De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor ben db bd » 24 jan 2017 21:21

Dit neem ik over van Facebook, zoals broeder De Zwart dit plaatste. Zelf acht ik mij niet bevoegd dit te oordelen, maar geef het wel door.

Voor de twijfelaars...
Voor de twijfelaars onder ons de volgende profetie uit 2007 uitgesproken door de erkende Amerikaanse profeet Kim Clement (inmiddels bevorderd tot heerlijkheid) aangaande Donald John Trump.
En dit terwijl 9 jaar geleden Trump 'helemaal niet in beeld 'was als toekomstig president van de Verenigde Staten.
Mochten velen Trump met afgrijzen en huiver afwijzen...
God kennelijk niet !
Ik wees al eerder op het feit dat God een Expert is in het soeverein kiezen van wie Hij wil !
Dat Hij bij machte is om met een kromme stok rechte slagen te maken.
Ach , hoezeer zouden we ons vergissen als het van onze beslissing af zou hangen...
Zelfs de profeet Samuël vergiste zich toen hij meende dat de rijzige Eliab -broer van David- de nieuwe koning zou zijn !
( 1 Sam.16:7)
Niet dus !
God echter verkiest wie Hij wil !

Kim Clement die als een zuivere accurate profeet in de Boeken bekend staat profeteert als volgt en let op de accuratesse van de profetie !
Profetie over Donald Trump :
-Wat zal gebeuren, zal het meest ongewone zijn, een transfiguratie, een ingaan in de zakenwereld, in de nieuwsmedia.
-Time Magazine zal geen keuze hebben, dan te zeggen wat IK wil dat ze zeggen. Newsweek, wat IK wil zeggen. The View, wat IK wil zeggen.
-Trump zal een trompet worden, zegt de Heer.
-Trump zal een trompet worden.
-Ik zal Trump oprichten om een TROMPET te worden.
-En Bill Gates zal de deur naar de financiele dimensie openen voor de kerk, zegt de Heer.
-Want God zegt: Ik zal 9/11 niet vergeten. Ik zal niet vergeten wat er die dag gebeurde.
-En Ik zal de deurwachter niet vergeten, die waakte over New York, hij zal opnieuw staan en waken over dit land, zegt de Geest van God.
-Het zal zijn dat de man die ik op de hoogste paats zal brengen, zal binnengaan terwijl hij MIJN NAAM FLUISTERT.
-Maar God zegt, zodra hij er gevestigd is, zal hij mijn naam uitroepen in de kracht van Mijn Geest.
-Want Ik zal hem vullen met Mijn Geest, wanneer hij zijn positie inneemt, en er zal een biddende man zijn, op de hoogste positie van het land.
-Er zal een biddende president zijn, NIET EEN RELIGIEUZE.
-Want ik zal de mensen voor de gek houden, zegt de Heer.
-Ik zal de mensen voor de gek houden, ja dat zal Ik doen.
-Degene die gekozen is, zal ingaan en men zal zeggen: ‘Hij is een heethoofd.’
-Maar de Geest van God zegt:
‘Ja, hij kan wel een heethoofd zijn, maar hij zal de muren van bescherming rond dit land brengen in een grotere mate en de economie van dit land zal snel veranderen, zegt de Heer der heerscharen.
-Luister naar het woord van de Heer:
-God zegt: ‘Voor twee termijnen zal ik boven jullie een president plaatsen die zal bidden.
-Maar hij zal geen biddende president zijn, wanneer hij begint.
-Ik zal hem in positie brengen en daarna zal Ik hem dopen met de Heilige Geest en Mijn kracht, zegt de Heer der heerscharen.
Einde profetie.

Laten we voor dit 'heethoofd' Donald John Trump bidden dat God hem zal gebruiken als een instrument in Zijn Hand en tot Zijn doel zal komen met velen'. Dat Trump 'een man van eer' zal zijn naar Gods hart !
overgenomen van Leen de Zwart.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Johan100 » 25 jan 2017 11:56

Laten we ons niet vermoeien door te klagen over het presidentschap van Trump. Er zijn volken wier voorrechten, welvaart en mogelijkheden veel en veel minder zijn dan de onze. Wij, die door Gods liefde het Evangelie hebben ontvangen, zijn hun schuldenaars (Rom. 1:14). Denk niet aan de molshoop van morele en maatschappelijk nadelen van Trumps presidentschap. Denk aan de Himalayabergketen van zegeningen die wij in Christus hebben. Laat ze ons vurig aansporen om ons druk te maken over datgene wat er het meeste toe doet: de zaligheid van de wereld. Aldus
John Piper.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 25 jan 2017 13:28

rotterdam schreef:Klopt Chaya, ik vind het wonderlijk dat zelfs hier op refoweb men voorbij gaat aan een van de grootste fouten in de geschiedenis.
De V.S. en U.K. moesten en zouden Irak "bevrijden". Op basis van een grote leugen die de wereld werd voorgespiegeld.
Daar hebben de Refowebbers het in het verleden uitgebreid over gehad (nog voordat ik hier lid werd):
viewtopic.php?f=12&t=989
viewtopic.php?f=12&t=148
viewtopic.php?f=12&t=3964

In elk geval lag de beslissing om Irak binnen te vallen niet bij Obama, maar bij zijn voorganger G.W. Bush.

Wat dit met Trump en Rusland te maken heeft, ontgaat me even.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor rotterdam » 25 jan 2017 13:40

elbert schreef: In elk geval lag de beslissing om Irak binnen te vallen niet bij Obama, maar bij zijn voorganger G.W. Bush.

Lees je zo slecht of ligt dat aan mij ? ik schrijf toch "Obama en zijn voorganger".
Daarbij - acht jaar Obama en de door de VS gecreëerde situatie in het M.O. is alleen maar verslechterd .


Wat dit met Trump en Rusland te maken heeft, ontgaat me even.

Ja dat had ik wel verwacht, je loopt vooraan in de rij om Trump "zwart te maken", op een leugen zo groot als "de massavernietigingswapens" is hij not niet betrapt.
Verder heeft het alles met Rusland te maken, de christenen in Syrië en Irak hebben hun hoop gevestigd op Rusland vanwege het desastreuze beleid van de V.S. en ze hopen dan ook dat Trump en Poetin het eens worden dat is kennelijk een ongemakkelijke waarheid voor jou.



Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 26 jan 2017 09:01

rotterdam schreef:Lees je zo slecht of ligt dat aan mij ? ik schrijf toch "Obama en zijn voorganger".
Bush is Irak binnengevallen en dat vind je een grote vergissing (ik ook).
Obama trekt zich terug en dat vind jij ook een grote vergissing? Dat ben ik deels met je eens. Obama had als verkiezingsbelofte om zich terug te trekken uit de desastreuze en impopulaire burgeroorlog in Irak. Aan die belofte heeft hij zich gehouden. In het Pentagon kwam men ook tot de conclusie dat het beter was als Irak zijn eigen broek zou ophouden qua veiligheid. Vervolgens stortte IS (dat al tijdens het Bush bewind was ontstaan) zich in het machtsvacuum. Dat was niet helemaal onvoorzien. De opstand in Syrie was echter wel onvoorzien. Obama heeft Syrie de wacht aangezegd na het gebruik van chemische wapens en heeft zich vervolgens niet aan zijn eigen rode lijn gehouden om in te grijpen. Vervolgens heeft hij daar de boel de boel gelaten, met als gevolg dat de Russen actief hun vriend Assad (die minstens zo'n erge massamoordenaar is als IS en Al Nusra) gingen helpen. Er zijn in Syrie vrijwel geen "good guys" en ik denk dat men in het Witte Huis heeft besloten om zich er niet aan te branden. Voor de Syrische bevolking was het echter een groot drama, om nog maar te zwijgen over de vluchtelingenstroom die we hier in Europa als gevolg van die oorlog hebben.
rotterdam schreef:Ja dat had ik wel verwacht, je loopt vooraan in de rij om Trump "zwart te maken",
Nee hoor, integendeel. Ik heb gemengde gevoelens bij Trump als president: er zijn zowel pluspunten als minpunten. Eerder heb ik geschreven dat Trump zijn presidentschap best een succes kan worden, als hij de Amerikaanse economie aan de gang houdt (verbetert) en de bevolking veilig houdt. Dat kan heel goed. Je verwart "kritische vragen stellen/je zorgen maken" met "zwart maken".
Mijn insteek is dat geen enkele regeringsleider boven alle twijfel verheven is/kan zijn. Ik ga ze dan ook niet uitgebreid bejubelen.In het geval van een democratisch gekozen regeringsleider ga ik er ook niet vanuit dat ze alleen maar fouten maken. Je moet het per beslissing of beleidspunt bekijken.
rotterdam schreef:Verder heeft het alles met Rusland te maken, de christenen in Syrië en Irak hebben hun hoop gevestigd op Rusland vanwege het desastreuze beleid van de V.S. en ze hopen dan ook dat Trump en Poetin het eens worden dat is kennelijk een ongemakkelijke waarheid voor jou.
Dat heb je mis. Ik hoop dat de VS en Rusland gezamenlijk een eind kunnen maken aan de burgeroorlog in Syrie. Gezien de afgelopen jaren denk ik dat de invloed van de VS hierin te klein is geweest en gezien de eerste dagen van het presidentschap van Trump denk ik ook niet dat zijn focus heel erg bij buitenlands beleid ligt. Mijn punt is wel dat ik hoop dat Trump en/of zijn adviseurs/ministers niet als marionet van Rusland fungeren. Dat is breder dan alleen Syrie. Daar gaat dit topic over.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Marnix » 28 jan 2017 16:13

Mooie reactie op het hoofdredactioneel commentaar ”Trump zwoer trouw met hand op de Bijbel – een verademing”, in het RD.

Wanneer iemand die in woorden en daden het Evangelie met voeten treedt, zich beroept op God, dan is dat geen verademing, maar een blamage en misbruik van de Naam van God, stelt Barbara Lamain.

http://www.rd.nl/sympathie-christenen-v ... -1.1370634

Dat is precies wat de oudtestamentische profeten aankaartten. In Jesaja 1 spreekt God uit dat Hij walgt van de lege godsdienst van het volk. De offers zijn Hem een gruwel en de religieuze bijeenkomsten haat Hij vanwege het onrechtvaardige handelen van het volk. Hij roept het volk op tot bekering en het doen van recht: „Help de verdrukte, doe de wees recht, bepleit de rechtszaak van de weduwe!” (Jes. 1:12-17).

Deze inauguratie van iemand die het presidentschap in alle opzichten onwaardig is en zich tegelijk beroept op God, roept bij mij sterke associaties op met dit gedeelte.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor ben db bd » 30 jan 2017 19:59

't is jammer, maar ik kan het bijna niet opbrengen om heel het stuk van mevrouw Lamain te lezen, mij verbeeldende dat ik deze sfeer van diepvijandige benadering inmiddels zo onderhand wel genoegzaam ken, reeds maanden ook zo overgoten geweest zijnde door de foutlinkse mainstreammedia.
Ja, het is waar, er zou voor het eerst een vrouw als machtigste van de wereld gekozen worden. Dat was al helemaal voor elkaar middels de meeste stemmen. Edoch eilaas, tegen alle zorgvuldige overwinningsvoorbereidingen in, ging het ongedacht toch nog fout met de kiesmannen. Dat zag er voor veel christenen uit als een reddend Godswonder, maar zo niet voor de vrouwenbeweging. Het feministische huis was bijna compleet geweest, met in Europa een vrouw aan kop van de macht met Merkel; 'Wir schaffen das' met de ongeremde miljoenen instroom van 90% (hoe bestááát het) juist zo zeer vrouwonvriendelijke moslimmannen met doorgaans heel ondeugende losse handjes. Rutte daar als sleepdrager achteraan. En nu in Amerika ook op een haar na 'kat in 't bakkie'. Dat verlies was te veel voor de westerse vrouwenbeweging om te kunnen verdragen, zo blijkt dagelijks uit de onderworpen massamedia.

Hebben jullie ook moeten glimlachen, toen bleek dat na overtelling in één van de staten, president Trump er alleen maar méér stemmen op over hield? Niet gek dat hij nu eigenlijk best de hele verkiezingen nog wel eens op z'n gemak aan een nader onderzoek zou willen onderwerpen, vind ik.
Is Trump werkelijk zo'n schuinsmarcheerder als men voorwendt? Als in zijn jonge jaren al bij de schatrijke jetset te behoren, zal hij als toen niet christen best 'de bloemetjes buiten gezet' hebben naar verwachting. Toch ontbreekt bij hem eigenlijk de gedegen bewijsvoering, in tegenstelling van de bekende vele escapades van bijvoorbeeld Bill Clinton. Maar dat was een linkse rakker en trouw aan de elites, dus daar zeuren we niet over.
'ja, hij zoende op mijn mond', zei dat vrouwtje in het clubje van misschien wel in hun bil geknepenen. Maar veel meer kwam er niet uit van Trump, best wel mager, toch? Er stonden zeker geen Lewinsky's bij, zo te zien.
Ja, 'roddelen schaadt het volk' stond er op een bordje bij ons op tekenkamer, al weer 60 jaar terug.

Nee mevr. Lamain vertegenwoordigt goed het te verwachten linkse gedachtengoed van haar soort, als vrouwelijke theologiestudent, vind ik.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2017 08:50

Mevrouw Lamain laat in haar stuk de Bijbel spreken en jij slechts je rechtse gevoel.... Het gaat niet in roddels in het stuk maar over de politiek die Trump nu al aan het uitvoeren is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elburger » 01 feb 2017 09:03

Men kan veel over DJ Trump zeggen. Maar de man voert uit hetgeen hij heeft beloofd tijdens zijn campagne. En daar kunnen alle wereldleiders een voorbeeld aannemen. En of je het nu eens bent of niet met zijn standpunten, het getuigd wel van lef. Wel ben ik blij dat er een "christelijke" vice president naast hem staat, te weten Mike Pence. Ik wacht bijv. nog steeds op die 1000 euro van Rutte.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Chaya » 01 feb 2017 10:13

ben db bd schreef:Toch ontbreekt bij hem eigenlijk de gedegen bewijsvoering, in tegenstelling van de bekende vele escapades van bijvoorbeeld Bill Clinton. Maar dat was een linkse rakker en trouw aan de elites, dus daar zeuren we niet over.

Nee hoor, er bestaat een volledig uitgetypte tekst van een bandopname. Het befaamde "grab em by the pussy" incident.
ben db bd schreef:Nee mevr. Lamain vertegenwoordigt goed het te verwachten linkse gedachtengoed van haar soort, als vrouwelijke theologiestudent, vind ik.

Nee, zij begrijpt de blinde vlek niet, die veel (reformatorische) christenen lijken te hebben bij Trump, vanwege zijn pro life beleid.
ben db bd schreef:Is Trump werkelijk zo'n schuinsmarcheerder als men voorwendt? Als in zijn jonge jaren al bij de schatrijke jetset te behoren, zal hij als toen niet christen best 'de bloemetjes buiten gezet' hebben naar verwachting.

Ik denk dat het goed is als je je eerst inleest in de persoon Trump.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor dalethvav » 01 feb 2017 10:30

Chaya schreef:Nee hoor, er bestaat een volledig uitgetypte tekst van een bandopname. Het befaamde "grab em by the pussy" incident.

Uiteraard ben ik het 200% oneens met de walchelijke respectloze uitspraak van Trump. laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar wat me dan wel weer opvalt is dat bij de breed in de media uitgemeten demonstratie tégen de vrouwonvriendelijke Trump, Madonna voorop loopt.
Madonna, niet de meest preutse vrouw, die op het podium nagenoeg alles laat zien wat ze heeft en daar nota bene zelf toch niet anders mee communiceert dan "grab me by my pussy" toch?
Ook Hollywood, waar het meest vulgaire aan films geproduceerd wordt moest zonodig van zich laten horen. Dat is dan wel weer het toppunt van hypocritie van de linkse media.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Chaya » 01 feb 2017 10:59

dalethvav schreef:Maar wat me dan wel weer opvalt is dat bij de breed in de media uitgemeten demonstratie tégen de vrouwonvriendelijke Trump, Madonna voorop loopt.
Madonna, niet de meest preutse vrouw, die op het podium nagenoeg alles laat zien wat ze heeft en daar nota bene zelf toch niet anders mee communiceert dan "grab me by my pussy" toch?

Nee uiteraard, maar ik denk dat haar carriëre inmiddels enigszins in het slop geraakt is, want in de popwereld ben je op haar leeftijd oud.
Een beetje zielige popdiva dus, die op deze wijze zichzelf weer voor het voetlicht wil plaatsen. Ze heeft wel 100.000 euro overgemaakt naar een stichting die vrouwen helpt bij het verstrekken van voorbehoedsmiddelen, dat dan weer wel. :wink:
In het "sterrenwereldje" zie je wel vaker dit hypocriet gedrag. Ze schamen zich nergens voor, totdat...
dalethvav schreef:Ook Hollywood, waar het meest vulgaire aan films geproduceerd wordt moest zonodig van zich laten horen.

Omdat Amerika geen koningshuis heeft - zoals wij - geldt dat Hollywood gebeuren als zodanig.
Kijk eens hoe er uitgepakt wordt als er een paar beeldjes worden uitgereikt.
Het is een schijnwereld die zichzelf in stand houdt, door aan elkaar prijzen uit te reiken.
Klatergoud en het zal al vergaan, ooit.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 01 feb 2017 11:52

Marnix schreef:Mevrouw Lamain laat in haar stuk de Bijbel spreken en jij slechts je rechtse gevoel.... Het gaat niet in roddels in het stuk maar over de politiek die Trump nu al aan het uitvoeren is.
Mevrouw Lamain heeft dan wel weer opvallende sympathie voor de persoon Obama. Aardige man trouwens, maar ook zijn politiek was allesbehalve christelijk.
Dus als je enkel op politiek beleid gaat focussen, dan komen de persoonlijke aspecten van de president meer op de achtergrond te staan. Ik denk dat niet veel mensen dat onderscheid kunnen maken (tussen beleid en de persoon).

Overigens wordt alles wat Trump doet momenteel door de media (en bijv. ook de Nederlandse politici) aangegrepen om aan te tonen hoe slecht de man wel niet is.
Bijvoorbeeld zijn tijdelijke (!) maatregel om mensen uit 7 islamitische landen te weren totdat er strengere screening regels zijn opgesteld.
Men loopt daar tegen te hoop en noemt het racisme (terwijl er 40 andere moslimlanden zijn waarvoor deze maatregel niet geldt), terwijl Obama juist de president was die van alle presidenten de meeste mensen het land heeft uitgezet (2,5 miljoen om precies te zijn). Niemand die daar ooit een demonstratie tegen heeft gehouden. Maar nu Trump het doet, is de geringste actie al aanleiding om in de gordijnen te vliegen.

Dan denk ik dat het alles te maken heeft met het filter waardoor men kijkt. Er zijn momenteel 2 filters (en die komen neer op: "love him or hate him"):
1. Trump doet precies wat hij beloofd heeft en degenen die op hem stemden zijn tevreden met zo'n beetje alles wat hij doet.
2. Trump is een soort Hitler en alles wat hij doet is dus heel erg fout.

Uiteindelijk zijn het dus niet de daden van de man die bepaalt hoe je over iemand denkt, maar het beeld dat je van tevoren al over zo iemand hebt gevormd. Afhankelijk van het beeld dat je van zo iemand hebt, beoordeel je elke daad van hem ofwel goed, ofwel fout. Dat doen we omdat we geneigd zijn om onze eigen ideeen bevestigd te zien (cognitieve dissonantie). Het is dus allemaal niet rationeel, maar psychologie.

Nu denk ik dat beide filters niet overeenstemmen met de werkelijkheid, maar ik denk ook dat Trump beide heel handig weet te gebruiken en dat hij slimmer is dan veel mensen denken. Meer hierover is te lezen in het lezenswaardige blog van Scott Adams (de maker van de Dilbert strip): http://blog.dilbert.com/post/1565322257 ... mmigration
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2017 12:39

Hm ik heb de blog gelezen en er zitten goede punten in hoewel ik moeite heb (als Trump-tegenstander) met de Hitler-vergelijking. Dat hij in mijn ogen een totaal verkeerde aanpak heeft maakt hem nog geen Hitler-figuur. En daarnaast is ook niet elke beslissing die hij neemt fout.

En verder klopt je verhaal over cognitieve dissonantie allicht, maar dat is niet het hele verhaal. Anders menselijk gedrag uberhaupt niet te beoordelen zijn op het moment dat je een beeld hebt van een persoon. Heb je als christen er ook niks aan om te kijken of iemands gedrag Bijbel is. En daar geloof ik niet helemaal in.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 01 feb 2017 12:56

@Marnix: ik denk ook niet dat het zo zwart-wit ligt, maar er zijn wel opvallende staaltjes de afgelopen weken voorbij gekomen.
Wat te denken bijvoorbeeld van de Vrouwenmars op Washington? Weet iemand nog waarom dat was?
Ik weet wel dat die o.a. georganiseerd werd door een mevrouw (Linda Sarsour) die het jammer vindt dat het in 22 staten in de VS expliciet onmogelijk is gemaakt om de sharia in te voeren. Met zo iemand gaat Madonna de straat op om te protesteren tegen de "vrouwonderdrukkende Trump" omdat hij zich enkele malen respectloos over vrouwen heeft uitgelaten. Wat voor chocola ik hiervan moet maken weet ik niet (ik dacht dat in de islam men niet zoveel op heeft met vrouwenrechten), behalve dan dat het niet op gevoerd beleid gebaseerd is, maar op emotie tegen een persoon.

Hetzelfde geldt ook voor de tijdelijke immigratiestop. Terecht is opgemerkt dat al meer dan 50 jaar het voor Israeliers onmogelijk is om 16 Arabische landen te bezoeken. Sterker nog: ik ben zelf ook in Israel geweest en daarom mag ik ook bepaalde moslimlanden niet meer in. Niemand die er uit linkse hoek tegen heeft gedemonstreerd. Maar als het om een veel minder vergaande maatregel tegen mensen uit moslimlanden gaat, is er opeens wel kritiek.
Het is allemaal weinig rationeel en weinig evenwichtig.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten