Boekenlezer schreef:Jij bent er gewoon in getraind om alles ten gunste van het evolutieverhaal recht te praten. Het maakt niet uit wat je tegenkomt, het komt er altijd op neer dat het evolutieverhaal staat als een huis. Serieuze problemen in het evolutieverhaal bestaan voor jou niet. Daar stap je blind overheen met simpele verklaringen.
Joh, pot, ketel?
Als je het hebt over ontwikkelen van simpel naar complex (zie
hier), dan horen we je niet over het enorme probleem van het ontbreken van informatie voor dergelijke veranderingen. Dan stel jij het voor alsof dat zo simpel is als een balletje dat van een berg rolt. Of je komt met de oplossing die schijnbaar altijd werkt:
'Kunnen we nog niet verklaren, nee. Maar dat geeft niks hoor! Wetenschap ontwikkelt zich, en dat komt vroeg of laat dan wel.' Zo kun je alles wel recht praten.
Sorry hoor, maar hoe geloofwaardig ben je dan voor een andersdenkende?
Ach, het is tenminste eerlijk. Soms moet je gewoon zeggen "we weten het nog niet". Wat verwacht je dan? Ik ben inderdaad wel redelijk overtuigd dat gemeenschappelijke afstamming de enige verklaring is voor wat we zien die niet leunt op magie. Maar ik heb wel vaker een lijstje gegeven van zaken die me van gedachten zouden doen veranderen. Zeg me eens, Boekenlezer, wat moet er gebeuren om jou van gedachten te doen veranderen?
het ontbreken van botten in menselijke gereedschappen;
Wie zegt dat alle botten van alle (grote) dieren werden gebruikt voor gereedschappen?
De antropologie. Voor gereedschap en/of decoratief. Het idee dat er nooit een mens is geweest die iets in een enorm dinobot heeft gekerfd, is gewoon totaal onwaarschijnlijk en vergt dus een verklaring.
Waarom vinden we geen zachte weefsels in ALLE dinofossielen;
Ik vind het al wonderlijk als je zoiets vind in botten van een paar duizend jaren geleden, want dan verwacht je normaal gesproken toch ook dat alles verteerd is? Het lijkt mij een uitzonderlijke situatie, door bijzondere omstandigheden. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Mwa, je zou toch allicht meer zogenaamde zachte weefsels verwachten als je fossielen relatief jong zijn. De extreme zeldzaamheid verdient een verklaring.
Geen enkele moderne diersoort is erop ingericht om op (grote) dino's te jagen (een groep leeuwen kan nét een olifant aan);
Fruitvliegjes kunnen mij ook niet aan. Als ik erop los ga meppen, kan ik er flink wat doden. Ze beginnen niets tegen mij. Conclusie: in een ruimte waar fruitvliegjes voorkomen, kan ik dus niet voorkomen.
Tja, zo werkt de natuur eenmaal niet. Er zijn zat dieren die een mens zo aan stukken scheuren, hoewel de mens inderdaad bovenaan de voedselpiramide staat. Maar het feit dat er geen enkel modern dier was die op een van de duizenden bekende dinosaurussen joeg, verdient een verklaring.
...hooguit 1 probleem: De menselijke kennis is niet compleet.
Dat is voor een evolutionist een groter probleem dan voor een christen. Want een christen kent zijn plaats als mens. Die vertrouwt op een Ander, die wel alles weet.
Dat is prima hoor. En zo lang je alle vragen maar gewoon lekker negeert, voelt dat vast heel goed. Het grote voordeel van mijn standpunt is dat ik geen vragen hoef te negeren. Maar goed, zoals hierboven gezegd verwijt me je zaken waar je zelf ook schuldig aan bent.
Jij bent er gewoon in getraind om alles ten gunste van het evolutieverhaalcreationisme recht te praten. Het maakt niet uit wat je tegenkomt, het komt er altijd op neer dat het sevolutieverhaal staat als een huis. Serieuze problemen in het evolutieverhaalcreationisme bestaan voor jou niet. Daar stap je blind overheen met simpele verklaringensGod)Maar een evolutionist heeft een beschouwing die niet op beter en betrouwbaarder gezag steunt dan het menselijke feilbare denken. Als dan een paar funderingen blijken te ontbreken, kan het best gebeuren, dat het hele bouwwerk als een kaartenhuis in elkaar zakt. (Hoe goed ze ook zijn om dat krampachtig te maskeren en verhullen.)
Maar ondertussen werken die deeltjesversnellers en satellieten gewoon wél en vinden we gericht fossielen. Dat feilbare denken wijst ons aan waar we in theorie een bepaald fossiel zouden moeten vinden, we gaan zoeken en we vinden het dan ook.
Het is trouwens doodnormaal in de wetenschap dat je met werkhypothesen werkt en dat dat fundament later wel wordt ingevuld. Je metafoor slaat de plank mis omdat theoretische kennis niet hetzelfde is als een fysiek gebouw waar zwaartekracht invloed op heeft.
Dat YEC dit bericht gebruiken, rust op niets meer dan wishful thinking.
Evolutionisten hebben ook wel zo hun wensen. Zij zijn geen wensloze mensen.
Inderdaad. De kennis over de historie van het leven op aarde in kaart brengen is een mooi streven. En dat heeft geleid tot een robuust onderling verbonden verhaal. Crea's doen net alsof het een kaartenhuis is en als je daar 1 kaartje uit trekt, het hele huis in elkaar stort. Daarom zie je ze steeds jubelend op dit soort verhalen duiken. (en dan natuurlijk de conclusie trekken dat omdat A niet waar is, B wel waar moet zijn).
Het is eerder een berg zand. Ja, misschien is er een zandkorreltje dat een iets andere vorm heeft dan je zou verwachten, maar het blijft een berg zand. En zelfs als je een korreltje weghaalt en dat een kleine lawine veroorzaakt, heb je aan het eind nog steeds een berg zand.