PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Gruezi » 25 nov 2023 10:45

Hier ging het in de media ook vooral om de thema's zorg en wonen als verklaring dat Wilders heeft gewonnen (een voorbeeld was onder andere dat gemeentes voor een x aantal weken statushouders voorrang gaf met huurwoningen).
De toeslagenaffaire en Groningen werd als voorbeeld gegeven dat men klaar is met de oude politiek en de eeuwige beloftes om het op te lossen.
Migratie kwam hier wel ter sprake maar iets minder dan met de winst van de SVP hier een paar weken geleden.

StillAwake schreef:Dank.
Ik heb de debatten niet gevolgd (wel gestemd overigens...), maar was vooral verbaasd dat het politieke klimaat zo snel veranderend is.

Ik ben even nieuwsgierig als het mag: ga je weer terug naar Nederland dat je gestemd hebt? :)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor meribel » 27 nov 2023 01:24

Ik ben totaal niet verbaasd. Ik zie zoveel patiënten en praat graag over politiek en wist al dat wilders ging winnen. Ook verreweg de meeste van mijn collega’s hebben pvv gestemd. Echt, jan met de pet wist dat wilders ging winnen hoor.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor meribel » 27 nov 2023 09:16

En de Nederlandse toekomst is duidelijk rechts. Bij de scholieren verkiezingen was de uitkomst rechts en rechts.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 27 nov 2023 13:29

Erik1960 schreef:Dieptriest… Eindelijk is er weer een zondebok gevonden. De vreemdeling.
Geen zondebok. Een punt is wel dat er simpelweg geen woningen zijn en geen land meer is om veel meer mensen te huisvesten in dit land. Koningin Juliana zei in haar troonrede in 1979 al: "Nederland is vol, ten dele overvol.".
Wat denk ik wel meespeelde bij deze verkiezingen, is het aantal anti-Israel demonstraties (voornamelijk door moslims en linkse activisten) de afgelopen maand en wat daarbij geroepen werd, o.a. de slogan "from the river to the sea, Palestine will be free". Ik denk niet dat dit goed gevallen is bij de meerderheid van de kiezers, waarvan een aantal deze demonstraties ongewenst en vervreemdend vond.
meribel schreef:En de Nederlandse toekomst is duidelijk rechts. Bij de scholieren verkiezingen was de uitkomst rechts en rechts.
Waren het niet de linkse partijen die er een paar jaar geleden voor pleitten om de stemgerechtigde leeftijd naar 16 jaar te verlagen? Daar hoor ik ze nu niet meer over. Overigens is het nog steeds een slecht idee.
Marnix schreef:Nee want migratie in de debatten niet een enorm groot thema en Wilders is juist enorm gestegen toen hij deze campagne verrassend mild bleek te zijn en dingen uit het verleden wat relativeerde en minder belangrijk maakte.
In de debatten wellicht niet omdat de meeste partijen nu wel vinden dat er iets aan immigratie moet gebeuren, maar ik denk dat het op straat weldegelijk meespeelde. Dan komen kiezers snel bij Wilders uit.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3471
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 27 nov 2023 14:27

Afbeelding
Rutte: ‘Verstandige koers’ van
Yesilgöz om niet in kabinet te gaan
zitten

https://www.ad.nl/politiek/rutte-versta ... ~a850c0e1/

Deze man zal Geert Wilders tot op het bot dwars blijven zitten.

Wat zeiden VVD-prominenten Halbe Zijlstra en Hans Hoogervorst: zei roepen partijleider Dilan Yesilgöz op om de VVD-blokkade op kabinetsdeelname te laten varen. Volgens de partijbonzen moet Yesilgöz met de PVV van Geert Wilders gaan formeren. „Niet omdat we de PVV zo’n leuke partij vinden, maar omdat het land dat nodig heeft.”

Maar Rutte ](*,) ](*,)

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor tulp » 27 nov 2023 15:11

Rutte is weg, waar maak je je druk om?!

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Erik1960 » 27 nov 2023 18:31

benefietdiner schreef:Afbeelding
Rutte: ‘Verstandige koers’ van
Yesilgöz om niet in kabinet te gaan
zitten

https://www.ad.nl/politiek/rutte-versta ... ~a850c0e1/

Deze man zal Geert Wilders tot op het bot dwars blijven zitten.

Wat zeiden VVD-prominenten Halbe Zijlstra en Hans Hoogervorst: zei roepen partijleider Dilan Yesilgöz op om de VVD-blokkade op kabinetsdeelname te laten varen. Volgens de partijbonzen moet Yesilgöz met de PVV van Geert Wilders gaan formeren. „Niet omdat we de PVV zo’n leuke partij vinden, maar omdat het land dat nodig heeft.”

Maar Rutte ](*,) ](*,)
Heel correct van Rutte dat hij zijn opvolgster niet in de wielen rijdt. ZIjlstra en Hoogervorst kunnen makkelijk praten vanaf de zijlijn.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Erik1960 » 27 nov 2023 18:36

elbert schreef:Geen zondebok. Een punt is wel dat er simpelweg geen woningen zijn en geen land meer is om veel meer mensen te huisvesten in dit land. Koningin Juliana zei in haar troonrede in 1979 al: "Nederland is vol, ten dele overvol.".
Wat denk ik wel meespeelde bij deze verkiezingen, is het aantal anti-Israel demonstraties (voornamelijk door moslims en linkse activisten) de afgelopen maand en wat daarbij geroepen werd, o.a. de slogan "from the river to the sea, Palestine will be free". Ik denk niet dat dit goed gevallen is bij de meerderheid van de kiezers, waarvan een aantal deze demonstraties ongewenst en vervreemdend vond.
Waren het niet de linkse partijen die er een paar jaar geleden voor pleitten om de stemgerechtigde leeftijd naar 16 jaar te verlagen? Daar hoor ik ze nu niet meer over. Overigens is het nog steeds een slecht idee.
In de debatten wellicht niet omdat de meeste partijen nu wel vinden dat er iets aan immigratie moet gebeuren, maar ik denk dat het op straat weldegelijk meespeelde. Dan komen kiezers snel bij Wilders uit.

Dat er geen woningen zijn heeft helemaal niets met migratie te maken. Door het wel zo te draaien, is de zondebok gauw gevonden. En dat is nooit de sterkere in de samenleving.

De Nederlandse kiezers zijn helemaal niet bezig met demonstraties. De ene keer lopen ze achter FvD aan, in maart was het ‘hosanna voor de BBB’ en nu wordt de PVV blijkbaar gezien als verlosser.
Pubers zijn op de hand van F4D omdat hun illustere voorganger een onder de jeugd populair computerspel speelt en daar over ‘publiceert’. Je mag het die kinderen inderdaad niet kwalijk nemen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3471
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 28 nov 2023 08:11

Erik1960 schreef:Heel correct van Rutte dat hij zijn opvolgster niet in de wielen rijdt. ZIjlstra en Hoogervorst kunnen makkelijk praten vanaf de zijlijn.

Wel collegiaal misschien maar niet voor de VVD kiezers want 45 % van de VVD kiezers is het niet eens wat Dilan Yesilgöz doet om niet in een kabinet te gaan met Geert Wilders.
VVD woensdag bijeen om ‘in gesprek te gaan met leden’, Yesilgöz zal partijscheuring moeten voorkomen
https://www.ad.nl/politiek/vvd-woensdag ... ~a8953c89/
Het advies van Rutte is een rancune en niet bevorderlijk voor zijn NAVO functie. Hij heeft al heel lang Nederland niet op het oog maar Brussel c.q. eigen belang/eer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2023 11:41

elbert schreef:Geen zondebok. Een punt is wel dat er simpelweg geen woningen zijn en geen land meer is om veel meer mensen te huisvesten in dit land. Koningin Juliana zei in haar troonrede in 1979 al: "Nederland is vol, ten dele overvol.".
Wat denk ik wel meespeelde bij deze verkiezingen, is het aantal anti-Israel demonstraties (voornamelijk door moslims en linkse activisten) de afgelopen maand en wat daarbij geroepen werd, o.a. de slogan "from the river to the sea, Palestine will be free". Ik denk niet dat dit goed gevallen is bij de meerderheid van de kiezers, waarvan een aantal deze demonstraties ongewenst en vervreemdend vond.


Toch kan je de verantwoordelijkheid daarvan niet bij de linkse partijen leggen, net zo min als dat je de PVV niet kan verwijten dat er ook een een paar rechts-extremisten in de achterban zitten. Ik denk overigens dat blokkades zoals van van Extinction Rebellion (blokkeren van snelwegen, je aan schilderijen vastlijmen en dat soort onzin) er nog meer aan hebben bijgedragen en dat kiezers dachten: We moeten maar met een rechtse stem antwoorden. Wat dat betreft heeft protesteren nu denk ik ook niet zoveel zin, het werkt de polarisatie alleen maar verder in de hand.


Waren het niet de linkse partijen die er een paar jaar geleden voor pleitten om de stemgerechtigde leeftijd naar 16 jaar te verlagen? Daar hoor ik ze nu niet meer over. Overigens is het nog steeds een slecht idee.


Het had weinig uitgemaakt, volgens Ipsos stemden jongeren die mochten stemmen behoorlijk gelijk aan de rest (38 zetels voor PVV, 60 voor de linkse partijen) wat vrijwel identiek is aan de landelijke uitslag.

In de debatten wellicht niet omdat de meeste partijen nu wel vinden dat er iets aan immigratie moet gebeuren, maar ik denk dat het op straat weldegelijk meespeelde. Dan komen kiezers snel bij Wilders uit.


Omtzicht was wat mij betreft een betere keuze geweest gezien alle uitspraken van Wilders in het verleden. Maar in een individualistische samenleving waarbij mensen met name aan zichzelf denken is het een logische keuze want de stem voor jezelf gaat wel ten koste van een ander als de PVV hun plannen echt zou kunnen doorvoeren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Erik1960 » 28 nov 2023 19:45

benefietdiner schreef:Wel collegiaal misschien maar niet voor de VVD kiezers want 45 % van de VVD kiezers is het niet eens wat Dilan Yesilgöz doet om niet in een kabinet te gaan met Geert Wilders.
VVD woensdag bijeen om ‘in gesprek te gaan met leden’, Yesilgöz zal partijscheuring moeten voorkomen
https://www.ad.nl/politiek/vvd-woensdag ... ~a8953c89/
Het advies van Rutte is een rancune en niet bevorderlijk voor zijn NAVO functie. Hij heeft al heel lang Nederland niet op het oog maar Brussel c.q. eigen belang/eer.
Die beschuldiging aan het adres van Rutte heb ik al op heel veel plaatsen gezien. Tot nu toe zonder enige vorm van onderbouwing. Ik vind het nogal wat om dat soort dingen de wereld in te slingeren c.q. dat geluid te versterken.
Prima dat er leden van de VVD zijn die de koers niet begrijpen c.q. niet ondersteunen. Woensdag kunnen ze zich laten bijpraten.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 29 nov 2023 09:58

Erik1960 schreef:Die beschuldiging aan het adres van Rutte heb ik al op heel veel plaatsen gezien. Tot nu toe zonder enige vorm van onderbouwing. Ik vind het nogal wat om dat soort dingen de wereld in te slingeren c.q. dat geluid te versterken.
Prima dat er leden van de VVD zijn die de koers niet begrijpen c.q. niet ondersteunen. Woensdag kunnen ze zich laten bijpraten.


Inderdaad, Rutte de schuld geven terwijl hij juist aangeeft dat hij er niet meer over gaat maar Dilan Yesilgöz deze beslissing moet nemen is wel heel makkelijk en totaal niet onderbouwd. Overigens snap ik de kritiek wel, een coalitie vormen is al zo ingewikkeld en als partijen op voorhand al zeggen dat ze daar geen zin in hebben wordt het helemaal lastig. Ik vind dat je als partij wel eerst beter je best moet doen om een regering te vormen en niet op voorhand nee moet zeggen omdat de verkiezingen niet liepen zoals je had gehoopt en verwacht. Er hebben nog steeds 1,5 miljoen mensen op de VVD gestemd en je hebt wel een verantwoordelijkheid richting je kiezers. Dus ik ben benieuwd wat er uit de partijbijeenkomst vandaag komt.

Maar goed ik zit natuurlijk niet echt te wachten op een rechts kabinet :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3471
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 29 nov 2023 11:21

De VVD is in rep en roer. De partij is tot op het bot verdeeld over de vraag of de VVD in een coalitie moet stappen met de PVV of dat de fractie een centrumrechtse regering alleen moet gedogen.

Woensdagavond kunnen de VVD-leden stoom afblazen tijdens een inderhaast belegde partijbijeenkomst in Utrecht. De bijeenkomst is de eerste vuurproef voor de nieuwe partijleider Dilan Yeşilgöz.

https://www.rd.nl/artikel/1043547-onrus ... d-over-pvv

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 29 nov 2023 13:40

benefietdiner schreef:De VVD is in rep en roer. De partij is tot op het bot verdeeld over de vraag of de VVD in een coalitie moet stappen met de PVV of dat de fractie een centrumrechtse regering alleen moet gedogen.

Woensdagavond kunnen de VVD-leden stoom afblazen tijdens een inderhaast belegde partijbijeenkomst in Utrecht. De bijeenkomst is de eerste vuurproef voor de nieuwe partijleider Dilan Yeşilgöz.

https://www.rd.nl/artikel/1043547-onrus ... d-over-pvv


Je valt een beetje in herhaling. :-)

Edit: Nou nou, de avond is inmiddels geweest en wat een commotie. Een deel van de partij vindt dat de VVD na deze nederlaag niet in een rechtse regering moet gaan met de PVV. En een deel van de leden vindt dat ze dat wel moeten doen. Veel spannender dat dat was het niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3471
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 30 nov 2023 10:48

Marnix schreef:Je valt een beetje in herhaling. :-)

Edit: Nou nou, de avond is inmiddels geweest en wat een commotie. Een deel van de partij vindt dat de VVD na deze nederlaag niet in een rechtse regering moet gaan met de PVV. En een deel van de leden vindt dat ze dat wel moeten doen. Veel spannender dat dat was het niet.

Een deel van de VVD partij…..? ja inderdaad een deel maar wel een zeer groot deel 84 %
Eenvandaag: Kiezers van de VVD (84%), NSC (87%) en BBB (99%) vinden het prima als hun partij in een coalitie stapt met de PVV


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten