De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 16 okt 2018 09:36

Optimatus schreef:Inmiddels zijn de beurzen behoorlijk gekelderd, o.a. vanwege de door Trump gestarte handelsoorlog met China. Leuk voor de pensioenfondsen en andere beleggers... ::((
Tja, je moet het wel in perspectief zien. Toen Trump gekozen werd, stond de Dow Jones op 22.000. Nu boven de 25.000, dus meer dan 15% hoger. Het zou pas ongezond zijn als de DJ op 30.000 zou staan (een paar weken geleden stond de DJI boven de 29.000), want dat zou een enorme bubbel in de aandelenmarkt betekenen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 17 okt 2018 11:50

De eerste jaren van een presidentschap worden vooral gekenmerkt door de uitloop van beleid van de voorganger. Nu Trump een handelsoorlog is gestart met de financier van de Amerikaanse economie - China - is er toch enige zorg. Terecht, want handelsoorlogen kennen uitsluitend verliezers.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 18 okt 2018 12:20

@Optimatus: de voorganger van Trump zei dat in sommige sectoren (zoals de staalsector in de Rust Belt states) er geen toename van werkgelegenheid meer zou zijn ("some jobs are just not coming back"). De feiten geven Obama nu ongelijk (laagste werkloosheid sinds 1969), dus dit kun je onmogelijk op zijn conto schrijven.
Verder is niet China, maar Japan de grootste financier van de VS. Dat wordt maar al te gemakkelijk vergeten. Trump is hele goede vrienden met de Japanse premier Shinzo Abe.
Het beleid van de regering Trump is er op gericht om zoveel mogelijk economische bedrijvigheid in de VS te houden en dat niet uit te besteden aan andere landen. Ook wordt een negatieve handelsbalans als niet gewenst gezien. Daarom wordt China nu dwarsgezeten met sancties. Overigens past Trump wel op om daarbij niet te ver te gaan. Hij wil geen volledige handelsoorlog, maar wel een voor hem voordeliger speelveld. Dat doet hij bij andere kwesties ook: hard blaffen en hopen dat de tegenpartij daardoor inschikkelijker wordt. Vaak lukt dit nog ook.
Zo heeft hij de NAFTA akkoorden vervangen door voor de VS voordeliger akkoorden met Canada en Mexico, waarmee hij opnieuw een verkiezingsbelofte nakwam.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 18 okt 2018 12:23

Als ze de mijnen in Limburg weer opengooien creëert dat ook veel werkgelegenheid. De vraag is echter of dat een duurzame oplossing is.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 30 okt 2018 10:03

Wapens, polarisatie en haat vormen een dodelijke combinatie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 03 nov 2018 19:34

elbert schreef:Dat zou je inderdaad verwachten, maar een openbare aanklager kan hier weinig mee (zie dit artikel). Haar verhaal is dan ook niet echt geloofwaardig: er zijn geen getuigen die haar verhaal echt ondersteunen, haar verhaal rammelt, de vrouw heeft een psychiatrisch verleden enz.
Bovendien is dit zo gepolitiseerd als het maar kan: de Democraten hebben 20 dagen gewacht met het naar buiten komen van haar verhaal om de impact te vergroten: voor zowel de hoorzittingen als voor de verkiezingen in november. Hier worden politieke spelletjes gespeeld, waardoor vrouwen die echt zijn misbruikt en mannen die ten onrechte beschuldigd worden het slachtoffer zijn/worden.
Over politieke spelletjes gesproken: er zijn minstens 2 "getuigen" die nu toegegeven hebben dat ze hebben gelogen over rechter Kavanaugh, enkel om zijn benoeming te dwarsbomen: https://eu.usatoday.com/story/news/poli ... 863210002/

Kortom: er zijn dus mensen in Washington die er echt alles voor over hebben om de president te dwarsbomen, waaronder het plegen van strafbare feiten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 25 mar 2019 13:21

Dit weekend werd het Mueller rapport afgerond, waarin onderzocht werd of de president en/of zijn medewerkers met Rusland hadden samengewerkt om de verkiezingen in 2016 te winnen.
Conclusie: daar is geen bewijs voor gevonden.
Toch werd de afgelopen 2 jaar bijna elke dag op CNN, MSNBC en andere Amerikaanse media daarover bericht (waarin Trump regelmatig voor Russische spion werd uitgemaakt) en ook de NOS en RTL4 kopieerden die berichtgeving klakkeloos, zodat wij er ook het nodige van mee kregen.
Ik keek wel eens op CNN en zag daar vrijwel elke dag een hele batterij mensen aan het discussiëren over Trump en Rusland, waarbij men eigenlijk er wel van uit ging dat de president schuldig was.
Ook de NOS ging er afgelopen zaterdag nog vanuit dat een impeachment procedure best mogelijk was.
Er blijkt dus nauwelijks iets van waar te zijn.
Nepnieuws door de gevestigde media.
Dat is toch wel schokkend, als we erover nadenken. :roll:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2019 14:28

elbert schreef:Dit weekend werd het Mueller rapport afgerond, waarin onderzocht werd of de president en/of zijn medewerkers met Rusland hadden samengewerkt om de verkiezingen in 2016 te winnen.
Conclusie: daar is geen bewijs voor gevonden.
Toch werd de afgelopen 2 jaar bijna elke dag op CNN, MSNBC en andere Amerikaanse media daarover bericht (waarin Trump regelmatig voor Russische spion werd uitgemaakt) en ook de NOS en RTL4 kopieerden die berichtgeving klakkeloos, zodat wij er ook het nodige van mee kregen.
Ik keek wel eens op CNN en zag daar vrijwel elke dag een hele batterij mensen aan het discussiëren over Trump en Rusland, waarbij men eigenlijk er wel van uit ging dat de president schuldig was.
Ook de NOS ging er afgelopen zaterdag nog vanuit dat een impeachment procedure best mogelijk was.
Er blijkt dus nauwelijks iets van waar te zijn.
Nepnieuws door de gevestigde media.
Dat is toch wel schokkend, als we erover nadenken. :roll:


Nou, de vreugderondjes zijn nog wat voorbarig. Ten eerste al omdat we alleen de samenvatting van Barr hebben, NIET het rapport van Mueller.
Daarnaast 'geen bewijs gevonden' is ook (waarschijnlijk opzettelijk door Barr) onzorgvuldig uitgedrukt. Wanneer Mueller zegt dat hij geen bewijs heeft, dan bedoelt hij zeer waarschijnlijk bewijs voldoende voor 'beyond a reasonable doubt'; d.w.z. met 90% zekerheid. Ik weet niet hoe ze dat percentage bepalen, maar als Mueller dus 89% zekerheid heeft dat de Trump campagne met de Russen heulde, dan zal hij dat melden als 'niet voldoende bewijs'.
Daarnaast keek Mueller ook zeer specifiek naar 1 bepaald aspect: namelijk of er impliciete of expliciete overeenkomsten waren gesloten tussen de Trump campagne en de GRU/IRA, de russische geheime dienst en de hackers. Let wel, dat is iets waar NIEMAND Trump van heeft beschuldigd. Genoeg andere contacten die zeer verdacht en zeer problematisch zijn, maar niet direct met de GRU. En zelfs hiervoor kan Mueller hem niet vrijspreken.
Dat hele schandaal met die Toren in moskou, de meeting die zogenaamd over adoptie ging, dat viel allemaal buiten het onderzoek van Mueller.
Maar goed, Mueller deed dan ook een crimineel onderzoek; daarvoor geldt de 90% zekerheidseis. Er is ook een vrij fors counterintelligence-deel van het onderzoek en daarvoor hoef je geen juries te overtuigen. Nu is het aan congress en aan overige aanklagers om de onderzoeken voort te zetten.

Het staat voor mij buiten kijf dat Trump schuldig is. Hij is een narcissistische, compulsieve leugenaar die alleen om zichzelf geeft. Met al die mensen die continu lopen te liegen, dat doe je echt niet als alles bona fide is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 25 mar 2019 16:19

Mortlach schreef:Nou, de vreugderondjes zijn nog wat voorbarig. Ten eerste al omdat we alleen de samenvatting van Barr hebben, NIET het rapport van Mueller.
Geloof je serieus dat Barr het rapport van Mueller zo verdraaid heeft dat hij in samenvatting iets neerzet dat achteraf niet blijkt te kloppen? Ik denk niet dat Barr professionele zelfmoord wil plegen, want het rapport van Mueller zal binnenkort wel openbaar worden. Feit is dat Mueller geen verdere vervolging heeft aanbevolen voor wie dan ook. Dat betekent dat er alleen wat financiële malversaties zijn gevonden (o.a. bij Paul Manafort).
Er is dus niets gevonden wat op een samenzwering lijkt.
Mortlach schreef:Het staat voor mij buiten kijf dat Trump schuldig is.
Guilty until proven innocent dus. Tot zover je verdediging van de rechtstaat.
Mortlach schreef:Hij is een narcissistische, compulsieve leugenaar die alleen om zichzelf geeft. Met al die mensen die continu lopen te liegen, dat doe je echt niet als alles bona fide is.
Je kunt van Trump vinden wat je wilt en het is allicht geen lieverdje of een aangename persoonlijkheid, maar misdaad is tot nog toe niet bewezen verklaard.

Tot slot een compilatie van wat we de afgelopen 2 jaar van de media hebben gehoord:

Ik denk dat sommige media toch een geloofwaardigheidsprobleem hebben. Sommige roddelbladen hebben meer journalistieke integriteit.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2019 18:09

elbert schreef:Geloof je serieus dat Barr het rapport van Mueller zo verdraaid heeft dat hij in samenvatting iets neerzet dat achteraf niet blijkt te kloppen? Ik denk niet dat Barr professionele zelfmoord wil plegen, want het rapport van Mueller zal binnenkort wel openbaar worden.


Ik hoop dat laatste inderdaad. Als het rapport Trump echt vrijspreekt zoals hij zelf lijkt te denken, dan zou je denken dat hij het ook publiek wil hebben - zij het dat zelfs Barr zegt dat het rapport hem niet vrijspreekt. We gaan het zien, maar zo lang er ook maar een paragraaf van het rapport geheim blijft, zal het verdacht blijven.

Feit is dat Mueller geen verdere vervolging heeft aanbevolen voor wie dan ook. Dat betekent dat er alleen wat financiële malversaties zijn gevonden (o.a. bij Paul Manafort).


Uh, nee. Mueller geeft toe dat het om een complexe juridische situatie gaat en heeft dat besluit dus doorgeschoven naar Barr. En er lopen zat andere zaken.

Er is dus niets gevonden wat op een samenzwering lijkt.


Tussen de Trump campagne en de GRU - er zijn echter nog wel wat meer actoren in het spel.

Guilty until proven innocent dus. Tot zover je verdediging van de rechtstaat.


Dat geldt alleen voor de rechtbank en niet per se tijdens een impeachmentprocedure en al helemaal niet voor de publieke opinie.

Je kunt van Trump vinden wat je wilt en het is allicht geen lieverdje of een aangename persoonlijkheid, maar misdaad is tot nog toe niet bewezen verklaard.


Nogmaals, bewezen verklaard "beyond a reasonable doubt" i.e. met 90% zekerheid. Zou jij als Amerikaan rustig slapen als blijkt dat het 85% zeker is dat Trump met de Russen heulde?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor ben db bd » 25 mar 2019 19:59

Nou, de vreugderondjes zijn nog wat voorbarig. Ten eerste al omdat we alleen de samenvatting van Barr hebben, NIET het rapport van Mueller.
Daarnaast 'geen bewijs gevonden' is ook (waarschijnlijk opzettelijk door Barr) onzorgvuldig uitgedrukt. Wanneer Mueller zegt dat hij geen bewijs heeft, dan bedoelt hij zeer waarschijnlijk bewijs voldoende voor 'beyond a reasonable doubt'; d.w.z. met 90% zekerheid. Ik weet niet hoe ze dat percentage bepalen, maar als Mueller dus 89% zekerheid heeft dat de Trump campagne met de Russen heulde, dan zal hij dat melden als 'niet voldoende bewijs'.
Daarnaast keek Mueller ook zeer specifiek naar 1 bepaald aspect: namelijk of er impliciete of expliciete overeenkomsten waren gesloten tussen de Trump campagne en de GRU/IRA, de russische geheime dienst en de hackers. Let wel, dat is iets waar NIEMAND Trump van heeft beschuldigd. Genoeg andere contacten die zeer verdacht en zeer problematisch zijn, maar niet direct met de GRU. En zelfs hiervoor kan Mueller hem niet vrijspreken.
Dat hele schandaal met die Toren in moskou, de meeting die zogenaamd over adoptie ging, dat viel allemaal buiten het onderzoek van Mueller.
Maar goed, Mueller deed dan ook een crimineel onderzoek; daarvoor geldt de 90% zekerheidseis. Er is ook een vrij fors counterintelligence-deel van het onderzoek en daarvoor hoef je geen juries te overtuigen. Nu is het aan congress en aan overige aanklagers om de onderzoeken voort te zetten.

Wat kan 'links' toch altijd verrekte slecht tegen hun verlies !!! Heeel onsportief !!! (ik weet het hoor, ze zullen altijd blijven zuigen...)

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 25 mar 2019 20:02

ben db bd schreef:Wat kan 'links' toch altijd verrekte slecht tegen hun verlies !!! Heeel onsportief !!! (ik weet het hoor, ze zullen altijd blijven zuigen...)

Ik ben gematigd rechts en kan me vinden in de kritieken van Mortlach. En nu?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2019 20:22

Ik vraag me oprecht af, dat als je een oppas zoekt voor je (klein)kind en je hebt een kandidaat, maar de politie meldt dat ze 80% zeker weten dat die persoon een kinderverkrachter is, of het dan nog steeds "innocent until proven guilty" is. Wie zou zijn (klein)kind met zo'n persoon alleen laten?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor ben db bd » 25 mar 2019 20:33

Ik ben gematigd rechts en kan me vinden in de kritieken van Mortlach. En nu?

ik schat zomaar in hoor: dan zult u ook trouw de mainstreammedia bijhouden, denk ik.
(ik ben van origine eigenlijk hartstikke links [zoals dat vroeger was] maar wordt door huidig links kwaadwillend onverstand naar rechts gedreven)

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 25 mar 2019 22:09

ben db bd schreef:ik schat zomaar in hoor: dan zult u ook trouw de mainstreammedia bijhouden, denk ik.
(ik ben van origine eigenlijk hartstikke links [zoals dat vroeger was] maar wordt door huidig links kwaadwillend onverstand naar rechts gedreven)

Nee, mainstream media is veelal oud nieuws. Daarnaast heb ik mijn nieuws graag vanuit meerdere hoeken.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten