De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 25 jun 2018 19:15

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/06/25/ha ... d-a1607838

De VS verliest de eerste banen al en we zijn nog niet eens leuk begonnen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 26 jun 2018 08:33

Yoshi schreef:Beide geen steekhoudend argument dat zij tegen de rest van de wereld een handelsoorlog zouden kunnen winnen. Dat het lastig wordt zal best, maar als China, de EU andere handelsgrootmachten gezamenlijk zich tegen de VS keren dan zal de VS instorten.
Als ze dat al proberen, dan hebben ze geen afzetmarkt meer en storten ze zelf nog harder in elkaar. Ik denk niet dat de andere handelsgrootmachten net zo graag als jij economische zelfmoord willen plegen.
Je weet dat de economie van de VS harder groeit dan die van Europa momenteel?
Yoshi schreef:Ik denk dat je de situatie in de zuidelijke staten van de VS niet op orde hebt. Ik denk ook dat jij de politieke spanningen in de VS niet overziet.
Het zuiden is al een derde wereld land, de zorg is al enkel weggelegd voor de bovenklasse, er is al sprake van een grote groep working poor. Er is niet zo heel veel nodig om een politieke wijziging in de VS af te dwingen.
We pakken de cijfers er even bij. De grootste economische groei zit in het zuiden van de VS. Dat is trouwens al jaren zo. ;)
Afbeelding
De working poor kwamen vooral uit de rust belt states in het noorden die bij de laatste verkiezingen juist op Trump hebben gestemd, omdat het onder Obama daar zo slecht ging. Het gaat er nu beter.
Yoshi schreef:Je bedoeld die kerel die met centjes van papa er steeds weer bovenop komt? Die al een keer of 4 failliet is geweest en denkt een land te kunnen leiden als een vastgoedonderneming? Dom zal hij niet zijn, eerder slinks. En het zal mij niet verbazen als er een afzetprocedure op gang gezet wordt vanwege zijn geestelijke gezondheid.
Trump stort de VS in een afgrond. Economisch, diplomatiek, politiek en moreel. End at is prima hoor, hoe zwakker de VS hoe beter voor de EU.
Ik weet niet in welke bubbel je leeft, maar de economie van de VS maakt momenteel een enorme groei door. Een groei die veel sterker is dan in de EU. Bovendien is de Amerikaanse economie 2 keer zo groot als die van China. Er is geen sprake van ineenstorting van wat in alle opzichten het sterkste land van de wereld is. Je afkeer van Trump vertroebelt je zicht op de feiten.
Ik zie bovendien geen impeachment procedure aan de horizon. Als je het "Ruslandonderzoek" een beetje volgt, dan blijken daar een aantal belasting malversaties aan het licht gekomen te zijn van medewerkers van Trump, maar ik zie Mueller niet binnenkort met een rapport komen dat een impeachment mogelijk maakt.
Yoshi schreef:De staatsschuld van de VS is belachelijk. Als China morgen er de stekker uit trekt dan is het gedaan met ze.
De Amerikaanse staatsschuld bedraagt 105.40 procent van het GDP. Dat is inderdaad hoog, maar bijvoorbeeld lang niet zo hoog als dat van Japan (253 %) of van Griekenland (178%) of Italie (131,8%). De gemiddelde staatsschuld van de EU is 81.60 % en van China is dat 47.60 %. Bron
Kortom: de VS heeft iets meer staatsschuld dan de EU, maar het is geen drama en zeker geen reden voor een ineenstorting van de VS, die een sterker groeiende economie hebben.
Je vergeet bovendien dat niet China de meeste schuldpapieren van de VS heeft, maar Japan. En Japan heeft al helemaal geen reden om "de stekker eruit te trekken". Want Japan heeft als percentage van het GDP nog veel meer schuld, waarvan een niet onaanzienlijk deel in bezit is van de VS.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 26 jun 2018 12:13

De handelsoorlog is al afgetrapt door Trump en de eerste klappen zijn inmiddels over en weer gevallen. Na 1 weekend is al duidelijk dat het Amerikaanse banen gaat kosten. Een Amerikaans icoon heeft maatregelen aangekondigd om het hoofd boven water te kunnen houden.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 26 jun 2018 14:44

Yoshi schreef:De handelsoorlog is al afgetrapt door Trump en de eerste klappen zijn inmiddels over en weer gevallen. Na 1 weekend is al duidelijk dat het Amerikaanse banen gaat kosten. Een Amerikaans icoon heeft maatregelen aangekondigd om het hoofd boven water te kunnen houden.
Even een reality check: de werkloosheid is in 18 jaar niet zo laag geweest. De werkloosheid onder latino's en african-americans is nog nooit zo laag geweest. Werkgevers hebben moeite om hoog gekwalificeerd personeel te vinden. Bron.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 27 jun 2018 13:37

elbert schreef:Even een reality check: de werkloosheid is in 18 jaar niet zo laag geweest. De werkloosheid onder latino's en african-americans is nog nooit zo laag geweest. Werkgevers hebben moeite om hoog gekwalificeerd personeel te vinden. Bron.

Misschien moet je voor je reality check eens wat meer onderzoek doen met wat er leeft onder de Amerikanen. De onderklasse is kansloos en wordt aan zijn lot overgelaten. Wederom ontkracht je helemaal niets met je aangedragen feiten. Misschien kan je de volgende keer met relevante gegevens komen?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 28 jun 2018 07:55

Yoshi schreef:Misschien moet je voor je reality check eens wat meer onderzoek doen met wat er leeft onder de Amerikanen. De onderklasse is kansloos en wordt aan zijn lot overgelaten. Wederom ontkracht je helemaal niets met je aangedragen feiten. Misschien kan je de volgende keer met relevante gegevens komen?
Dat de onderklasse kansloos is, wordt ontkracht door de werkloosheidscijfers onder minderheidsgroepen. Die dalen namelijk (zie mijn vorige bronvermelding).
Kom met cijfers in plaats van met beweringen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 29 jun 2018 09:07

Mortlach schreef:Ik las over het armoederapport dat de VN over Amerika heeft geschreven. Volgens dat onderzoek zijn er 5 miljoen Amerikanen met een 'derdewereld'-niveau aan armoede, en dat 40% (120 miljoen mensen?) nog geen beschikking heet over $400 dollar spaargeld voor geval van nood... In het rijkste land ter wereld.


En dat ondanks acht jaar progressieve pret met Obama.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 29 jun 2018 09:47

Sowieso begrijp ik het bejubelen van Obama niet. Deze president heeft nauwelijks iets bereikt, behalve het houden van mooie speeches en een zorgverzekeringsstelsel dat weliswaar een verbetering was ten opzichte van wat er voorheen was, maar uiteindelijk niet bestand tegen politieke druk.

Net zomin als dat ik de adoratie van Trump begrijpt. Hij doet wat hij zegt, maar hij doet vooral dingen die uiteindelijk de positie van de VS in de wereld verzwakken. Kim lacht hem uit, Poetin giert het uit, China groeit door en de Arabieren krijgen hormoonstormen bij elke geslaagde wapendeal.

We kunnen lang of kort doorpraten over verschillende presidenten, het probleem overstijgt de politieke kleuren, maar lijkt veel meer de structuur van de VS te zijn dan wie er in het Witte Huis resideert.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Chaya » 03 jul 2018 16:05

Wat een stoere M.P. hebben wij toch.
Ruttes ‘no’ gaat de wereld over: ‘Hij zegt het Trump recht in zijn gezicht’

‘Ongemakkelijk’, noemt de Britse krant The Guardian de interruptie, die gepaard ging met Ruttes kenmerkende grijns. ‘Hij zegt het Trump recht in zijn gezicht’, schrijft het Amerikaanse The Huffington Post. Ook op Twitter is Ruttes terechtwijzing van Trump populair. ‘De Nederlandse minister-president onderbreekt Trump als hij absolute nonsens vertelt. Zie je dat May al doen?’, zegt Shebab Khan, een politiek commentator voor het Britse The Independent.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... -~b833863a
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2018 21:00

Hoera, Scott Pruitt is de laan uit bij de EPA. Blijkbaar heeft zelfs Trump een limiet wat betreft acceptabele corruptie. Klimaatontkenner Pruitt (handig als je de Environmental Protection Agency leidt) heeft in de korte tijd dat hij er zat minimaal 15(!) onderzoeken tegen zich gezien wegens corruptie, overtreding van de ethische regels en misbruik van belastinggeld. Er begonnen onderlingen, zelfs die-hard Trump-supporters, aan de bel te trekken.

https://www.cnbc.com/2018/06/08/trump-s ... chief.html

Hier een lijstje van CNN met de 29(!) schandalen die Pruitt op zijn naam wist te zetten in 19 maanden.

https://edition.cnn.com/2018/04/06/poli ... index.html
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Chaya » 18 jul 2018 13:05

Afbeelding

Alles wat maandag in Helsinki gebeurde bevestigt die conclusie. Beste mede-Amerikanen, we lopen gevaar en we moeten snel een paar stevige beslissingen nemen. Dit was een historisch moment in de geschiedenis van de Verenigde Staten. Het bewijs is overweldigend dat onze president zich, voor het eerst in onze geschiedenis, als een verrader gedraagt. Hetzij bewust, hetzij door grove nalatigheid, hetzij vanwege zijn verwrongen persoonlijkheid.

Daarmee breekt hij zijn ambtseed ‘om de Grondwet van de Verenigde Staten te bewaren, te beschermen en te verdedigen’. De Republikeinen kunnen dat feit niet langer negeren. Elke Republikeinse wetgever zal tijdens verkiezingen de volgende vraag moeten beantwoorden: bent u voor Trump en Poetin of bent u voor de CIA, de FBI en de NSA?
TRUMP BREEKT AMBTSEED
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Pcrtje » 18 jul 2018 13:19

elbert schreef:De Amerikaanse staatsschuld bedraagt 105.40 procent van het GDP. Dat is inderdaad hoog, maar bijvoorbeeld lang niet zo hoog als dat van Japan (253 %) of van Griekenland (178%) of Italie (131,8%). De gemiddelde staatsschuld van de EU is 81.60 % en van China is dat 47.60 %. Bron
Kortom: de VS heeft iets meer staatsschuld dan de EU, maar het is geen drama en zeker geen reden voor een ineenstorting van de VS, die een sterker groeiende economie hebben.
Je vergeet bovendien dat niet China de meeste schuldpapieren van de VS heeft, maar Japan. En Japan heeft al helemaal geen reden om "de stekker eruit te trekken". Want Japan heeft als percentage van het GDP nog veel meer schuld, waarvan een niet onaanzienlijk deel in bezit is van de VS.
Ik weet bijna niets van economie. Hoe zit dit precies? Als de VS een schuld hebben bij Japan en Japan heeft een schuld bij de VS, dan staan ze in zekere zin quitte, toch? Behalve als de schuld van de een groter is dan die van de ander.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2018 13:24

Hij heeft zijn woorden al teruggedraaid met een lachwekkende 'opheldering'.

Een opheldering waarin hij
a) de bevolking beledigd (want het stemvolk is te dom om meteen te begrijpen wat hij bedoelde)*
b) zichzelf tegenspreekt (hij heeft het volste vertrouwen in zijn intelligence community, maar weerspreekt hun conclusies alsnog. Het zouden net zo goed andere mensen kunnen zijn geweest, volgens hem.
c) hij van een papiertje voorleest, dus het zijn dit keer niet eens zijn eigen leugens maar leugens die door anderen voor hem zijn geschreven
d) zijn eigen inbreng bestond uit nog maar een keer noemen dat er "no collusion" was; het valt nog mee dat hij niet over de e-mails van Hillary begon.


*Hij bevestigt deze aanpak in een tweet vanochtend.
https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 4371123200

"So many people at the higher ends of intelligence loved my press conference performance in Helsinki..."

Oftewel, als je kritiek hebt op de persconferentie hoor je niet bij de 'higher ends of intelligence'


En weet je, Iedereen valt er nu over en tegen het weekend is iedereen dit alweer vergeten omdat we dan alweer 4 schandalen verder zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 18 jul 2018 14:14

Ik heb beide persconferenties bekeken, maar de hysterie in de media heeft een hoog gehalte van mug en olifant. Van de Republikeinen die erbij gesleept worden is natuurlijk John McCain. Respect voor de man als oorlogsheld en ziekte, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook eens ben met de man. De man is wel Republikein, maar acteert als een Democraat. Veel gebakken lucht, weinig inhoud.

Dan moeten we eens kijken naar de daden, aangezien de woorden niet eenduidig zijn. Trump is niet handig in zijn woorden, maar daden wel. De VS heeft Syrische doelen geraakt, waar Russische huursoldaten rondliepen. De VS bewapent Oekraïne.

Enne... waar is die server?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2018 14:48

Arco schreef:Ik heb beide persconferenties bekeken, maar de hysterie in de media heeft een hoog gehalte van mug en olifant.


Echt waar? Op de vraag "gelooft u uw eigen spionagediensten of de Russen?", antwoordde Trump "de Russen" en dat vind je een mug?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten