Open brief aan Mark Rutte

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Open brief aan Mark Rutte

Berichtdoor benefietdiner » 30 okt 2014 17:25

JeeWee schreef:Toch wel triest als je je zo vastklampt aan materie.
Dat is nou juist waar Jezus zo tegenin gaat.
Wist je dat maar liefst vijftien procent van wat Jezus zegt in de Bijbel gaat over geld en omgaan met bezit? Het is een belangrijk onderwerp, waarbij tot uitdrukking komt of Christus het voor het zeggen heeft in ons leven of de duivel. Jezus wil dat we delen in van de overvloed die Hij schenkt, Hij zegt zelf: ‘Geef en u zal gegeven worden.’

Geven is het enige middel tegen materialisme.

Ik weet niet hoeveel procent dat is. Wel weet ik dat geld en bezit twee dingen zijn die je door elkaar gooit. Eigen gerechtigheid was het bezit waar Christus steeds op doelde terwijl Hij in de beeldspraak geld betrok. Dat was bijvoorbeeld zo in de geschiedenis van de rijke jongeling.

Materie en materialisme zijn niet verkeerd, kijk naar Salomo, wel als je er je hart op zet en het enige is waar voor je leeft.

Zorgen voor later en oude dag is heel Bijbels kijk naar de geschiedenis van Jozef in de 7 rijken jaren en de 7 arme jaren.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Open brief aan Mark Rutte

Berichtdoor Optimatus » 30 okt 2014 19:03

Maar jouw vreemdelingenhaat is niet bepaald Bijbels.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Open brief aan Mark Rutte

Berichtdoor benefietdiner » 30 okt 2014 21:29

Optimatus schreef:Maar jouw vreemdelingenhaat is niet bepaald Bijbels.

Ik ben scherp als het over allochtonen gaat maar haat is jou interpretatie.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Open brief aan Mark Rutte

Berichtdoor Katlheen » 30 okt 2014 21:43

Toch valt er op de pensioenproblematiek het nodige aan te merken. Wat velen niet realiseren, is het feit dat er voor de zogeheten opgebouwde pensioenen, nooit genoeg is opgebouwd door de mensen die menen nu alle recht op hoge pensioenen te hebben. In het verleden is pensioenpremie verlaagd, omdat de potten toen behoorlijk vol zaten (vergrijzing wilde men niet zien). Daar profiteerden de werkenden van, ze betaalden minder premie, en hadden dus netto meer te besteden. Men had dat geld natuurlijk ook in een koopsompolis of lijfrente kunnen stoppen.
De premie die men inlegde, was helaas nooit hoog genoeg om de pensioenaanspraken te kunnen dekken. Voorheen kreeg men 70% van het laatst betaalde loon. Velen kregen in de aanloop naar het pensioen nog royale loonsverhogingen om het pensioen op te rekken. De premie is helaas nooit meegekomen. Voor hen die nu piepen dat er wordt gekort: dat is vervelend als je op meer rekent. Maar je moet wel de cijfers er bij pakken en constateren dat er geen reden is om te klagen, dat je meer kreeg is eigenlijk al niet terecht. Ik mag het zo meteen met een middelloon regeling doen, als ik nog pensioen krijg en het niet volledig uit "solidariteit" aan Brussel is overgedragen.
De groep mensen van 35-45 dient zich te realiseren dat ze nu al 20% van hun inkomen opzij moeten zetten willen ze in de toekomst nog een pensioen hebben, en geld voor de allesverslindende zorg.

Overigens, "pensioen is uitgesteld loon" is ten dele waar. Een deel van het pensioen is uitgesteld loon, de rest is namelijk verdient op de beurs door pensioenfondsen. Indien je dat niet aanstaat, moet je rekening houden dat je 70% meer premie moet afdragen om hetzelfde resultaat te behalen. Daarnaast is de berekende premie gebaseerd op een levensverwachting die een stuk lager ligt dan nu. Toen ging men uit van plus minus 7 jaar na pensionering nog leven, nu leeft men gemiddeld 13 jaar langer. Men "snoept" dus nog even 6 jaar langer uit de pot. En veel gepensioneerden zijn helemaal niet met 65 met pensioen gegaan, hebben pas vanaf hun 25e premie moeten betalen, dus een enkeling heeft 40 jaar premie betaald. De rest een fors stuk minder!

En dat is alleen nog maar het pensioen, dan heb ik het nog niet over de AOW welke door werkend Nederland moet worden opgebracht. Ik hoef verder geen betoog te houden dat er steeds minder werkenden zijn, op steeds meer ouderen die AOW behoeven.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Open brief aan Mark Rutte

Berichtdoor Optimatus » 30 okt 2014 22:59

benefietdiner schreef:Ik ben scherp als het over allochtonen gaat maar haat is jou interpretatie.


Splinters en balken in Reinkultur.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten