De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor StillAwake » 21 apr 2015 10:12

Inmiddels lijkt het erop dat de komende verkiezing inderdaad wéér een tweestrijd Bush-Clinton wordt.
Bizar dat bepaalde families in zo'n immens "land" zo machtig kunnen worden dat ze decennialang de politiek kunnen dicteren.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Mortlach » 21 apr 2015 15:27

StillAwake schreef:Inmiddels lijkt het erop dat de komende verkiezing inderdaad wéér een tweestrijd Bush-Clinton wordt.
Bizar dat bepaalde families in zo'n immens "land" zo machtig kunnen worden dat ze decennialang de politiek kunnen dicteren.


Bizar? Gezien de geschiedenis is dat toch doodnormaal? (Denk aan de Habsburgers, bijvoorbeeld). Het zou zo inderdaad niet moeten zijn in een democratie, maar het is nog maar de vraag in hoeverre je in de VS nog echt van een democratie kunt spreken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor StillAwake » 22 apr 2015 09:50

Mortlach schreef:Bizar? Gezien de geschiedenis is dat toch doodnormaal? (Denk aan de Habsburgers, bijvoorbeeld). Het zou zo inderdaad niet moeten zijn in een democratie, maar het is nog maar de vraag in hoeverre je in de VS nog echt van een democratie kunt spreken.

Klopt, maar de Habsburgers waren bepaald niet democratisch.
De VS claimt dat tenminste nog te zijn...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Optimatus » 22 jun 2015 11:28

Gert-Jan schreef:Hallo allen,

Dacht je dat het niet veel slechter kon met de wereld, dan komt uit Amerika het opbeurende nieuws dat een derde Bush zich aan het warmlopen is voor het presidentschap.


De puinhoop in het Midden-Oosten is mede veroorzaakt door G.W. Bush. Afgezien daarvan, het is wel eens slechter gegaan, namelijk in WO1 en 2.

Gert-Jan schreef:Nog opmerkelijker is wat men in Griekenland allang kan weten: dat de letters van naam Bush, wanneer zij in een getal worden uitgedrukt, precies op 666 uitkomen. In het Griekse schrift, wel te verstaan, de taal waarin de apostel Johannes zijn Openbaring schreef. 'ο Μπους (Google maar!): 70 + 40 + 80 + 70 + 400 + 6 = 666. Nee, er zijn in de geschiedenis nog geen wereldleiders geweest bij wie het zo exact uitkwam; zelfs keizer Nero niet.

Natuurlijk gaat het er niet om hier vergaande conclusies uit te trekken. Opmerkelijk is het wel. Niet meer en niet minder. Laten we waakzaam zijn en goed opletten wat er gebeurt in de wereld.


Je hebt duidelijk geen flauw idee van het Grieks waarin Johannes zijn Openbaring schreef. Johannes gebruikte het Koinè-Grieks. De manier waarop jij Bush in het Grieks meent te schrijven, is het Dimotiki-Grieks ofwel het Nieuw-Grieks, het Grieks van vandaag de dag.

Wees gerust, je bevindt je in een grote groep onnozele completdenkers en fantasten die de wereld telkenmale vermaken met hun lachwekkend geleuter.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor rotterdam » 22 jun 2015 12:06

Optimatus schreef:Je hebt duidelijk geen flauw idee van het Grieks waarin Johannes zijn Openbaring schreef. Johannes gebruikte het Koinè-Grieks. De manier waarop jij Bush in het Grieks meent te schrijven, is het Dimotiki-Grieks ofwel het Nieuw-Grieks, het Grieks van vandaag de dag.

Wees gerust, je bevindt je in een grote groep onnozele completdenkers en fantasten die de wereld telkenmale vermaken met hun lachwekkend geleuter.


:D =D> :lol: :D =D> :lol: :D =D>

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor StillAwake » 22 jun 2015 15:11

Vreemd dat er alleen op de gematria van een naam geoordeeld wordt, maar dat er géén inhoudelijke bezwaren tegen 's mans politiek (of die van zijn tegenstrevers) worden ingebracht.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor pindas83 » 22 jun 2015 18:05

Je hebt duidelijk geen flauw idee van het Grieks waarin Johannes zijn Openbaring schreef. Johannes gebruikte het Koinè-Grieks. De manier waarop jij Bush in het Grieks meent te schrijven, is het Dimotiki-Grieks ofwel het Nieuw-Grieks, het Grieks van vandaag de dag.

Wees gerust, je bevindt je in een grote groep onnozele completdenkers en fantasten die de wereld telkenmale vermaken met hun lachwekkend geleuter.


:D =D> :lol: :D =D> :lol: :D =D>


Jahoor, nou gelukkig hebben jullie tweetjes het allemaal wél goed op een rijtje hè :roll: ?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Optimatus » 22 jun 2015 18:44

pindas83 schreef:Jahoor, nou gelukkig hebben jullie tweetjes het allemaal wél goed op een rijtje hè :roll: ?


Oh, behoor jij ook tot de schare der fantasten die graag kneuzige complotjes bedenken en er vervolgens in gaan geloven?
Als iemand onzin uitkraamt over de taal waarin iets geschreven is, dan lijkt het me een goed idee om die onzin te ontmaskeren. Of zie jij dat anders?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor rotterdam » 22 jun 2015 18:45

pindas83 schreef:
Jahoor, nou gelukkig hebben jullie tweetjes het allemaal wél goed op een rijtje hè :roll: ?


Jullie tweetjes ? Optimatus moet maar voor zichzelf spreken maar ik beweer niet het allemaal op een rijtje te hebben.

Wel weet ik dat deze getallengoochelaars ze niet allemaal op een rijtje hebben.

Wist je trouwens dat dit soort lariekoek door de moderator verbannen is van refoweb ?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Optimatus » 22 jun 2015 18:51

Ik zal ook niet beweren dat ik het allemaal op een rijtje heb, maar wat ik op een rijtje heb, heb ik helemaal op een rijtje.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor pindas83 » 22 jun 2015 18:58

Oh, behoor jij ook tot de schare der fantasten die graag kneuzige complotjes bedenken en er vervolgens in gaan geloven?
Als iemand onzin uitkraamt over de taal waarin iets geschreven is, dan lijkt het me een goed idee om die onzin te ontmaskeren. Of zie jij dat anders?


Het gaat er mij om dat jij er blijkbaar nogal een genoegen in schept iemand flink af te branden. Afgezien of je gelijk hebt of niet vind ik het nogal denigrerend naar je medeforummer.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Optimatus » 22 jun 2015 19:03

Als iemand aantoonbare onzin rondstrooit, reageer ik daar harder op dan wanneer iemand in al zijn of haar onzin een vergissing maakt. We zien met enige regelmaat de meest waanzinnige, soms gevaarlijke complottheorieën voorbijkomen en daar kan niet hard genoeg verbaal tegen opgetreden worden. Leugens hebben de neiging te gaan woekeren en daar helpt poeslief gepeuzel niet tegen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor JeeWee » 22 jun 2015 22:29

Wie wil er nou niet zo'n malloot als president?

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor StillAwake » 23 jun 2015 06:55

JeeWee schreef:Wie wil er nou niet zo'n malloot als president?

Afbeelding

Ik kan me herinneren dat er rond een groot sportevenement nog stompzinniger foto's van Willem Alexander en Maxima gemaakt zijn.
Toch willen veel mensen in onze kringen daar ook geen slecht woord over horen.
Zwak argument dus.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor jaccootje85 » 23 jun 2015 12:45

Ieder mens heeft toch wel eens een gekke bui... Dat deze Bush het nu net doet voor de lens van de cameraman... tja, ik zou zeggen: kijk naar jezelf... Nooit gekke bekken getrokken? Willem-Alexander en Máxima zijn toch ook gewoon ouders? Mogen mensen met een bepaalde status geen lol maken ofzo? Pasgeleden zei onze dominee: ook bij ons brand er wel eens iets aan... Het kan de beste overkomen.
Szent az Úr


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten