De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor de passant » 06 sep 2018 10:16


Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 20 sep 2018 21:31

Katlheen schreef:Nou ja, als Trump wordt afgezet, dan krijgen we de vice-president als president. Daar zit links dragend Europa en USA ook niet op te wachten, dus dan zullen alle pijlen daar wel op worden gericht.


Pence heeft nog wel iets weg van een staatsman, die met politieke ervaring een land zodanig kan besturen, dat niet zelfs de grootste vrienden worden geschoffeerd. Inhoudelijk nog weinig verbetering, maar tenminste nog iemand die gewoon een normaal gesprek kan voeren.

Ik heb geen problemen met grote politieke verschillen, als ze maar op niveau worden uitgesproken. Het razen en tieren van Trump, Farage, Wilders en hoe al die schoonheden ook mogen heten, leidt tot nodeloos veel irritatie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Katlheen » 23 sep 2018 11:41

Mwah, Farage vind ik niet tieren hoor. Die legt de vinger op de zere plek. De andere twee genoemden vind ik dan eerder in die categorie vallen. Persoonlijk zie ik liever politiek zonder enige vorm van overtuiging of ideologische achtergrond. Louter technocratisch zou beter zijn, zonder inmenging van de bevolking. Scheelt een hoop geroeptoeter over Islam, luchtfietserij van kereltjes in eikeltjes pyama en gedoe over een verkregen penthouse :lol:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 24 sep 2018 19:01

Farage heeft keihard gelogen inzake de NHS. Dat vind ik vrij smerig.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Katlheen » 26 sep 2018 13:27

En welke politicus liegt er niet? Ik maak me ook dagelijks druk om dingen die worden geroepen die niet worden waargemaakt of waarover de nodige ruis is. Veel meel in de mond en uiteindelijk wordt het een ander verhaal. Politici roepen dat we er op vooruit gaan, moet het eerst nog zien. Vind ik ook een leugen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 26 sep 2018 21:37

Dat vind ik erg gemakkelijk. In de eerste plaats zijn de koopkrachtplaatjes prognoses en op dit moment zien die er gunstig uit. In de tweede plaats zijn figuren als Trump, Farage en aanverwante lieden altijd degenen die zeggen dat ze het "helemaal anders" doen.

Niet dus.

Intussen hollen zij democratische waarden uit, creëren zij vijandbeelden en proberen zij de pers te muilkorven. Of ze nu Erdogan, Orban, Trump, Farage, Wilders, Baudet, Gauland, Strache of Poetin heten: l'histoire se répète.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Katlheen » 26 sep 2018 22:26

Momenteel is de EU anders hard bezig om censuur op internet te plakken, ze noemen het alleen even wat anders.Grappig dat bepaalde lieden worden afgeschilderd als schreeuwers die het allemaal anders willen doen, door partijen die het ook anders willen doen. En dan is de oprechtheid ver te zoeken qua waarheid. Nu weer dat akkefietje met een rechter in Amerika, ineens zou er een aanrandingszaak van 30 jaar geleden spelen. Wat een toeval zeg....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 27 sep 2018 09:20

Als deze man inderdaad deze misdrijven heeft gepleegd, hoort hij niet in een hooggerechtshof te zetelen. Het is uitstekend dat dit nu besproken wordt - het had eigenlijk al veel eerder gedaan moeten worden.

Verder is het uitstekend dat fakenews wordt aangepakt. Desinformatie is van alle tijden (zie de zogeheten "zenuwenoorlog" tussen de Duitse inval in Polen (1939) en de Duitse inval in Denemarken (1940)). We worden overspoeld door onzin over Soros, chemtrails en andere vruchten van complotgekkies en fantasten en het is meer dan geweldig dat deze waanzin eindelijk eens wordt geweerd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Katlheen » 27 sep 2018 10:34

Als het heeft plaatsgevonden dient er naar te worden gehandeld. Wel raar dat het nu pas naar buiten komt. Daarnaast, saiilant detail: de dame in kwestie schijnt te werken voor een bedrijf dat miljoenen verdient aan abortuspillen. Laat deze rechter nu uiterst kritisch zijn inzake abortus....Qui bono?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 29 sep 2018 21:15

Ik vind het wel merkwaardig dat de dame in kwestie niet gewoon een rechtszaak is gestart tegen de heer in kwestie. Dat had de zaak in elk geval gedepolitiseerd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor coby6 » 29 sep 2018 21:31


Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 01 okt 2018 07:53

Optimatus schreef:Ik vind het wel merkwaardig dat de dame in kwestie niet gewoon een rechtszaak is gestart tegen de heer in kwestie. Dat had de zaak in elk geval gedepolitiseerd.
Dat zou je inderdaad verwachten, maar een openbare aanklager kan hier weinig mee (zie dit artikel). Haar verhaal is dan ook niet echt geloofwaardig: er zijn geen getuigen die haar verhaal echt ondersteunen, haar verhaal rammelt, de vrouw heeft een psychiatrisch verleden enz.
Bovendien is dit zo gepolitiseerd als het maar kan: de Democraten hebben 20 dagen gewacht met het naar buiten komen van haar verhaal om de impact te vergroten: voor zowel de hoorzittingen als voor de verkiezingen in november. Hier worden politieke spelletjes gespeeld, waardoor vrouwen die echt zijn misbruikt en mannen die ten onrechte beschuldigd worden het slachtoffer zijn/worden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 01 okt 2018 18:09

Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met beide partijen. Ze gebruiken allerlei trucs, maar de waarheid sneuvelt als eerste.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 15 okt 2018 10:30

Inmiddels zijn de beurzen behoorlijk gekelderd, o.a. vanwege de door Trump gestarte handelsoorlog met China. Leuk voor de pensioenfondsen en andere beleggers... ::((
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Katlheen » 15 okt 2018 17:38

Deze belegger is er inderdaad alles behalve blij mee ja.... :frown:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten