PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

visje36

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor visje36 » 11 okt 2014 10:38

mealybug schreef:
En toen werd het stil uit de linkse hoek :idea:
Het zou je sieren as je je absurde standpunten eens zou toelichten en onderbouwen.
Waarbij je uitlegt waaruit zou moeten blijken dat Nederlanders nooit "respect" zouden hebben gehad voor ''hen''.
Hiermee zet je de Nederlander weg, die destijds in de meest tolerante en verdraagzame maatschappij woonde, en daar wereldwijd om bekend stond.


Ja Nederland en de Nederlanders zijn best wel tolerant, vraag is of we niet TE tolerant zijn.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor xsidd » 11 okt 2014 10:43

#visje36

Naar mijn weten staan Nederlanders ook bekend om hun tolerantie... Maar men zal toch iets moeten doen, vind je niet? Men kan toch niet het hoofd in de grond blijven steken???

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor JeeWee » 11 okt 2014 12:54

mealybug schreef: Het zou je sieren as je je absurde standpunten eens zou toelichten en onderbouwen.

Heb je ´t nou regen Wilders en zijn volgelingen?
Tot op heden heeft Wilders nog nooit ook maar iets meer gedaan dat wild roeptoeteren van onze belastingcenten.
Niets, maar dan ook werkelijk niets heeft hij gepresteerd of bereikt...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Optimatus » 11 okt 2014 13:18

mealybug schreef:Er was voor hen niet veel om trots op te zijn wat verenigbaar was met hun cultuur, denk ik. Met andere europeers, indonesische mensenen, surinamers, hadden we toch ook nauwelijks problemen? (terwijl NL die mensen wel degelijk iets schuldig was...)


Let erop dat de mensen die je nu noemt, het Nederlands in beginsel machtig zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor xsidd » 11 okt 2014 13:26

#Jeewee

Dat ben ik met je eens, dat er weinig bereikt is... Wilders benoemd al die tijd, wel problemen maar ik hoorde tot nu toe, niet de oplossing voor de problemen.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor mealybug » 11 okt 2014 14:55

visje36 schreef:
Ja Nederland en de Nederlanders zijn best wel tolerant, vraag is of we niet TE tolerant zijn.

Juist.
Het is net als met ouders die hun kinderen een vrije opvoeding geven, waarbij alles mag.
Die kinderen verliezen respekt voor hun ouders .

@Jeewee, ik vroeg een antwoord op dit:
Waarbij je uitlegt waaruit zou moeten blijken dat Nederlanders nooit "respect" zouden hebben gehad voor ''hen''.
Hiermee zet je de Nederlander weg, die destijds in de meest tolerante en verdraagzame maatschappij woonde, en daar wereldwijd om bekend stond.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3473
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor benefietdiner » 11 nov 2014 22:08

En weer moet ik constateren dat Wilders gelijk had en heeft:

Moskeeën 'ontsteld' over IS-onderzoek
AfbeeldingAfbeelding
Uit het onderzoek van Motivaction, in opdracht van Forum, blijkt dat 80 procent van de Turkse jongeren het niet afkeurt dat uit naam van de jihad geweld wordt gebruikt tegen mensen met een ander geloof. Ook vindt 80 procent van de ondervraagden de terugkeer van jihadstrijders naar Nederland geen probleem. 300 Turkse en 400 Marokkaanse Nederlanders van 18 tot 34 jaar oud deden mee aan het onderzoek. http://www.telegraaf.nl/binnenland/2331 ... oek__.html

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor JeeWee » 11 nov 2014 22:26

Afbeelding

Wilders heeft altijd gelijk. Toch? :-oo
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bambi

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Bambi » 11 nov 2014 22:28

benefietdiner schreef:En weer moet ik constateren dat Wilders gelijk Had en heeft:

Moskeeën 'ontsteld' over IS-onderzoek
AfbeeldingAfbeelding
Uit het onderzoek van Motivaction, in opdracht van Forum, blijkt dat 80 procent van de Turkse jongeren het niet afkeurt dat uit naam van de jihad geweld wordt gebruikt tegen mensen met een ander geloof. Ook vindt 80 procent van de ondervraagden de terugkeer van jihadstrijders naar Nederland geen probleem. 300 Turkse en 400 Marokkaanse Nederlanders van 18 tot 34 jaar oud deden mee aan het onderzoek. http://www.telegraaf.nl/binnenland/2331 ... oek__.html

Hier is dat onderzoek:

http://www.forum.nl/Portals/0/publicati ... Herfst.pdf

Wat ik me wel bij dit soort onderzoeken afvraag is: Hoe en waar hebben ze het onderzocht?
Want als ze het bijv. via een oproep op internet hebben gedaan, dan heb je kans dat alleen foute figuren reageren.
Figuren die òf er echt zo over denken, òf figuren die lekker om te stangen de foute antwoorden geven.
De gewone moslim wil er zo min mogelijk over zeggen, dus trekken zulke onderzoeken zowiezo de randgroepen aan.
Ik denk niet dat dit een uitslag is, zoals de doorsnee moslim jongere erover denkt.

Dat zie je ook bij de zwarte Pieten discussie op internet.
Er zijn er daar ook bij die expres reageren, om de boel lekker op stang te jagen en de meest extremistische ideëen naar voren brengen en zijn helemaal anti-zwarte Piet, maar op andere sites zijn dezelfde personen helemaal pro-zwarte Piet.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3473
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor benefietdiner » 12 nov 2014 08:49

Bambi@
Dat is waar het is maar net wie er achter de knoppen zit met zo’n onderzoek.
Maar…. als dan de helft waar is vind ik het nog verontrustend.
Ik woon ook in de randstad (misschien wonen we wel in de zelfde stad) en maakt veel mee met islamitische bevolkingsgroepen.
Mijn conclusie over deze islamieten (Marokkanen), die niet op tellingen berust maar met gewoon omgang, is niet positief. Met de ouderen (50 jaar) is wel redelijk te praten met de jongeren absoluut niet. De leeftijdsgroep die in het rapport genoemd wordt 18 tot 34 jaar is een groep die de ouderen wil overrulen. Dat is een groep die actie wil en alles hier in Nederland veel te softie vind en dat is het probleem waar wij mee te maken hebben.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... lubs.dhtml

Bambi

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Bambi » 12 nov 2014 15:52

benefietdiner schreef:Bambi@
Dat is waar het is maar net wie er achter de knoppen zit met zo’n onderzoek.
Maar…. als dan de helft waar is vind ik het nog verontrustend.
Ik woon ook in de randstad (misschien wonen we wel in de zelfde stad) en maakt veel mee met islamitische bevolkingsgroepen.
Mijn conclusie over deze islamieten (Marokkanen), die niet op tellingen berust maar met gewoon omgang, is niet positief. Met de ouderen (50 jaar) is wel redelijk te praten met de jongeren absoluut niet. De leeftijdsgroep die in het rapport genoemd wordt 18 tot 34 jaar is een groep die de ouderen wil overrulen. Dat is een groep die actie wil en alles hier in Nederland veel te softie vind en dat is het probleem waar wij mee te maken hebben.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... lubs.dhtml

Als je er van uit gaat dat er in heel Nederland maar ongeveer 375.000 Marokkanen wonen.
Waarvan in Gouda het hoogste percentage in Nederland, ongeveer 6000 van de 71.000 inwoners.
En ongeveer 400.000 Turken.
Waarvan in Schiedam het hoogste percentage, ongeveer 7818 van de 76.650 inwoners.

Er wonen ongeveer 2.000.000 niet westerse allochtonen en 1.600.000 westerse allochtonen in Nederland, op bijna 17.000.000 inwoners.
Zo zie je het al in een heel ander perspectief.

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor jaapo » 12 nov 2014 16:40

Reacties op de moderne media zijn altijd bizar, negatief, grof en extreem. Dat geldt voor vele onderwerpen, zeker voor geloofszaken. Enquêtes, waarbij internet-antwoorden ook meetellen, zijn daarom onbetrouwbaar. Als je de mensen oog in oog spreekt, blijkt het vaak erg mee te vallen. Ik weet niet, hoe precies deze enquete is opgezet, want de manier waarop maakt nog wel verschil. Wat ik wel weet, is dat het grootste deel van de volwassen moslims een gewoon, vreedzaam leven wil leiden en tegen de djihad is, al zeggen ze dat niet gemakkelijk hardop. Het meeste van het negatieve zit bij de jongeren. Waarom? Allereerst de leeftijd. Als jongere zet je je vaak af tegen de oudere generatie. Wij toch ook? Of zijn we dat vergeten? Verder hebben ze zo'n negatief toekomstperspectief, zowel hier als in hun vader/moederland, dat radicalisering op de loer ligt. En dat is een groot probleem, waar je niet zomaar oplossingen voor hebt.
Wilders heeft soms een beetje gelijk, maar meestal niet. Hoeveel wetsontwerpen hebben we van de PVV in de afgelopen jaren gezien? Volgens mij weinig.
P.S. ik ben te algemeen; ook van de jongeren is een deel heel positief, spreken goed Nederlands, studeren succesvol en hebben ondanks de hoge werkloosheid een baan. Maar een groter deel valt overal buiten. Daar zit de kern van de zaak.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3473
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor benefietdiner » 02 dec 2014 21:27

En weer blijkt Wilders gelijk te hebben:
Hans Frinsel op 01-12-2014 in Habakuk schreef: Wat het Westen bestempelt als ‘gematigde’ islam, kan in feite beter omschreven worden als ‘ingehouden islam’.

Politici zijn bezorgd over de radicalisering van moslims. Zij willen onderscheid maken tussen radicalen en de ‘gematigde islam’. Ze hebben behoefte aan een ‘gematigde’ islam en zo nodig creëren ze die. Maar bestaat er wel zoiets als een gematigde islam?

Het woord ‘gematigd’ geeft ons een geruststellend gevoel. Het komt van matigen, reduceren, binnen een bepaalde maat houden. Maar wat is die maat? En als het ‘gereduceerd’ is, dan betekent dit dat de oer-islam niet gematigd is? Gematigde islam is verhullend taalgebruik. Zeker, er zijn gematigde islamitische bewegingen, zoals de mystieke soefibeweging. Maar in die beweging neemt de Koran een minder exclusieve plaats in en ze wordt daarom door veel andere moslims als ketters beschouwd. En er zijn vrijzinnige moslims die hun eigen boek niet geheel serieus nemen. Ze zijn echter uiterst behoedzaam in hoe ze dat uiten. Er zijn gematigde moslims, maar er is geen gematigde islam. En de grens tussen gematigden, orthodoxe en radicale moslims is niet zo helder.

http://www.habakuk.nu/opinies/item/4199 ... uden-islam

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3473
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Docent en minister schrikken van reacties

Berichtdoor benefietdiner » 15 jan 2015 11:48

Docent Veerle van der Loo en minister Bussemaker schrikken van reacties.

http://www.ad.nl/ad/nl/33624/Aanslag-Pa ... -vet.dhtml

Hoe is het bij de refoweb-ers?

Schrikt u / jij ook nog van de ideologie Islam of denk u ook nog, na de aanslagen in Frankrijk, dat de Islam een godsdienst is.

Ik ben het volledig eens met PVV Wilders.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6634933 ... debat.html

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Docent en minister schrikken van reacties

Berichtdoor Mortlach » 15 jan 2015 12:05

Natuurlijk is Islam een godsdienst. Dat er in naam van een terreurdaad wordt gepleegd, diskwalificeert de gehele religie niet. Immers, de KKK in Amerika plegen/pleegden terreur en beroepen zich op het christendom, toch gelooft niemand dat het christendom een ideologie is en geen religie.

Verder is de mening van de gemiddelde koter in Nederland niet echt serieus te nemen natuurlijk. Alsof tieners ineens zo genuanceerd en ingelezen zijn. Uit het AD artikel: Van der Loo lijkt de jihadplannen van Mo al uit zijn hoofd te hebben gepraat. Ze vertelde hem dat hij dan zijn smartphone moest inleveren en geen Red Bull meer mocht drinken. ,,Echt?'' reageerde Mo. ,,Wat een gekken. Zeker weten dat ik daar niet naartoe ga!''

Dat is wat mij betreft tekenent. Het idee dat kinderen zich in hun hoofd halen, lijkt leuk, maar als dat contact maakt met de werkelijkheid, blijkt het vaak reuze mee te vallen. Alsof een kind dat om een hond zeurt, tot de eerste keer dat je ze tijdens een hoosbui naar buiten stuurt met de boodschap: ja, ook als het regent moet je met een hond wandelen...

Verder vind ik Geert Wilders een goede barometer voor mijn mening. Wat het ook is dat Geert Wilders vind, ik kan er nagenoeg vanuitgaan dat ik het tegenovergestelde zal vinden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten