De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 18 jul 2018 15:08

Mortlach schreef:Echt waar? Op de vraag "gelooft u uw eigen spionagediensten of de Russen?", antwoordde Trump "de Russen" en dat vind je een mug?


Ik heb nogeens de persconferentie op dit punt beluisterd, maar wat u hier zegt is niet de feitelijke weergave, maar de hysterische media weergave. De vraag was of Trump de inlichtingendiensten vertrouwd, die aanwijzingen voor Russische inmenging hebben, waarop Trump begon uit te leggen dat de servers weg zijn. Hoewel ik de reactie niet sterk vond, alsmede niet verdedigbaar naar de eigen inlichtingendiensten, toch is er flinterdun bewijs, als er al bewijs is.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2018 17:27

Arco schreef:Ik heb nogeens de persconferentie op dit punt beluisterd, maar wat u hier zegt is niet de feitelijke weergave, maar de hysterische media weergave. De vraag was of Trump de inlichtingendiensten vertrouwd, die aanwijzingen voor Russische inmenging hebben, waarop Trump begon uit te leggen dat de servers weg zijn. Hoewel ik de reactie niet sterk vond, alsmede niet verdedigbaar naar de eigen inlichtingendiensten, toch is er flinterdun bewijs, als er al bewijs is.


Toch nog maar een keer luisteren dan...

Trump zegt: "mijn mensen (hij noemt hier een naam die me even niet te binnen schiet) kwamen naar me toe en zeiden dat ze dachten dat Rusland heeft geprobeerd de verkiezingen te verstoren (dat is al een leugen want ze denken het niet, ze weten het zeker!), maar Putin was zeer vastberaden en overtuigend in zijn ontkenning.

Dat hij weer dat hele verhaal over die server begint op te hangen, is gewoon een schandalig rookgordijn omdat hij de vragen niet wil beantwoorden.

Ik vind het ook wel bijzonder dat jij lijkt te weten dat het bewijs flinterdun is. Waar baseer je dat op? Die twaalf agenten van het Kremlin die bij naam worden genoemd in de laatste aanklacht van Mueller, die hebben niks gedaan zeker?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 19 jul 2018 10:12

Hoelang loopt dit verhaal al? Is er al concreet bewijs getoond? Is het al voor een rechter gebracht? Heeft een rechter al een uitspraak gedaan?

Nee, dus.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2018 12:02

Arco schreef:Hoelang loopt dit verhaal al? Is er al concreet bewijs getoond? Is het al voor een rechter gebracht? Heeft een rechter al een uitspraak gedaan?

Nee, dus.


Uh, is er al bewijs getoond? Ja dus. Een 'grand jury' krijgt het bewijs te zien voordat een de aanklager een dergelijke aanklacht openbaar kan maken. Die aanklachten staan vervolgens vol met de bewijzen. Verder moeten rechters tekenen voor alle taps en huiszoekingsbevelen. Het idee dat er nog geen rechters bij betrokken zijn geweest, is absurd.

Je komt een beetje over als: iemand heeft pas iets gedaan als de rechter een uitspraak heeft gedaan, maar omdat iemand tot die tijd dus niets heeft gedaan, hoeft hij ook niet voor de rechter te verschijnen...

En dit verhaal loopt al sinds 2 weken voor Trumps inauguratie toen hij door zijn veiligheidsdiensten een briefing kreeg met alle bewijzen dat Putin persoonlijk opdracht heeft gegeven voor de inmenging in de verkiezingen. Onderschepte e-mails, sms-berichten, informatie van een informant die voor Putin werkt. Vanaf dat moment wist Trump dus precies hoe de vork in de steel zat. En in de 500+ dagen sinds dat moment, heeft hij niets anders gedaan dan het allemaal ontkennen omdat anders de legitimiteit van zijn overwinning in twijfel kan worden getrokken.

New York Times-artikel
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 19 jul 2018 13:07

Het is mooi wat die voormalige krant allemaal meldt, maar het is onvolledig en gekleurd.

Er zijn sterke aanwijzingen, zeker met die 12 gearresteerde Russen, dat vanuit Rusland gehackt is bij de Democraten. Maar die hack is niet in opdracht van Trump, of van invloed op de verkiezingen, waardoor Hillary zou hebben verloren. Maar Trump heeft een inschattingsfout gemaakt om Putin vriendschappelijk te benaderen. Hij is overigens niet de eerste president die deze fout maakt, Bush en Obama gingen hem voor. Ondanks deze onjuiste bewoordingen, zijn de acties van Trump tegen Rusland veel beter dan Obama ooit deed. Bevriezen van assets van oligarchen, bewapenen van Oekraïne, NAVO bewegen tot meer investeringen, etc.

Maar Trump heeft gelijk met de vraag: waar is de server?

Wat veel erger is, is wat Obama zei:


En nu niet komen met je gezeur over dat ik Trump zou steunen door dik en dun, dat ik Obama gebruik om Trump in een beter daglicht te stellen, etc. etc. etc.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2018 18:34

Arco schreef:Het is mooi wat die voormalige krant allemaal meldt, maar het is onvolledig en gekleurd.


En dat laatste weet je omdat? Het karakter van de bron aanvallen is verder ook lekker inhoudelijk. Heb je iets meer dan een soundbite?
Maar die hack is niet in opdracht van Trump,


Inderdaad, in opdracht van Putin.

of van invloed op de verkiezingen, waardoor Hillary zou hebben verloren.


Het gaat niet alleen om de hack maar om de veel bredere desinformatiecampagne via social media. Dat zou jij toch ook moeten weten.

Maar Trump heeft een inschattingsfout gemaakt om Putin vriendschappelijk te benaderen. Hij is overigens niet de eerste president die deze fout maakt, Bush en Obama gingen hem voor. Ondanks deze onjuiste bewoordingen, zijn de acties van Trump tegen Rusland veel beter dan Obama ooit deed. Bevriezen van assets van oligarchen,


Dat laatste stamt uit de tijd Bush/Obama, geloof ik. De maginsky act? het zo me niks verbazen als Trump binnen een paar weken met een voorstel komt om die te schrappen.

Maar Trump heeft gelijk met de vraag: waar is de server?


Buiten het feit dat ze een digitale image van dat ding hebben, is dat totaal niet relevant. Afleidingsmanoevres.

Wat veel erger is, is wat Obama zei:

En nu niet komen met je gezeur over dat ik Trump zou steunen door dik en dun, dat ik Obama gebruik om Trump in een beter daglicht te stellen, etc. etc. etc.


Obama is de president niet meer, dus om hem maak ik me totaal niet druk. Net zo min is Hillary president. Ook zij kan me dus weinig schelen. Trump is echter wel president en ook de enige die welles-nietes met zichzelf kan spelen, blijkbaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor de passant » 21 jul 2018 08:50

Kleine man , maar groot wat karakter!
https://www.youtube.com/watch?v=uRk1moc-Dw8

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 25 jul 2018 10:54

Ik ben benieuwd hoe de beschuldigingen van Trump bij zijn fans vallen, die doorgaans ook erg dol op Poetin zijn. ]
Wat me ook opvalt, is dat de seksuele escapades van Trump groot worden uitgemeten, maar het vermeende schandaal rondom Trudeau niet. Dan hoor je de progressieve moraalridders niet meer.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 27 jul 2018 07:49

Aardig artikel over de Amerikaanse economie: https://www.politico.com/story/2018/07/ ... act-714078
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 27 jul 2018 07:59

Optimatus schreef:Aardig artikel over de Amerikaanse economie: https://www.politico.com/story/2018/07/ ... act-714078

Er was maar 1 dag aan gesprekken met een EU delegatie nodig om Trump 180 graden te laten draaien. Lol.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Veendam » 28 jul 2018 13:38

Yoshi schreef:Er was maar 1 dag aan gesprekken met een EU delegatie nodig om Trump 180 graden te laten draaien. Lol.


Maar wat is er nu daadwerkelijk besloten en wie profiteren daar het meeste van ?
Zoals ik er tegen aan kijk dan heeft Trump hier alleen maar winst mee geboekt.

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 28 jul 2018 14:17

Veendam schreef:Maar wat is er nu daadwerkelijk besloten en wie profiteren daar het meeste van ?
Zoals ik er tegen aan kijk dan heeft Trump hier alleen maar winst mee geboekt.

Dat zal Trump zelf waarschijnlijk ook denken en rond twitteren. Hij nam echter een duidelijk standpunt in, de EU blafte een keer en Trump droop met de staart tussen de benen af. Wat Trump onbedoeld heeft gedaan is de EU meer zelfvertrouwen gegeven, dat van de VS verder afgebroken en de wereld keek mee. Dit is ook een duidelijke boodschap voor China, Rusland en Japan.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Veendam » 28 jul 2018 18:00

Yoshi schreef:Dat zal Trump zelf waarschijnlijk ook denken en rond twitteren. Hij nam echter een duidelijk standpunt in, de EU blafte een keer en Trump droop met de staart tussen de benen af. Wat Trump onbedoeld heeft gedaan is de EU meer zelfvertrouwen gegeven, dat van de VS verder afgebroken en de wereld keek mee. Dit is ook een duidelijke boodschap voor China, Rusland en Japan.


Maar geef nu eens aan wat er concreet besloten is !
Gewoon de feiten en niet hoe het voelde voor andere landen.

Als ik bijvoorbeeld zeg van ik ga niet nu een deal sluiten en er komt een heel mooi voorstel waar ik alleen maar heel erg veel beter van kan worden dan is het logisch dat er wel een deal gemaakt kan worden, maar dan wel met 1 winnaar !

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 28 jul 2018 18:06

Veendam schreef:Maar geef nu eens aan wat er concreet besloten is !
Gewoon de feiten en niet hoe het voelde voor andere landen.

Als ik bijvoorbeeld zeg van ik ga niet nu een deal sluiten en er komt een heel mooi voorstel waar ik alleen maar heel erg veel beter van kan worden dan is het logisch dat er wel een deal gemaakt kan worden, maar dan wel met 1 winnaar !

Deals in de wereldeconomie hebben nooit 1 winnaar. Vrijwel altijd varen alle onderhandelen de partijen er wel bij. Exacte details zijn nog niet bekend, dat is vrij gebruikelijk. we weten nu dat de handelsoorlog uitgedeeld is en men op een later punt gaat praten over eerlijke handel.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Veendam » 28 jul 2018 19:42

Yoshi schreef:Deals in de wereldeconomie hebben nooit 1 winnaar. Vrijwel altijd varen alle onderhandelen de partijen er wel bij. Exacte details zijn nog niet bekend, dat is vrij gebruikelijk. we weten nu dat de handelsoorlog uitgedeeld is en men op een later punt gaat praten over eerlijke handel.


Dus dan weet je helemaal niet of de EU wel de winnaar is !
Eerlijke handel ? handel is snog nooit echt eerlijk geweest.
De verkoper wil zijn spul kwijt tegen het maximale rendement en de koper wil er zo weinig mogelijk voor proberen te betalen.
Als de verkoper andere partijen heeft die het ook willen hebben of het nodig hebben dan is de koper altijd de klos, maar die moet het wel kopen omdat hij er aan vast zit.

De EU gaat soyabonen kopen, die had Amerika over omdat een ander land het niet meer wilde kopen, dus Amerika is er van af, de boeren daar weer blij, en de EU zegt het te gaan kopen. Maar wie koopt het dan uiteindelijk ? Het gaat echt niet geleverd worden aan Brussel hoor dat ze dat ergens in de parkeergarage neerleggen. Ze moeten eerst nog bedrijven vinden die dat spul dan wel willen kopen. Die gaan dan zeggen van nou nee we krijgen het wel ergens anders goedkoper, dus moet er weer de subsidiekassa opengetrokken worden. Hoezo eerlijke handel ?


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten