De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 08 mar 2018 15:17

Arco schreef:Ik kan het je niet kwalijk nemen, want de media lijden doorgaans aan selectief geheugenverlies en doen dus voorkomen dat de EU een heel nette club van vooruitstrevende vredelievende mensen is, tegenover een losgeslagen hond. Maar laten we helder hebben dat de EU een smerig spel speelt, zoals in Oekraïne. Hier een bericht uit 2012 over inmenging.


Dat is allemaal prima, maar daar hebben we het nu toch helemaal niet over? Je leek te suggereren dat de heffingen op staal en aluminium Amerikaanse inmenging waren. Of heb ik dat helemaal verkeerd van je begrepen?

Nee, als je de wijste wil zijn, dan moet je niet mee gaan doen in een soort handelswedloop. Kijk eerst wat er nu echt gaat gebeuren, welke gevolgen dat kan hebben en onderhandel met Trump. Zo moeilijk is het niet.


Echt waar? Gewoon over je heen laten lopen? Moet Mexico dan ook maar meteen voor die muur betalen?

Juist door gericht te heffen op economisch relatief onbelangrijke producten zoals bourbon en Harleys ben je 'de wijste'; het alternatief is verwoestende heffingen opleggen op de grootste importen (medicijnen, vliegtuigen en houtpulp, geloof ik, het hangt er een beetje vanaf welke tabelletjes de daar op naslaat) zoals Trump doet met zijn kamerbrede heffing op alle staalimport - of je nu bondgenoot bent of niet.

De EU doet al jaren aan bescherming van de staalindustrie, dus moeten ze niet raar doen en Trump daarop gaan aanvallen.


Dit gaat als ik het goed lees zeer specifiek om Chinees dumpstaal en niet Amerikaans. Dat je je eigen markt enigsinds probeert te beschermen, dat is tot daar aan toe, maar dat is niet wat Trump nu doet. Trump is gewoon pissig omdat iedereen wegloopt en hij Mueller niet kan ontslaan en daarom improviseert meneer even wat importheffingen tegen de hele wereld.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 08 mar 2018 15:39

Mortlach schreef:Dat is allemaal prima, maar daar hebben we het nu toch helemaal niet over? Je leek te suggereren dat de heffingen op staal en aluminium Amerikaanse inmenging waren. Of heb ik dat helemaal verkeerd van je begrepen?


Tip: lees wat ik schrijf, zoals ik dat schrijf. Ga niet invullen wat ik misschien zou denken, want ik schrijf gewoon wat ik denk. Ik suggereer niets, tenzij ik dat nadrukkelijk schrijf.

Echt waar? Gewoon over je heen laten lopen? Moet Mexico dan ook maar meteen voor die muur betalen?


Als een gebeten hond reageren, nee dat is volwassen. Als je volwassen wil zijn dan moet je niet ingaan op elk geroep. Dan moet je gewoon afwachten wat de daadwerkelijke uitkomst zal zijn en daarop passende maatregelen nemen. Als er een muur wordt gebouwd, zoals er al vele muren zijn over de hele wereld (ook in Europa), en je krijgt de rekening, dan lach je daar toch om. Eerst zien dat zoiets gebeurd, niet hysterisch vooraf gaan schreeuwen.

Juist door gericht te heffen op economisch relatief onbelangrijke producten zoals bourbon en Harleys ben je 'de wijste'; het alternatief is verwoestende heffingen opleggen op de grootste importen (medicijnen, vliegtuigen en houtpulp, geloof ik, het hangt er een beetje vanaf welke tabelletjes de daar op naslaat) zoals Trump doet met zijn kamerbrede heffing op alle staalimport - of je nu bondgenoot bent of niet.


Niks heffingen. Gewoon de wijste zijn. Als je gerichte heffingen gaat invoeren, juist om Amerikaanse politici onder druk te zetten, dan moet je toch ook niet brommen als de Russen nepnieuws verspreiden om verkiezingen in Europa te beïnvloeden. Dat is toch een dubbele moraal? Eerst afwachten wat het daadwerkelijke effect is, daarna kijken of je misschien jouw staal elders kan leveren. Of belastingverlaging op staal. Of via Canada. Noem maar op, er zijn meerdere wegen naar Rome.

Dit gaat als ik het goed lees zeer specifiek om Chinees dumpstaal en niet Amerikaans. Dat je je eigen markt enigsinds probeert te beschermen, dat is tot daar aan toe, maar dat is niet wat Trump nu doet. Trump is gewoon pissig omdat iedereen wegloopt en hij Mueller niet kan ontslaan en daarom improviseert meneer even wat importheffingen tegen de hele wereld.


[-X Dat is echt een invulling van anti-Trump-media. Laat je niet gek maken. Als het zo is wat jij hier zegt, dan moet Trump toch een profeet zijn. Want hij zei namelijk tijdens zijn campagne al dit te willen doen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 08 mar 2018 17:05

Arco schreef:Niks heffingen. Gewoon de wijste zijn. Als je gerichte heffingen gaat invoeren, juist om Amerikaanse politici onder druk te zetten, dan moet je toch ook niet brommen als de Russen nepnieuws verspreiden om verkiezingen in Europa te beïnvloeden. Dat is toch een dubbele moraal?


Nee, want die zaken zijn nou niet zomaar gelijk te stellen. En je lijkt steeds maar weer te vergeten dat die Amerikaanse politici onder druk zetten een reactie is op aankondigingen van Trump. Het is uiteraard niet zo dat iemand bij de EU deze week wakker werd en dacht "Laten we eens lekker zonder enige aanleiding wat Amerikaanse politici onder druk gaan zetten."

Eerst afwachten wat het daadwerkelijke effect is, daarna kijken of je misschien jouw staal elders kan leveren. Of belastingverlaging op staal. Of via Canada. Noem maar op, er zijn meerdere wegen naar Rome.


Ja hoor, en als Trump dan doorheeft dat hij wegkomt met zijn isolationisme, dan zit er binnenkort een heffing op ALLES want die watjes van een Europeanen reageren toch niet.


[-X Dat is echt een invulling van anti-Trump-media. Laat je niet gek maken. Als het zo is wat jij hier zegt, dan moet Trump toch een profeet zijn. Want hij zei namelijk tijdens zijn campagne al dit te willen doen.


Ik weet best dat hij dat al tijdens de campagne wilde; het was toen ook al een bijzonder slecht idee dat alleen gehoor vindt bij een bijzonder klein deel van zijn stemmers die niet helemaal doorhebben dat het ook in hun nadeel zal werken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 08 mar 2018 18:15

Het maakt natuurlijk ook nog uit dat de heffingen die de EU invoert niet primair als doel hebben politici onder druk te zetten. Dat ze zo zijn gekozen dat het een secundair effect is, is eigenlijk alleen maar elegant op een diplomatiek niveau. Het primaire doel is vergeldig voor de heffingen die Trump wil invoeren. Maar dat maakt het dus geheel anders dan de Russische inmenging die primair als doel had de verkiezingen te beïnvloeden/de maatschappij te ontwrichten (en ander doel diende)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 09 mar 2018 09:05

Mortlach schreef:Nee, want die zaken zijn nou niet zomaar gelijk te stellen. En je lijkt steeds maar weer te vergeten dat die Amerikaanse politici onder druk zetten een reactie is op aankondigingen van Trump. Het is uiteraard niet zo dat iemand bij de EU deze week wakker werd en dacht "Laten we eens lekker zonder enige aanleiding wat Amerikaanse politici onder druk gaan zetten."


Zie je nu zelf niet in dat dit een ondemocratische en onwenselijke inmenging is? De EU is ondemocratisch en gaat een democratisch proces in de VS beïnvloeden. Wanneer Rusland dat doet, dan schreeuwt men moord en brand.

Ja hoor, en als Trump dan doorheeft dat hij wegkomt met zijn isolationisme, dan zit er binnenkort een heffing op ALLES want die watjes van een Europeanen reageren toch niet.


De EU doet net zo goed aan protectionisme. Zie de heffing op Chinese zonnepanelen in 2013 en de bescherming van de staalindustrie in 2017.


Ik weet best dat hij dat al tijdens de campagne wilde; het was toen ook al een bijzonder slecht idee dat alleen gehoor vindt bij een bijzonder klein deel van zijn stemmers die niet helemaal doorhebben dat het ook in hun nadeel zal werken.


Dus je geeft dus toe dat je eerdere reactie onjuist was? Namelijk dat Trump niet reageert op Mueller, maar gewoon doet wat hij al eerder beloofd had.

Laat de EU nu eens gaan praten met Trump. Gewoon even zeggen dat "dumpstaal" uit China voor zowel de VS als Europa niet wenselijk is en dan gewoon een uitzondering regelen. Wees de verstandigste en wordt niet hysterisch.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2018 10:29

Arco schreef:Zie je nu zelf niet in dat dit een ondemocratische en onwenselijke inmenging is? De EU is ondemocratisch en gaat een democratisch proces in de VS beïnvloeden. Wanneer Rusland dat doet, dan schreeuwt men moord en brand.


Ik heb al aangegeven dat ik die zaken niet equivalent acht.

De EU doet net zo goed aan protectionisme. Zie de heffing op Chinese zonnepanelen in 2013 en de bescherming van de staalindustrie in 2017.


Ja, en wat dan nog? Amerika (Trump) wil de markt beschermen tegen goedkoop Chinees dumpstaal en komt dus met heffingen op Europees staal? En dan mag Europa daar niet op reageren want zij hebben heffingen op daadwerkelijk Chinees staal?


Dus je geeft dus toe dat je eerdere reactie onjuist was? Namelijk dat Trump niet reageert op Mueller, maar gewoon doet wat hij al eerder beloofd had.


Het een sluit het ander niet uit.

Laat de EU nu eens gaan praten met Trump. Gewoon even zeggen dat "dumpstaal" uit China voor zowel de VS als Europa niet wenselijk is en dan gewoon een uitzondering regelen. Wees de verstandigste en wordt niet hysterisch.


Dat gaat er ook vast wel van komen. Maar vreemd dat je dat de EU voor de voeten werpt en niet Trump die best even aan zijn bondgenoten had kunnen aankondigen dat hij die heffingen van plan was en dan van te voren e.e.a. kunnen uitwerken - en niet zoals hij nu deed, het aankondigen aan de pers terwijl het een volledige verrassing was, zelfs voor zijn eigen staf.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 09 mar 2018 11:21

Mortlach schreef:Ik heb al aangegeven dat ik die zaken niet equivalent acht.


Gevalletje artikel 6.

Ja, en wat dan nog? Amerika (Trump) wil de markt beschermen tegen goedkoop Chinees dumpstaal en komt dus met heffingen op Europees staal? En dan mag Europa daar niet op reageren want zij hebben heffingen op daadwerkelijk Chinees staal?


Nee, het beschuldigen van Trump van protectionsme is eenzijdig en onvolledig, want de EU doet niet anders.

Het een sluit het ander niet uit.


Prove it.

Dat gaat er ook vast wel van komen. Maar vreemd dat je dat de EU voor de voeten werpt en niet Trump die best even aan zijn bondgenoten had kunnen aankondigen dat hij die heffingen van plan was en dan van te voren e.e.a. kunnen uitwerken - en niet zoals hij nu deed, het aankondigen aan de pers terwijl het een volledige verrassing was, zelfs voor zijn eigen staf.


We weten helemaal niet zeker of Trump niet vooraf al liet weten wat hij zou gaan aankondigen. Na een jaar Trump kan je toch gewoon even zijn campagnebeloftes nagaan. Die even verifiëren en dan even gaan onderhandelen. Trump is geen Obama, die laatste beloofde van alles maar deed het niet. Trump doet het wel en dat is toch geen verrassing meer.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2018 13:34

Arco schreef:We weten helemaal niet zeker of Trump niet vooraf al liet weten wat hij zou gaan aankondigen.


Jawel. Dat is gewoon gerapporteerd in de media?

https://www.cnbc.com/2018/03/01/preside ... rsday.html

Als dit allemaal gewoon was voorbereid in plaats van een impuls van Trump, dan was het daar niet zo'n chaos geweest.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 09 mar 2018 13:51

Mortlach schreef:Jawel. Dat is gewoon gerapporteerd in de media?

https://www.cnbc.com/2018/03/01/preside ... rsday.html

Als dit allemaal gewoon was voorbereid in plaats van een impuls van Trump, dan was het daar niet zo'n chaos geweest.


Het is absoluut belachelijk dat het een chaos zou zijn in het Witte Huis. Dat is echt een media-sprookje. En nogmaals: het is geen impuls van Trump, want hij zei het al tijdens zijn campagne. Het is niets nieuws, het is misschien niet slim, maar het is niet iets wat uit de lucht komt vallen.

Mortlach schreef:Het maakt natuurlijk ook nog uit dat de heffingen die de EU invoert niet primair als doel hebben politici onder druk te zetten. Dat ze zo zijn gekozen dat het een secundair effect is, is eigenlijk alleen maar elegant op een diplomatiek niveau. Het primaire doel is vergeldig voor de heffingen die Trump wil invoeren. Maar dat maakt het dus geheel anders dan de Russische inmenging die primair als doel had de verkiezingen te beïnvloeden/de maatschappij te ontwrichten (en ander doel diende)


Als jij zou hecht aan linkse media, dan rapporteren zij zelfs dat het juist de bedoeling is om politici onder druk te zetten: zie hier.

Dus mijn simpele conclusies zijn:
- Trump doet gewoon wat hij beloofd heeft, slim of niet, hij doet wat hij zegt;
- De linkse media lijdt aan permanent en selectief geheugenverlies door Trump te beschuldigen van protectionisme, terwijl de EU dit al jaren doet;
- De EU speelt een smerig spel door specifiek de Amerikaanse politiek te willen beïnvloeden: doelbewust en expres.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 10 mar 2018 09:56

Fijn dat Trump doet wat hij zegt te gaan doen, maar als de EU daar last van heeft, dan heeft de EU het volste recht daar iets tegenover te stellen. De EU is er om de belangen van de eigen burgers te behartigen en doet dat, in dit geval, op een heel slimme manier: niet lomp terugslaan, maar gericht een aantal steken uitdelen die gevoeld worden door degenen die Trump steunen in het nemen van maatregelen waar de EU last van heeft.

Waarom Oekraïne er bij gesleurd wordt, ontgaat me volledig. Hier was een aantal jaar geleden een opstand gaande tegen een regering die, volgens veel Oekraïners, de belangen van Oekraïne ondergeschikt maakte aan die van Rusland. Oekraïne is sinds 1991 een zelfstandig land, waar Rusland geen enkele zeggenschap over heeft. Onder het regime van Janoekovitsj werd het land verkwanseld aan de Russen (zoals Loekasjenko dat doet met Wit-Rusland, maar daar komt blijkbaar geen grote groep in opstand, wat ongetwijfeld mede te wijten is aan het regime van Loekasjenko). Veel Oekraïners waren het duidelijk niet eens met de gang van zaken en kwamen in opstand. De EU steunde deze beweging. Klopt. Rusland steunde de beweging die achter Janoekovitsj staat/stond. Dus?

Intussen lijken de Oekraïners de huidige president ook weer zat te zijn. Het is aan de Oekraïners zelf om te bepalen bij wie ze willen horen: bij Rusland of bij de EU. En gelet op het feit dat Rusland niet alleen een deel van Oekraïne heeft gestolen (de Krim) en in Oost-Oekraïne de boel destabiliseert, kan ik me goed voorstellen dat Oekraïne niet bepaald blij is met Rusland.

Hetzelfde geldt voor Finland en Zweden. Die beide (EU-)landen overwegen een lidmaatschap van de NAVO aan te vragen. Dat is hun goed recht. Daar heeft Rusland geen enkele zeggenschap over.

Terug naar de Verenigde Staten: Trump roept van alles, doet van alles en intussen is al een groot deel van zijn entourage ontslagen of zelf weggelopen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het Witte Huis op dit moment niet bepaald een oase van rust en stabiliteit is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Geytenbeekje » 10 mar 2018 12:14

Arco@

Trump heeft wel van alls beloofd en sommige dingen ook waargemaakt maar het gaat erom dat het volk er wat aan heeft... wat dacht je van Obama care ....

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 10 mar 2018 12:38

Arco schreef:Het is absoluut belachelijk dat het een chaos zou zijn in het Witte Huis. Dat is echt een media-sprookje. En nogmaals: het is geen impuls van Trump, want hij zei het al tijdens zijn campagne. Het is niets nieuws, het is misschien niet slim, maar het is niet iets wat uit de lucht komt vallen.


Moet je voor de grap eens kijken naar hoeveel mensen er daar zijn vertrokken in het eerste jaar, vergeleken met elke andere presidentsperiode. En ook nog eens kijken hoeveel posten er uberhaupt nog niet zijn ingevuld. Zijn familieleden waren ongetwijfeld op of zo.

Verder weet ik best dat hij het er al heel lang over had, dus zo moet je mijn 'impuls'-opmerking ook niet lezen. Wat ik bedoelde is dat hij dit aankondigde zonder eerst zijn staf te informeren of zelfs maar te raadplegen. Maar goed, Trump is dan ook een figuur die de laatste persoon napraat die tegen hem sprak en die een beetje slim overkwam.


Als jij zou hecht aan linkse media, dan rapporteren zij zelfs dat het juist de bedoeling is om politici onder druk te zetten: zie hier.


Dat is inderdaad een slim gevonden secundair effect.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 10 mar 2018 13:29

Geytenbeekje schreef:Arco@

Trump heeft wel van alls beloofd en sommige dingen ook waargemaakt maar het gaat erom dat het volk er wat aan heeft... wat dacht je van Obama care ....


Ik vind het altijd erg frappant dat een grootmacht als de Verenigde Staten niet het geld overheeft om de eigen bevolking een toegankelijk zorgstelsel te bieden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Geytenbeekje » 10 mar 2018 16:39

Ze hebben het wel maar ze willen niet veel geld insteken

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 12 mar 2018 10:30

Optimatus schreef:Fijn dat Trump doet wat hij zegt te gaan doen, maar als de EU daar last van heeft, dan heeft de EU het volste recht daar iets tegenover te stellen. De EU is er om de belangen van de eigen burgers te behartigen en doet dat, in dit geval, op een heel slimme manier: niet lomp terugslaan, maar gericht een aantal steken uitdelen die gevoeld worden door degenen die Trump steunen in het nemen van maatregelen waar de EU last van heeft.


De EU is voornemens om maatregelen te nemen die gericht zijn om druk op politici uit te oefenen. Dat is ondemocratisch en immoreel.

Terug naar de Verenigde Staten: Trump roept van alles, doet van alles en intussen is al een groot deel van zijn entourage ontslagen of zelf weggelopen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het Witte Huis op dit moment niet bepaald een oase van rust en stabiliteit is.


Voor zover ik ingelicht ben is het niet zo dat alle ontslagen of weggelopen mensen ook door Trump zijn aangesteld, sommige zijn aangesteld door Obama. Daarbij is het zo dat toen Bill Clinton in het Witte Huis kwam, dat er ook een ongewone hoeveelheid mensen werden vervangen. Ik weet niet hoe dat was bij Obama.

Geytenbeekje schreef:Arco@

Trump heeft wel van alls beloofd en sommige dingen ook waargemaakt maar het gaat erom dat het volk er wat aan heeft... wat dacht je van Obama care ....


Obama-care is niet het systeem om van te dromen. Dat wordt zo door linkse media voorgesteld, maar dat is gewoon niet zo. Je kan het ook niet vergelijken met het Nederlands stelsel, daarvoor is het te verschillend. Daarnaast is het zo dat het in de VS op veel punten heel anders werkt dan hier. Van iemand die ik ken hoorde ik het verhaal dat hij een rekening kreeg van het ziekenhuis, maar hij belde het ziekenhuis op om te zeggen dat hij niet verzekerd is, toen werd de rekening aangepast en hoefde hij minder te betalen. Nu, als dit voorbeeld een teken is van iets wat op grote schaal gebeurd, dan snap ik de aversie tegen een verplichte verzekering wel. Alles wordt onnodig duurder, omdat iedereen toch wel verzekerd is.

Neemt niet weg dat er toch een verzekeringssysteem moet zijn voor de minder bedeelden. Maar Obama-care is daarvoor niet de ideale oplossing. Zeker niet als je kijkt naar de staatsschuld:
Afbeelding

Mortlach schreef:Moet je voor de grap eens kijken naar hoeveel mensen er daar zijn vertrokken in het eerste jaar, vergeleken met elke andere presidentsperiode. En ook nog eens kijken hoeveel posten er uberhaupt nog niet zijn ingevuld. Zijn familieleden waren ongetwijfeld op of zo.


Natuurlijk kan je er vanalles over zeggen, zie ook mijn reactie op Optimatus. Maar als Obama zo begaan was met de minder bedeelden en zwarte bevolking, waarom moest zijn halfbroer aan de bedel om een ziekenhuisrekening te betalen in Kenia?

Verder weet ik best dat hij het er al heel lang over had, dus zo moet je mijn 'impuls'-opmerking ook niet lezen. Wat ik bedoelde is dat hij dit aankondigde zonder eerst zijn staf te informeren of zelfs maar te raadplegen. Maar goed, Trump is dan ook een figuur die de laatste persoon napraat die tegen hem sprak en die een beetje slim overkwam.


Nogmaals: ik ga Trump niet verdedigen, omdat ik ook geen warm voorstander ben van hem. Maar het anti-Trump gedrag in de media, en waar ik ook wat sporen van zie op dit forum, is gevoed door een blinde weerstand tegen deze man. Deze man is democratisch gekozen en is rechtmatig de President van de Verenigde Staten van Amerika.

Dat is inderdaad een slim gevonden secundair effect.


Dat haal ik zo niet uit het artikel. Dus: prove it.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten