De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 15 feb 2017 13:37

Laten we ook even constateren dat de media wel heel erg geobsedeerd is van Trump. Je kan haast geen moment CNN aanzetten, of Trump is onderwerp. De Daily Show, dat ik voorheen best grappig vond, gaat alleen maar over Trump.

Ik denk dat als de wandelgangen van Clinton en Obama met hetzelfde fanatisme werden nagetrokken, er net zo goed bagger tevoorschijn komt.

Even helder: ik ben geen fan van Trump, maar de mediahype is nu wel over datum.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 15 feb 2017 15:09

Arco schreef:Ik denk dat als de wandelgangen van Clinton en Obama met hetzelfde fanatisme werden nagetrokken, er net zo goed bagger tevoorschijn komt.
In het geval van Clinton is dat ook uitgebreid gebeurd: Whitewater, Benghazi en e-mailgate. Om nog maar te zwijgen van de escapades van haar echtgenoot.
Arco schreef:Even helder: ik ben geen fan van Trump, maar de mediahype is nu wel over datum.
Deels met je eens. De ophef over de presidentiele decreten was zwaar overdreven, maar de (leugens over de) connecties met Rusland zijn weldegelijk nieuws en potentieel gevaarlijk voor de president. Dit zijn geen geintjes: de president is in volle staat van oorlog met zijn eigen veiligheidsdiensten:

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump The real scandal here is that classified information is illegally given out by "intelligence" like candy. Very un-American!

John Schindler ‏@20committee
Now we go nuclear. IC war going to new levels. Just got an EM fm senior IC friend, it began: "He will die in jail."
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor ben db bd » 18 feb 2017 15:11

in de aanloop van de verkiezingen volgde ik ook de alternatieve 'rechtse' media. Als daar de helft van waar is, zijn we voor een vreselijke toekomst behoed gebleven. Maar zoals de hetze van de foutlinkse media o.l.v. en in bezit van de NWO-elite nu gaat, is dat m.i. geen half jaar meer vol te houden voor Trump als president. Dan komt m.i. de linkse kliek versterkt en dictatoriaal terug en zorgt er wel voor dat dit nóóóit meer voor hen uit de hand zal kúnnen lopen. Dan kunnen we dit vrije forum ook wel opdoeken, want wie heeft er nog tot € 500.000,- t.b.v. de boete op 'nepnieuws', dus zijnde ongewenst nieuws wat juridisch verslagen kan worden, omdat andere lezingen wel voor feiten worden verklaard?
We gaan m.i. een heel donkere tijd tegemoet en meer en meer raak ik ervan overtuigd, dat onze Bijbel deze in Op.6 duidt met de eerste ruiter op het verleidelijke witte paard; "overwinnende en om te overwinnen."

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 20 mar 2017 16:48

Trump tweette dat hij is afgeluisterd door president Obama.
Dit wordt vandaag categorisch ontkend door de directeur van de FBI (James Comey): er is geen enkel bewijs voor.
Bovendien liet hij weten dat de FBI wel mogelijke illegale contacten tussen de regering Trump (of althans leden van zijn campagneteam) en de Russische regering onderzoekt.
Daar zijn dus blijkbaar wel voldoende aanwijzingen voor.
Bovendien zeggen de bazen van de inlichtingendiensten dat Poetin een voorkeur had voor Trump bij de verkiezingen en dat hij de verkiezingen probeerde te beinvloeden.
Opnieuw opmerkelijk (of misschien ook niet): Trump is boos op iedereen (bondgenoten, zijn eigen inlichtingendiensten, Democraten, zijn voorganger), behalve het Rusland van Vladimir Poetin.
Dit onderzoek gaat dus nog steeds door.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2017 13:48

https://www.washingtonpost.com/news/won ... 8f41c40939
https://www.washingtonpost.com/news/won ... 8c27255c75

Twee interessante artikelen in de WP. Het eerste over waarom Trump en Ryan toch zo'n haast hadden met die nieuwe gezondheidszorgwet, en de tweede over de aankomende belastinghervormingen.

Het blijkt dat Trump en Ryan de bezuinigingen van het nieuwe gezondheidsplan (24 miljoen mensen minder verzekerd in 10 jaar) nodig hadden om de belastingverlagingen door te voeren vanwege wat budgetaire regels in de Amerikaanse politiek. Een belastingverlaging heeft daar namelijk een duur van max. 10 jaar. Als je hem permanent wilt hebben, zul je er een gelijke kostenbesparing tegenover moeten zetten.

Dat nieuwe belastingplan is, zoals het artikel al zegt, een omgekeerde Robin Hood: stelen van de armen en geven aan de rijken. Onder dat plan zou na 10 jaar 99% van de belastingverlaging ten gunste zijn gekomen van de rijkste 1%. Onder Ryans plan zou de belasting voor de middenklasse zelfs OMHOOG gaan om de allerrijksten 1,5 miljoen per jaar te besparen.

Soms kijk ik naar Amerika en denk ik dat ze daar helemaal gek zijn geworden...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 31 mar 2017 07:11

Mike Flynn, de nationale veiligheidsadviseur die gedwongen was om binnen een maand af te treden, is bereid om te getuigen in het onderzoek naar de banden tussen de regering Trump en Rusland, op voorwaarde dat hij immuniteit van vervolging krijgt, aldus CNN. Over het algemeen vragen getuigen dat alleen als er (mogelijk) strafbare feiten zijn gepleegd...
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 31 mar 2017 21:38

Het verbaast me nog steeds dat er uit 300 miljoen Amerikanen niet een paar kwalitatief goede kandidaten naar voren kwamen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor johannes1 » 04 apr 2017 11:50

Waarschijnlijk hadden die geen centjes
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 10 mei 2017 06:15

Wel, wel. Trump ontslaat FBI directeur Comey (eenhoogst ongebruikelijke daad) op dezelfde dag dat CNN onthult dat de FBI aanklachten indient inzake de Trump-Rusland zaak: https://amp.cnn.com/cnn/2017/05/09/poli ... index.html
Dit begint op Nixon en Watergate te lijken...
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 10 mei 2017 10:48

elbert schreef:Wel, wel. Trump ontslaat FBI directeur Comey (eenhoogst ongebruikelijke daad) op dezelfde dag dat CNN onthult dat de FBI aanklachten indient inzake de Trump-Rusland zaak: https://amp.cnn.com/cnn/2017/05/09/poli ... index.html
Dit begint op Nixon en Watergate te lijken...


De reden die hij opgeeft ook... Ontslag omdat Comey Hillary Clinton niet correct heeft behandeld, want o, o, o, wat is Trump toch bezorgd om de reputatie en de gevoelens van Clinton.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 10 mei 2017 11:05

Mortlach schreef:De reden die hij opgeeft ook... Ontslag omdat Comey Hillary Clinton niet correct heeft behandeld, want o, o, o, wat is Trump toch bezorgd om de reputatie en de gevoelens van Clinton.
De officiele reden is dat Comey Clinton niet vervolgd zou hebben (de gevoelens van Clinton interesseren Trump niks) en in zijn getuigenis voor het Congres foute informatie zou hebben gegeven. Maar het vermoeden bij de Democraten is dat dit ontslag bedoeld is om het onderzoek naar Trumps Rusland connecties te frustreren. Ook veel Republikeinen zullen dit met argwaan bezien. Een FBI directeur ontsla je niet zomaar.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 10 mei 2017 11:34

elbert schreef:De officiele reden is dat Comey Clinton niet vervolgd zou hebben (de gevoelens van Clinton interesseren Trump niks) en in zijn getuigenis voor het Congres foute informatie zou hebben gegeven. Maar het vermoeden bij de Democraten is dat dit ontslag bedoeld is om het onderzoek naar Trumps Rusland connecties te frustreren. Ook veel Republikeinen zullen dit met argwaan bezien. Een FBI directeur ontsla je niet zomaar.


Zeker niet tijdens een lopend onderzoek naar je eigen campagne!

Ik dacht niet dat het zo zeer ging dat die vervolging niet is doorgezet, maar hoe het 'staartje' ervan, met name met de media, is afgehandeld.

Volgens mij heeft dit er namelijk wel mee te maken:

The letter from Deputy Attorney General Rod Rosenstein credits Comey with being "an articulate and persuasive public speaker about leadership" but goes on to note that he "cannot defend the Director's handling of the conclusion of the investigation of Secretary Clinton's emails, and I do not understand his refusal to accept the nearly universal judgment that he was mistaken."

"Almost everyone agrees that the Director made serious mistakes; it is one the few issues that unites people of diverse perspectives," Rosenstein writes.

Rosenstein says in the letter that it was wrong of Comey to say that the investigation into Clinton's private email server should be closed and that no charges should be issued.

The letter goes on to allege that Comey was wrong to later "hold press conferences to release derogatory information about the subject of a declined criminal investigation."

Typically when the FBI decides not to bring charges against someone, it normally does not discuss its decision-making. When Comey held a July 5 news conference explaining why Clinton would not be facing charges but at the same time criticizing her email practices, he cited "intense public interest" as the reason for the exception.


http://abcnews.go.com/Politics/fbi-dire ... d=47309009
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 10 mei 2017 13:43

Mortlach schreef:Ik dacht niet dat het zo zeer ging dat die vervolging niet is doorgezet, maar hoe het 'staartje' ervan, met name met de media, is afgehandeld.
Inderdaad, dat is de officiele reden die gegeven wordt. Maar wie gelooft dat dit de werkelijke reden is?
Ik betoog al sinds de inauguratie dat de affaire met de Russen het dossier is waarvan Trump niet wil dat we daarnaar kijken.
Met elke actie van deze president geeft hij voeding aan de gedachte dat dit wel eens kan kloppen. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 10 mei 2017 14:50

elbert schreef:Inderdaad, dat is de officiele reden die gegeven wordt. Maar wie gelooft dat dit de werkelijke reden is?
Ik betoog al sinds de inauguratie dat de affaire met de Russen het dossier is waarvan Trump niet wil dat we daarnaar kijken.
Met elke actie van deze president geeft hij voeding aan de gedachte dat dit wel eens kan kloppen. :?


Ja, ik heb zelf ook het idee dat hij het niet harder had kunnen verprutsen. Maar helaas vrees ik ook dat ook hier niets van zal komen. Er wordt een 'onafhankelijke' commissie ingesteld vol Trump-maatjes die het onderzoek overnemen; na een week concluderen die dat er niets aan de hand is en de volgende paar tweets van Trump over Noord-Korea zorgen dat niemand het er meer over heeft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Quasi2
Mineur
Mineur
Berichten: 112
Lid geworden op: 25 aug 2016 19:30

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Quasi2 » 11 mei 2017 08:51

En ik blijf me verbazen wat deze man kan doen binnen zijn restricties. Laat helder zijn: hoe je ook over hem denkt, hij zet mensen aan het denken.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten