De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 okt 2014 15:39

De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Gert-Jan » 31 okt 2014 12:28

Hallo allen,

Dacht je dat het niet veel slechter kon met de wereld, dan komt uit Amerika het opbeurende nieuws dat een derde Bush zich aan het warmlopen is voor het presidentschap. Jeb, het broertje van George W., is er bijna over uit dat hij zich kandidaat zal stellen. Hij maakt een goede kans, bij gebrek aan sterke mededingers in de Republikeinse partij. De V.S. verheugen zich al op een nieuwe Bush-Clinton-race, als ook Hillary Clinton verkozen wordt bij de Democraten.

Zie o.a. http://www.independent.co.uk/voices/com ... 26629.html

Nu schijnt Jeb Bush wel veel intelligenter en geliefder te zijn dan zijn vader en zijn broer. Opvallend is verder dat hij Rooms-Katholiek is en een Mexicaanse vrouw heeft.

Het is en blijft opmerkelijk dat de, in de woorden van biografe Kitty Kelley, "machtigste familie ter wereld" opnieuw in staat blijkt iemand naar voren te schuiven als wereldleider.

Nog opmerkelijker is wat men in Griekenland allang kan weten: dat de letters van naam Bush, wanneer zij in een getal worden uitgedrukt, precies op 666 uitkomen. In het Griekse schrift, wel te verstaan, de taal waarin de apostel Johannes zijn Openbaring schreef. 'ο Μπους (Google maar!): 70 + 40 + 80 + 70 + 400 + 6 = 666. Nee, er zijn in de geschiedenis nog geen wereldleiders geweest bij wie het zo exact uitkwam; zelfs keizer Nero niet.

Natuurlijk gaat het er niet om hier vergaande conclusies uit te trekken. Opmerkelijk is het wel. Niet meer en niet minder. Laten we waakzaam zijn en goed opletten wat er gebeurt in de wereld.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor StillAwake » 31 okt 2014 12:36

Gert-Jan schreef:Hallo allen,

Dacht je dat het niet veel slechter kon met de wereld, dan komt uit Amerika het opbeurende nieuws dat een derde Bush zich aan het warmlopen is voor het presidentschap. Jeb, het broertje van George W., is er bijna over uit dat hij zich kandidaat zal stellen. Hij maakt een goede kans, bij gebrek aan sterke mededingers in de Republikeinse partij. De V.S. verheugen zich al op een nieuwe Bush-Clinton-race, als ook Hillary Clinton verkozen wordt bij de Democraten.

Zie o.a. http://www.independent.co.uk/voices/com ... 26629.html

Nu schijnt Jeb Bush wel veel intelligenter en geliefder te zijn dan zijn vader en zijn broer. Opvallend is verder dat hij Rooms-Katholiek is en een Mexicaanse vrouw heeft.

Het is en blijft opmerkelijk dat de, in de woorden van biografe Kitty Kelley, "machtigste familie ter wereld" opnieuw in staat blijkt iemand naar voren te schuiven als wereldleider.

Nog opmerkelijker is wat men in Griekenland allang kan weten: dat de letters van naam Bush, wanneer zij in een getal worden uitgedrukt, precies op 666 uitkomen. In het Griekse schrift, wel te verstaan, de taal waarin de apostel Johannes zijn Openbaring schreef. 'ο Μπους (Google maar!): 70 + 40 + 80 + 70 + 400 + 6 = 666. Nee, er zijn in de geschiedenis nog geen wereldleiders geweest bij wie het zo exact uitkwam; zelfs keizer Nero niet.

Natuurlijk gaat het er niet om hier vergaande conclusies uit te trekken. Opmerkelijk is het wel. Niet meer en niet minder. Laten we waakzaam zijn en goed opletten wat er gebeurt in de wereld.

Je hebt niet de naam in het Grieks omgezet (dat zou namelijk resulteren in een vierletterwoord), maar je hebt het woord "Bos" vertaald in het Grieks (in dat geval is mijn buurman ook "666").
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 okt 2014 15:39

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Gert-Jan » 31 okt 2014 12:44

StillAwake schreef:Je hebt niet de naam in het Grieks omgezet (dat zou namelijk resulteren in een vierletterwoord), maar je hebt het woord "Bos" vertaald in het Grieks (in dat geval is mijn buurman ook "666").


Nee, dat heb ik niet. De naam Bush wordt daadwerkelijk zo geschreven in het Grieks. Nogmaals, zie Google.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor StillAwake » 31 okt 2014 12:54

Gert-Jan schreef:Nee, dat heb ik niet. De naam Bush wordt daadwerkelijk zo geschreven in het Grieks. Nogmaals, zie Google.

Kun je daar een voorbeeld van geven?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor StillAwake » 31 okt 2014 13:01

Gert-Jan schreef:Nee, dat heb ik niet. De naam Bush wordt daadwerkelijk zo geschreven in het Grieks. Nogmaals, zie Google.

Nog afgezien daarvan, ik heb ook verhalen gelezen dat "Barack Obama" letterlijk voorkomt in het evangelie (ik zag Satan als een bliksem uit de hemel vallen).
Ook Ronald Reagan (Ronald Wilson Reagan, 3*6 letters) werd hiermee in verband gebracht.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 okt 2014 15:39

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Gert-Jan » 31 okt 2014 13:19

StillAwake schreef:Nog afgezien daarvan, ik heb ook verhalen gelezen dat "Barack Obama" letterlijk voorkomt in het evangelie (ik zag Satan als een bliksem uit de hemel vallen).
Ook Ronald Reagan (Ronald Wilson Reagan, 3*6 letters) werd hiermee in verband gebracht.


StillAwake,

Er zijn in de geschiedenis vaker pogingen gedaan om te achterhalen waar het getal zeshonderdzesenzestig uit Openbaring 13 op sloeg. Er staat in het Grieks geen drie maal zes, maar er staat dat het getal zeshonderdzesenzestig is.

Nu beweer ik niet alwetend te zijn.

Maar bij 'ο Μπους komt het getal precies op zeshonderdzesenzestig uit. Dit zijn de officiële getalswaarden:

α=1, β=2, γ=3, δ=4, ε=5, ς=6, ζ=7, η=8, θ=9,
ι=10, κ=20, λ=30, μ=40, ν=50, ξ=60, ο=70, π=80,
ρ=100, σ=200, τ=300, υ=400, φ=500, χ=600, ψ=700, ω=800

Dat de naam Bush in het Grieks geschreven wordt als 'ο Μπους, dat kun je in iedere Griekse krant of Encyclopedie lezen of vragen aan iedere Griek.

Probeer het zelf: kopieer deze letters, plak ze in Google Afbeeldingen, klik op zoek en zie het resultaat.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor StillAwake » 31 okt 2014 13:29

Gert-Jan schreef:StillAwake,

Er zijn in de geschiedenis vaker pogingen gedaan om te achterhalen waar het getal zeshonderdzesenzestig uit Openbaring 13 op sloeg. Er staat in het Grieks geen drie maal zes, maar er staat dat het getal zeshonderdzesenzestig is.

Nu beweer ik niet alwetend te zijn.

Maar bij 'ο Μπους komt het getal precies op zeshonderdzesenzestig uit. Dit zijn de officiële getalswaarden:

α=1, β=2, γ=3, δ=4, ε=5, ς=6, ζ=7, η=8, θ=9,
ι=10, κ=20, λ=30, μ=40, ν=50, ξ=60, ο=70, π=80,
ρ=100, σ=200, τ=300, υ=400, φ=500, χ=600, ψ=700, ω=800

Dat de naam Bush in het Grieks geschreven wordt als 'ο Μπους, dat kun je in iedere Griekse krant of Encyclopedie lezen of vragen aan iedere Griek.

Probeer het zelf: kopieer deze letters, plak ze in Google Afbeeldingen, klik op zoek en zie het resultaat.

Μπους klopt volgens Wiki inderdaad, maar waar je de o vandaan haalt is mij een raadsel...
De enige reden die ik kan bedenken is dat je precies 70 tekort kwam in je sommetje.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Boerin » 31 okt 2014 13:39


Te lelijk en te dik, dat is 'm niet, bespaar je de berekeningen.
http://z3news.com/w/ken-peters-tribulation/
The man that I saw on the television, the man that could do signs and wonders and fix all the problems, I will never forget his face. As long as I live I will never forget his face. His face was almost supernatural in appearance. He was almost too perfect. For lack of better terms, he was the most handsome man I had ever seen. This man had everything going together for him, everything. He had kind of a chiseled look about his face. And everything about his appearance was almost perfect. When he spoke, there was a very strange quality about him.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 okt 2014 15:39

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Gert-Jan » 31 okt 2014 15:00

StillAwake schreef:Μπους klopt volgens Wiki inderdaad, maar waar je de o vandaan haalt is mij een raadsel...
De enige reden die ik kan bedenken is dat je precies 70 tekort kwam in je sommetje.


StillAwake,

De 'o is het mannelijk lidwoord dat bij de eigennaam hoort. Geeft aan dat we met een man te maken hebben.

In het Nederlands of Engels komt dit niet voor, maar in het Grieks is het welzeker gebruikelijk om dit er telkens weer bij te zetten. In de Griekse Bijbel kun je dit ook zien, waar bijvoorbeeld voortdurend over 'ο Ιησους (Jezus) of 'ο Πετρος (Petrus) wordt geschreven.

Nu, als je nog meer wilt afdingen op mijn "berekening": alle andere namen die in de afgelopen 2000 jaar zijn geopperd, bleken het in ieder geval niet te zijn. Ook Nero niet, ook Hitler niet. Voor het vak Bijbelse Theologie - Openbaring (van dr. Arie Zwiep, die nu lesgeeft aan de Prot. Theologische Universiteit Amsterdam) hebben wij er meerdere moeten nagaan. Persoonlijk ken ik geen naam die er zo dicht bij zit als die van de familie Bush.

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 okt 2014 15:39

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Gert-Jan » 31 okt 2014 15:04

Boerin schreef:Te lelijk en te dik, dat is 'm niet, bespaar je de berekeningen.


:D Grappig, wie zegt dat de antichrist knap en slank is? Maar misschien wordt het dan toch Bush IV, de populaire zoon van Jeb, die politiek carrière aan het maken is in Texas.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor StillAwake » 31 okt 2014 15:09

Gert-Jan schreef:Nu, als je nog meer wilt afdingen op mijn "berekening": alle andere namen die in de afgelopen 2000 jaar zijn geopperd, bleken het in ieder geval niet te zijn. Ook Nero niet, ook Hitler niet. Voor het vak Bijbelse Theologie - Openbaring (van dr. Arie Zwiep, die nu lesgeeft aan de Prot. Theologische Universiteit Amsterdam) hebben wij er meerdere moeten nagaan. Persoonlijk ken ik geen naam die er zo dicht bij zit als die van de familie Bush.

Als God de enige is die de datering van het einde der tijden kent houdt dat in dat Satan op ieder moment zijn antichrist klaar moet hebben. Dat houdt in dat er in ieder tijdsbestek iemand kaar staat om deze rol op zich te nemen.
Wellicht was Hitler dat een paar jaar geleden, is Nero het in zijn tijd geweest, en zijn ze het alleen maar niet geworden omdat God het einde der tijden nog niet aan liet breken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor BladeStraight » 31 okt 2014 15:26

Heb je je aluhoedje al op, Gert-Jan? Het lijkt me overduidelijk dat het grootste deel van Openbaring over het Romeinse Rijk gaat, en vooral 666, wat exact neerkomt op de naam van Nero (Neron Kaisar in het Grieks). Kortom, Johannes had in 666 een manier gevonden om een Romeinse keizer een naam te geven zonder dat het hem, of een ieder die het Bijbelboek las, de kop zou kosten.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Arco » 31 okt 2014 21:25

Ik ben gek op getallen, maar dit vind ik gezwets. Ga eens aan de slag met: 888.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Boerin » 31 okt 2014 21:33

Gert-Jan schreef:
:D Grappig, wie zegt dat de antichrist knap en slank is? Maar misschien wordt het dan toch Bush IV, de populaire zoon van Jeb, die politiek carrière aan het maken is in Texas.

:lol: Afbeelding
Ik was ervan overtuigd dat het Obama was en toen las ik ineens een stuk over 'm dat ie bij een meeting was en dat ie wonderen ging doen. Lol bleek een flauwe grap van iemand, maar toen dacht ik: Ja inderdaad, dat zie ik 'm niet doen. En daarvoor dacht ik dat het Romney was.
Laatst gewijzigd door Boerin op 31 okt 2014 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor mealybug » 31 okt 2014 21:35

Gert-Jan schreef:
:D Grappig, wie zegt dat de antichrist knap en slank is? Maar misschien wordt het dan toch Bush IV, de populaire zoon van Jeb, die politiek carrière aan het maken is in Texas.

het lijkt me meer waarschijnlijk dat hij die komt ''in zijn eigen naam, en die gij wel aanneemt, een joodse man zal zijn''.
Dat is, als er niet een type mens mee bedoeld wordt, ipv een individu.
Tenslotte zitten er heel wat mensen geestelijk /overdrachtelijk op Zijn troon, en maken zelf wel uit wat de rest moet geloven


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten