Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht.

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2014 13:59

Het Nederlandstalige gedeelte van biblija.net is sinds enkele weken uit de lucht en ondanks dat ik nu andere sites gebruik mis ik het enorm. Wat zou het mooi zijn geweest als de gebruikers in de gelegenheid werden gesteld het Nederlandstalige gedeelte te downloaden. Is er geen mogelijkheid om dat alsnog te doen zodat je je vertrouwde digitale bijbels kan blijven gebruiken?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor meribel » 11 dec 2014 14:04

misschien kan je de eigenaren mailen en dat vragen? ik weet het niet hoor..maar ja, niet geschoten is altijd mis..
misschien kunnen ze het aanbieden op cd-rom ( ehh..dat zal wel niet meer bestaan.. ) , maar in ieder geval dat je het gewoon kan kopen en 1 keer betalen en klaar,
ik zou daar ook best geld voor over hebben,
met name de zoekfunctie.

mohamed

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2014 14:29

Ja, dat is een goed idee maar ik ben niet zo thuis in de gereformeerde wereld en zou niet weten wie te mailen. Als jij misschien een idee hebt tot wie ik me kan richten stuur ik er graag een mailtje naartoe. Ook ik wil er wel voor betalen om het terug te krijgen. Ik hoop dat er op dit forum wel iemand zit die connecties heeft met de mensen achter de betreffende Nederlandse site.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor blijblij » 11 dec 2014 14:45

via debijbel.nl kun je nu de biblijavertalingen lezen (met meer achtergronden en artikelen)
Het is de site van het NBG en je moet lid zijn van het NBG om de in te loggen op de site. Dat kost 25 euro per jaar.
Je hebt ook een gratis account en dan kun je NBV, NBG '51 en SV lezen.

Het NBG verzorgde ook al het Nederlandstalige deel van Biblija.

debijbel.nl ziet er wel strak en modern uit. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het lijkt mij tablet-vriendelijk.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor Jan » 11 dec 2014 14:49

www.debijbel.nl/account/faq/algemeen schreef:1. Wat kan ik vinden op debijbel.nl?
De experts van het Nederlands Bijbelgenootschap hebben honderden onderwerpen geschreven over de tijd en cultuur van de Bijbel. Hier is jarenlang aan gewerkt – en dat blijven we de komende jaren ook doen.
Op debijbel.nl is nu al het volgende te vinden:

Verschillende vertalingen (waaronder De Nieuwe Bijbelvertaling, de Bijbel in Gewone Taal, en de Herziene Statenvertaling);
4000+ aantekeningen bij de Bijbel;
500+ onderwerpen met achtergrondinformatie bij de Bijbel;
200+ historische tekeningen, kaarten, filmpjes en foto’s.

2. Wat is er gebeurd met biblija.net?
Het Nederlandse deel van biblija.net is vanaf 15 oktober debijbel.nl. Dat is het beste van biblija.net, en meer. Nog steeds kunt u op debijbel.nl snel bijbelteksten raadplegen en verschillende vertalingen met elkaar vergelijken. Nieuw is dat je er veel achtergrondinformatie kunt vinden over de tijd en cultuur van de Bijbel.

3. Waarom is biblija.net overgegaan in de bijbel.nl?
Op biblija.net was het mogelijk verschillende vertalingen te vergelijken. Op debijbel.nl kan dat ook, maar is veel meer te vinden. U vindt er aantekeningen bij de Bijbel, uitleg over onderwerpen, foto’s, video’s en meer. Er was een nieuwe website nodig om al dit extra materiaal een plaats te kunnen geven.


Mailen naar info@bijbelgenootschap.nl

Hoe meer signalen ze horen van mensen die het jammer vinden dat de biblija.net functionaliteit verdwenen is hoe beter. De nieuwe bijbel.nl site is m.i. minderwaardig om diverse redenen, bovendien moet men gaan betalen als het proefaccount afgelopen is. Daar is het zo volgens mij ook eigenlijk om te doen. Klantenwerving. Nou zou ik dat niet zo erg vinden als ze werkelijk een betere site aanbieden. Maar dat doen ze dus niet vind ik. Het is een trage irritante interface en lastiger om vertalingen te vergelijken met elkaar. En nog wat van die dingen. Hoewel er vast wel mensen geïnteresseerd zullen zijn in de diverse 'extra media' die ze daar aanbieden.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

mohamed

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2014 15:24

blijblij schreef:via debijbel.nl kun je nu de biblijavertalingen lezen (met meer achtergronden en artikelen)
Het is de site van het NBG en je moet lid zijn van het NBG om de in te loggen op de site. Dat kost 25 euro per jaar.
Je hebt ook een gratis account en dan kun je NBV, NBG '51 en SV lezen.

Het NBG verzorgde ook al het Nederlandstalige deel van Biblija.

debijbel.nl ziet er wel strak en modern uit. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het lijkt mij tablet-vriendelijk.

Dank je, maar die site heb ik al een maand geprobeerd en ben Biblija.net sindsdien alleen maar meer gaan missen.
Jan schreef:Mailen naar info@bijbelgenootschap.nl

Hoe meer signalen ze horen van mensen die het jammer vinden dat de biblija.net functionaliteit verdwenen is hoe beter. De nieuwe bijbel.nl site is m.i. minderwaardig om diverse redenen, bovendien moet men gaan betalen als het proefaccount afgelopen is. Daar is het zo volgens mij ook eigenlijk om te doen. Klantenwerving. Nou zou ik dat niet zo erg vinden als ze werkelijk een betere site aanbieden. Maar dat doen ze dus niet vind ik. Het is een trage irritante interface en lastiger om vertalingen te vergelijken met elkaar. En nog wat van die dingen. Hoewel er vast wel mensen geïnteresseerd zullen zijn in de diverse 'extra media' die ze daar aanbieden.

Oké bedankt, ik heb ze gemaild. Ook ik ben niet al te enthousiast over de vervanger die ik toch een eerlijke kans heb gegeven.

mohamed

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2014 16:34

Ik heb al een reactie gekregen, de service is dus prima aldaar.

Hartelijk dank voor uw bericht.

Zoals u heeft gemerkt is het Nederlandstalige deel van biblija.net overgegaan naar debijbel.nl. Dit deel bestaat dus niet meer in de vorm van biblija.net.

U geeft aan welke vertalingen u graag gebruikt. Deze vertalingen zijn allemaal beschikbaar op debijbel.nl. Met een proefaccount kunt u 30 dagen kennismaken met de site. Na het aflopen van de proefperiode is het nog mogelijk om de NBV, NBG’51 en de Statenvertaling te lezen en met elkaar te vergelijken.

Mocht u gebruik willen blijven maken van alle aangeboden vertalingen, dan vragen we u om lid te worden en daarmee ons werk te ondersteunen. We werken er dan samen aan dat er ook in de toekomst betrouwbare vertalingen beschikbaar zijn in binnen- en buitenland.

Ik heb nu gevraagd of ik door lid te worden weer beschikking krijg tot de oude site, zo ja, dan word ik wel lid. Dat heb ik er graag voor over.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor irmo » 11 dec 2014 22:26

Ik stoor me er ook enorm aan dat de site zo op zn kop is gezet. Ik gebuik biblija bijna dagelijks, maar betalen voor lidmaatschap vind ik ze te duur voor. Je zou es kunnen kijken op de site van de Statenvertaling, die staat nog wel online: http://www.statenvertaling.net/

Tot nu toe ben ik er heel tevreden mee.

mohamed

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2014 23:36

Bedankt maar ook die site ken ik en ben er gematigd tevreden over. ;)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor Boerin » 11 dec 2014 23:45

je kunt het gewoon op google zoeken en dan krijg je de tekst van biblija, die je vervolgens hier intypt:
https://www.bible.com/nl/bible/75/gen.2.htb
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2014 23:52

Boerin schreef:je kunt het gewoon op google zoeken en dan krijg je de tekst van biblija, die je vervolgens hier intypt:
https://www.bible.com/nl/bible/75/gen.2.htb

Vriendelijk dank, maar ik heb toch liever de oude site terug. :)

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor Jan » 12 dec 2014 15:34

irmo schreef:Ik stoor me er ook enorm aan dat de site zo op zn kop is gezet. Ik gebuik biblija bijna dagelijks, maar betalen voor lidmaatschap vind ik ze te duur voor. Je zou es kunnen kijken op de site van de Statenvertaling, die staat nog wel online: http://www.statenvertaling.net/

Tot nu toe ben ik er heel tevreden mee.


Ken je dit ook:
http://herzienestatenvertaling.nl/teksten/
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor irmo » 12 dec 2014 18:30

Cool! Nee, die kende ik nog niet, dankjewel!

mohamed

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor mohamed » 12 dec 2014 18:34

Noem me azijnpisser, maar ook die site komt niet in de buurt naar mijn bescheiden mening. :roll:

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Het Nederlandse gedeelte van biblija.net is uit de lucht

Berichtdoor irmo » 12 dec 2014 18:39

Nee dat niet, maar je moet toch wat. Ik lees de bijbel beter op internet dan in de hand. Fout ja, ik weet het, maar voor mijn lesvoobereiding is zo´n site superhandig!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten

cron