De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 28 jul 2018 19:45

Veendam schreef:Dus dan weet je helemaal niet of de EU wel de winnaar is !

Politiek en diplomatiek wel hè. Het is immers Trump die eerst schreeuwt en vervolgens 180 graden draait.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Veendam » 29 jul 2018 07:45

Yoshi schreef:Politiek en diplomatiek wel hè. Het is immers Trump die eerst schreeuwt en vervolgens 180 graden draait.


Dan moet je toch wel aannemen dat hij daar winst mee heeft kunnen boeken, omdat het anders gewoon gezichtsverlies zou zijn.
En Trump kennende is dat niet iemand die dat zo maar even gaat doen zonder er een slaatje uit te kunnen slaan.

Of zegt de EU van oke, wij zijn de grote winnaar omdat wij Trump hebben kunnen bewegen tot een standpunt dat 180 graden anders is dan eerst, maar ja dat heeft ons dan wel klauwen vol geld gekost ?

Nee dat willen ze niet zeggen omdat dan de bevolking boeh gaat roepen en dat mag natuurlijk ook weer niet.

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 29 jul 2018 07:48

Veendam schreef:Dan moet je toch wel aannemen dat hij daar winst mee heeft kunnen boeken, omdat het anders gewoon gezichtsverlies zou zijn.

Natuurlijk zal hij her en der ook wat winst gepakt hebben. Anders heeft onderhandelen geen zin. Alhoewel Trump volkomen geestesziek is zal dat wel gelukt zijn.
En Trump kennende is dat niet iemand die dat zo maar even gaat doen zonder er een slaatje uit te kunnen slaan.

Klopt. Alhoewel Trump een impulsieve idioot is die vaak pas later, al dan niet met behulp van adviseurs, inziet wat zijn gebral betekend. En op basis van die nieuwe inzichten weer schreeuwen. En dat maakt hem een uiterst onbetrouwbare idioot.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Veendam » 29 jul 2018 07:53

Yoshi schreef:Natuurlijk zal hij her en der ook wat winst gepakt hebben. Anders heeft onderhandelen geen zin. Alhoewel Trump volkomen geestesziek is zal dat wel gelukt zijn.

Klopt. Alhoewel Trump een impulsieve idioot is die vaak pas later, al dan niet met behulp van adviseurs, inziet wat zijn gebral betekend. En op basis van die nieuwe inzichten weer schreeuwen. En dat maakt hem een uiterst onbetrouwbare idioot.


Volgens mij lees ik hier heel sumier tussen de regels door dat je weinig affiniteit met de beste man hebt.
Ik mag hem wel !

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 29 jul 2018 12:09

Veendam schreef:Volgens mij lees ik hier heel sumier tussen de regels door dat je weinig affiniteit met de beste man hebt.
Ik mag hem wel !

In het begin mocht ik hem ook wel. Nu krijg ik spontane braakneigingen als ik hem weer eens hoor langskomen op het nieuws.

Lock&Stock

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Lock&Stock » 30 jul 2018 10:23

Veendam schreef:Ik mag hem wel !


Jij hebt niet zoveel problemen met het scheiden van duizenden gezinnen? Of het aanstellen van Swamp creatures als Scott Pruit of Betsy DeVos? Of het overduidelijke nepotisme bij het aanstellen van Ivanka en Jared? De lijst met schandalen, ontslagen/weggelopen staf, leugens en onwaarheden begint inmiddels extreme proporties aan te nemen. Ik vraag me oprecht af waarom deze man nog op steun kan rekenen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 30 jul 2018 10:24

Wat me opvalt, is dat het verbitterde progressieve kamp nu op elke slak zout aan het leggen is.

Dat is op dit moment sowieso het probleem met het progressieve volksdeel: nadat het die vermaledijde confessionelen aan de kant heeft geschoven, heeft dit volksdeel twee van de meest irritante eigenschappen van de confessionelen overgenomen: het belerende vingertje en het monopoliseren van het morele gelijk.

In feite hebben de seculiere progressieven zelf het monstrum Trump (Brexit, Wilders, Gauland) gecreëerd: door hele groepen mensen, vooral het minder rijke segment, voor te houden dat kritiek op vrouwen in elk opzicht gelijk staat aan seksisme en kritiek op minder fraaie kanten van de multiculturele samenleving per definitie gelijk staat aan racisme. In dit opzicht heeft Femke Halsema destijds wel een goed punt gemaakt, al ging het toen over inflatie van parlementaire instrumenten: https://www.youtube.com/watch?v=-yKGGvK_KA8

Zo hebben de seculiere progressieven drie dingen bereikt:
1. Een explosieve groei van rechts.
2. Het ontwaarden van het begrip racisme en seksisme
3. Verlies van de natuurlijke achterban, door deze mensen neer te zetten als aso's, tokkies, etc. ipv hun (al dan niet terechte) grieven serieus te nemen.

De verrechtsing is in feite het gevolg van de arrogantie van links.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Veendam » 30 jul 2018 10:30

Lock&Stock schreef:Jij hebt niet zoveel problemen met het scheiden van duizenden gezinnen? Of het aanstellen van Swamp creatures als Scott Pruit of Betsy DeVos? Of het overduidelijke nepotisme bij het aanstellen van Ivanka en Jared? De lijst met schandalen, ontslagen/weggelopen staf, leugens en onwaarheden begint inmiddels extreme proporties aan te nemen. Ik vraag me oprecht af waarom deze man nog op steun kan rekenen.


Als ik zeg dat ik iemand wel mag, dan zeg ik niet dat ik alles goedkeur wat hij zegt of doet.
Door te zeggen dat ik niet zoveel problemen heb met het scheiden van duizenden gezinnen probeer je mij woorden in de mond te leggen die ik nooit heb gezegt en daar ga ik dus niet in mee.
In ieder geval ben ik wel van mening dat Amerika beter af is met Trump dan met Hillary Clinton.

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 30 jul 2018 10:33

Hoe kan je dan iemand mogen terwijl diegene zoiets op zijn geweten heeft?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Veendam » 30 jul 2018 11:28

Yoshi schreef:Hoe kan je dan iemand mogen terwijl diegene zoiets op zijn geweten heeft?


Omdat hij tegen de stroom in durft te gaan en zorgt dat er in ieder geval nog iets tegenwicht geboden wordt zodat de boel niet volledig verder af gaat glijden. Maar ja, een ander vorbeeld dan maar: Luther en Calvijn die mag ik ook wel, om de manier waarop ze bepaalde dingen deden, tegen de stroom in durven gaat van mensen die fout zitten. Ben ik het dan gelijk eens met wat ze allemaal deden ? Nee volstrekt niet.
Bepaalde dingen die ze deden en schreven hebben er juist vor gezorgt dat het de verkeerde kant op is gegaan met de kerk.
De hele vervangingstheologie komt oorspronkelijk bij hen vandaan en die kan ik nu weer niet echt goed noemen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor coby6 » 30 jul 2018 11:38

Niet zo negatief doen over Trumpie.
https://youtu.be/FGfSuU8Pxpg

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Chaya » 30 jul 2018 13:00

Ik vind het ongelooflijk dat half refo-Nederland kritiekloos een president bejubelt, die het niet zo nauw neemt met trouw, zegt dat hij christen is, maar niet 1 bijbelboek weet te noemen.
Leugentjes en halve waarheden steeds weet om te draaien, maar zelfs dat wordt gladgestreken, Alleen maar omdat hij pro life is?
Kijk het interview met Clinton eens, dat Eva Jinek met hem had, vorige week.
Clinton vertelt iets over de wijze waarop Trump campagne heeft gevoerd.
Trump is een ongeleid projectiel.
Ik ben geen kritiekloze Obama aanhanger, maar wat was hij een verademing in zijn optreden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 30 jul 2018 15:49

Veendam schreef:Omdat hij tegen de stroom in durft te gaan en zorgt dat er in ieder geval nog iets tegenwicht geboden wordt zodat de boel niet volledig verder af gaat glijden.

Fernando Álvarez de Toledo ging ook tegen de toen heersende stroom in en probeerde op zijn manier tegenwicht te bieden aan het volledig verder afglijden en de anarchie. Toch mag ik hem niet. Maar goed, 'mogen' is een grijs gebied en de interpretatie daarvan verschilt per persoon zo blijkt.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Veendam » 30 jul 2018 16:42

Yoshi schreef:Fernando Álvarez de Toledo ging ook tegen de toen heersende stroom in en probeerde op zijn manier tegenwicht te bieden aan het volledig verder afglijden en de anarchie. Toch mag ik hem niet. Maar goed, 'mogen' is een grijs gebied en de interpretatie daarvan verschilt per persoon zo blijkt.


ik moet wel zeggen dat ik het besluit om achter Israël te blijven te staan en de ambassade naar Jeruzalem te verhuizen zeer goed vind !

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Johan100 » 30 jul 2018 16:52

Chaya schreef:
Ik ben geen kritiekloze Obama aanhanger, maar wat was hij een verademing in zijn optreden.

Man, onder Obama is heel Syrië in puin geschoten en het scheelde niet veel of we hadden een 3e Wereldoorlog.
De staatsschuld is geëxploreerd.
Als je alleen kijkt naar zijn charmes, maar niet wat hij werkelijke presteerde, ben je verschrikkelijk kortzichtig of je weet er gewoon te weinig van.
Sorry beste Chaya.

Ik houd me niet zo bezig met Trump, dus daar weet ik ook bijna niets van.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten