De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 16 okt 2018 09:36

Optimatus schreef:Inmiddels zijn de beurzen behoorlijk gekelderd, o.a. vanwege de door Trump gestarte handelsoorlog met China. Leuk voor de pensioenfondsen en andere beleggers... ::((
Tja, je moet het wel in perspectief zien. Toen Trump gekozen werd, stond de Dow Jones op 22.000. Nu boven de 25.000, dus meer dan 15% hoger. Het zou pas ongezond zijn als de DJ op 30.000 zou staan (een paar weken geleden stond de DJI boven de 29.000), want dat zou een enorme bubbel in de aandelenmarkt betekenen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 okt 2018 11:50

De eerste jaren van een presidentschap worden vooral gekenmerkt door de uitloop van beleid van de voorganger. Nu Trump een handelsoorlog is gestart met de financier van de Amerikaanse economie - China - is er toch enige zorg. Terecht, want handelsoorlogen kennen uitsluitend verliezers.
In Te, Domine, speravi, non confundar in aeternum.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 okt 2018 12:20

@Optimatus: de voorganger van Trump zei dat in sommige sectoren (zoals de staalsector in de Rust Belt states) er geen toename van werkgelegenheid meer zou zijn ("some jobs are just not coming back"). De feiten geven Obama nu ongelijk (laagste werkloosheid sinds 1969), dus dit kun je onmogelijk op zijn conto schrijven.
Verder is niet China, maar Japan de grootste financier van de VS. Dat wordt maar al te gemakkelijk vergeten. Trump is hele goede vrienden met de Japanse premier Shinzo Abe.
Het beleid van de regering Trump is er op gericht om zoveel mogelijk economische bedrijvigheid in de VS te houden en dat niet uit te besteden aan andere landen. Ook wordt een negatieve handelsbalans als niet gewenst gezien. Daarom wordt China nu dwarsgezeten met sancties. Overigens past Trump wel op om daarbij niet te ver te gaan. Hij wil geen volledige handelsoorlog, maar wel een voor hem voordeliger speelveld. Dat doet hij bij andere kwesties ook: hard blaffen en hopen dat de tegenpartij daardoor inschikkelijker wordt. Vaak lukt dit nog ook.
Zo heeft hij de NAFTA akkoorden vervangen door voor de VS voordeliger akkoorden met Canada en Mexico, waarmee hij opnieuw een verkiezingsbelofte nakwam.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Yoshi » 18 okt 2018 12:23

Als ze de mijnen in Limburg weer opengooien creëert dat ook veel werkgelegenheid. De vraag is echter of dat een duurzame oplossing is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 okt 2018 10:03

Wapens, polarisatie en haat vormen een dodelijke combinatie.
In Te, Domine, speravi, non confundar in aeternum.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 nov 2018 19:34

elbert schreef:Dat zou je inderdaad verwachten, maar een openbare aanklager kan hier weinig mee (zie dit artikel). Haar verhaal is dan ook niet echt geloofwaardig: er zijn geen getuigen die haar verhaal echt ondersteunen, haar verhaal rammelt, de vrouw heeft een psychiatrisch verleden enz.
Bovendien is dit zo gepolitiseerd als het maar kan: de Democraten hebben 20 dagen gewacht met het naar buiten komen van haar verhaal om de impact te vergroten: voor zowel de hoorzittingen als voor de verkiezingen in november. Hier worden politieke spelletjes gespeeld, waardoor vrouwen die echt zijn misbruikt en mannen die ten onrechte beschuldigd worden het slachtoffer zijn/worden.
Over politieke spelletjes gesproken: er zijn minstens 2 "getuigen" die nu toegegeven hebben dat ze hebben gelogen over rechter Kavanaugh, enkel om zijn benoeming te dwarsbomen: https://eu.usatoday.com/story/news/poli ... 863210002/

Kortom: er zijn dus mensen in Washington die er echt alles voor over hebben om de president te dwarsbomen, waaronder het plegen van strafbare feiten.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”