PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Bambi

Re: Docent en minister schrikken van reacties

Berichtdoor Bambi » 15 jan 2015 15:24

benefietdiner schreef:Docent Veerle van der Loo en minister Bussemaker schrikken van reacties.

http://www.ad.nl/ad/nl/33624/Aanslag-Pa ... -vet.dhtml

Hoe is het bij de refoweb-ers?

Schrikt u / jij ook nog van de ideologie Islam of denk u ook nog, na de aanslagen in Frankrijk, dat de Islam een godsdienst is.

Ik ben het volledig eens met PVV Wilders.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6634933 ... debat.html

Dhr Wilders belicht alles erg eenzijdig en ziet niet eens de gevolgen van zijn eigen gedrag.
Zijn geroeptoeter dat de islam een ideologie is en de 'kopvoddentax' en het verbinden van de criminele Marokkanen met de islam, en de islam met extremisme, heeft juist mede gezorgd dat moslims radicaler geworden zijn.
En heeft er ook mede toe bijgedragen dat anderen de criminele Marokkanen en de islam op 1 hoop gooiden.
Dus wat had de Marokkaanse jeugd nog als referentiekader in Nederland?
Ze waren Marokkaan en werden als crimineel gezien, ook al studeerden ze.
Ze waren moslim en werden daarom als extremist gezien.
Marokkaanse jongere zijn betekende dus dat ze door de maatschappij al automatisch gezien werden al crimineel of moslimextremist.
En moesten ze zich al bij voorbaat verdedigen voor iets wat ze niet waren, maar wel voor aangezien werden, dankzij hun criminele landgenoten, dankzij de extremistische moslims, maar vooral ook dankzij Wilders.
En doordat ze zich moesten verdedigen tegen het feit dat ze moslim waren, dat resulteerde in het gedrag dat ze hun moslim zijn juist meer gingen tonen.
In die 30 jaar dat ik in Gouda woon, heb ik een verschuiving gezien in het aantal jonge vrouwen dat met hoofddoekjes op lopen.
En ik kan je vertellen dat door de 'kopvoddentax' van Wilders zijn het er veel meer geworden.
Zelfs kinderen onder de puberleeftijd, lopen al met hoofddoekjes.

Als die jongeren dan zien dat hun geloofsgenoten in Syrië door het leger van Assad massaal onderdrukt en vermoord worden, vereenzelvigen ze zich met die mensen, want zelf voelen ze zich ook al jarenlang paria.
En er wordt voor het gemak ook maar even vergeten dat de Syriëgangers niet gingen om een islamitische staat te stichten, maar om hun geloofsgenoten te bevrijden van de wreedheden van Assad.
Velen van hen willen ook weer terug, maar durven niet:

http://joop-prod.vara.nl/43/?tx_ttnews% ... 10967a9dd1

Degenen die zich bij IS aansluiten zijn meestal jongeren met een verleden van criminaliteit en drugs.
Die waren door hun drugsgebruik al zo gek in hun kop en afgestompt voor wat ze anderen aandeden en waren heel makkelijk te beïnvloeden door jihadpredikers.
Die praatten op hen in en gaven hen het gevoel dat ze zo crimineel geworden zijn door de maatschappij, waarin ze leven en dat ze boete kunnen doen, voor hun slechte daden door te gaan strijden voor een islamitische staat.

Dus wat moeten ze doen?
De oorzaak aanpakken.
Het drugsgebruik onder de jonge Marokkanen, daar moet tegen gestreden worden.
De criminele jongeren moeten niet alleen in de cel gegooid worden, maar ook behandeld worden.
Alle Marokkanen over 1 kam scheren, moet bestreden worden.
Alle moslims over 1 kam scheren, moet bestreden worden.
De imams moeten de jihadpredikers gaan weerleggen.
De jihadpredikers moeten opgepakt worden.
Op social media en you tube moeten filmpjes van die jihadpredikers en strijders verwijderd worden.

En is die oorzaak dat de islam een ideologie is, zoals Wilders zegt?
Nee juist het 'geroeptoeter' daarover, is juist mede oorzaak, dus Wilders moet zijn mond gaan houden.

En dat jongeren het bar interessant vinden dat ze anderen zien schieten, is van alle tijden.
In mijn jeugd speelden we ook cowboytje en oorlogje en vonden de meeste jongens het ook bar interessant, dat ze later in diens mochten en daar met echte wapens schieten.
Alleen de jongeren van tegenwoordig spelen vaak computerspelletjes waar ze mensen doodschieten en die filmpjes over Parijs zien ze ook op een schermpje, dus is het voor hen gevoelsmatig hetzelfde.
Het zou dus ook handig zijn, als die computerspelletjes verboden werden.

antoon

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor antoon » 15 jan 2015 16:13

Ik ben hetniet helemaal met je eens, onthoofden verkrachten en plunderen wat nu aan de orde van de dag is gaat buiten Wilders om, met andere woorden zonder wilders gebeurde dat ook wel, wat wel van belang blijft is om hoe als bijbelgelovige tegen de man te staan, dat moet ieder voor zich uitmaken

Bambi

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Bambi » 15 jan 2015 16:35

antoon schreef:Ik ben hetniet helemaal met je eens, onthoofden verkrachten en plunderen wat nu aan de orde van de dag is gaat buiten Wilders om, met andere woorden zonder wilders gebeurde dat ook wel, wat wel van belang blijft is om hoe als bijbelgelovige tegen de man te staan, dat moet ieder voor zich uitmaken

het ging mij om de oorzaak van het radicaliseren en daar is Wilders mede oorzaak van.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Mortlach » 15 jan 2015 16:50

Kijk, eigenlijk is het een teken dat de Westerse waarden sterker zijn dan de ideologie van Jihad.

Jon Stuart had laatst in zijn show ook al een onderwerp waarin hij Amerikaanse tieners besprak die naar Syrië waren gereisd en die klaagden dat ze naar huis wilden want ze konden hun iPod nergens opladen.

Moraal van het verhaal: wil je de radicalisering bestrijden, geef iedereen een iPod shuffle :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3473
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Docent en minister schrikken van reacties

Berichtdoor benefietdiner » 15 jan 2015 19:05

Bambi schreef:Dhr Wilders belicht alles erg eenzijdig en ziet niet eens de gevolgen van zijn eigen gedrag.
Zijn geroeptoeter dat de islam een ideologie is en de 'kopvoddentax' en het verbinden van de criminele Marokkanen met de islam, en de islam met extremisme, heeft juist mede gezorgd dat moslims radicaler geworden zijn.
En heeft er ook mede toe bijgedragen dat anderen de criminele Marokkanen en de islam op 1 hoop gooiden.
Dus wat had de Marokkaanse jeugd nog als referentiekader in Nederland?
Ze waren Marokkaan en werden als crimineel gezien, ook al studeerden ze.
Ze waren moslim en werden daarom als extremist gezien.
Marokkaanse jongere zijn betekende dus dat ze door de maatschappij al automatisch gezien werden al crimineel of moslimextremist.
En moesten ze zich al bij voorbaat verdedigen voor iets wat ze niet waren, maar wel voor aangezien werden, dankzij hun criminele landgenoten, dankzij de extremistische moslims, maar vooral ook dankzij Wilders.
En doordat ze zich moesten verdedigen tegen het feit dat ze moslim waren, dat resulteerde in het gedrag dat ze hun moslim zijn juist meer gingen tonen.
In die 30 jaar dat ik in Gouda woon, heb ik een verschuiving gezien in het aantal jonge vrouwen dat met hoofddoekjes op lopen.
En ik kan je vertellen dat door de 'kopvoddentax' van Wilders zijn het er veel meer geworden.
Zelfs kinderen onder de puberleeftijd, lopen al met hoofddoekjes.

Als die jongeren dan zien dat hun geloofsgenoten in Syrië door het leger van Assad massaal onderdrukt en vermoord worden, vereenzelvigen ze zich met die mensen, want zelf voelen ze zich ook al jarenlang paria.
En er wordt voor het gemak ook maar even vergeten dat de Syriëgangers niet gingen om een islamitische staat te stichten, maar om hun geloofsgenoten te bevrijden van de wreedheden van Assad.
Velen van hen willen ook weer terug, maar durven niet:

http://joop-prod.vara.nl/43/?tx_ttnews% ... 10967a9dd1

Degenen die zich bij IS aansluiten zijn meestal jongeren met een verleden van criminaliteit en drugs.
Die waren door hun drugsgebruik al zo gek in hun kop en afgestompt voor wat ze anderen aandeden en waren heel makkelijk te beïnvloeden door jihadpredikers.
Die praatten op hen in en gaven hen het gevoel dat ze zo crimineel geworden zijn door de maatschappij, waarin ze leven en dat ze boete kunnen doen, voor hun slechte daden door te gaan strijden voor een islamitische staat.

Dus wat moeten ze doen?
De oorzaak aanpakken.
Het drugsgebruik onder de jonge Marokkanen, daar moet tegen gestreden worden.
De criminele jongeren moeten niet alleen in de cel gegooid worden, maar ook behandeld worden.
Alle Marokkanen over 1 kam scheren, moet bestreden worden.
Alle moslims over 1 kam scheren, moet bestreden worden.
De imams moeten de jihadpredikers gaan weerleggen.
De jihadpredikers moeten opgepakt worden.
Op social media en you tube moeten filmpjes van die jihadpredikers en strijders verwijderd worden.

En is die oorzaak dat de islam een ideologie is, zoals Wilders zegt?
Nee juist het 'geroeptoeter' daarover, is juist mede oorzaak, dus Wilders moet zijn mond gaan houden.

En dat jongeren het bar interessant vinden dat ze anderen zien schieten, is van alle tijden.
In mijn jeugd speelden we ook cowboytje en oorlogje en vonden de meeste jongens het ook bar interessant, dat ze later in diens mochten en daar met echte wapens schieten.
Alleen de jongeren van tegenwoordig spelen vaak computerspelletjes waar ze mensen doodschieten en die filmpjes over Parijs zien ze ook op een schermpje, dus is het voor hen gevoelsmatig hetzelfde.
Het zou dus ook handig zijn, als die computerspelletjes verboden werden.

Bambi, je bent ook een ‘wegkijker’ zoals Wilders het onder woorden brengt.
Het zijn allemaal flut argumenten die je noemt en je pakt de werkelijke oorzaak niet aan namelijk de ideologie islam. Dat er een gematigde islam is, is een westers verzinsel om de onaangename waarheid niet onder ogen te hoeven zien. Tussen islam en islamisme bestaat alleen een gradueel verschil.

Het islamisme zit in de islam als het kuiken in het ei. Er is geen goede en slechte islam, zoals er ook geen gematigde islam bestaat. Gematigde moslims bestaan wel: dat zijn degenen die een deel van hun geloof links laten liggen.

Om de islam niet te hoeven betichten van geweld en terreur, hebben niet-islamitische westerlingen en sommige verwesterde moslims de term ’islamisme’ bedacht. Hiermee bedoelen zij een politieke, oorlogszuchtige ideologie die niets te maken zou hebben met de ware islam. Voor hen zijn er twee islams. De ene is verlicht, open, vredelievend, een godsdienst van liefde, tolerantie en vrede – en dit zou de godsdienst zijn zoals die door een overgrote meerderheid in alle rust wordt beleden. De tweede islam, het islamisme, is obscuur en in zichzelf gekeerd, sektarisch, fanatiek en oorlogszuchtig; een politieke, ontspoorde en zieke islam dus die niet te vergelijken is met de eerste, de ware, goede, gematigde, mystieke islam die de broeder is van het christendom en het jodendom, en die door zijn hoge graad van spiritualiteit vele niet-moslims aanzet tot bekering. De uitvinding van ’de twee islams’ is heel praktisch omdat het de niet-islamitische westerling geruststelt over het karakter van de islam.

Maar het is ook een grote leugen omdat er maar één islam is.

Eén islam die niet twee gezichten heeft, maar verschillende aspecten. Het mystieke aspect en de terreur zijn twee extremen. Hiertussen bevinden zich vele facetten die altijd naast elkaar hebben bestaan en die alle uit dezelfde bron komen: de Koran, opgevat als het Woord van God dat zich openbaarde in Mohammed, die voor alle moslims, niemand uitgezonderd, het grote voorbeeld is.

Wie de Koran leest, moet wel erkennen dat de geboden van God alleen dan tot vrede oproepen wanneer er geen andere mogelijkheid bestaat.
In soera 47, vers 35 staat: ‘Zo versaagt niet / en roept niet op tot de vrede / daar gij toch de overhand hebt / en God met u is.’
Wie zich hier niet aan houdt, maakt zich schuldig aan heiligschennis. De goddelijke boodschap houdt de gelovige gevangen, en deze denkt er geen moment aan te ontsnappen.

Woorden van de Franse juriste en arabiste Anne-Marie Delcambre

Bambi bestudeer dit eens:
Afbeelding
http://www.uitkijk.net/islam.php?do=matig

Bambi

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Bambi » 15 jan 2015 19:34

Dit zijn woorden van een persoon die zelf niet moslim is en de islam bestudeerd heeft.
Verkeerde bril dus.
Net zoals een atheïst die onderzoek doet naar het Christendom en dan concludeert dat het Oude-Testament vol staat met oproepen tot het doden van andere volken en andere geloven.
Zoek liever op sites van moslims zelf.
Zoals bijv. deze:

http://www.fethullahgulen.nl/ware-mosli ... rist-zijn/

antoon

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor antoon » 15 jan 2015 19:38

Inmiddels weer terreur van teruggekeerde oorloggangers, dit zal alleen toenemen

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3473
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor benefietdiner » 15 jan 2015 20:11

Bambi schreef:Dit zijn woorden van een persoon die zelf niet moslim is en de islam bestudeerd heeft.
Verkeerde bril dus.
Net zoals een atheïst die onderzoek doet naar het Christendom en dan concludeert dat het Oude-Testament vol staat met oproepen tot het doden van andere volken en andere geloven.
Zoek liever op sites van moslims zelf.
Zoals bijv. deze:

http://www.fethullahgulen.nl/ware-mosli ... rist-zijn/


Blijf blind.
Hier een stukje praktijk:
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... agd__.html

antoon

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor antoon » 15 jan 2015 20:20

In de bijbel staan geen oproepen tot het doden van ongelovigen, wel geeft de schrift geschiede nis weer van opdrachten vanGod om de meest goddeloze mensen te vernietigen God had daar reden toe
In de koran kunnen navolgers van het boek lezen dat het nu opdrachten zijn, daar zit hem de clau

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor xsidd » 15 jan 2015 20:28

Wilders kan goed de problemen benoemen, en aangeven.

Echter als ik die man hoor spreken, voelde ik haat door zijn woorden heen. Zo heb ik het geintrepeteerd tenminste. En als de bron haat is, lijkt me dat niet zo best. Haat als bron, om dingen te gaan aanpakken, kan niet goed aflopen geloof ik.

Bambi

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Bambi » 15 jan 2015 21:00

benefietdiner schreef:Blijf blind.
Hier een stukje praktijk:
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... agd__.html

Ik ben niet blind, maar ben ook geen naprater, zoals de volgelingen van Wilders.
Trouwens heel erg gevaarlijk en kan tot terrorisme leiden.
Een leider zegt dingen over een godsdienst en alle volgelingen nemen wat die leider zegt en alle bewijzen die hij aandraagt, klakkeloos over.
Lijkt verdacht veel op jongeren die een jihadprediker horen en ondanks alles wat ze geleerd hebben en wat andere medegelovigen ertegen inbrengen, toch alles aannemen wat die jihadpredeiker zegt.

Weinig verschil in de basis van de jihadprediker en zijn volgelingen en de haatprediker en zijn volgelingen.
antoon schreef:In de bijbel staan geen oproepen tot het doden van ongelovigen, wel geeft de schrift geschiede nis weer van opdrachten vanGod om de meest goddeloze mensen te vernietigen God had daar reden toe
In de koran kunnen navolgers van het boek lezen dat het nu opdrachten zijn, daar zit hem de clau

Vertel dat onze huis-extremist Jan nog maar een keer.
Die leest het toch echt hetzelfde als de atheïsten naar de Bijbel zouden kijken, nl. dat alles met de doodstraf bestraft moet worden, want dat is wat God volgens hem wil.
En zo lezen de jihadpredikers en hun volgelingen ook de koran.
Laatst gewijzigd door Bambi op 16 jan 2015 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Mortlach » 15 jan 2015 23:41

Als straks de moslims de vernietigingskampen in verdwijnen, zal Wilders vast handenwrijvend staan toe te kijken.

Compassie is altijd het juiste antwoord, het is het enige antwoord. Zoals door heel Europa werd getoond: geen wraakacties, geen willekeurige allochtonen aangevallen, nee, massale maar vreedzame demonstraties die laten zien dat je ons niet kunt breken met terreur.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor antoon » 16 jan 2015 08:32

Om Wilders een haatzaaier te noemen lijkt mij toch te ver tegaan, met gevaar voor eigen leven legt hij de vinger op de zere plek.
Wilders heeft niet gevraagd dat de Islam zich beetje bij beetje ontpopt als een gevaarlijke ideologie, en dan de gematigde islam, zij keuren geweld af maar zijn het vaak eens met het doel namelijk een Islamitische overheersing, dat merk ik als ik met hen praat, veel Arabisten onderkennen dat ook
Dit is geen pleidooi voor de heer Wilders, politiek kan geen oplossing bieden. De schepper heeft een voornemen dat wel uitzicht geeft
Laatst gewijzigd door antoon op 16 jan 2015 09:04, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor elbert » 16 jan 2015 08:35

Mortlach schreef:Als straks de moslims de vernietigingskampen in verdwijnen, zal Wilders vast handenwrijvend staan toe te kijken.
Dit is een Godwin. Er wordt Wilders een hoop aangewreven wat hij niet bedoelt. Hem wegzetten als een neo-nazi is een net zo polariserende manier van uiten als hijzelf doet. Zo gemakkelijk kom je ook niet van hem af, want hij verkoopt niet alleen onzin. De problemen met moslim extremisten zijn nu eenmaal al te reëel. Het probleem van de gevestigde politiek is dat ze te lang in de gedachte van een multiculturele samenleving heeft geloofd die zonder problemen zou gaan ontstaan. Dat blijkt veel moeilijker te gaan dan werd gedacht. En het is ook het probleem van sommige politieke partijen dat ze nog steeds de kop in het zand steken en Wilders als het probleem zien i.p.v. extremisme. Was dat maar waar.

Dat wil niet zeggen dat ik het met Wilders eens ben, integendeel. Hij zou mijns inziens een veel beter politicus zijn, als hij zijn polariserende toon zou matigen, zich zou richten op oplossingen in plaats van problemen en zich erop zou richten om met andere partijen samen te werken. Maar dat is niet zijn kracht blijkbaar. Daarom zijn zowel hij als zijn partij niet geschikt om aan het roer van ons land te staan.
Mortlach schreef:Compassie is altijd het juiste antwoord, het is het enige antwoord. Zoals door heel Europa werd getoond: geen wraakacties, geen willekeurige allochtonen aangevallen, nee, massale maar vreedzame demonstraties die laten zien dat je ons niet kunt breken met terreur.
Ik ben het met je eens, maar ik zou er wel aan toe willen voegen: goede inlichtingendiensten en een goed veiligheidsapparaat. Want zonder dat kun je niet meer vreedzaam demonstreren, maar word je neergemaaid of opgeblazen. Sommige mensen zijn nu eenmaal te ver heen om zich door compassie te laten weerhouden van afschuwelijke daden. Dat is de realiteit momenteel.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

antoon

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor antoon » 16 jan 2015 09:08

Dat wil niet zeggen dat ik het met Wilders eens ben, integendeel. Hij zou mijns inziens een veel beter politicus zijn, als hij zijn polariserende toon zou matigen, zich zou richten op oplossingen in plaats van problemen

Oorlogs recht toepassen zou heel misschien een tijdelijke oplossing kunnen zijn. Wilders lijkt niet helemaal alleen te staan.
Absoluut, de terreur zal in hevigheid toenemen, er lijkt geen weg terug
De islam is vastberadener dan ooit, vanuit veilige deelstaten zijn de ogen op het westen gericht


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten