PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Chaya » 21 dec 2015 16:52

benefietdiner schreef:Bron?

Mijn duim. 8)

De PvdA heeft zijn winst voor een deel te danken aan de massale steun van de allochtonen. De partij kreeg in vier steden 81 procent van de allochtone stemmen. Dat is nog meer dan vier jaar geleden.

Dat blijkt uit een peiling onder allochtone kiezers in Amsterdam, Rotterdam, Breda en Arnhem door het Instituut voor Migratie en Etnische Studies van de Universiteit van Amsterdam. Voor het onderzoek werden 3.332 allochtone kiezers naar hun stem gevraagd.
bron: Elsevier

Hun ouders stemmen steevast op de PvdA. Maar voor jonge allochtonen is de Partij van de Arbeid geen vanzelfsprekende keuze meer, blijkt uit een dinsdag verschenen 'tussenrapportage'. Hoogleraar crossculturele psychologie Fons van de Vijver is niet verbaasd. Volgens hem worden Turken en Marokkanen steeds autochtoner.
bron: Trouw

Allochtonen verkiezen D66 steeds vaker boven de aloude PvdA. ‘De tweede generatie staat anders in het leven dan de eerste.’
bron: VN.nl
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Yoshi » 21 dec 2015 18:11

Chaya schreef:Hoe is het te verklaren dat veel immigranten, met name Turkse en Marokkaanse, PvdA stemmen?

Ik ben zeer benieuwd wat Kuzu en Öztürk de komende verkiezingen aan stemmen gaan halen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 21 dec 2015 18:48

Politie 'extra alert' op rellen bij bijeenkomst azc Kaatsheuvel
http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelin ... uvel.dhtml
Afbeelding
Daar gaan we weer, een kopie van Geldermalsen.

Yoshi

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Yoshi » 21 dec 2015 18:55

Lol: Volgens de burgervader is zoveel mensen op één camping veel. ,,Dat weet ik wel, maar COA belooft ons veiligheid."

Maar natuurlijk.... En die duizend euro van Rutte krijgen we ook nog.....

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor elbert » 23 dec 2015 08:18

Yoshi schreef:Jij mag net zoals elke andere Nederlander overal en nergens een mening over hebben en die ventileren indien je dat nodig acht maar ook zwijgen als je dat nodig acht. Wilders heeft dat recht ook hoe vervelend je dat dan ook mag vinden.
Oke, dus Wilders heeft geen punt als hij zegt dat moslims terreur openlijk moeten veroordelen?
Want als extreem-rechts geweld gebruikt en Wilders houdt zijn mond, dan is dat volgens jou zijn goed recht. Hij vindt zelf nl. dit:
Geert Wilders schreef:Politiek en pers kunnen de rambam krijgen. Neem zelf lekker afstand van jullie lafheid en verraad van Nederland aan de islam. Sukkels.

Als er een terreuraanslag wordt gepleegd en moslims houden hun mond, is dat dan ook hun goed recht? O nee, dan is meneer Wilders opeens verontwaardigd dat moslims hun mond houden.

Ik vind het stilzwijgen van beide kanten fout en iedereen die geweld van zijn eigen groep/achterban niet veroordeelt, vind ik hypocriet. Wie van een ander eist wat hij zelf niet op wil brengen, heeft geen poot om op te staan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 23 dec 2015 08:59

elbert schreef:Ik vind het stilzwijgen van beide kanten fout en iedereen die geweld van zijn eigen groep/achterban niet veroordeelt, vind ik hypocriet. Wie van een ander eist wat hij zelf niet op wil brengen, heeft geen poot om op te staan.

Tja, welke meningsbril gaan we opzetten hé?
Omdat velen vonden dat Wilders afstand moest nemen deed hij het niet.
Wilders doet niets op commando en hij hoeft zich niet verantwoordelijk te voelen voor de daden van anderen die zijn naam en foto gebruiken.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor elbert » 23 dec 2015 09:08

benefietdiner schreef:Tja, welke meningsbril gaan we opzetten hé?
Omdat velen vonden dat Wilders afstand moest nemen deed hij het niet.
Wilders doet niets op commando en hij hoeft zich niet verantwoordelijk te voelen voor de daden van anderen die zijn naam en foto gebruiken.
Daarmee zeg je ook dat het verwijt "waarom horen we moslims niet vaker terreurdaden veroordelen?" ongegrond is. Want moslims kunnen dan ook zeggen dat ze niets op commando doen en zich niet verantwoordelijk voelen voor de daden van anderen die zeggen volgens de islam te handelen.
Wilders valt hiermee in zijn eigen zwaard, want de consequentie hiervan is dat hij niet hele bevolkingsgroepen verantwoordelijk kan houden voor de daden van enkelingen.
Daarom zeg ik dat hij hypocriet handelt. Als hij moreel leiderschap had getoond, had hij zich niet in stilzwijgen gehuld toen in Geldermalsen de boel uit de hand liep en er ook een aanslag op een Somalisch gezin werd gepleegd met een foto van hemzelf die ernaast werd geplakt. Dan had hij niet gewacht tot andere politici hem erop aanspraken, maar had hij zelf gezegd dat dit niet de bedoeling was.
Wilders zit constant op twitter en als een vluchteling in het openbaar een boer laat, dan zet hij dit op twitter om zijn achterban maar te doordringen van de slechtheid van de vluchtelingen. Maar als zijn achterban de boel kort en klein slaat, dan houdt hij zijn mond. Opvallend, niet?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2015 09:28

Precies. Of hij vindt het niet erg dat er rellen zijn. Dat zou ook nog kunnen. Ik hoop dat het hypocrisie is. Dat is al erg genoeg.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor StillAwake » 23 dec 2015 09:38

Marnix schreef:Precies. Of hij vindt het niet erg dat er rellen zijn. Dat zou ook nog kunnen. Ik hoop dat het hypocrisie is. Dat is al erg genoeg.

Ik help het je hopen, maar ik heb het idee dat de rellen in Wilders' optiek niet zo heel onterecht zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Yoshi

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Yoshi » 23 dec 2015 10:39

elbert schreef:Oke, dus Wilders heeft geen punt als hij zegt dat moslims terreur openlijk moeten veroordelen?

Dat ligt er maar net aan hoe degene die dat zegt of niet zegt erin staat. Persoonlijk maakt het mij geen moer uit of moslims zich openlijk uitspreken tegen islamitisch terreur. Liegen is toegestaan in die culturen als je daarmee het geloof dient.
Want als extreem-rechts geweld gebruikt en Wilders houdt zijn mond, dan is dat volgens jou zijn goed recht.

Extreem rechts? Je bedoeld de bevolking van een dorpje wat bijna een AZC diagonaal van achter naar binnen geschoven kreeg en opkwam voor hun eigen toekomst omdat ze buitenspel werden gezet door een niet gekozen burgemeester?
Hij vindt zelf nl. dit:

Zijn goed recht, vrijheid van meningsuiting. Wel grappig dat alles en iedereen hier dan weer aandacht aan moet schenken. Zo krijgt Wilders weer aandacht en waarschijnlijk weer meer stemmen.
Als er een terreuraanslag wordt gepleegd en moslims houden hun mond, is dat dan ook hun goed recht?

Ja hoor.
O nee, dan is meneer Wilders opeens verontwaardigd dat moslims hun mond houden.

Ook dat mag. Vrijheid van meningsuiting.
Ik vind het stilzwijgen van beide kanten fout en iedereen die geweld van zijn eigen groep/achterban niet veroordeelt, vind ik hypocriet. Wie van een ander eist wat hij zelf niet op wil brengen, heeft geen poot om op te staan.

Ook dat mag jij vinden, vrijheid van meningsuiting. En ik kan zeker inzien waarom dit gedrag hypocriet zou zijn. En dan? Is er een wet tegen hypocriet gedrag? Volgens mij niet en staat het een ieder vrij om zo hypocriet als men wil zich te uitten. Het is maar goed dat er geen wet tegen is anders kon de gehele politiek wel afgevoerd worden naar het politiebureau.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 23 dec 2015 10:43

En dit is de uitslag tot dus ver.
en.... dat het dan zo moet gaan...

We zijn te makkelijk voorbij gegaan aan signalen dat het wellicht te veel en te snel was. Dit bleek een inschattingsfout. Het heeft geleid tot weerstand en polarisatie.


Voorstel azc Geldermalsen van tafel.

Het voorstel voor een asielzoekerscentrum voor 1500 vluchtelingen in het Betuwse plaatsje Geldermalsen is van de baan.

Afbeelding

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2491 ... fel__.html

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor _Sjors_ » 23 dec 2015 13:06

Stuur ze maar hierheen, ik heb nog slaapkamers over!
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor elbert » 24 dec 2015 07:30

Yoshi schreef: Liegen is toegestaan in die culturen als je daarmee het geloof dient.
Blijkbaar mag Wilders het ook als het zijn politieke agenda dient. Niet alleen hij trouwens, wie het debat over de Teevendeal heeft gevolgd, weet dat dit helaas diep in de politieke cultuur verankerd zit. Onze cultuur is echt niet zo superieur als we soms zelf vinden.
Yoshi schreef:Extreem rechts? Je bedoeld de bevolking van een dorpje wat bijna een AZC diagonaal van achter naar binnen geschoven kreeg en opkwam voor hun eigen toekomst omdat ze buitenspel werden gezet door een niet gekozen burgemeester?
Ik doel in eerste instantie op tuig dat aanslagen pleegt op een Somalisch gezin en daarbij een briefje plakt met een foto van Wilders erop, met de boodschap: "Blank is beter, eigen volk eerst!!! Allochtonen moeten weg hier!! Dit is pas het begin!!!" (Bron) Als dat geen extreem-rechs is, weet ik het niet meer.
Of tuig dat het AZC in Zoetermeer aanviel en daarbij ook de leus "Eigen volk eerst" scandeerde. (Bron).
In Geldermalsen heeft de politiek inderdaad overhaast en zonder rekening te houden met de gevoelens van burgers een AZC erdoor proberen te drukken. Dat had zo niet gemoeten. Maar dat wil niet zeggen dat de ongeveer 80 jongeren die de politie aanvielen daarmee niet als extreem-rechts getypeerd kunnen worden. Dat zijn ze weldegelijk.
Yoshi schreef:Ook dat mag jij vinden, vrijheid van meningsuiting. En ik kan zeker inzien waarom dit gedrag hypocriet zou zijn. En dan? Is er een wet tegen hypocriet gedrag?
Ik snap niet goed waarom je de vrijheid van meningsuiting erbij haalt. Natuurlijk is iedereen vrij om zijn mening te uiten, ook al is die hypocriet. Dat hoor je mij ook niet betwisten. Any fool can have his say. Het gaat mij er vooral om om die politiek en moreel te duiden en daarbij de vraag te beantwoorden: "heeft Wilders gelijk?". Daar gaat het in dit topic over. Ik kom hier wel christenen tegen die hypocrisie blijkbaar prima vinden en dat vind ik op z'n zachtst gezegd merkwaardig. Dat ik dat vind, is dan een uiting van mijn vrijheid van meningsuiting.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor StillAwake » 24 dec 2015 08:38

elbert schreef:In Geldermalsen heeft de politiek inderdaad overhaast en zonder rekening te houden met de gevoelens van burgers een AZC erdoor proberen te drukken. Dat had zo niet gemoeten. Maar dat wil niet zeggen dat de ongeveer 80 jongeren die de politie aanvielen daarmee niet als extreem-rechts getypeerd kunnen worden. Dat zijn ze weldegelijk.

Is dat zo? Gevaarlijke stelling. De ontstane onrust is door extreem rechts zeker niet verminderd, maar de jongeren die de politie aanvielen (zoals jij het noemt) waren vooraf door de gemeenteraad geprovoceerd.
Dat de gemeenteraad fouten maaktt wordt een beetje vergoelijkt onder het motto "dat had zo niet gemoeten", terwijl de reacti wel veroordeeld wordt.
Isaac Newton wist het al: Actie is min-reactie...
De gemeente was in dezen degene die deze rellen begon...
Enigzins vergelijkbaar met de schilderswijkrellen na de wat te enthousiast uitgevoerde politie-nekklem.
De relschoppers die daarna aan de gang gingen waren wellicht niet goed bezig, maar de aggressor was in dezen toch echt de politie.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2015 09:07

Hoe heeft de politie dan geweld opgeroepen? En is het gemeentehuis bestormen dan het juiste antwoord?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten