De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 21 mar 2018 11:07

Optimatus schreef:Ik vind het merkwaardig dat de escapades van Clinton zo breed worden uitgemeten, terwijl de escapades van Trump worden vergoelijkt.
Omdat de escapades van Clinton mede tijdens zijn presidentschap plaatsvonden en hij er als president over loog. Van Trump is dat vooralsnog niet aan de orde en hopelijk blijft ons dat bespaard (hoewel Trump er plezier in lijkt te hebben om in het openbaar te liegen :( ).
Alle daadwerkelijke escapades zijn overigens te veroordelen, of ze nou van Clinton of Trump komen. Maar het maakt wel uit of het tijdens of voorafgaand aan een ambtstermijn gebeurde en of men een eventueel onderzoek ernaar dwarsboomt.
Clinton kreeg niet voor niets een impeachment procedure aan de broek. Naar Trump wordt ook onderzoek gedaan (ivm vermeende samenwerking met Rusland), maar daar is nog geen uitsluitsel over.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 21 mar 2018 11:11

En ondertussen zijn er weer 2 vrouwen die zaken zijn gestart tegen Trump vanwege een vermeende affaire en het afkopen ervan.

Ik ben bijzonder geneigd deze vrouwen te geloven, want de ellende die je over je afroept als je een zaak tegen een publiek figuur begint, is niet voor de poes. Dat doe je dus echt niet voor de lol.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 21 mar 2018 11:44

Men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dat gedoe met die hoeren is tot nu toe een gerucht.

De bewezen escapades zijn de ronduit misselijke opmerkingen van het getrumpte over alle mogelijke groepen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor StillAwake » 21 mar 2018 13:48

Optimatus schreef:Men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dat gedoe met die hoeren is tot nu toe een gerucht.

De bewezen escapades zijn de ronduit misselijke opmerkingen van het getrumpte over alle mogelijke groepen.

Dat ligt in het Amerikaans recht toch anders...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor StillAwake » 21 mar 2018 13:49

Mortlach schreef:En ondertussen zijn er weer 2 vrouwen die zaken zijn gestart tegen Trump vanwege een vermeende affaire en het afkopen ervan.

Ik ben bijzonder geneigd deze vrouwen te geloven, want de ellende die je over je afroept als je een zaak tegen een publiek figuur begint, is niet voor de poes. Dat doe je dus echt niet voor de lol.

Aan de andere kant: het verkopen van je verhaal levert erg veel geld op. Of dat deze dames per definitie betrouwbaarder maakt kun je je ook afvragen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor StillAwake » 21 mar 2018 13:50

elbert schreef:Omdat de escapades van Clinton mede tijdens zijn presidentschap plaatsvonden en hij er als president over loog. Van Trump is dat vooralsnog niet aan de orde en hopelijk blijft ons dat bespaard (hoewel Trump er plezier in lijkt te hebben om in het openbaar te liegen :( ).
Alle daadwerkelijke escapades zijn overigens te veroordelen, of ze nou van Clinton of Trump komen. Maar het maakt wel uit of het tijdens of voorafgaand aan een ambtstermijn gebeurde en of men een eventueel onderzoek ernaar dwarsboomt.
Clinton kreeg niet voor niets een impeachment procedure aan de broek. Naar Trump wordt ook onderzoek gedaan (ivm vermeende samenwerking met Rusland), maar daar is nog geen uitsluitsel over.

Bij Clinton is de impeachment procedure gestart om zijn mijneed, niet om de escapades an zich.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor ben db bd » 21 mar 2018 14:28

Dat is de waarheid, heer Arco. Trump HEEFT ontoelaatbare opmerkingen over vrouwen, moslims, gehandicapten en diverse andere groepen gezegd. Daar is niets demoniserends, dat is de (helaas onreine, maar bittere) waarheid.

Ja hoor, ooit heeft Donald Trump in de kroeg als handelaar absoluut dingen gezegd, (kroegtaal dus) waar je nu nog herhaaldelijk op de mainstreammedia misselijk aan wordt herinnerd. Ik herinner mij zo nog op TV een vrouw welke getuigde dat Trump haar helemaal op haar mond had gekust; moet je je voorstellen, de grote Donald kuste haar helemaal een hele keer op haar rode kersenmond ! Affreus ! Hoe vaak hebben jullie dat getuigenis langs zien komen?

En dan de moslims, ja hij heeft zeker uitgesproken dat hij geen salafisten of zo meer spaart in Amerika. (o.i.i.d.v.)
En inzake gehandicapten, zag ik uiteraard ook dat éne filmpje, dat door ons onterecht zo schofterig negatief uitgelegd wordt.
En wie die 'diverse andere groepen' zijn, dat weten we samen zeker eigenlijk niet meer zo goed ?

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 21 mar 2018 16:22

Optimatus schreef:Dat is de waarheid, heer Arco. Trump HEEFT ontoelaatbare opmerkingen over vrouwen, moslims, gehandicapten en diverse andere groepen gezegd. Daar is niets demoniserends, dat is de (helaas onreine, maar bittere) waarheid.


De vraag is echter of alles onder een dergelijk vergrootglas moet komen, terwijl Bill Clinton veel verder ging dan alleen woorden. En moet je bij elke uitspraak daarop ingaan? Sommige uitspraken moeten wel gezien worden in een bepaalde context. Dit laatste wordt door onze media systematisch genegeerd.

Ik kan me niet voorstellen dat u geen uitspraken doet die minder netjes zijn. Hiermee wil ik Trump niet verdedigen, maar pas op: de media is over het algemeen eenzijdig gekleurd, anti-Trump en buitengewoon hypocriet. Helaas is Trump niet de meest nette man ter wereld, maar iets zeggen is nog wel wat anders dan doen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 23 mar 2018 11:09

Als iemand vreemdgaat, dan is dat toch echt een privézaak (zij het een droevige). Dat is geen misdrijf in juridische zin (een beetje afhankelijk van de formulering waar men ja tegen zegt). Meineed is dat overigens wel, dus als Billie meineed heeft gepleegd (en daarvoor is veroordeeld), dan is er reden voor politieke maatregelen.

Trump roept de meest schandalige dingen over alles en iedereen. Ook hij is vooralsnog niet veroordeeld en feitelijk is er dus geen reden voor afzetting. Wel reden om hem goed in de gaten te houden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Katlheen » 23 mar 2018 11:51

Het gedoe met andere vrouwen is een privé kwestie ja. Wel valt me op dat de media in dit land dit soort dingen graag breed uitmeten. Het feit dat we een corrupt tweede kamer lid hebben (Pechtold) is dan helaas geen nieuws. Dat vind ik wel wat ernstiger.

De handelsoorlog die momenteel gestart is vind ik dan wel weer een zeer domme move van Trump. Het levert niets op, hooguit wat electorale punten voor bepaalde arbeiders in de staalindustrie. Andere arbeiders zullen hun baan verliezen, dus per definitie levert dit allemaal geen moer op. Dom dom dom.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 23 mar 2018 12:19

Ik heb dat gedoe met dat appartementje nog eens nagekeken, maar dat is gewoon conform de regels gegaan. Daar nu nog over dooretteren is vrij zinloos.

Als je van mening bent, dat er toch iets niet klopt, dan moet je daar aangifte van doen. Ook Pechtold is gewoon onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Geen veroordeling = onschuldig en dus stoppen met die naaierij.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Katlheen » 23 mar 2018 12:29

Dat is geen naaierij hoor. Het zaakje stinkt. Een appartement ontvangen van een voormalige Canadese diplomaat ten tijde van de CETA onderhandelingen. Dat heeft minimaal de schijn tegen. Het wordt niet opgegeven in het register van de 2e kamer, een reep chocola wordt al opgegeven. Dat alles in het kader van transparantie. Als je op deze manier politiek bedrijft (core business anderen zwart maken en de morele verheffing spelen) dan is het niet raar dat er vragen over komen.
Stel even dat een Baudet of een Wilders een appartement van een voormalig Russische diplomaat zouden hebben gekregen. Geheel volgens de regels. Zeg eens eerlijk, dan durf ik er een fles whisky op te zetten dat jij ook een andere toon zou aanslaan.
Het krijgen van een appartement is niet strafbaar. Het niet melden, terwijl je weet dat dit de schijn tegen heeft, is zeer kwalijk. En ja, er is al door 200 mensen aangifte gedaan. Dus ik ben benieuwd wat hier verder uitkomt.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 23 mar 2018 13:28

Katlheen schreef:Het gedoe met andere vrouwen is een privé kwestie ja.


Dat hangt toch echt van het rechtsgebied af. In New York is het toch echt nog steeds een misdaad.

https://www.dbnylaw.com/adultery-is-sti ... ork-state/

Trump heeft ondertussen impliciet toegegeven dat hij de DD in die NDA van Stormy Daniels is, door een zaak tegen haar aan te spannen wegens contractbreuk. Zo'n zaak is alleen zinnig als de inhoud van dat oorspronkelijke contract waar is.

De vraag waar het om draait is dus of de advocaat van Trump speciaal een bedrijf heeft opgericht om een betaling te doen om een misdaad te verhullen. En dat dit een donatie aan de verkiezingscampagne was die niet openbaar is gemaakt.


Daarnaast is er nu een interessante zaak van een vrouw die claimt een affaire met Trump te hebben gehad, maar de rechten op dat verhaal zijn afgekocht door de National Enquirer. De vrouw claimt nu alleen dat haar advocaat destijds (dezelfde advocaat die Stormy Daniels vertegenwoordigde) heulde met de advocaten van Trump. Er zijn advocaten voor minder uit het ambt gezet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 23 mar 2018 13:43

Claims, verhalen, bla bla bla. Aangifte doen, onderzoek en rechter. Dat is de manier van werken.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 23 mar 2018 14:02

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Jammer dat Trump dat blijkbaar niet met je eens is, want die doet er alles aan om het maar stil te houden... Normaal gesproken ga ik niet voor de uitspraak, maar in dit geval is "waar rook is, is vuur" wel van toepassing.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten