De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 16 mar 2018 11:52

Optimatus schreef:Ik kan me niet voorstellen dat ik, als christen, ooit zou stemmen op een presidentskandidaat die vrouwen "by the pussy" grijpt, immens domme beslissingen aangaande energie en technologie neemt, er een leven op nahoudt dat niet bepaald christelijk te noemen is en zo vaak gedraaid is dat zelfs D66 er betrouwbaar door lijkt.


Zoals Elbert al zei: conservatieve rechters voor het Supreme Court, dat is voor velen de reden geweest. Maar de presidentskandidaat die het zei, daarvan is niet gezegd dat hij het ook deed. Het alternatief was niet beter, er zijn verhalen over moorden en ongebruikelijke hoeveelheid zelfmoorden, vastgoedfraude, Benghazi, privéserver, etc. Daarnaast heb je nog de man van Hillary die dat "by the pussy" wel in praktijk bracht in de vorm van echtbreuk en overspel.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor ben db bd » 16 mar 2018 15:36

ja broeder Arco, de playboy Donald Trump kan buiten de bevooroordeelde mainstreammedia echt niet tegen Bill als schuinsmarcheerder op hoor, van geen kant! Maar ja, wij lezen de linkse krant en kijken NOS en accepteren de scheve beeldvorming als zoete koek. Maar ik heb op de alternatieve niet nepmedia - welke inmiddels vanwege het Europese beleid bij de eerste de beste aantoonbare leugen 'afgeschoten en verbrand' zullen worden - wel eens de bijna complete ellenlange 'lijkenlijst' van de Clintons uitgetypt gezien. Dan kom je hoopjes lieden tegen welke dreigden belastende bekendmakingen (onder ede?) te doen, maar 'zichzelf ' nog gauw daarvoor even van het gelukkige leven beroofden.

Maar ik was eigenlijk op weg naar Optimatus, die schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat ik, als christen, ooit zou stemmen op een presidentskandidaat die vrouwen "by the pussy" grijpt, immens domme beslissingen aangaande energie en technologie neemt, er een leven op nahoudt dat niet bepaald christelijk te noemen is en zo vaak gedraaid is dat zelfs D66 er betrouwbaar door lijkt.

Eerstens: als Trump in zijn schatrijke playboy jaren, waarin veel vrouwen hem graag zouden aanranden (laten we de lessen van de Spreukendichter ook niet vergeten: "Want de lippen van een vreemde vrouw druipen van honingzeem, haar gehemelte is gladder dan olie,") losjes met de moraal om kon gaan, is dat nu wel verleden tijd, wat de vijanden hem toch eeuwig zullen blijven nadragen. Horen wij daar ook bij?
Trouwens ook onze premier van ooit gaf eens een vrouw een klap op haar kont, wat hem nog een mondiale functie kostte ook, is het niet? En onze prins rond de oorlogstijd .....
We hebben er ook weer een nieuw erkende prins bij, lazen we, een Parma de Bourbon of zo?

Nee, 'immens domme beslissingen aangaande energie' nemen wij met onze biljoenen kostende klimaathype.
In Parijs hebben we elkaar weer voor vele miljarden €€ opgeklopt om uiteindelijk wellicht zelfs wel o,o5 graad invloed (geen 2,5 graden!) op de wereldtemperatuur uit te kunnen gaan oefenen. En ja, Trump heeft ook de klimaatcritici aangehoord, met hun zinnige steekhoudende argumenten.
Zelf had ik >40 jaar terug ook een grote poster met opbrandende moeder aarde boven m'n bureau hangen in het kader van eindigheid fossiele energiedragers en dus voor vele tientallen miljoenen energiebesparende maatregelen. Maar het bewustzijn is doorgeslagen in gekte, (net als bij asbest) met een ontstellende grip op onze immer toenemende belastingdruk.

Tot slot, Trump gaf zichzelf nooit uit voor christen, ook al draagt hij onze christelijke waarden wel hoog.
En dat hij zijn oorlogsbeleid schielijk moest wijzigen, komt omdat ook hij de stiekeme diensten en oorlogsindustrie ver boven zich in macht en invloed heeft moeten accepteren na vriendelijk doch ernstig aangesproken te zijn, ... om des levens wil. :(

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 16 mar 2018 19:19

Arco schreef:Zoals Elbert al zei: conservatieve rechters voor het Supreme Court, dat is voor velen de reden geweest.


Wat ook alleen maar kon omdat de Republikeinse senaat ruim een jaar lang weigerde haar taken uit te voeren en naar de kandidaat van Obama te kijken.

Maar de presidentskandidaat die het zei, daarvan is niet gezegd dat hij het ook deed.


Dan heb je niet echt zitten opletten. Al van Stormy Daniels gehoord? Ik heb laatst nog gelinkt naar een geweldige podcast over de juridische strijd die nu gaande is (en hoe SD die gaat winnen :-) )

Het alternatief was niet beter, er zijn verhalen over moorden en ongebruikelijke hoeveelheid zelfmoorden, vastgoedfraude, Benghazi, privéserver, etc.


Rechts gewauwel van Fox News.

Daarnaast heb je nog de man van Hillary die dat "by the pussy" wel in praktijk bracht in de vorm van echtbreuk en overspel.


Er komen nu steeds meer vrouwen naar voren met allerlei interessante afkoopovereenkomsten waarbij Trump bij betrokken zou zijn. Ik zou hem echt niet naar voren schuiven als voorbeeld van moreel gedrag.

https://www.youtube.com/watch?v=uFMydwys1o0
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 16 mar 2018 23:09

En natuurlijk ook nog:

Trumps 'lijfman' (degene die zorgt dat Trump altijd zijn handen vrij heeft) is ook de laan uit gevlogen. Toen ze hem het Witte Huis uit schopten, mocht hij niet eens terug naar zijn bureau om zijn jas op te halen. Blijkt Homeland Security die kwast te verdenken van ernstige financiële misdaden; en die kerel had dus toegang tot letterlijk ALLE geheime documenten.

Maar het is er gelukkig geen chaos hoor...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 17 mar 2018 10:57

En hop, de volgende...

Andrew McGabe, tijdelijk hoofd van de FBI na het ontslag van James Comey is gisteren ontslagen. 88 dagen geleden meldde Trump met een tweet dat McGabe over 90 dagen met pensioen zou gaan (na 21 jaar dienst).

https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 8185692166

McGabe ontslaan op de laatste werkdag voor zijn pensioen zodat hij met niks vertrekt, dat is pas klasse! Dan ben je echt presidentieel bezig!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 17 mar 2018 11:07

Nu hebben hooggeplaatste figuren meestal al wel hun schaapjes op het droge, maar toch. Wat een hork en kleinzielig mannetje is het toch. Je zal hem maar als president hebben. Volgens mij heeft een willekeurige laaggeschoolde zuidelijke redneck meer moraal.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2018 12:58

Met al die wisselingen lijkt het Witte Huis wel een baantjescarrousel.

Tot slot, Trump gaf zichzelf nooit uit voor christen, ook al draagt hij onze christelijke waarden wel hoog.
En dat hij zijn oorlogsbeleid schielijk moest wijzigen, komt omdat ook hij de stiekeme diensten en oorlogsindustrie ver boven zich in macht en invloed heeft moeten accepteren na vriendelijk doch ernstig aangesproken te zijn, ... om des levens wil. :(


Trump houdt de christelijke aarden wel hoog? Het in de "pussy" grabbelen van vrouwen? Diverse echtscheidingen? Het schofferen van gehandicapten? Openlijk racisme?

Misschien dat jouw (of jullie) christelijke waarden andere christelijke waarden zijn dan degenen die ik in de Bijbel lees, zoals het respectvol bejegenen van medemensen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 17 mar 2018 15:23

En nu klaagt Trump Stormy Daniels aan voor 20+ miljoen dollar wegens contractbreuk.

Gek, want tijden lang hielden Trump en het Witte Huis vol niets met Daniels te maken te hebben en dat hij ook niets wist van het zwijggeld dat door zijn persoonlijke advocaat Micheal Cohen is betaald. Dat hij zéker de "DD" die in het contract wordt genoemd niet is en dat Stormy Daniels niet in bezit kan zijn van SMSjes en pikante foto's van hem. En toch heeft hij blijkbaar schade ondervonden. Heel raar allemaal... :-oo

Edit: O, wat slinks. Ze willen de zaak verplaatsen naar een federaal hof en niet een hof in Californië. In het federale hof zou Trump waarschijnlijk zijn recht kunnen gebruiken om gratie te verlenen als blijkt dat die advocaat van hem nogal illegaal bezig was.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 19 mar 2018 15:38

Optimatus schreef:Trump houdt de christelijke aarden wel hoog?
Nee, dat niet. Maar christenen hadden bij de verkiezingen de keus tussen een miljardair die beloofde om conservatief-christelijke rechters te benoemen en een kandidate die min of meer beloofde om dat niet te doen, om maar een voorbeeld te noemen. Dat was ongeveer de keus: tussen 2 verre van ideale kandidaten. Hillary Clinton staat daarbij in de VS toch echt niet bekend om haar christelijke waarden, om over haar overspelige echtgenoot maar te zwijgen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 19 mar 2018 23:07

Ik vind het merkwaardig dat de escapades van Clinton zo breed worden uitgemeten, terwijl de escapades van Trump worden vergoelijkt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 20 mar 2018 09:16

Optimatus schreef:Ik vind het merkwaardig dat de escapades van Clinton zo breed worden uitgemeten, terwijl de escapades van Trump worden vergoelijkt.


Een beetje een demoniserende opmerking, mijnheer Optimatus. Het punt is dat bij Bill is het bewezen dat de man overspel pleegde, maar bij Donald is dat nog allerminst bewezen. De verhalen van afkopen zijn niet onafhankelijk getoetst op waarheid en bij een afkoop hoeft nog niet sprake te zijn van een escapade. Geloof niet alles wat je hoort van links en rechts, blijf kritisch en baseer je op feiten.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Geytenbeekje » 20 mar 2018 13:04

:lol: het gaat om Clintons man die overspel pleegde niet zij toch ?

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 20 mar 2018 13:10

Geytenbeekje schreef::lol: het gaat om Clintons man die overspel pleegde niet zij toch ?


Kan je niet lezen? Ik zei: Bill. En Elbert sloot ook af met een opmerking over Bill, waar Opti op reageerde. Dus, even goed lezen, mijn beste.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Geytenbeekje » 20 mar 2018 17:12

Zal ik doen als jij het ook doet oke :?: :lol:

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 21 mar 2018 09:20

Arco schreef:Een beetje een demoniserende opmerking, mijnheer Optimatus. Het punt is dat bij Bill is het bewezen dat de man overspel pleegde, maar bij Donald is dat nog allerminst bewezen. De verhalen van afkopen zijn niet onafhankelijk getoetst op waarheid en bij een afkoop hoeft nog niet sprake te zijn van een escapade. Geloof niet alles wat je hoort van links en rechts, blijf kritisch en baseer je op feiten.


Dat is de waarheid, heer Arco. Trump HEEFT ontoelaatbare opmerkingen over vrouwen, moslims, gehandicapten en diverse andere groepen gezegd. Daar is niets demoniserends, dat is de (helaas onreine, maar bittere) waarheid.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten