PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Optimatus » 13 dec 2017 12:34

Met alle respect, maar dit spreekt boekdelen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 21 feb 2019 08:55

Wie weet het eens zijn met de man, Jan Meindert Keuter (60), die in de Gereformeerde Gemeente Urk lid is én kandidaat zijn voor de PVV.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ur ... -1.1548735

Urker Jan Meindert Keuter (60): christen én kandidaat voor de PVV

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor StillAwake » 21 feb 2019 09:56

Opvallend dat de man alleen maar roept dat hij kerkelijk is, maar nergens dat hij Christen is.
Overigens iets wat ik vaak bij mensen uit zijn denominatie zie.

Stiekem moet ik wel lachen dat juist in de absolute bible-belt de PVV vrij veel "christelijke" (kerkelijke was wellicht een betere term) kiezers trekt, terwijl de meeste van die mensen nog nooit een moslim gesproken hebben.
Xenofobie, zonder kennis van zaken. Ik denk dat Jan Meindert Keuter wel binnen deze club past...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 21 feb 2019 10:10

Daar is niets opmerkelijks aan. Het ene impliceert namelijk het andere. Opmerkelijker is dat jij die zaken loskoppelt van elkaar.

Maar dit is weer het zoveelste PVV ongeluk in wording. Dit is geen manier om een partij te runnen. Een echte partij haalt zijn politiek vertegenwoordigers uit eigen gelederen die zich hebben bewezen als betrouwbaar, meelevend en meer van dat soort soft skills. Vervolgens moeten de leden van de partij er ook wat over te zeggen hebben en is het uiteindelijk aan het bestuur om de kandidaat op de lijst te zetten. Zoals het dus schijnbaar bij de PVV gebeurd si het wachten op het zoveelste conflict waarbij een (in dit geval staten)lid opstapt en zijn zeteltje meeneemt.
De PVV is de 2e partij in Flevoland en wat hebben ze nou helemaal bereikt de afgelopen 4 jaar? In mijn provincie staan ze op plaats 6 en hebben 5 zetels maar bereiken helemaal niets. Het is een partij die slecht functioneert en dat heeft er voor een groot deel mee te maken omdat de partij slechts 1 lid heeft en dus dictatoriaal geregeerd wordt.

Overigens vreemd dat in Flevoland de VVD de grootste is. Ik dacht dat het een van origine agrarische regio was. Gelukkig heeft het CDA in mijn provincie nog een zeer solide basis.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor StillAwake » 21 feb 2019 10:23

Yoshi schreef:Daar is niets opmerkelijks aan. Het ene impliceert namelijk het andere. Opmerkelijker is dat jij die zaken loskoppelt van elkaar.
Ik koppel de zaken niet los, maar de woordkeus valt me op...
Yoshi schreef:Maar dit is weer het zoveelste PVV ongeluk in wording. Dit is geen manier om een partij te runnen. Een echte partij haalt zijn politiek vertegenwoordigers uit eigen gelederen die zich hebben bewezen als betrouwbaar, meelevend en meer van dat soort soft skills.
Dat ligt bij de PVV sowieso anders, omdat de partij maar 1 lid heeft.
Yoshi schreef:Vervolgens moeten de leden van de partij er ook wat over te zeggen hebben en is het uiteindelijk aan het bestuur om de kandidaat op de lijst te zetten. Zoals het dus schijnbaar bij de PVV gebeurd si het wachten op het zoveelste conflict waarbij een (in dit geval staten)lid opstapt en zijn zeteltje meeneemt.
De PVV is de 2e partij in Flevoland en wat hebben ze nou helemaal bereikt de afgelopen 4 jaar? In mijn provincie staan ze op plaats 6 en hebben 5 zetels maar bereiken helemaal niets. Het is een partij die slecht functioneert en dat heeft er voor een groot deel mee te maken omdat de partij slechts 1 lid heeft en dus dictatoriaal geregeerd wordt.
Aan de andere kant: De CU zit in de regering. Wat hebben ze bereikt?
En daarnaast: wat merk je uberhaupt van je provinciebestuur?
Yoshi schreef:
Overigens vreemd dat in Flevoland de VVD de grootste is. Ik dacht dat het een van origine agrarische regio was. Gelukkig heeft het CDA in mijn provincie nog een zeer solide basis.

Vaan oorsprong is Flevoland uberhaupt geen regio :D
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 21 feb 2019 13:26

StillAwake schreef:Stiekem moet ik wel lachen dat juist in de absolute bible-belt de PVV vrij veel "christelijke" (kerkelijke was wellicht een betere term) kiezers trekt, terwijl de meeste van die mensen nog nooit een moslim gesproken hebben.
Xenofobie, zonder kennis van zaken. Ik denk dat Jan Meindert Keuter wel binnen deze club past...
Een hyperbool dus, nergens op gebaseerd.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 21 feb 2019 13:41

Yoshi schreef:
Maar dit is weer het zoveelste PVV ongeluk in wording. Dit is geen manier om een partij te runnen. Een echte partij haalt zijn politiek vertegenwoordigers uit eigen gelederen die zich hebben bewezen als betrouwbaar, meelevend en meer van dat soort soft skills. Vervolgens moeten de leden van de partij er ook wat over te zeggen hebben en is het uiteindelijk aan het bestuur om de kandidaat op de lijst te zetten. Zoals het dus schijnbaar bij de PVV gebeurd is het wachten op het zoveelste conflict waarbij een (in dit geval staten)lid opstapt en zijn zeteltje meeneemt.
Deels mee eens.

Wat mij opvalt wat Jan Meindert Keuter zegt: Ik mis binnen de christelijke partijen de gewone burgers op de lijst. Het zijn elitepartijen geworden.

Lees ook wat Henk-Jan Prosman in 2016 reeds schreef:

In 2009 publiceerde dagblad Trouw een artikel over de PVV als ‘de tweede christelijke partij van Nederland’. Na het CDA stemden destijds de meeste christenen op de partij van Wilders; vermoedelijk zo’n 20 procent. Ik ken geen exacte statistieken, maar globaal zijn er drie groepen aan te wijzen. In het zuiden van het land is het vrij duidelijk dat de groep katholieken die vanouds op het CDA stemden vrijwel geheel is overgestapt naar de PVV. Hierbij moet wel worden aangetekend dat deze groep voor een groot deel bestaat uit niet erg betrokken kerkleden.

Een tweede groep wordt gevormd door behoudende protestanten die ook ChristenUnie, SGP of CDA zouden kunnen stemmen. Een kleinere, maar wel interessante groep zijn de niet-westerse allochtonen. Verhoudingsgewijs stemmen er meer allochtonen dan autochtonen op de PVV. Een deel van deze groep is christen. De meest uitgesproken PVV-stemmers kwam ik tegen in een ontmoeting met koptische christenen. Deze ‘Nederlanders met een migratieachtergrond’ hebben vaak negatieve ervaringen met moslims en zijn beducht op een groeiende invloed van de islam.


https://politiek.tpo.nl/column/nieuwe-d ... v-stemmen/

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor StillAwake » 21 feb 2019 14:58

benefietdiner schreef:Een hyperbool dus, nergens op gebaseerd.

Want?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 21 feb 2019 19:38

benefietdiner schreef:Deels mee eens.

Wat mij opvalt wat Jan Meindert Keuter zegt: Ik mis binnen de christelijke partijen de gewone burgers op de lijst. Het zijn elitepartijen geworden.


De man kan zoveel vertellen. Dit soort populistische uitspraken gaan erin als zoete koek bij PVV en FvD aanhang. Feit is dat iedereen zich gewoon bij een partij kan aanmelden en zich in kan zetten voor die partij en zo zijn carrière in de politiek kan opbouwen. Als bestuurslid van een politieke partij maak ik jaarlijks meerdere malen ALV's mee en daar zie ik toch echt de gewone burger die lid is die zich uit kan spreken, die mee kan stemmen voor de kandidatenlijst, gebruik kan maken van het opleidingscentrum enzovoort.

Die gewone burger wil echter ook capabele mensen die de gewone burger gewoon kan vertegenwoordigen en daar heb je dan vaker gewone mensen die gewoon een wat hogere opleiding hebben genoten.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor StillAwake » 22 feb 2019 11:33

Yoshi schreef:De man kan zoveel vertellen. Dit soort populistische uitspraken gaan erin als zoete koek bij PVV en FvD aanhang. Feit is dat iedereen zich gewoon bij een partij kan aanmelden en zich in kan zetten voor die partij en zo zijn carrière in de politiek kan opbouwen. Als bestuurslid van een politieke partij maak ik jaarlijks meerdere malen ALV's mee en daar zie ik toch echt de gewone burger die lid is die zich uit kan spreken, die mee kan stemmen voor de kandidatenlijst, gebruik kan maken van het opleidingscentrum enzovoort.

Die gewone burger wil echter ook capabele mensen die de gewone burger gewoon kan vertegenwoordigen en daar heb je dan vaker gewone mensen die gewoon een wat hogere opleiding hebben genoten.

Nog afgezien daarvan: de PVV is volgens mij de enige "partij" in Nederland waar je geen lid van kunt worden. Deze man kan dus heerlijk "de gewone man binnen de politiek" uithangen, maar heeft zelfs binnen zijn eigen partij niks in te brengen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor mohamed » 24 feb 2019 16:37

Hebben jullie gezien dat Wilders een keppeltje draagt in zijn recente campagnefilmpje?

Wilders is een ophitser die enkel symboolpolitiek bedrijft en ik zal zeker niet op hem stemmen.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Katlheen » 25 feb 2019 09:56

Hij is daar toch op bezoek in een synagoge? Dan lijkt het me normaal dat hij een keppeltje draagt.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mohamed

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor mohamed » 27 feb 2019 14:18

Katlheen schreef:Hij is daar toch op bezoek in een synagoge? Dan lijkt het me normaal dat hij een keppeltje draagt.

Vanwaar dan dat gezeur over moslims? Immers joden zijn van oorsprong ook buitenlanders. Volgende keer hoop ik Wilders 'normaal' in een Moskee te zien, dat hoort nu ook bij Nederland evenals een Synagoge.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 27 feb 2019 15:39

mohamed schreef:Vanwaar dan dat gezeur over moslims? Immers joden zijn van oorsprong ook buitenlanders. Volgende keer hoop ik Wilders 'normaal' in een Moskee te zien, dat hoort nu ook bij Nederland evenals een Synagoge.


Misschien eerst even wat meer research doen. Wilders is tegen de Islam omdat hij die gevaarlijk en haatzaaiend vindt. Daarom wil hij (en dus de PVV) geen moskeeen en zou het liefst zien dat de Islam helemaal verboden wordt. Daarmee is hij niet tegen iedere religie of iedere religie behalve de christelijke. En zeker niet tegen de joodse religie, die heeft ook zijn oorsprong in de Bijbel en daarvoor is altijd veel ruimte geweest in Nederland en Wilders vindt dat dat zo moet blijven. Het is geen anti-religie-partij maar een anti-islam-partij.... En daarom zal je Wilders gerust in een synagoge zien maar niet in een moskee.....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor mohamed » 27 feb 2019 22:40

Marnix schreef:Misschien eerst even wat meer research doen. Wilders is tegen de Islam omdat hij die gevaarlijk en haatzaaiend vindt. Daarom wil hij (en dus de PVV) geen moskeeen en zou het liefst zien dat de Islam helemaal verboden wordt. Daarmee is hij niet tegen iedere religie of iedere religie behalve de christelijke. En zeker niet tegen de joodse religie, die heeft ook zijn oorsprong in de Bijbel en daarvoor is altijd veel ruimte geweest in Nederland en Wilders vindt dat dat zo moet blijven. Het is geen anti-religie-partij maar een anti-islam-partij.... En daarom zal je Wilders gerust in een synagoge zien maar niet in een moskee.....

Wilders is voor het OT én voor homorechten. Misschien moet hij z'n research doen, want die gaan niet zo goed samen.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten