepleegd bij de Gay Parade of op een abortuskliniek.

antoon

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor antoon » 08 jan 2015 10:06

Het is gewoon zo, als je werkelijk overtuigd ben van je geloof, wat kan het je dan deren dat spotprenten geplaatst worden, ik geloof met goede gronden in de bijbelse God, als ik nu bij de kapper zit en ik zie een blad met spotprenten, dan kijk ik of er iets origineels bij zit, dat geloof te gek wordt gesteld is niet mijn zaak maar hun zaak.
Iedereen zal zichzelf moeten verantwoorden in ieder aspect van de samenleving, ongeacht hou vulgair het zal de oprechte gelovige die weet dat hij goed in zijn schoenen staat totaal maar dan ook totaal niet deren
Met de Islam is het anders zijn, door geweld oorlog intimidatie proberen ze hun twijfel om te zetten in werkelijkheid, en zeker als zij elkaar steunen met een bespraakte voorganger, en er zijn meer van die groepen

Lock&Stock

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Lock&Stock » 08 jan 2015 10:09

antoon schreef:Het is gewoon zo, als je werkelijk overtuigd ben van je geloof, wat kan het je dan deren dat spotprenten geplaatst worden, ik geloof met goede gronden in de bijbelse God, als ik nu bij de kapper zit en ik zie een blad met spotprenten, dan kijk ik of er iets origineels bij zit, dat geloof te gek wordt gesteld is niet mijn zaak maar hun zaak.
Iedereen zal zichzelf moeten verantwoorden in ieder aspect van de samenleving, ongeacht hou vulgair het zal de oprechte gelovige die weet dat hij goed in zijn schoenen staat totaal maar dan ook totaal niet deren
Met de Islam is het anders zijn, door geweld oorlog intimidatie proberen ze hun twijfel om te zetten in werkelijkheid, en zeker als zij elkaar steunen met een bespraakte voorganger, en er zijn meer van die groepen


Ik....euh...ik weet niet...euhh...ik weet niet helemaal hoe ik hiermee om moet gaan, maar Antoon, bravo, ik ben het met je eens!

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Jan » 08 jan 2015 10:11

Lock&Stock schreef:Ben je bereid te doden voor je geloof?

Jan schreef:Hoeveel is het jou waard om daar achter te komen?

Lock&Stock schreef:Kan je niet gewoon antwoord geven?

Lock&Stock schreef:Jan reageert hier verder niet op, wat ik jammer vind. Maar ik denk dat het niet onterecht is als ik aanneem dat Jan zou doden voor zijn geloof. Aangezien hij ook geen probleem heeft om voor zijn geloof te sterven lijkt mij de stap naar iemand doden redelijk klein.

Hiermee is Jan geen haar beter dan de barbaren in Parijs of van het Kalifaat, heeft hij zich in mijn ogen totaal gediskwalificeerd in deelname in een moderne vrije maatschappij maar is hij ook nog eens een oprecht gevaar voor de samenleving. Ik hoop dat de mods ook dit soort dingen letten en goed de IP logs bijhouden, wie weet zijn die ooit nog eens nodig in een onderzoek als er een aanslag is gepleegd bij de Gay Parade of op een abortuskliniek.


Het is positief te noemen dat je iets begint te begrijpen van de ernst van de zaak. Misschien dat het je helpt om eens diep na te denken of het je wel waard is wat je zegt en schrijft, de volgende keer dat je iemands diepste geloofsovertuiging meent te moeten schofferen. Ben je bereid de eventuele prijs te betalen voor het bespotten van de islam of het Christendom?

Wat betreft de ip adressen etc. Denk je dat ik niet weet dat alles bijgehouden wordt? Dat alles gelogd wordt door providers en dat de overheidsdiensten lijsten bijhouden? Laat staan de Refoweb mods. Dat weet ik heel goed, heb me uitvoerig in dit soort privacy onderwerpen verdiept. Best schokkend wat je dan tegenkomt in de zogenaamde vrije maatschappij. Dan blijkt dat vrijheid uiterst relatief is en elke aanslag weer meer controle brengt en de Big Brother maatschappij weer een stap dichterbij is gekomen.

Maar zie je mij er al minder om posten? Het enige dat voor mij van belang is gaat over de Lijst die God bijhoudt. Of mijn naam staat geschreven in Zijn boek van leven. Of dat mijn naam wordt uitgewist... Want God ziet alles, God heeft geen ip adressen nodig. Hij kent zelfs ons hart en Hij zal zelfs elk spottend woord in het oordeel tegen jou houden als je je niet bekeren zal.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Jan » 08 jan 2015 10:18

antoon schreef:Het is gewoon zo, als je werkelijk overtuigd ben van je geloof, wat kan het je dan deren dat spotprenten geplaatst worden, ik geloof met goede gronden in de bijbelse God, als ik nu bij de kapper zit en ik zie een blad met spotprenten, dan kijk ik of er iets origineels bij zit, dat geloof te gek wordt gesteld is niet mijn zaak maar hun zaak.
Iedereen zal zichzelf moeten verantwoorden in ieder aspect van de samenleving, ongeacht hou vulgair het zal de oprechte gelovige die weet dat hij goed in zijn schoenen staat totaal maar dan ook totaal niet deren
Met de Islam is het anders zijn, door geweld oorlog intimidatie proberen ze hun twijfel om te zetten in werkelijkheid, en zeker als zij elkaar steunen met een bespraakte voorganger, en er zijn meer van die groepen


Ja wat kan jou het schelen dat de Heer Jezus Christus volkomen belachelijk wordt gemaakt.

Het moet natuurlijk niet om je moeder of kind of vrouw gaan. Dan zou je gekwetst worden en zou je willen dat het ophield en zou je naar de politie gaan als men spotprenten over je geliefden zou verspreiden.
Maar ach de Heer Jezus... nee is een kwestie van sterk in je geloof staan.

En Willem-Alexander beledigen? Ja daar moet straf op staan, dat kan echt niet..
Maar de Koning van koningen schofferen? Moet kunnen, het Is Jezus maar, die is wel wat spot en vernedering gewend. Zolang het maar niet om echte personen gaat.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Lock&Stock

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Lock&Stock » 08 jan 2015 10:25

Jan schreef:Het is positief te noemen dat je iets begint te begrijpen van de ernst van de zaak.


En hier komt de extremistische aap uit de mouw...

Jan schreef:Misschien dat het je helpt om eens diep na te denken of het je wel waard is wat je zegt en schrijft, de volgende keer dat je iemands diepste geloofsovertuiging meent te moeten schofferen.


In tegendeel Jan, ik ben meer dan ooit gemotiveerd om mijn grondrecht op vrijheid van meningsuiting te gebruiken.

Jan schreef:Ben je bereid de eventuele prijs te betalen voor het bespotten van de islam of het Christendom?


Absoluut, het alternatief is jouw middeleeuwse en barbaarse denkbeelden gelijk geven en daar rekening mee te houden. Dat nooit.

Jan schreef:Wat betreft de ip adressen etc. Denk je dat ik niet weet dat alles bijgehouden wordt? Dat alles gelogd wordt door providers en dat de overheidsdiensten lijsten bijhouden? Laat staan de Refoweb mods. Dat weet ik heel goed, heb me uitvoerig in dit soort privacy onderwerpen verdiept. Best schokkend wat je dan tegenkomt in de zogenaamde vrije maatschappij. Dan blijkt dat vrijheid uiterst relatief is en elke aanslag weer meer controle brengt en de Big Brother maatschappij weer een stap dichterbij is gekomen.


Schokkend inderdaad, maar helaas bevat onze maatschappij extremistische idioten en komen we niet meer onder dat soort dingen uit.

Jan schreef:Maar zie je mij er al minder om posten? Het enige dat voor mij van belang is gaat over de Lijst die God bijhoudt. Of mijn naam staat geschreven in Zijn boek van leven. Of dat mijn naam wordt uitgewist... Want God ziet alles, God heeft geen ip adressen nodig. Hij kent zelfs ons hart en Hij zal zelfs elk spottend woord in het oordeel tegen jou houden als je je niet bekeren zal.


Dan hoop ik maar voor jou dat jou extreme interpretatie van de Bijbel de juiste is, anders kan je nog van een koude kermis thuis komen.


Andere christenen, ben echt benieuwd, vinden jullie de standpunten van Jan acceptabel?

antoon

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor antoon » 08 jan 2015 10:39

Ik kan mij in Jan verplaatsen, stel dat je je werkelijk beledigd voelt, dan nog hebben wij de bevoegdheid om je ermee te bemoeien

De bijbel is dermate duidelijk
Wreekt uzelf niet geliefden aan mij is de wraak aan mij God is de vergelding

Wij kunnen niet eens stellen dat de man met zijn spotprenten fout is, God zal oordelen en dat geldt ook voor Jan, trouwens ook voor mij, de man van de prenten komt bij mij nuchter over, meer kan ik er niet van stellen, nogmaals spotprenten plaatsen is zijn zaak niet die van Jan of van mij

Lock&Stock

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Lock&Stock » 08 jan 2015 10:45

antoon schreef:Ik kan mij in Jan verplaatsen, stel dat je je werkelijk beledigd voelt, dan nog hebben wij de bevoegdheid om je ermee te bemoeien


Jan lijkt te vinden dat hij ook de bevoegdheid heeft om te doden. Kan je je daar ook in verplaatsen?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten