De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor rotterdam » 19 jan 2017 11:17

elbert schreef:Nee, dat is niet de enige ter zake doende maatstaf. Er is ook nog zoiets als internationaal recht, orde, een goed democratisch proces, scheiding der machten enz. Niet de willekeur van Russische mannetjes in legergroen die opeens op de Krim opduiken om zogenaamd de bevolking te beschermen.
Wat als wij dat met onze luchtmobiele brigade in Moskou zouden doen om de Russen te "beschermen" omdat wij dat nodig vinden?
Zo werkt het dus niet. Als het niet via de wettelijke manier gaat, is het illegaal.

Allemaal "tot je dienst" maar je gaat voorbij aan het feit dat het overgrote deel van de bewoners van de Krim aansluiting bij Rusland willen.
Dat feit negeren of ondergeschikt maken aan internationaal recht is vragen om problemen. Kijk maar naar de problemen m.b.t. de Koerden.
Als de inwoners van Kaliningrad aansluiting zouden wensen bij Duitsland en het oude Koningsberg willen herstellen hebben ze ook een punt.
De Krim is overigens zonder internationale toestemming door Chroetsjov, zelf Oekraiener, in een dronken bui aan Rusland onttrokken.


Ik ben voor realisme, maar tegen appeasement. In juni 1940 had Groot-Brittannie een wapenstilstand kunnen sluiten met Duitsland. De oorlog was nagenoeg verloren en er was voor de Britten eigenlijk niets meer te winnen. Realisme schrijft dan voor om een akkoord te sluiten. Er is dan ook serieus over gesproken in het Britse kabinet. Het is aan Churchill te danken dat hij het pleit in het kabinet gewonnen heeft, ook al betekende dat bijna 2 jaar lang (tot december 1941) vrijwel alleen tegen Duitsland vechten, met vele nederlagen. Er zijn dus grenzen die je niet over moet gaan.

Appels met peren vergelijken.


Hans van Balen heeft niets met Trump en Rusland te maken. Daar is een ander topic voor.
off topique-smile
Ontopic dus.

Niet zo offtopic, of is het je ontgaan dat de hele heisa is begonnen met de oranje revolutie ?
In de nasleep van grootschalige protesten gericht tegen de Oekraïense regering en het afzetten van president Viktor Janoekovytsj ontstond de Krimcrisis.

[/quote]

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 19 jan 2017 14:47

Johan100 schreef:Ik heb er niks van meegekregen van die deal, maar wat heb je er op tegen dat kernwapens ontmantelt worden?
En ben je bang dat de Russen te machtig worden na opheffing van sancties?
Nee en nee.
Mijn bezwaar zit hem in het feit dat er kernwapens ingeruild worden voor opheffen van sancties. Dat lijkt me een slechte ruil, zeker omdat die sancties niets met kernwapens van doen hebben. Bovendien schieten de VS er niets mee op, dus het is merkwaardig dat Trump met dit voorstel komt, een maand nadat hij had gezegd dat hij juist een wapenwedloop met de Russen wilde. Wat dat betreft is hij niet echt consistent in zijn uitspraken. Ik hoop dat hij na morgen wel consistenter wordt als het op daadwerkelijk beleid aankomt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 19 jan 2017 15:06

rotterdam schreef:Niet zo offtopic, of is het je ontgaan dat de hele heisa is begonnen met de oranje revolutie ?
In de nasleep van grootschalige protesten gericht tegen de Oekraïense regering en het afzetten van president Viktor Janoekovytsj ontstond de Krimcrisis.

Ik neem aan dat je kunt narekenen dat de jaren 80 en 90 voor de oranje revolutie (2004) plaatsvonden?
Want de connecties van Trump met maffiafiguren uit Rusland gaan terug tot de jaren 80 en 90, toen hij meerdere faillissementen had en zijn zaken gered werden door Russisch geld.

http://time.com/4433880/donald-trump-ties-to-russia/
https://www.ft.com/content/33285dfa-923 ... 778b55a923
http://www.dailywire.com/news/11689/rep ... nk-berrien
http://www.alternet.org/election-2016/d ... ime-bosses

Een citaat van zijn zoon:
Donald Trump Jr. schreef:Russians make up a pretty disproportionate cross-section of a lot of our assets. We see a lot of money pouring in from Russia.
Bron

Sommige van diezelfde financiers hebben goede banden met het Kremlin. Sterker nog, ze behoren tot de Russische oligarchie.
Trump heeft dus zakelijke belangen die alles met Rusland te maken hebben en die mogelijk van invloed zijn op zijn Ruslandbeleid. Dan is de vraag wat belangrijker is, zijn zakenimperium of de belangen van de Verenigde Staten.

Dat is dus het verhaal waar ik het in dit topic over heb en dat staat los van wat er in de Oekraine zich afspeelde. Nogmaals: daar is dit topic voor: viewtopic.php?f=1&t=27491
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Johan100 » 19 jan 2017 15:29

elbert schreef:

(....)
Sommige van diezelfde financiers hebben goede banden met het Kremlin. Sterker nog, ze behoren tot de Russische oligarchie.
Trump heeft dus zakelijke belangen die alles met Rusland te maken hebben en die mogelijk van invloed zijn op zijn Ruslandbeleid. (.....)


Ik heb juist begrepen dat Vladimir Poetin, de president van Rusland, in zijn eigen land zeer geliefd is bij de bevolking! Deze voormalige KGB-agent maakte in snel tempo een einde aan de corruptie en de macht van de oligarchen. Poetin mag dan slecht zijn voor de oligarchen, maar dat zijn er hoogstens 100. De meerderheid van de bevolking staat achter deze president. En Poetin is weliswaar niet geliefd in de VS en Europa, maar hij zorgt goed voor zijn eigen bevolking.

Poetin heeft een slimme politiek gevoerd om de grootste boeven onder de oligarchen achter de tralies te zetten en de rest tot medewerking te verleiden. Oligarchen bemoeien zich nauwelijks nog met politiek nadat Poetin de meest brutale boef, Mikhail Khodorkovsky, in de gevangenis heeft gegooid en vervolgens in ballingschap heeft gedreven.

Ik heb hier even voor het gemak copy/paste gedaan met bronvermelding, zie boven de 2 artikelen.
Zoals je ziet is het maar net uit welke bron(nen) je tapt, Elbert! Welke bronnen je onder ogen krijgt, moet ik er ook bij zeggen. Overigens wil ik niet beweren dat hier alles gelijk mee gezegd is, maar het brengt wel enige nuance aan.

Tis verder ook een ver-van-mijn-bed-show moet ik zeggen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor rotterdam » 19 jan 2017 16:12

elbert schreef:Dan is de vraag wat belangrijker is, zijn zakenimperium of de belangen van de Verenigde Staten.


Jij denkt dat ontspanning tussen Rusland en Amerika/Europa niet van belang is ?

We kunnen wel doorgaan met presidenten / regeringen "de maat te nemen", volgens onze eigen principes.

Je hebt kunnen zien in het Midden oosten waar we dan in terecht komen. Saddam weg, Gaddafi weg, Mubarak weg, Sallah weg.
Allemaal met onze steun en onder leiding van de VS. Joh wat zijn al die verlosten blij in Irak, Libië, Egypte en Jemen.
En nu ? Poetin weg ? Lang leve de chaos.

Wat is je alternatief ? Hoe lang wil je doorgaan met sancties tegen onze grootste buurman ?
Wil je je gelijk halen ? Wil je het Russisch volk breken ? Een revolutie ontketenen tegen hun president ?
Wat is je doel ? Doorgaan op de Obama manier ? Was dat dan zo'n succes ?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 19 jan 2017 16:23

rotterdam schreef:Jij denkt dat ontspanning tussen Rusland en Amerika/Europa niet van belang is ?
Jazeker, maar daar gaat dit topic niet over.
Dit topic gaat over dhr. Trump (je weet wel: die man die morgen president van de VS wordt) en zijn relatie tot Rusland.
Het gaat dus niet over de Oekraine en wat het Westen daar verkeerd heeft gedaan.
Het gaat ook niet in de eerste plaats over Poetin en of dat nu wel of niet een toffe peer is.
Het gaat ook niet over de vraag of Rusland nu een democratie is of niet.
Het gaat ook niet over de vraag of we de Russen willen breken of de sancties al dan niet op willen heffen.
Dat zijn allemaal heel interessante vragen waar we oeverloos over kunnen discussieren. Daar heb ik ook best een mening over, maar nogmaals: daar gaat dit topic dus niet over!

Dit topic gaat (nogmaals) over de vraag in hoeverre er sprake is van belangenverstrengeling, dan wel mogelijke chantabiliteit van een toekomstige V.S. president. Zo ja, hoe erg is dat?
Let even op het onderstreepte. Is het nu duidelijk?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor rotterdam » 19 jan 2017 16:56

elbert schreef:
Dit topic gaat (nogmaals) over de vraag in hoeverre er sprake is van belangenverstrengeling, dan wel mogelijke chantabiliteit van een toekomstige V.S. president. Zo ja, hoe erg is dat?
Let even op het onderstreepte. Is het nu duidelijk?


President Trump en Rusland staat er boven het topic.
Daar zitten meer aspecten aan dan uitsluitend belangenverstrengeling, dan wel mogelijke chantage.
Is dat ook duidelijk ? Jij wilt helemaal geen open discussie maar uitsluitend bevestiging van jouw onbewezen stellingen.
Moderator wordt regisseur,

Je vraag is Zo ja, hoe erg is dat?
Vreemde vraag - uiteraard is dat erg maar nogmaals gewoon onbewezen politiek geklets uit de hoek van zijn tegenstanders.

Inhoudelijk ; Een relativerend commentaar op deze feiten komt van de Amerikaans-Russische publiciste Masha Gessen, die een zeer kritisch boek over Poetin schreef en niet van sympathie voor hem of zijn beleid verdacht kan worden. In de New York Review of Books schrijft Gessen dat de Russische zakenrelaties en activiteiten van Manafort en Trump gewoon passen in hun portefeuille van bonte relaties en dito klantenkring. Dat Trumps uitspraken Poetin goed uitkomen, is geen bewijs dat er een verband is met zijn zakelijke belangen, meent Gessen. ‘Trumps uitspraken kloppen gewoon met zijn karakter en denken.
Poetin en Trump hebben beiden een reden om een hekel te hebben aan Obama en Hillary Clinton, zo constateren andere commentatoren. Dus ook daar hoeft niets anders achter te zitten dan dat ze daar hetzelfde over denken.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Johan100 » 19 jan 2017 19:17

@Rotterdam, als je iets kopieert van iemand anders moet je de bron erbij vermelden, anders pleeg je plagiaat.

elbert schreef: (...) Zo ja, hoe erg is dat? (...)

Dus komt het er op neer je eerst moeten weten of het ja of nee is voordat je het over eventuele gevolgen kunt hebben, en dat blijft dus speculeren.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 19 jan 2017 22:51

Dat Trump zakelijk gezien gered is door Russische financiers van bedenkelijk allooi is geen kwestie van speculatie. Dat is een bewezen feit (zie mijn eerdere links) en iedereen die zich daar een beetje in verdiept heeft, komt ook tot die conclusie. Dat geeft aanleiding om na te denken over belangenverstrengeling. Dat gevoegd bij het feit dat de Amerikaanse ethische commissie geen goed woord over heeft voor het feit dat Trump zich eigenlijk niet uit zijn zakenimperium terugtrekt (zie bron), geeft aanleiding om nog sceptischer te zijn.
In elk geval worden de medewerkers van Trump, waaronder Manafort, momenteel onderzocht door de FBI juist vanwege deze zakenrelaties en de mogelijke connectie met de Russische geheime dienst: https://www.nytimes.com/2017/01/19/us/p ... .html?_r=0
Daarnaast is Trump een klassiek geval van een narcistische persoonlijkheid en we hebben alleen al daarom reden om ons hart vast te houden. Die politiek incorrecte uitspraken doen het goed tijdens verkiezingstijd, maar eenmaal aan de macht wordt meer bedachtzaamheid, zelfreflectie en consistentie verwacht en ik ben bang dat the Donald dat niet in huis heeft.

Let wel: ik ben geen Trump hater (ik ben zelfs blij met het feit dat hij een klimaatscepticus is) en ik heb in het topic over de verkiezingen gezegd dat ik geen voorkeur had, omdat de Amerikaanse kiezer in mijn ogen geen goede keus kreeg voorgeschoteld (ik vond zowel Trump als Clinton geen goede kandidaten). Maar nu Trump president wordt, is het dus wel zaak om kritisch te zijn.
rotterdam schreef:Inhoudelijk ; Een relativerend commentaar op deze feiten komt van de Amerikaans-Russische publiciste Masha Gessen, die een zeer kritisch boek over Poetin schreef en niet van sympathie voor hem of zijn beleid verdacht kan worden. In de New York Review of Books schrijft Gessen dat de Russische zakenrelaties en activiteiten van Manafort en Trump gewoon passen in hun portefeuille van bonte relaties en dito klantenkring. Dat Trumps uitspraken Poetin goed uitkomen, is geen bewijs dat er een verband is met zijn zakelijke belangen, meent Gessen. ‘Trumps uitspraken kloppen gewoon met zijn karakter en denken.
Poetin en Trump hebben beiden een reden om een hekel te hebben aan Obama en Hillary Clinton, zo constateren andere commentatoren. Dus ook daar hoeft niets anders achter te zitten dan dat ze daar hetzelfde over denken.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat Trump en Poetin "toevallig" in dezelfde richting denken. Gezien de opmerking van zijn zoon (dat de Russen een buitenproportioneel belang hebben in het zakenimperium), lijkt me dat niet zo waarschijnlijk. Maar ik sluit het ook weer niet uit.
Maar los van dat, zou Poetin Trump dus wel als een useful fool kunnen gebruiken. De opmerkingen van Trump over de Navo en de EU zouden net zo goed door het Kremlin kunnen zijn gemaakt. Het past in het doel van het Kremlin om de westerse landen uit elkaar te spelen en zodoende zelf een sterkere positie te krijgen op het wereldtoneel. En je moet het Poetin nageven: hij slaagt daar vooralsnog aardig in.
In elk geval zullen we zien hoe zich dit de komende weken/maanden/jaren zal ontwikkelen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Johan100 » 20 jan 2017 12:51

elbert schreef:Dat Trump zakelijk gezien gered is door Russische financiers van bedenkelijk allooi is geen kwestie van speculatie. Dat is een bewezen feit (zie mijn eerdere links) en iedereen die zich daar een beetje in verdiept heeft, komt ook tot die conclusie. Dat geeft aanleiding om na te denken over belangenverstrengeling.


Of dat echt een 100% sluitend bewijs is durf ik niet te zeggen, dan zou ik me er zo ie zo meer in moeten verdiepen.
Maar als dat zo is, dan heb je het over de jaren 80 en 90 en dat is maar liefst ongeveer meer dan 25 jaar tot 35 jaar geleden, onder Boris Jeltsin en daarvoor. En Vladimir Poetin heeft jaren later weer flink schoon schip gemaakt onder de corrupte oligarchen. En dus ik zie nog geen verband.

Dus belangenverstrengeling lijkt me wat onwaarschijnlijk.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Johan100 » 20 jan 2017 12:59

elbert schreef:

Dit topic gaat over de vraag in hoeverre er sprake is van belangenverstrengeling, dan wel mogelijke chantabiliteit van een toekomstige V.S. president. Zo ja, hoe erg is dat?


Dus die ja of nee is wat mij betreft nog steeds niet bewezen. Als er namelijk echt bewijs is en dat Trump chantabel zou zijn dan lijkt mij logischerwijs dat het gevolg had geweest dat de CIA (en andere inlichtingendiensten) dat bewijs echt wel op tafel hadden gegooid en dan had mister Trump waarschijnlijk ook geen president kunnen worden.

Nu lijkt het of alles uit de kast getrokken is om Trump zwart te maken, maar dat het niet de gewenste uitwerking heeft (gehad). Zo komt het althans op mij over. Maar dit blijft allemaal speculeren.

Ik denk daarbij ook niet dat Trump zich laat chanteren (door Rusland).

Nog wat anders, je diagnosticeert hier Trump als een klassiek geval van een narcistische persoonlijkheid, maar dat wordt ook gezegd over Obama en Rutte bijvoorbeeld. Een narcistische persoonlijkheid laat zich volgens mij niet chanteren.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 20 jan 2017 13:28

Johan100 schreef:Maar als dat zo is, dan heb je het over de jaren 80 en 90 en dat is maar liefst ongeveer meer dan 25 jaar tot 35 jaar geleden, onder Boris Jeltsin en daarvoor. En Vladimir Poetin heeft jaren later weer flink schoon schip gemaakt onder de corrupte oligarchen. En dus ik zie nog geen verband.
Vladimir Poetin heeft alleen "schoon schip" gemaakt onder oligarchen die politiek gezien zijn tegenstanders waren, zoals Mikhail Khodorkovsky (in ballingschap), Vladimir Gusinsky en Boris Berezovski (ballingschap).
De deal die Poetin met de andere oligarchen heeft gesloten, is dat hij hen met rust zou laten zolang ze zich niet kritisch over hem en zijn politiek zouden uitlaten. Degenen die dat wel deden, hebben daarvan de gevolgen ondervonden. De "schoonmaak" ging dus niet over corruptie, maar over politiek.
De Russen waar Trump direct of indirect zaken mee heeft gedaan, zijn Dmitry Rybolovlev, Aras Agalarov (vertrouweling van Poetin, zie foto: https://pbs.twimg.com/media/BXzpGlIIcAATP-O.jpg:large), Viktor Yanukovych (de voormalige president van Oekraine en een vertrouweling van Poetin, via Manafort), het staatsbedrijf Gazprom (via Trump's adviseur Carter Page) en Oleg Deripaska (vertrouweling van Poetin, via Manafort, zie foto: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 2006-3.jpg) enz. Dit wordt momenteel onderzocht. Het kan allemaal redelijk onschuldig blijken te zijn. Maar dat het onderzocht wordt, lijkt me een prima zaak.
Johan100 schreef:Nog wat anders, je diagnosticeert hier Trump als een klassiek geval van een narcistische persoonlijkheid, maar dat wordt ook gezegd over Obama en Rutte bijvoorbeeld. Een narcistische persoonlijkheid laat zich volgens mij niet chanteren.
Klopt, een narcist laat zich niet gemakkelijk chanteren, ik zie narcisme dan ook los van eventueel chantabel zijn. Narcisme is dan op zich ook al erg genoeg. Trump is daarbij een klassiek geval. Ik zou Obama en Rutte niet zo gauw als narcisten typeren, alhoewel de meeste politici daar wel trekken van hebben. In een artikel over Trump zegt een psycholoog dan ook dat hij een typische narcistische persoonlijkheid is. Trump sprak bijvoorbeeld zelfs bij de grafrede bij de begrafenis van zijn vader vooral over zichzelf. En woorden als "great", "wonderful", "the best" enzovoorts hebben in de eerste plaats natuurlijk betrekking op hemzelf.

Maar los van dat: het is ondanks alle dingen die problematisch aan de man zijn, dat hij toch van zijn presidentschap een succes kan maken als hij de Amerikaanse economie aan de praat houdt, de werkeloosheid laag kan krijgen/houden en Washington weer een beetje dichter bij de burger. Ik denk dat de Amerikaanse burgers wel weten dat Trump op het persoonlijke vlak geen lieverdje is, maar daarom hebben ze hem ook niet gekozen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Johan100 » 20 jan 2017 13:57

elbert schreef: (....) Viktor Yanukovych (....)
Dit wordt momenteel onderzocht. Het kan allemaal redelijk onschuldig blijken te zijn. Maar dat het onderzocht wordt, lijkt me een prima zaak.

Inderdaad, dat soort dingen moeten serieus onderzocht worden.
Victor Y, dat is die man die met behulp van het westen verdreven is door de expansiedrift van E.U. o.l.v. V.S. Dat zaakje stinkt, maar daar wil jij het verder niet over hebben hé, in dit topic.

Maar, als het waar is dat de Amerikaanse oligarchen machtiger zijn dan ooit, zal geen Westerse mainstream journalist het in zijn hoofd halen om hen te omschrijven als oligarchen die teveel invloed hebben op de politiek. Dat komt omdat de mainstream media in handen is van de politiek ofwel in handen is van de oligarchen. De vraag is dan ook in hoeverre de politiek in West-Europa/Noord-Amerika eigenlijk wordt bepaald door het volk of het kapitaal.

Als het waar is dat mensen achter de schermen aan de touwtjes trekken is in wezen iedere president chantabel als die niet in de pas loopt met de grote agenda en in het verleden een misstap heeft begaan. Dan wordt er net zo lang gezocht tot men iets vindt.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 20 jan 2017 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 20 jan 2017 14:03

Johan100 schreef:Inderdaad, dat soort dingen moeten serieus onderzocht worden.
Victor Y, dat is die man die met behulp van het westen verdreven is door de expansiedrift van E.U. o.l.v. V.S. Dat zaakje stinkt, maar daar wil jij het niet over hebben hé in dit topic.
Om er toch iets over te zeggen: dat zaakje stinkt inderdaad, maar niet alleen van de kant van de EU of de VS, want Victor Y stinkt zelf ook, als zetbaas van de Russen in de Oekraine. Het conflict in de Oekraine is een botsing van invloedssferen tussen het Westen en Rusland en daar zijn van beide kanten misstappen begaan, met als gevolg een burgeroorlog.
Johan100 schreef:Maar, als het waar is dat de Amerikaanse oligarchen machtiger zijn dan ooit, zal geen Westerse mainstream journalist het in zijn hoofd halen om hen te omschrijven als oligarchen die teveel invloed hebben op de politiek. Dat komt omdat de mainstream media in handen is van de politiek ofwel in handen is van de oligarchen. De vraag is dan ook in hoeverre de politiek in West-Europa/Noord-Amerika eigenlijk wordt bepaald door het volk of het kapitaal.
De grap is dat Trump president is geworden ondanks massieve tegenwerking van zowel de media als de zittende politiek, niet te vergeten vanuit zijn eigen partij. Zo bezien is Trump dus een buitenstaander en daarom is hij ook gekozen. Er zullen vanuit die hoek nog wel meer tekenen van tegenwerking komen.
Overigens is Trump ook niet heel slim bezig geweest door de veiligheidsdiensten tegen zich in het harnas te jagen en zal het tijd kosten om die volledig achter zich te krijgen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Johan100 » 20 jan 2017 14:08

elbert schreef: Dat zaakje stinkt, maar niet alleen van de kant van de EU of de VS, maar Victor Y stinkt zelf ook.

Dit vind ik helemaal geen opmerking voor jou en ik weet dus niet helemaal hoe ik dit moet plaatsen. Ik neem aan dat je figuurlijk bedoelt door die onbewezen dingen uit het verleden.
Deze ruikt anders lekker! Zijn opvolger die in de pas loopt van de E.U. en met name de V.S. Moordpartijen in Oekraïne tijdens zijn bewind. Deze persoon is ook chantabel, maar omdat hij te weinig macht heeft geeft het opeens niks en ook zijn daden niet.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 21 jan 2017 13:14, 2 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SophieS en 25 gasten