De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 04 mei 2018 20:01

En gelukkig heeft Trump alle opmerkingendie Guilliani deed teruggewandeld, onder het mom "het is een geweldige kerel, maar het was zijn eerste dag en hij moet zich nog een beetje inwerken"

Uh, meestal laat je iemand niet op zijn eerste dag op nationale televisie interviews geven...

Maar gelukkig is het er geen chaos :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 08 mei 2018 20:16

En nu stapt Trump uit het Iran-akkoord; 10 jaar diplomatie en een werkend verdrag naar de vaantjes. Amerika voert de sancties van voor het verdrag weer in en Iran kan weer in het geheim uranium naar 'weapons grade' verrijken. There goes the neighborhood!

En als leuk bijeffect kan Noord-Korea dit nu gebruiken in hun onderhandelingen met de VS. Waarom in vredesnaam een nucleair akkoord aangaan als de VS dat toch bij het minste of geringste weer opzegt?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 08 mei 2018 20:32

Mooie kans voor de EU om zich af te zetten tegen de VS en olie veilig te stellen. En dat door middel van handel en zonder oorlog of dreiging.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 08 mei 2018 21:23

Yoshi schreef:Mooie kans voor de EU om zich af te zetten tegen de VS en olie veilig te stellen. En dat door middel van handel en zonder oorlog of dreiging.


Ik ben benieuwd wie er daar gaat investeren met Amerikaanse sancties (én oorlogsdreiging)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elburger » 09 mei 2018 05:49

Mortlach schreef

Ik ben benieuwd wie er daar gaat investeren met Amerikaanse sancties (én oorlogsdreiging)


De kans is erg groot dat de VS ondernemingen die zaken doen met Iran gaat "boycotten".
Heb vanmorgen op de BBC een beurs- en buitenlandanalist gehoord die daar bang voor is.
Als Shell bijv, door blijft gaan in Iran, bestaat de mogelijkheid dat de VS zeggen dat er tegen Shell maatregelen komen.
Aangezien Schell voor enkele honderden miljoenen investeert in Iran en voor biljoenen in de VS, is de keuze snel gemaakt.
Komt er ook nog bij dat wat hetgeen op olie gebied betreft zij een enorme sterke medestander hebben, nl Saoedië Arabie.
De aartsvijand van Iran.
En oorlog?
Daar geloof ik niet 1,2,3, in.
Dat zou de doodvonnis zijn voor Iran.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elburger » 09 mei 2018 05:50

elburger schreef:Mortlach schreef



De kans is erg groot dat de VS ondernemingen die zaken doen met Iran gaat "boycotten".
Heb vanmorgen op de BBC een beurs- en buitenlandanalist gehoord die daar bang voor is.
Als Shell bijv, door blijft gaan in Iran, bestaat de mogelijkheid dat de VS zeggen dat er tegen Shell maatregelen komen.
Aangezien Schell voor enkele honderden miljoenen investeert in Iran en voor biljoenen in de VS, is de keuze snel gemaakt.
Komt er ook nog bij dat wat hetgeen op olie gebied betreft zij een enorme sterke medestander hebben, nl Saoedië Arabie.
De aartsvijand van Iran.
En oorlog?
Daar geloof ik niet 1,2,3, in.
Dat zou het doodvonnis zijn voor Iran.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor pindas83 » 09 mei 2018 06:19

Yoshi schreef:Mooie kans voor de EU om zich af te zetten tegen de VS en olie veilig te stellen. En dat door middel van handel en zonder oorlog of dreiging.


Zeker. Alleen lijkt me het wishfull thinking. Europa is als het schoothondje van de VS. Als die zn tanden laat zien krijgt kan ie een flink pak rammel verwachten.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 09 mei 2018 08:56

elburger schreef:En oorlog?
Daar geloof ik niet 1,2,3, in.
Dat zou de doodvonnis zijn voor Iran.


Dat geloof ik ook wel, maar ik denk niet dat dat alleen aan Iran ligt. Die nieuwe National Security Advisor van Trump, Bolton, is nogal 'hawkish' en oorlog lijkt voor hem de eerste optie in plaats van de laatste. Bolton stond ook aan de wieg van de Irak-invasie destijds.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor johannes1 » 09 mei 2018 09:12

Mortlach schreef:Dat geloof ik ook wel, maar ik denk niet dat dat alleen aan Iran ligt. Die nieuwe National Security Advisor van Trump, Bolton, is nogal 'hawkish' en oorlog lijkt voor hem de eerste optie in plaats van de laatste. Bolton stond ook aan de wieg van de Irak-invasie destijds.

misschien 1 geluk. Bij Trump ben je je baan nooit zo lang zeker
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 09 mei 2018 15:36

elburger schreef:En oorlog?
Daar geloof ik niet 1,2,3, in.
Dat zou de doodvonnis zijn voor Iran.


Iran is qua landschap bijna een natuurlijk fort. Dit is op conventionele wijze moeilijk even binnen te wandelen. De oorlog in Irak was al een vrij zinloze exercitie, een oorlog tegen Iran is helemaal vragen om overvolle bodybags.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 28 mei 2018 18:41

Trump eert gevallenen met 'meest ongepaste bericht ooit'

https://www.ad.nl/buitenland/trump-eert ... ~a08c90b8/

manmanman wat een ego heeft hij toch.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 16 jun 2018 10:53

Zo, het was weer een weekje in het Witte Huis

- Paul Manafort, de campagneleider van Trump, opgesloten tot aan zijn proces in plaats van huisarrest omdat hij getuigen probeerde te beïnvloeden.

- Scott Pruitt van de EPA heeft nog steeds een baan.

- Waar het echt om gaat: Ongeveer 2000 kinderen vanaf 0 jaar van ouders die illegaal* Amerika probeerden binnen te komen van hen gescheiden en opgesloten in wat neerkomt op gevangenissen zonder de tralies. Ouders soms ergens in Texas, het kind 2000 km verderop in Chicago, als de overheid uberhaupt nog weet waar de kinderen zijn. En de clincher: de regering erkent dat dit (deels) wordt gedaan als ontmoedigingsbeleid. De Attorney General Jeff Sessions beroept zich op de Bijbel om dit goed te praten, later bevestigd door Witte Huis-woordvoerster Sarah Huckabee. De VN heeft al een oproep gedaan dit beleid te staken omdat het de rechten van de kinderen met voeten treedt.

Trump liegt er natuurlijk over en claimt dat het alleen de Democraten zijn die hier wat aan kunnen doen, als ze maar concessies doen over zijn grensmuur. Terwijl dit door Trump ingevoerd beleid is en hij dit met een pennenstreek ongedaan kan maken (gewoon een kwestie van een eigen memo intrekken).

Voor het geval er nog mensen zijn die Trump op het christelijke schild willen heffen…

* edit: blijkbaar gaat het in sommige gevallen niet eens om illegalen maar om politieke-asielzoekers.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 18 jun 2018 09:41

Mortlach schreef:En nu stapt Trump uit het Iran-akkoord; 10 jaar diplomatie en een werkend verdrag naar de vaantjes. Amerika voert de sancties van voor het verdrag weer in en Iran kan weer in het geheim uranium naar 'weapons grade' verrijken. There goes the neighborhood!
Met de vele miljarden die Iran d.m.v. het akkoord heeft verdiend (het meerendeel van het geld kwam uit Europa), kon het de bloedige burgeroorlogen in Jemen en Syrie financieren. Dat wordt nu iets minder. Moet je daar rouwig om zijn?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 18 jun 2018 10:21

Toch vind ik het zigzagbeleid van Trump niet zinvol. De VS maken zichzelf ongeloofwaardig en daarmee verzwakt de positie van de VS in de wereld.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 18 jun 2018 10:26

Optimatus schreef:Toch vind ik het zigzagbeleid van Trump niet zinvol. De VS maken zichzelf ongeloofwaardig en daarmee verzwakt de positie van de VS in de wereld.
Internationaal gezien voert Trump geen zigzagbeleid. Het is een totaal ander beleid dan van zijn voorgangers, dat klopt wel en daarmee is de koers van de VS verlegd. Daar moet de wereld maar aan wennen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten