PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Faramir

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Faramir » 05 sep 2014 14:09

Optimatus schreef:Bepaalt Erdogan dat?

Natuurlijk niet. De man is geen eens een islamitische geestelijke.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2014 15:58

En als je wat Erdogan zegt serieus gaat nemen.... wens ik je veel sterkte. Die beste man kraamt geregeld ontzettend onzinnige dingen uit :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor ben db bd » 07 sep 2014 14:06

Zo is het natuurlijk helemaal; er bestaat geen gematigde islam, zoals er ook geen gematigd christendom (van niet meelevende leden) zou mogen bestaan.
Er bestaan uiteraard wel gematigde moslims, zoals er ook slappe christenen bestaan.
Maar die gematigde moslims maken op geen enkele manier de dienst uit binnen een kalifaat hoor! Die zijn echt niet minder onderworpen aan de islam! Mijn schat van een nicht is er ook zo een.
Kijk, wij houden er in de KPN (of zoiets) 'dominees' op na die zelfs het hele Godsbestaan openlijk loochenen, (dat kan bij ons gewoon!) maar zulke imams worden echt niet getolereerd hoor.

Maar heeft ook slechte kanten door iedereen over één kam te scheren :(

De opmerkzame luisteraar zal het zelden bemerken dat Wilders wel die fout maakt. (waar hij dan ook uiteraard gelijk op aangesproken wordt). En desgevraagd zal hij altijd toegeven dat hij dat niet zo bedoelt. Maar o wat zijn wij enge luisteraars!! Pechthold ook!

Overigens is het natuurlijk (vergun mij een Bargoense term:) zeiken, om te zeuren over die 73 %.
Als dat 63 % zou zijn of zelfs maar 53 %, dan is het nog een benodigde meerderheid (helft + 1).

Maar als u durft, moet u eens eerlijk kijken hoeveel van de reflectanten op deze draad er vijandig op de man spelen, i.p.v. zijn stellingen onderuit te halen met argumenten. Over meerderheid gesproken.

Persoonlijk vond ik het niet strategisch van Wilders om Marcouch als voorbeeld te kiezen van een foute moslim. Deze man is natuurlijk een van de betere voorbeelden van geïntegreerdheid. Maar wie durft de stelling onderuit te halen dat Marcouch wel 150.000 aan subsidie aanvroeg , 9 jaar geleden, om een foute zaak te dienen. Want dáár ging het wel om, wat ook Pechthold niet aan durfde.

ik ben zo bang dat wij als volk zo griezelig weglopen voor de waarheid, (zelfs nu die zo dichtbij aan het komen is,) dat we de leugen zullen toevallen en die nog voor waar houden ook ! (= wel Bijbels)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor ben db bd » 07 sep 2014 14:28

Geertje heeft goede ideeën. Hij voert ze alleen niet uit.
Lijkt wel een kleine kleuter die veel schreeuwt maar geen klap ervan waarmaakt.

Het ontgaat u toch niet dat mijnheer Wilders nog steeds niet de helft + 1 stemmen achter zich heeft, waardoor hij voorlopig (tot aan het kalifaat! :( ) een 'stem des roepende in de woestijn' zal blijven?
Daarna zal hij zeker een kopje kleiner worden gemaakt .

Voor dat laatste heeft Erdogan keurige gereedschappen, kunt u op internet zien. :? En uh, moet je echt zo slim zijn om in te zien hoe Erdogan zich omhoog aan het spelen is in de moslimwereld? Die gaat echt nog 3x zo machtig worden als wat hij al is hoor!

En als je wat Erdogan zegt serieus gaat nemen.... wens ik je veel sterkte. Die beste man kraamt geregeld ontzettend onzinnige dingen uit :)

Dat ben ik helemaal met de maarschalk eens, maar was wat Hitler in de jaren '30 sprak wel zo zinnig dan??!

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor rotterdam » 07 sep 2014 14:29

"ben db bd ; Zo is het natuurlijk helemaal; er bestaat geen gematigde islam,

Ik zal het Bargoens vermijden maar u weet absoluut niet waarover u praat.

Gematigd staat voor "liberaal" (persoonlijke vrijheid van denken).
De islam kent verschillende scholen (modaliteiten).

Verdiep u eerst eens in deze materie b.v. van de Alawieten en de Ibadieten (Volgens de ibadieten mag het geloof niet als reden voor oorlog en bloedvergieten misbruikt worden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de wahabieten en de salafisten zijn zij van mening dat het geloof zijn kracht en actualiteit kan bewaren door zich aan te passen aan de wisselende culturele, historische en wetenschappelijke omstandigheden)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor ben db bd » 07 sep 2014 15:42

weet u mijnheer R-dam, ik heb nog niet gestemd op prof. dr. Hans Jansen; no 4 op de PVV lijst, doch dat ga ik mijzelf als fervent SGP/CU aanhanger eigenlijk al steeds meer kwalijk nemen.
Heeft u méér kennis van de islam als deze arabist welke binnen ons interessegebied zo bevoegd is en van wiens inzichten ik zo volgaarne kennis neem?

Heeft u overigens ook nog niet ontdekt dat liberaal denken tot overwinning leidt van de sterksten?
Waarom heb ik binnen ISIS nog niets kunnen waarnemen van de invloed der ibandieten? :wink:

Slaapt u gerust verder hoor; in mei 1940 was er maar één ochtendje nodig om R-dam (op steenworp afstand van ons!) zo ver plat te bombarderen dat wij ons graag verder maar overgaven aan de moffen.
Dat de moslims bezig zijn om atoomwapens te ontwikkelen zal u met uw kennis zeker niet ontgaan. (overigens waarom zouden wij wel en zij niet? Vanwege hun 'andere monotheïsme' soms?) :?
ik kies nu reeds liever voor de dhimmi status, teneinde bij voorbaat een gedreigde hoge atoombom in het Delta- (Botlek-)gebied af te vangen. (De daarvoor straks benodigde vliegtuigen zijn nu al kwijt geraakt, zo weet u). Wat gaat u kiezen? (dom als vooroefening nu reeds oorlog met Rusland gaan maken? Wat een leugens dienaangaande weer in de media hè?)

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor moderngelovige » 07 sep 2014 17:43

Er worden hier weer appels met peren vergeleken.

IS moordt rustig haar geloofsbroeders en zusters uit; in dat soort landen ben je immers vanaf geboorte af moslim. Maar niet iedere moslim wil leven volgens de shariawetten van IS.
De standaard"moslim" bestaat niet met de diverse stromingen. Zo vecht notabene Iran nu tegen IS.
Geen van deze 2 heeft mijn sympathie.

Wat in Turkije gebeurt gaat heel geleidelijk met de Ak-partij van Erdogan.
Stukje bij beetje worden regel en wetgeving aangepast waarmee het steeds meer een theocratische islamstaat wordt.
Lees maar eens op Wikipedia waar Erdogan voor staat.
Mss is deze geleidelijke en "democratische" islamisering nog gevaarlijker dan IS en Iran bij elkaar.
IS is eigenlijk al gedoemd te mislukken en het Iraanse volk heeft ook schoon genoeg van de onderdrukkers.
Maar waar staat de Turkse islamstaat over 5, 10 of 15 jaar?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor rotterdam » 07 sep 2014 19:57

ben db bd schreef:weet u mijnheer R-dam, ik heb nog niet gestemd op prof. dr. Hans Jansen; no 4 op de PVV lijst, doch dat ga ik mijzelf als fervent SGP/CU aanhanger eigenlijk al steeds meer kwalijk nemen.
Heeft u méér kennis van de islam als deze arabist welke binnen ons interessegebied zo bevoegd is en van wiens inzichten ik zo volgaarne kennis neem?


Dat is logisch, meneer ben de bouwvakker, Jansen praat u naar de mond dus dat u volgaarne kennis neemt van deze racist is verklaarbaar. Is het u bekend dat er nog meer arabisten zijn in ons land met een totaal afwijkende mening van deze P.V.V.er?
Om u vraag te beantwoorden, inderdaad heb ik niet minder kennis van de islam dan deze studeerkamergeleerde Meneer Jansen.
Ik heb zelf in Egypte en Libanon gewoond, reis vanwege mijn werk (ik ben nog niet bd) minimaal 5 keer per jaar naar Arabische landen, en dat meneer ben db bd, doe ik al ruim 30 jaar.

Uit uw reactie begrijp ik dat u in een dorp in de buurt van Rotterdam woont en dat uw dorpelingen in 1940 onze stad te hulp zijn geschoten.

Weet u, wij in Rotterdam houden niet zo van dorpse wijsneuzen (oh weer dat bargoens) die het bombardement van onze goede stad misbruiken voor eigen kortzichtige standpunten.

Trouwens ; hoeveel moslims wonen er in uw dorp ?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Boerin » 17 sep 2014 22:40

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Boerin » 17 sep 2014 23:26

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor mohamed » 17 sep 2014 23:44

Zou je misschien iets over de links kunnen zeggen? Op deze manier snap ik niet wat je punt is.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Boerin » 18 sep 2014 01:04

mohamed schreef:Zou je misschien iets over de links kunnen zeggen? Op deze manier snap ik niet wat je punt is.

Het is gevaarlijk.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor mohamed » 18 sep 2014 01:27

Wat is gevaarlijk, de pro Israëlische denkbeelden van de PVV?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Optimatus » 18 sep 2014 08:07

Wilders wil geen vluchtelingen, ook geen christenen, uit Irak en Syrië in Nederland opnemen. Tot zover de "joods-christelijke" beschaving van Wilders. Geen christen zou nog op deze man moeten stemmen, deze man, die onze broeders en zusters in hun grootste nood laat verrekken in kampen in Turkije, Syrië, Libanon en Koerdistan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Faramir » 18 sep 2014 08:19

Optimatus schreef:Wilders wil geen vluchtelingen, ook geen christenen, uit Irak en Syrië in Nederland opnemen. Tot zover de "joods-christelijke" beschaving van Wilders. Geen christen zou nog op deze man moeten stemmen, deze man, die onze broeders en zusters in hun grootste nood laat verrekken in kampen in Turkije, Syrië, Libanon en Koerdistan.

Als opvang in naburige landen goed geregeld kan worden ben ik daar ook een voorstander van. Dan zijn de vluchtelingen nog relatief dicht bij huis en cultuur zodat ze indien het gebied weer veilig is vrij probleemloos weer terug kunnen keren naar hun dorpen en steden.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten