PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Johan100 » 01 feb 2017 14:30

Hij zegt dat terug wil naar de democratie, laten we het daar op houden.

Wat de rechterlijke macht betreft: kijk bijvoorbeeld naar Amerika, als de ene partij een dikke meerderheid heeft in de senaat en het huis van afgevaardigden (het congres dus) dan kunnen ze een opperrechter aanstellen naar voorkeur.

Ook in Nederland worden de rechters door de regering benoemd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 feb 2017 14:34

Johan100 schreef:Hij zegt dat terug wil naar de democratie, laten we het daar op houden.
Is er nu geen democratie dan?

Johan100 schreef:Wat de rechterlijke macht betreft: kijk bijvoorbeeld naar Amerika, als de ene partij een dikke meerderheid heeft in de senaat en het huis van afgevaardigden (het congres dus) dan kunnen ze een opperrechter aanstellen naar voorkeur.

Ook in Nederland worden de rechters door de regering benoemd.

Dat klopt, en ze worden voor het leven aangesteld.
De Hoge Raad heeft vervolgens toezicht op het functioneren en gaat over het eventueel ontslaan van rechters.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Optimatus » 01 feb 2017 14:38

Nou niet er omheen draaien met van die weke antwoordjes als "Laten we het daar op houden".

Wat voor democratie? (er zijn nogal wat voorbeelden).
Wanneer hadden we die democratie en hebben we die dan nu niet meer?

En waarom zou Wilders ons terug kunnen voeren naar een democratie, terwijl zijn partij een eenmansding met fractie is?

En laten we in vredesnaam niet op de Amerikaanse toer gaan, waar rechters meer dan in Nederland politieke benoemingen zijn, inherent aan een tweepartijenstelsel waar ik niet op zit te wachten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Johan100 » 01 feb 2017 14:46

Dat rechters voor het leven aangesteld worden weet ik ook wel. Dat is in Amerika ook zo.
En toch worden er ook rechters ontslagen.

Dat is niet week, Optimates. Wacht nu maar rustig af wat Wilders gaat presteren. Hij vertolkt voor een groot deel van Nederland de mening en hoort net als alle andere politici een kans te krijgen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Optimatus » 01 feb 2017 15:22

Wat Wilder's kansen aangaat, die zou ik inderdaad niet nog een kans geven. Ten laatste zijn laffe houding in 2012 heeft hem ontmaskerd. Het is onverantwoord een koetsier aan te stellen, die bewezen heeft, de paarden niet te kunnen mennen.

Zijn aanhang laat zich blijkbaar alle oren aannaaien die er zijn. Als W zou roepen dat gras blauw is en dat alleen die vervelende wetenschappers, eurofielen, moslims en linkse elite zeggen dat gras groen is, zou zijn aanhang het nog napraten ook.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Johan100 » 01 feb 2017 15:37

Veel mensen papegaaien de meanstream media na en worden gemanipuleerd.
De wereld is verdorven, Optimatus.

In de Bijbel is er geen sprake van democratie. Dit is een uitvinding van de Grieken.
Naar democratische maatstaven hoort iedereen een kans te krijgen die de mening van het volk vertolkt.
Maar als christen is het onmogelijk om te stemmen, omdat de Bijbelse maatstaven overal met voeten getreden wordt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 feb 2017 15:55

Johan100 schreef:Maar als christen is het onmogelijk om te stemmen, omdat de Bijbelse maatstaven overal met voeten getreden wordt.

Zozo. En de heer Wilders doet dat niet?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Johan100 » 01 feb 2017 16:00

Ik weet niet of je dit bewust doet of dat je zo slecht kan lezen, maar ik zeg OVERAL. Nu duidelijk?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 feb 2017 16:17

Johan100 schreef:Ik weet niet of je dit bewust doet of dat je zo slecht kan lezen, maar ik zeg OVERAL. Nu duidelijk?

Ok, duidelijk.

Ik vind dat nogal meevallen, maar ik vind de heer Wilders bij uitstek een voorbeeld van iemand die de Bijbelse maatstaven in bepaalde opzichten met voeten treedt.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Optimatus » 01 feb 2017 16:25

Een zelfverklaard atheïst die wauwelt over de christelijke cultuur, die hij met zijn kerkverlating schade heeft berokkend, is niet serieus te nemen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Johan100 » 01 feb 2017 16:40

Tante Pollewop schreef:
Ik vind dat nogal meevallen, maar ik vind de heer Wilders bij uitstek een voorbeeld van iemand die de Bijbelse maatstaven in bepaalde opzichten met voeten treedt.


Bij de meeste andere partijen zijn de remmen helemaal los en zijn bij uitstek partijen die de Bijbelse maatstaven met voeten treedt.
Maar Wilders is bijvoorbeeld niet tegen het homohuwelijk en nog andere standpunten waar ik me niet mee kan vereenzelvigen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 feb 2017 16:56

Johan100 schreef:Bij de meeste andere partijen zijn de remmen helemaal los en zijn bij uitstek partijen die de Bijbelse maatstaven met voeten treedt.
Maar Wilders is bijvoorbeeld niet tegen het homohuwelijk en nog andere standpunten waar ik me niet mee kan vereenzelvigen.

O, ik ben het juist dan weer helemaal met Wilders eens wat betreft het huwelijk voor paren van gelijk geslacht.

Steinway
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2016 11:03

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Steinway » 01 feb 2017 23:04

ben het helemaal met je eens Pollewop, er zijn grotere issues om ons zorgen te maken, dan de liefde tussen twee mensen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Johan100 » 02 feb 2017 15:53

Dat gaat dus tegen Gods Woord in. En sinds wanneer zijn mensen bevoegd onderscheid te maken tussen Gods woorden?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 02 feb 2017 16:07

Johan100 schreef:Dat gaat dus tegen Gods Woord in. En sinds wanneer zijn mensen bevoegd onderscheid te maken tussen Gods woorden?

Dit heb je gisteren al geplaatst, maar is verwijderd door de moderator. Ik ga niet herhalen wat ik gisteren gezegd heb, ik hoop dat je dat gelezen hebt.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten