PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 966
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Jesaja40 » 19 dec 2023 12:01

Broeder citeert:

U kent de westerse geschiedenis niet zo best, is het wel...


Die westerse geschiedenis is geen onbekende voor mij. Tot aan Karel de Grote ging het uitsluitend om landbouwproducten en handelsverkeer. De kerstening van de Lage Landen bracht daar een ommekeer in. De kerkelijke beschaving was de nieuwe mores van die dagen. Wat een weerstand was daar tegen. Gewoon een ordinaire godsdienstoorlog van kerk versus heidendom. Tegelijkertijd kwamen de dwalingen naar voren en verloor de adel haar gezag ten opzichte van de geestelijkheid. Om hun aanzien onder hun onderdanen terug te winnen kocht men gewoon een bisschopszetel. Een complete groep leken ging de kerken toen leiden. Gevolg: het van horen zeggen en dictaat zo moet het volgens eigen inzien. Bijbelse geschriften waren zeer schaars en de uitleg was ook minimaal. Veelal had men het hoog op met de kerkvaders en hun leer en uitspraken. Getoetst aan de oorspronkelijke geschriften? Ik geloof er totaal niets van. Grote onzin om ineens vast te stellen hoe de wijzen uit het oosten zouden heten en hun aantal. Inmiddels zijn het geen wijzen maar drie koningen geworden. "Gepromoveerd" om het alleen maar groter te maken.

Dat is geen bewust schoppen tegen de kerken van toen. Het is gewoon een feit. Ook de Kruistochten waren ingegeven op basis van onkunde: wij moeten de moordenaars van Jezus doden. Niemand kon hen corrigeren en wist te vertellen dat de Joodse Messias zelf Zijn leven zou afleggen. Houdt de mensen onkundig en zij volgen de meest overtuigende roepers na. Dat is de tactiek van verdeel en heers.

In de 17e eeuw was er de 30 jarige oorlog in Duitsland. Hier in de Lage Landen hebben wij 80 jaar lang een min of meer verkapte godsdienstoorlog gehad. En zo zijn er veel meer godsdiensttwisten geweest waaruit zovele nieuwe kerken zijn ontstaan die allemaal om het hardste roepen: wij zijn de ware hoor. Net als een slager die zijn eigen vlees keurt.

Dat onderbuikgevoel van het klopt niet is wat de heer Wilders haarfijn aanvoelt. Vanochtend gelezen in het Nederlands Dagblad: wij mogen liegen tegen jullie, want jullie zijn ongelovig. Dat is min of meer de kern van de hele en halve waarheden die je bij de PVV tegenkomt als wederom grote groepen afgebrand worden op hun afkomst. En ja, kijk eens naar het relatief grote aantal mannelijke asielzoekers. Dat is de groep die geen verantwoordelijkheid meer wil dragen voor hun vaderland. Hierdoor wordt het steeds gemakkelijker voor rivaliserende stammen om hun invloed uit te oefenen. Wat dat betreft sluit dat naadloos aan met onze vroege en middeleeuwen. Wie zijn geschiedeins niet kent beste Broeder moet die met schade en schande overdoen. En kijk ik in de Bijbel ons Joodse familieboek dan zijn wij vele malen in die valkuil getrapt. Waarom? Het los laten van de normen en waarden.

Ik zie dat bij de PVV die propageert normen en waarden en vervolgens die op een andere manier zodanig schoffeert dat zelfs de Grondwet aangepast moet worden. Processen die door alle eeuwen heenlopen. Het valt ons door goede mondigheid en kennis veel meer op. Het is niet meer een een-op-een gesprek maar breeduit gemeten zijn er ineens zoveel miljoen deskundigen bij gekomen.

Dat was ook tijdens de Kruistochten, zonder in herhaling te vallen: er werd geroepen de Joden moeten dood en de gehele bevolking was het daarmee eens en werd daarmee ''een deskundige" op initiatief van de kerken.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Broeder
Sergeant
Sergeant
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 feb 2022 17:02

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Broeder » 19 dec 2023 15:53

Jesaja40 schreef:Broeder citeert:



Die westerse geschiedenis is geen onbekende voor mij. Tot aan Karel de Grote ging het uitsluitend om landbouwproducten en handelsverkeer. De kerstening van de Lage Landen bracht daar een ommekeer in. De kerkelijke beschaving was de nieuwe mores van die dagen. Wat een weerstand was daar tegen. Gewoon een ordinaire godsdienstoorlog van kerk versus heidendom. Tegelijkertijd kwamen de dwalingen naar voren en verloor de adel haar gezag ten opzichte van de geestelijkheid. Om hun aanzien onder hun onderdanen terug te winnen kocht men gewoon een bisschopszetel. Een complete groep leken ging de kerken toen leiden. Gevolg: het van horen zeggen en dictaat zo moet het volgens eigen inzien. Bijbelse geschriften waren zeer schaars en de uitleg was ook minimaal. Veelal had men het hoog op met de kerkvaders en hun leer en uitspraken. Getoetst aan de oorspronkelijke geschriften? Ik geloof er totaal niets van. Grote onzin om ineens vast te stellen hoe de wijzen uit het oosten zouden heten en hun aantal. Inmiddels zijn het geen wijzen maar drie koningen geworden. "Gepromoveerd" om het alleen maar groter te maken.

Dat is geen bewust schoppen tegen de kerken van toen. Het is gewoon een feit. Ook de Kruistochten waren ingegeven op basis van onkunde: wij moeten de moordenaars van Jezus doden. Niemand kon hen corrigeren en wist te vertellen dat de Joodse Messias zelf Zijn leven zou afleggen. Houdt de mensen onkundig en zij volgen de meest overtuigende roepers na. Dat is de tactiek van verdeel en heers.

In de 17e eeuw was er de 30 jarige oorlog in Duitsland. Hier in de Lage Landen hebben wij 80 jaar lang een min of meer verkapte godsdienstoorlog gehad. En zo zijn er veel meer godsdiensttwisten geweest waaruit zovele nieuwe kerken zijn ontstaan die allemaal om het hardste roepen: wij zijn de ware hoor. Net als een slager die zijn eigen vlees keurt.

Dat onderbuikgevoel van het klopt niet is wat de heer Wilders haarfijn aanvoelt. Vanochtend gelezen in het Nederlands Dagblad: wij mogen liegen tegen jullie, want jullie zijn ongelovig. Dat is min of meer de kern van de hele en halve waarheden die je bij de PVV tegenkomt als wederom grote groepen afgebrand worden op hun afkomst. En ja, kijk eens naar het relatief grote aantal mannelijke asielzoekers. Dat is de groep die geen verantwoordelijkheid meer wil dragen voor hun vaderland. Hierdoor wordt het steeds gemakkelijker voor rivaliserende stammen om hun invloed uit te oefenen. Wat dat betreft sluit dat naadloos aan met onze vroege en middeleeuwen. Wie zijn geschiedeins niet kent beste Broeder moet die met schade en schande overdoen. En kijk ik in de Bijbel ons Joodse familieboek dan zijn wij vele malen in die valkuil getrapt. Waarom? Het los laten van de normen en waarden.

Ik zie dat bij de PVV die propageert normen en waarden en vervolgens die op een andere manier zodanig schoffeert dat zelfs de Grondwet aangepast moet worden. Processen die door alle eeuwen heenlopen. Het valt ons door goede mondigheid en kennis veel meer op. Het is niet meer een een-op-een gesprek maar breeduit gemeten zijn er ineens zoveel miljoen deskundigen bij gekomen.

Dat was ook tijdens de Kruistochten, zonder in herhaling te vallen: er werd geroepen de Joden moeten dood en de gehele bevolking was het daarmee eens en werd daarmee ''een deskundige" op initiatief van de kerken.


Wauw... Ik weet niet wat ik als eerste moet adresseren. De kortzichtige, clichéopvattingen over godsdienst en oorlog en Kruistochten (lees het boek van C. Tyerman er maar eens op na, leer je wat echte geschiedenis van)

of misschien toch het problematische artikel in het ND over de taqiyya dat door sommigen wordt opgepikt als: zie je wel, alle moslims liegen over hun vreedzame bedoelingen!

En - dit ten overvloede - we zijn echt nooit in welke valkuil dan ook getrapt door normen en waarden los te laten, maar door het loslaten van de liefde voor elkaar. Zo simpel is het, zo moeilijk is het eveneens.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 20 dec 2023 10:51

Broeder schreef:of misschien toch het problematische artikel in het ND over de taqiyya dat door sommigen wordt opgepikt als: zie je wel, alle moslims liegen over hun vreedzame bedoelingen!
Misschien? Nou dat is wel zeker. Ik heb Marnix blindheid toegeschreven over de taqiyya.
Arabist Hans Jansen (helaas overleden) heeft mijn ogen wel open gedaan over het modern Islamitisch denken.
Een voorbeeld van taqiyya is het wensen van een goede kerst. Koran 112:3 leert dat God niet geboren of verwekt is. Kerstmis is de viering van de geboorte van Gods zoon, naar islamitische normen een godslastering. In plaats van goede kerst te wensen kan een moslim daarom maar beter zeggen: ‘ik wens u het allerbeste’. Dat wil zeggen: ‘ik hoop dat u moslim wordt’.
Wat hebben we toch lieve moslim buren niet waar en de Nederlanders trappen er blindelings in.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 20 dec 2023 14:03

benefietdiner schreef:Misschien? Nou dat is wel zeker. Ik heb Marnix blindheid toegeschreven over de taqiyya.


Haha ja precies. Jij hebt mij dat toegeschreven maar je schrijft wel meer mensen dingen toe die niet serieus te nemen zijn :-)


Arabist Hans Jansen (helaas overleden) heeft mijn ogen wel open gedaan over het modern Islamitisch denken.
Een voorbeeld van taqiyya is het wensen van een goede kerst. Koran 112:3 leert dat God niet geboren of verwekt is. Kerstmis is de viering van de geboorte van Gods zoon, naar islamitische normen een godslastering. In plaats van goede kerst te wensen kan een moslim daarom maar beter zeggen: ‘ik wens u het allerbeste’. Dat wil zeggen: ‘ik hoop dat u moslim wordt’.
Wat hebben we toch lieve moslim buren niet waar en de Nederlanders trappen er blindelings in.


Tja weinig schokkend aangezien voor het grootste deel van de Nederlanders kerst niet veel meer is dan vakantie en gezellig samenzijn. Ik ken weinig mensen die me een fijn feest van de geboorte van Jezus toewensen, op de mensen in mijn christelijke bubbel na. De mensen in mijn straat doen dat meestal niet, of het nou moslims zijn of atheïsten / agnosten. Prima als een moslim me het allerbeste wenst. En hoopt dat ik moslim word. Ik hoop dat hij christen wordt. En dan kan je respectvol en liefdevol met elkaar omgaan zoals ook gebeurt. Of je kan het op jouw manier doen maar zoals ik eerder al zei als reactie op jouw blindheidsverwijt: Ik volg liever Jezus en wat Hij leert dan jou.
Laatst gewijzigd door Marnix op 11 jan 2024 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Broeder
Sergeant
Sergeant
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 feb 2022 17:02

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Broeder » 22 dec 2023 13:44

benefietdiner schreef:Misschien? Nou dat is wel zeker. Ik heb Marnix blindheid toegeschreven over de taqiyya.
Arabist Hans Jansen (helaas overleden) heeft mijn ogen wel open gedaan over het modern Islamitisch denken.
Een voorbeeld van taqiyya is het wensen van een goede kerst. Koran 112:3 leert dat God niet geboren of verwekt is. Kerstmis is de viering van de geboorte van Gods zoon, naar islamitische normen een godslastering. In plaats van goede kerst te wensen kan een moslim daarom maar beter zeggen: ‘ik wens u het allerbeste’. Dat wil zeggen: ‘ik hoop dat u moslim wordt’.
Wat hebben we toch lieve moslim buren niet waar en de Nederlanders trappen er blindelings in.


Oh, nu weet ik wie jij bent. Jij bent die lieve buur die zijn moslimburen altijd "Eid mubarak" wenst rond het Suikerfeest. Want als je dat niet doet, dan kunnen zij niet anders dan concluderen dat jij wrede bedoelingen hebt om hen compleet ten gronde te richten. Gelukkig, dan is dit weer opgehelderd.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 22 dec 2023 17:06

Broeder schreef:Oh, nu weet ik wie jij bent. Jij bent die lieve buur die zijn moslimburen altijd "Eid mubarak" wenst rond het Suikerfeest. Want als je dat niet doet, dan kunnen zij niet anders dan concluderen dat jij wrede bedoelingen hebt om hen compleet ten gronde te richten. Gelukkig, dan is dit weer opgehelderd.
Ik heb geen las van huichelarij, hypocrisie, valsheid oftewel geveinsdheid (taqiyyawat) wat toegestaan is in de islam.
Je kent me dus nog lang niet vooral niet als ik iets kenschets van de islam of moslims.

Opeens klinkt de sjofar bij demonstratie voor Gaza in Gouda; „We wilden een tegengeluid laten horen”

Afbeelding

Ze is nog geen tien; het meisje met de megafoon. „From the river to the sea”, roept ze verlegen glimlachend. „Palestine will be free”, scandeert de groep. Opeens klinkt er een verrassend tegengeluid: de sjofar.
https://www.rd.nl/artikel/1046523-opeen ... aten-horen

„Er wordt opgeroepen om het Joodse volk te vernietigen. Dat is toch verschrikkelijk.”

Bij de protestactie zijn opvallend veel gezinnen. Het merendeel heeft een Arabische achtergrond.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor hans0166 » 23 dec 2023 14:28

benefietdiner schreef: Koran 112:3 leert dat God niet geboren of verwekt is.


Is God dan wel geboren volgens jou?

Want de Koran spreekt namelijk niet over de Christus, dus iemand haalt de zaken door elkaar hier, en dat ben jij volgens mij.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 23 dec 2023 22:12

hans0166 schreef:Is God dan wel geboren volgens jou?

Want de Koran spreekt namelijk niet over de Christus, dus iemand haalt de zaken door elkaar hier, en dat ben jij volgens mij.
Jawel in de koran wordt Jezus (Christus) Isa genoemd de laatste Profeet.
Het idee dat God een zoon heeft, is in tegenspraak met het islamitische geloof. Volgens de islam verwekt God niet, noch is Hij(zelf) verwekt (Koran, 112/3).
Volgens de islam heeft Jezus zelf de profeet Mohanmed aangekondigd wat wij Christenen de Parakleet de Heilige Geest noemen (Johannes, 16.7-8).

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Optimatus » 11 jan 2024 11:19

Marnix schreef:En dan kan je respectvol en liefdevol met elkaar omgaan zoals ook gebeurt. Of je kan het op jouw manier doen maar zoals ik eerder al zei als reactie op jouw blindheidsverwijt: Ik volk liever Jezus en wat Hij leert dan jou.


Terechte opmerking. Je kunt beter zaad blijven zaaien dan mensen willens en wetens van je afstoten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2024 13:28

Optimatus schreef:Terechte opmerking. Je kunt beter zaad blijven zaaien dan mensen willens en wetens van je afstoten.


Dit onderwerp was door de pauze in de coalitievorming een beetje weggezakt maar deze week begon het allemaal weer een beetje. Eigenlijk is het toch te triest voor woorden he. Geert Wilders die handreikingen probeert te doen naar andere partijen en daarom bepaalde wetsvoorstellen laat vallen (ook al heeft hij in december in de kamer gezegd dat hij niets zal terugnemen wat wat hij eerder zei). De voorstellen zijn ook makkelijk in te trekken want er zou toch nooit een meerderheid voor komen, wat dat betreft is het een beetje een wassen neus om zo goodwill te tonen. En als PVV weer in de coalitie komt komen die punten vast ook weer terug want Wilders zegt: We doen dit omdat de prioriteit bij de komende regeringsperiode elders moet liggen. Maar vooral triest dat de PVV ooit deze wetsvoorstellen indiende:

- Mensen mogen geen koran in bezit hebben. Hebben ze dat toch, dan volgt een geldboete of een gevangenisstraf tot maximaal 5 jaar voor kunnen krijgen
- Mensen mogen hun kinderen niet naar een islamitische school sturen, doen ze dat toch, dan moeten daar een geldstraf tot maximaal 5 jaar gevangenisstraf voor kunnen krijgen
- Mensen mogen niet naar een moskee of ander islamitisch gebedshuis, samenkomsten zijn verboden. Doen ze dat toch, dan moeten ze een geldboete of maximaal 5 jaar gevangenissstraf kunnen krijgen.
- Mensen die een boerka of nikab dragen moeten ene geldstraf krijgen of maximaal 12 dagen celstraf.

En dat van een partij met iemand aan het roer die andere landen verwijt een totalitair regime te zijn (soms terecht) maar als tegenreactie besluit ook zo'n houding aan te nemen. Met iemand die het parlement al regelmatig een nepparlement / schijnparlement heeft genoemd en rechters die de grondwet volgden afdeed als netrechters en de rechtstaat als failliet, kortom, iemand die de democratienet zo weinig serieus neemt als in bepaalde landen in het Midden-Oosten gebeurt. En de grondwet net zo min gezien alle voorstellen in het partijprogramma die lijnrecht ingaan tegen de grondwet en de grondrechten van de mens die in verschillende verdragen zijn vastgelegd. Ik zou me nog wel een paar keer bedenken voor ik met zo'n partij / partijleider is zee zou gaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 11 jan 2024 14:33

Ik zou mij eerst maar eens verdiepen in de islamitische ideologie en ‘Voorstel van wet van de leden Wilders en De Graaf betreffende het verbod van bepaalde islamitische uitingen’, voordat je iets zegt en er geen hout van begrijpt zoals veel Nederlanders.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 039-3.html

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2024 15:31

benefietdiner schreef:Ik zou mij eerst maar eens verdiepen in de islamitische ideologie en ‘Voorstel van wet van de leden Wilders en De Graaf betreffende het verbod van bepaalde islamitische uitingen’, voordat je iets zegt en er geen hout van begrijpt zoals veel Nederlanders.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 039-3.html


Dat had ik uiteraard al lang gedaan. Ik heb het hele wetsvoorstel zoals het ingediend is bij de Tweede Kamer zelfs gedownload en doorgelezen en kom tot dezelfde conclusie als de overgrote meerderheid van de Tweede Kamer en Eerste Kamer die het voorstel niet steunen. Daarnaast ook tot dezelfde conclusie als die van Raad van State: Het is in strijd met gelijkheidsnormen en discriminatieverboden, zoals vrijheid van godsdienst en het gelijkheidsbeginsel, de vrijheid van godsdienst, vrijheid van onder. wijs en vrijheid van meningsuiting.

En zelfs Geert Wilders begint dit in te zien en trekt deze voorstellen dus in om toch maar een kans te maken om te regeren, want als je met droge ogen durft te beweren dat dit niet in strijd is met onze grondwet en grondrechten neemt niemand je serieus en wil ook niemand met je in zee. Terecht. We zijn een democratie en ik snap wel dat mensen alleen willen regeren met mensen die dat ook zo willen houden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 11 jan 2024 21:42

Ja om te regeren wel ja daarom trekt Wilders die voorstellen in hij wordt er dan min of meer toe gedwongen maar zijn Intuïtie niet hoor. Als hij zijn kans schoon ziet zal hij het niet nalaten om als leeuw in zijn nu aangedane schaapkledij tevoorschijn komen waar hij 20 jaar voor stond.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 12 jan 2024 09:32

benefietdiner schreef:Ja om te regeren wel ja daarom trekt Wilders die voorstellen in hij wordt er dan min of meer toe gedwongen maar zijn Intuïtie niet hoor. Als hij zijn kans schoon ziet zal hij het niet nalaten om als leeuw in zijn nu aangedane schaapkledij tevoorschijn komen waar hij 20 jaar voor stond.


Precies mijn punt. Daarom moet je nooit met hem in zee gaan met want uiteindelijk wil hij toch gewoon allerlei dingen die tegen de grondwet en de grondrechten van de mens ingaan, die tegen democratie ingaan. En gelooft hij niet in het huidige politieke bestel. Fijn dat je me bevestigt in het idee dat ik al een beetje had, van een wolf in schaapskleren, ik was al zoek naar gelijkgestemden en gelukkig snap jij exact wat ik bedoel!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 12 jan 2024 10:24

Marnix schreef:Precies mijn punt. Daarom moet je nooit met hem in zee gaan met want uiteindelijk wil hij toch gewoon allerlei dingen die tegen de grondwet en de grondrechten van de mens ingaan, die tegen democratie ingaan.
Precies dat had ik bij het kabinet Rutte 4. :wink: Daarom is het maar goed dat dit kabinet na een nutteloze periode, waarin er niets bereikt werd en waarbij het land steeds verder vastliep, gevallen is.

We moeten bij de huidige situatie pragmatisch zijn: ofwel de 4 partijen die nu met elkaar in gesprek zijn, komen tot een werkbaar regeerakkoord waarin zaken op het gebied van wonen, migratie, stikstof enz. aangepakt worden, danwel komen er nieuwe verkiezingen. Andere opties zie ik niet: een poging over centrum-links is niet geloofwaardig wat mij betreft. Bij de laatste optie (verkiezingen) zou het me niets verbazen als de PVV nog groter zou worden dan die al was. Immers: het cordon sanitaire dat rond de PVV lag, is nu verbroken en dat cordon komt niet meer terug. Daarom is het van belang dat deze partij (nou ja: Wilders dus) daadwerkelijk niet meer met malle (wets)voorstellen komt die helemaal niet kunnen en die we niet moeten willen. Ik ga ervan uit dat Wilders dat ook wel snapt en dat hij beseft dat hij zich meer premierwaardig en rechtstatelijk op dient te stellen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten