Mijn slecht geformuleerde mening...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Udo den Boze
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2014 12:58

Mijn slecht geformuleerde mening...

Berichtdoor Udo den Boze » 18 sep 2014 15:54

Deze tekst is soms wat onhandig geschreven door mij, met enkele fouten er in. Zoveel fouten kunnen jullie zelden maken. Ik heb zelf niet echt een politieke voorkeur, sinds ik er niet goed over kan denken, maar dit is volgens mij wat er aan de hand is. Mijn meningen heb ik een beetje gevormd, maar het onderstaand stukje heeft te maken met het volgende stukje:

http://sptransparant.wordpress.com/gast ... -kapitaal/


Dit heb ik zojuist gelezen, en er zit nog best wel wat in ook. Dit werd geschreven jaaaaren voordat Pim Fortuin, Geert Wilders en kornuiten het al hadden over de islam als gevaar (had Geert Wilders trouwens al niet voorspelt dat de IS een bedreiging zou vormen?).
Voor het eerst lees ik dat de SP ook gevaren zag vanuit de gastarbeider die islamitisch is (in het artikel genoemd "Mohammedanen"), maar dat was in 1983. Oud nieuws: Toen was zwarte Piet ook nog 'gewoon', toch heden ten dage actueel dit artikel, maar niet meer gebezigd door de SP (ook gezien de reacties).

Politiek is een kwestie van compromissen sluiten, als je als begin in het midden gaat zitten van het spectrum, heb je weinig vaste klanten. Een beetje zoals D'66. Maar als je rechts begint, moet je ook een coalitie vormen, anders kun je niet regeren. Dan moet je een compromis maken. Bruggen slaan (doet wel pijn aan je knokkels overigens, een brug slaan). Maar tegen de tijd dat je regeert, heb je wel mooi je aandacht gevestigd op één van je standpunten. Al met al, als je niet gaat voor een totalitair regime (zoals Hitler, red.), dan behoudt je de democratie waarin meerdere meningen gehoord kunnen worden. Het paarse kabinet faalde daarin jammerlijk genoeg toen Ad Melkert Pim Fortuin probeerde weg te zetten als demon (de demonisatie). Vandaar dat het paarse kabinet eigenlijk al zijn stemmers zou moeten verliezen.
Wilders doet min of meer zoiets, terwijl sommigen (van de linkse partijen) hem zien als populistische dictator. Ik moet het nog maar zien, maar feit blijft wel dat Nederland flink onderuit kan gaan als we zo dom blijven om mensen te verbieden. Als je Geert Wilders kan verbieden, dan zou je ook (technisch gezien) ook PvdA kunnen verbieden...
Begrijpelijk word het nu wel een beetje, toen Bram Moskowitz Geert Wilders wist te verdedigen als iemand die het vrije woord gebruikt voor een politieke mening. Want een politieke mening, dat is wat het is, gebaseerd op enkele geluiden vanuit de maatschappij.
Wie is de maatschappij? De maatschappij, dat ben jij! (gnagna)

Denk er nog eens over na, dan maken we een verbeterde democratie, ééntje waarin meningen niet onder stoelen of banken gestoken hoeven te worden terwijl de rest in angst leeft. Angst is een slechte drijfveer.
We hoeven maar voor één ding bang te zijn, en dat is angst.
Zoals ik in het begin schreef, dit is slechts mijn eigen perceptie. Open het wormen en maden -debat zoals Balkenende het eigenlijk had moeten doen. Go ahead, shoot!
Was getekend,

Udo den Boze.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Mijn slecht geformuleerde mening...

Berichtdoor hettys » 18 sep 2014 18:04

Verbieden is inderdaad niet goed, naar mijn mening, maar ik denk wel dat Geert Wilders juist de angst aanwakkert....
Misschien is het wel goed om daarvan bewust te zijn.
Ook gif is geschapen.

Anoniem_89

Re: Mijn slecht geformuleerde mening...

Berichtdoor Anoniem_89 » 18 sep 2014 20:30

De politiek maakt altijd al mensen bang.
Dat doen ze om ons later als makke schapen te kunnen gebruiken om zo robots van ons te maken.
Wij moeten zgn. geloven dat de overheid het beste met ons voor heeft, maar dat is niet zo.

De VS. die het Midden Oosten belachelijk maakt.
De NOS met hun propaganda omtrent Poetin met dat interview laatst.

Zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden te noemen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten