Verdachte rabbijn zit op Texel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Verdachte rabbijn zit op Texel

Berichtdoor mohamed » 04 okt 2014 13:10

za 04 okt 2014, 11:44

Verdachte rabbijn zit op Texel

HAARLEM - De Israëlische rabbijn Eliezer Berland die in eigen land wordt verdacht van ontucht, is op Texel. Hij verblijft daar met zo'n driehonderd volgelingen op een camping, meldde het Openbaar Ministerie (OM) zaterdag. De man werd bijna een maand geleden aangehouden op Schiphol, maar werd een dag later door de rechtbank onder voorwaarden op vrije voeten gesteld. Tegen de 77-jarige rabbijn loopt een uitleveringsverzoek vanuit Israël waar de rechtbank zich op 17 november over buigt.


Afbeelding

Het OM had graag gezien dat Berland in voorlopige hechtenis was gebleven in afwachting van de behandeling van het uitleveringsverzoek en heeft appel ingediend. De rechtbank bekijkt de zaak maandag opnieuw.

De man is al 2 jaar op de vlucht om uit handen van de Israëlische justitie te blijven. Hij dook onder meer op in Verenigde Staten, Italië, Zwitserland, Marokko, Zimbabwe en Zuid-Afrika. Begin september wist hij in Johannesburg voor het laatst succesvol te ontsnappen aan de politie.

De rabbijn verblijft sinds enige tijd op Texel. De afgelopen dagen voegden zo'n 300 orthodoxe volgelingen zich bij hem om het joodse religieuze feest Jom Kipoer te vieren. Volgens een woordvoerster van de gemeente Texel vertrekken de meesten zaterdag weer, onder wie Berland.

Om de grote groep onverwachte gasten onderdak te bieden moest de exploitant van camping Dennenlust extra tenten en sanitaire voorzieningen plaatsen. Burgemeester Giskes van Texel heeft de campingexploitant laten weten dat zijn terrein uiterlijk zondag om 14 uur weer in de oorspronkelijk staat moet zijn teruggebracht. De tijdelijke situatie op de camping is volgens de gemeente in strijd met het bestemmingsplan en voldoet niet aan de (brand)veiligheidseisen.

Waar de rabbijn naartoe gaat, is bij het OM en de gemeente Texel niet bekend. Hij heeft bij zijn vrijlating zijn paspoort moeten inleveren. Als verblijfadres heeft hij een adres in Amsterdam Buitenveldert opgegeven.
Bron

Vreemd dat deze dubieuze rabbijn hier gewoon vrij kan rondlopen en zijn criminele praktijken voortzetten.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Verdachte rabbijn zit op Texel

Berichtdoor mealybug » 04 okt 2014 18:09

Kleren maken de man

Afbeelding
Zimbabwe , poosje terug...

Bambi

Re: Verdachte rabbijn zit op Texel

Berichtdoor Bambi » 04 okt 2014 19:21

mealybug schreef:Kleren maken de man

Afbeelding
Zimbabwe , poosje terug...

Is dat die rabbijn?
Lijkt eerder een sekteleider.
Hij kijkt ook niet echt fris uit zijn ogen. :-k
(En dat is nog zachtjes uitgedrukt: eigenlijk vind ik hem een griezel, die gestoord uit zijn ogen kijkt.

mohamed

Re: Verdachte rabbijn zit op Texel

Berichtdoor mohamed » 04 okt 2014 21:00

Ze hebben schone voeten zo te zien, handig als je nog op sandalen loopt. :roll:

mohamed

Re: Verdachte rabbijn zit op Texel

Berichtdoor mohamed » 04 okt 2014 21:01

mealybug schreef:Kleren maken de man

Afbeelding
Zimbabwe , poosje terug...

Bambi schreef:Is dat die rabbijn?
Lijkt eerder een sekteleider.
Hij kijkt ook niet echt fris uit zijn ogen. :-k
(En dat is nog zachtjes uitgedrukt: eigenlijk vind ik hem een griezel, die gestoord uit zijn ogen kijkt.

Wees maar niet bang, ik ken karate. :mrgreen:

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Verdachte rabbijn zit op Texel

Berichtdoor mealybug » 06 okt 2014 13:15

http://nos.nl/artikel/706817-rabbijn-bl ... oeten.html

(Laat me nog een berichtje proberen)
Waarom de laatsten weer zijn opgeruimd blijft me een raadsel, als de mods dan toch alle moeite doen om ze te verwijderen, zeg er dan gelijk even bij, waarom ze verwijderd worden, dan leer ik daarvan en doe ik de moeite de volgende keer niet om ze te plaatsen :wink:

mohamed

Re: Verdachte rabbijn zit op Texel

Berichtdoor mohamed » 06 okt 2014 13:17

Zo kan hij in alle rust minderjarigen onzedelijk betasten en een bom maken. Wat een fijn land wonen we toch in.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Verdachte rabbijn zit op Texel

Berichtdoor Arco » 09 okt 2014 09:11

Helaas wordt de andere kant van het verhaal niet of nauwelijks belicht in de media. De aanklachten zouden volgens de advocaat van deze rabbijn juist als 'wraak' zijn richting deze rabbijn als gevolg van een conflict. De aanklachten zijn van ex-volgelingen die zijn meegegaan met de zoon van deze rabbijn, dat maakt juist dat de aanklachten niet zo glashelder zijn als dat ze lijken.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Verdachte rabbijn zit op Texel

Berichtdoor Optimatus » 09 okt 2014 10:12

Gewoon uitzetten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten