PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 13 dec 2016 09:37

Marnix schreef:Je draait er weer omheen door voorbeelden te noemen van waar het misgaat. Er zijn echter tal van voorbeelden van Marokkanen, mannen en vrouwen, die goed geintegreerd zijn
Ken jij voorbeelden noemen waar het goed gaat dan. Het is maar een loze aannamen van jou dat je denk dat het goed gaat. Een bevolkingsgroep, in dit geval Marokkanen, wordt gekenmerkt als het niet goed gaat vooral in de media maar er zijn cijfers van bekent onder andere de ‘van Traa rapporten’ spreken boek delen. Voorbeelden van verschillende soorten georganiseerde misdaad zijn te vinden op bijlage IV.7. "Georganiseerde misdaad onder Marokkanen in Nederland."
http://retro.nrc.nl/W2/Archief/Irtrepor ... 8_2_30.htm
conclusie is dat meer dan twee derde van de Marokkaanse bevolking in de fout zit en dan zeg ik het heel voorzichtig want als de woorden heling, drugs, prostitutie, hasjhandel, duren auto’s enz. worden genoemd kom je toch uit bij een ander woord dan fout zitten.
Dan mag jij het hebben over dat één derde deel wat goed gaat (kun je niet) maar mij maak je niets wijs dat dat deel er niet van weet. Daaaaaag Marnix.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor BladeStraight » 13 dec 2016 11:36

In dat artikel wordt nergens gesproken over 2/3e van de Marokkanen, dat cijfer klopt ook niet. Het gaat om zo'n 20.3% van de Marokkaanse mannen en 13.5% van de Marokkaanse jongens, volgens de laatste cijfers van het CPB. Dit is wel 5 maal zo hoog als bij autochtonen.

Volgens mij is het punt dan ook niet dat er meer criminaliteit onder Marokkanen voorkomt, maar dat het niet eerlijk is om alle Marokkanen schuldig te stellen voor wat een gedeelte van de groep doet. Volgens mij is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Dat is ook Bijbels (Openb. 22:12-14). Het heeft dus geen pas om alle Marokkaanse Nederlanders weg te zetten als crimineel.

Een cruciaal onderscheid dat altijd gemaakt dient te worden.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 13 dec 2016 14:24

BladeStraight schreef: Het heeft dus geen pas om alle Marokkaanse Nederlanders weg te zetten als crimineel.
Sorry maar dat doe ik dus inmiddels wel want Marokkanen leven in groepsvorm (zelfs de kippen staan in het keukenkastje). Dat is dus wat anders als de Nederlandse bevolking doet. Je kunt die leef vorm in groepsverband zelf uitproberen. Als je het eens aan de stok krijgt met 1 Marokkaan staan er in een mum van tijd 20 om je heen. Niet om jou te beschermen en uhum… ja…. welke was het ook alweer waarmee je het aan de stok kreeg. Ze zien er allemaal het zelfde uit, spijkerbroek, nike schoenen en een shirt met capuchon over der hoofd.
Dat groepsverband leven kom ook nog voor bij hen die destijds in de jaren 70 hier heen kwamen.
Maar ja ik weet niet welk dorp jij leeft in Lutjebroek komen ook geen Marokkanen voor.

En ook hier weer Marokkaan http://www.telegraaf.nl/binnenland/2722 ... rs___.html

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor BladeStraight » 13 dec 2016 17:49

Dat is dus een slechte, onbijbelse en oneerlijke houding tegenover je medemens. Ik woon overigens in een van de grootste steden van Nederland, ik ken redelijk veel mensen van Marokkaanse komaf, en mag enkelen zelfs tot mijn vrienden rekenen. Het lijkt me niet dat het oordelen (of veroordelen door vooroordelen) op een wijze zoals jij dat doet een christen past.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Chaya » 13 dec 2016 18:17

benefietdiner schreef:Sorry maar dat doe ik dus inmiddels wel want Marokkanen leven in groepsvorm (zelfs de kippen staan in het keukenkastje).

Wat een achterhaalde stereotypering zeg. Je hebt ooit een keer binnengekeken in een huisje waar Marokkanen van het platteland (Berbers) wonen en meent nu te weten dat ze allemaal nog steeds in groepsvorm leven met de kippen in de keuken.
Ik weet wel zeker dat in huize Aboutaleb dit echt niet het geval is.
benefietdiner schreef:Als je het eens aan de stok krijgt met 1 Marokkaan staan er in een mum van tijd 20 om je heen.

Daar kunnen veel Nederlanders nog iets van leren, hier lopen ze snel door als je op straat "zinloos" in elkaar wordt getrapt.
benefietdiner schreef:Ze zien er allemaal het zelfde uit, spijkerbroek, nike schoenen en een shirt met capuchon over der hoofd.

Je hebt het hier over pubers en jongeren die hun school vaak niet afmaken.

Lees dit eens even van een insider: (artikel is geschreven in 2013!)
Marokkanen vormen een probleem door hun belabberde opvoedingsmethoden en vooral door een soort ingebakken minderwaardigheidscomplex, dat mede te danken is aan de Franse kolonisatoren. Turken zijn trots op hun afkomst, Marokkanen niet. Ik kwam uit een klein dorpje naar Rabat om rabbijn te worden. Op school daar vroeg een meisje, Sylvia , wat we thuis spraken. Mijn ouders waren Berber en analfabeet. Ik antwoordde dat we thuis Frans spraken, anders was je een nietswaardige Marokkaan. Ze sprak het zelf ook niet, maar ze geloofde me. Vanaf die tijd ging het goed op school. Mijn moeder was toen zwanger en heeft mijn zusje Sylvia genoemd.

De opvoeding is echt belabberd. Marokkaanse kinderen weten nooit waar ze aan toe zijn. De ene dag klimmen ze op schoot bij vader die dat leuk vindt en trekken aan zijn baard, de volgende dag doen ze dat weer en krijgen ze een pak slaag. Er is geen enkele zekerheid. Dat is funest. Je moet opgroeien met gevoel voor je menswaardigheid, niet met klappen.'
BRON
Twee straten van mijn huis af wonen ook een paar van die irritantjes. Ze bezetten het speeltuintje regelmatig, intimideren vaak als je een auto op een plek neer wil zetten die zij in gedachten hadden om te chillen en zetten een grote bek op als je er iets van zegt.
Maar daar tegenover staat dat er ook goed geintegreerde gezinnen wonen. Ontzettend gastvrij.
Het lijkt mij heel akelig als goed geintegreerde, hoogopgeleide Marokkaan continue te moeten opboksen tegen vooroordelen zoals jij die star blijft handhaven.

Het artikel eindigt:
Stop met al die programma's in gemeenten die handenvol geld kosten en niet werken, daarin heeft Wilders gelijk. Je kunt beter zelfinzicht vergroten met spelletjes en leuke series op tv, dan vrouwen leren fietsen. Marokkanen moeten leren inzien waarom ze doen wat ze doen en inzien wat Nederlanders belangrijk vinden. Ze moeten twee brillen kunnen op- en afzetten: een Marokkaanse en een Nederlandse.'

U vraagt haast het onmogelijke.
'Moet je dan niets doen? Er is een Marokkanenprobleem. Dat is ellendig voor de groep zelf en voor de hele samenleving. Hele wijken zijn ontoegankelijk. Dat is onaanvaardbaar. Zoals het ook onaanvaardbaar is dat het potentieel van een hele groep verloren gaat.'

Dat hele wijken ontoegankelijk zijn, ligt niet alleen aan de Marokkanen. Daar zijn andere samenklittende bevolkingsgroepen ook debet aan.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 13 dec 2016 18:58

BladeStraight schreef:Dat is dus een slechte, onbijbelse en oneerlijke houding tegenover je medemens. Ik woon overigens in een van de grootste steden van Nederland, ik ken redelijk veel mensen van Marokkaanse komaf, en mag enkelen zelfs tot mijn vrienden rekenen. Het lijkt me niet dat het oordelen (of veroordelen door vooroordelen) op een wijze zoals jij dat doet een christen past.
Ja zeggen er meer dat het geen Christelijk houding is en….. de politieke elite in Den Haag zeggen dat ook ook al moeten zij normaliter niets van het geloof hebben. Trouwens het tekstgedeelte wat jij aanhaalt uit Openb. 22:12-14 gaat over het oordeel bij de weder komst van Christus en niet over onze samenleving waarover wij het hier hebben. Bijbels gezien spreken wij hier over het ‘sanhedrin’ of uit Spreuken 22 : 22 ‘oudsten in de poort’. Als het over deze samenleving gaat hoor ik Christus woorden gebruiken die niet mals zijn ‘gij adderengebroedsel’ en ‘witgepleisterde graven’ zijn zomaar geen uitzondering.

Marokkanen zijn mijn vrienden niet, zullen ze niet worden ook als ze Nederlanders blijven vernederen met een hoogmoedige trotse houding. Ik loop 1 avond in de maand mee met buurtpreventie in mijn wijk omdat het onveilig is. 25 inbraken c.q. berovingen worden er gedaan in de stad waar ik woon en 98 % Marokkaan. 2 maal in een jaar evalueren met oudere Marokkaanse en Imams allemaal geen enkele zin, sterker ze lachen ons gewoon uit als we weg zijn.
Het spijt mij maar de goede moeten onder de kwaden lijden omdat zij zelf geen fluit doen om de samenleving ook maar iets te verbeteren.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2016 19:25

BladeStraight schreef:In dat artikel wordt nergens gesproken over 2/3e van de Marokkanen, dat cijfer klopt ook niet. Het gaat om zo'n 20.3% van de Marokkaanse mannen en 13.5% van de Marokkaanse jongens, volgens de laatste cijfers van het CPB. Dit is wel 5 maal zo hoog als bij autochtonen.

Volgens mij is het punt dan ook niet dat er meer criminaliteit onder Marokkanen voorkomt, maar dat het niet eerlijk is om alle Marokkanen schuldig te stellen voor wat een gedeelte van de groep doet. Volgens mij is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Dat is ook Bijbels (Openb. 22:12-14). Het heeft dus geen pas om alle Marokkaanse Nederlanders weg te zetten als crimineel.

Een cruciaal onderscheid dat altijd gemaakt dient te worden.


Precies, 20% is zeker veel maar geen reden om de hele bevolkingsgroep af te doen als crimineel. En benefietdiner bewijst maar weer dat je cijfers moet verdraaien om het eogen racistische gedrag goed te praten.

En voor de goede orde, ik woon niet in een dorpje, er staat een moskee in mijn straat en ik heb me hier nog nooit onveilig gevoeld. Ken hier van voorbeelden van goede marokkanen, moslims enz. En ook onder bekende Nederlanders zijn er genoeg voorbeelden. Denk aan Najib Amahli, Aboutahleb, Ali B, Tofik Bibi, Hind enzovoorts.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 13 dec 2016 19:41

Afbeelding


'Wie geeft mij mijn land terug, het Nederland waarin ik opgroeide?'
http://www.ad.nl/binnenland/wie-geeft-m ... ~a8368362/

Laten zij nú opstaan. Nog voor de verkiezingen, zodat we weer trots op ons Nederland kunnen zijn. Zodat ook onze kinderen en kleinkinderen in een land kunnen wonen waarin je op een prettige manier met elkaar kunt samenleven. Dat is geen utopie, het verleden heeft bewezen dat het mogelijk is.

Waar zijn de leiders die ervoor zorgen dat alle partijen weer met elkaar in harmonie kunnen samenleven?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 14 dec 2016 08:57

Schalkhaar is overlast van asielzoekers helemaal beu

Al sinds de jaren negentig heeft het Overijsselse Schalkhaar een asielzoekerscentrum. Maar nu gaat het mis. Volgens winkeliers maken jonge asielzoekers uit Noord-Afrika en Balkanlanden zich sinds de zomer op grote schaal schuldig aan winkeldiefstal.

We betrappen nu elke week één of twee winkeldieven op heterdaad
Ik werd bont en blauw geslagen. Ik zie nog de haat in zijn ogen
De groepen jonge mannen fluiten en roepen, ook naar jonge meisjes. Ik vertrouw het niet meer
http://www.ad.nl/binnenland/schalkhaar- ... ~a0213331/

Begrijp je waarom Nederlanders op de PVV gaan stemmen of zijn er nog steeds mensen hier die er niets van snappen ](*,)

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 14 dec 2016 11:01

Dat is het punt voor mensen is er geen enkele ander optie om op de PVV te stemmen, en waardoor nog meer , dat is het lakse domme beleid dat voor vooral linkse bestuuderders presenteren, als er vanaf dat buitenlanders hier komen normaal gedaan wordt zoals een goede huisvader of directeur van een instelling zoals een weeshuis, hotel of iets dergelijks doet dan zouden er minder problemen zijn, nee men vind alles goed , men houdt geen rekening met de specifieke volksaard . men laat al helemaal niet zien wie de baas is in ons land en nog veel meer.
Het is niet gek dat mensen er spuugzat van worden, en op Wilders vertrouwen, alhoewel hij ook geen oplossing kan bieden, daar is het probleem te complex voor

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Marnix » 14 dec 2016 23:21

Wie geeft mij mijn land terug waarin ik opgroeide? Toen er nog tolerantie was en figuren als Janmaat door het overgrote deel van de bevolking als racist werden bestempeld?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Johan100 » 15 dec 2016 22:27

Ik vind het best wel een aparte topictitel eigenlijk. Met terugwerkende kracht terugkijken of iemand gelijk had in het verleden met betrekking tot het heden. Dan moet je toch wel een profeet zijn.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2016 00:02

Zo zien veel mensen Wilders dan ook... :?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Optimatus » 16 dec 2016 11:05

En daar wordt in de BIjbel al voor gewaarschuwd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2016 11:41

Optimatus schreef:En daar wordt in de BIjbel al voor gewaarschuwd.


Precies. Valse profeten die zogenaamd goed voor christenen zijn en ze beschermen. Je moet alleen wel alle normen en waarden die Christus leerde overboord gooien en jezelf weer belangrijk gaan vinden en anderen minder.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten