Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor mohamed » 28 aug 2014 14:48

mona schreef:Onze aardse koning is Willem Alexander, en God is onze hemelse koning. Hij is Koning der koningen. Waarom vraag je dit?

Omdat het me benieuwde.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor mona » 28 aug 2014 17:38

mohamed schreef:Omdat het me benieuwde.
Dan ben ik juist benieuwd waaróm het je benieuwde...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2014 17:48

Ik berust mij in de stellige overtuiging dat het de gelovigen zélf zijn waarom WA niet over God praat. Het maakt namelijk niet wat je zegt, er zal altijd wel kritiek op komen. De formulering is niet goed, of de Bijbelvertaling die wordt aangehaald is de HSV en dus van de duivel, of hoe durft hij over God te praten met een donkerblauw pak aan in plaats van zwart.

Het is veel verstandiger om te zwijgen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 aug 2014 18:11

Ook dat is een steekhoudend argument. :mrgreen:

Bambi

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2014 20:53

Mortlach schreef:Ik berust mij in de stellige overtuiging dat het de gelovigen zélf zijn waarom WA niet over God praat. Het maakt namelijk niet wat je zegt, er zal altijd wel kritiek op komen. De formulering is niet goed, of de Bijbelvertaling die wordt aangehaald is de HSV en dus van de duivel, of hoe durft hij over God te praten met een donkerblauw pak aan in plaats van zwart.

Het is veel verstandiger om te zwijgen.

+1

Het maakt ook niet uit wat hij over God zegt, want hij zit bij sportwedstrijden en dat ook nog op zondag.
Dus alles wat hij over God of zijn geloof zegt, wordt gezien als woorden van iemand die toch niet wedergeboren is.

Anoniem_89

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor Anoniem_89 » 02 sep 2014 23:32

WA heeft toch een stickertje op z'n bootje dat zijn sterrenbeeld moet voorstellen?

Tja dan zou ik eigenlijk gewoon willen zeggen dat het een naam-christen is en maar gewoon doet alsof.
Nee ik oordeel niet over een ander, ik noem de feiten en aan de hand hiervan kan ik al zeggen dat het behoorlijk tegenstrijdig is.

Faramir

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor Faramir » 03 sep 2014 08:00

Anoniem_89 schreef:WA heeft toch een stickertje op z'n bootje dat zijn sterrenbeeld moet voorstellen?

Dat zou zo maar kunnen? En?
Tja dan zou ik eigenlijk gewoon willen zeggen dat het een naam-christen is en maar gewoon doet alsof.
Nee ik oordeel niet over een ander, ik noem de feiten en aan de hand hiervan kan ik al zeggen dat het behoorlijk tegenstrijdig is.

Als je zo simpel redeneert. Ik zie dat jij als avatar een plaatje hebt van een politieauto. Allemaal werelds, ben je niet toevallig een naam-christen die maar gewoon doet alsof?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 sep 2014 10:02

Anoniem_89 schreef:WA heeft toch een stickertje op z'n bootje dat zijn sterrenbeeld moet voorstellen?

Tja dan zou ik eigenlijk gewoon willen zeggen dat het een naam-christen is en maar gewoon doet alsof.
Nee ik oordeel niet over een ander, ik noem de feiten en aan de hand hiervan kan ik al zeggen dat het behoorlijk tegenstrijdig is.

#-o

Nee hoor, ik oordeel niet. :^o :^o :^o
](*,)

Anoniem_89

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 sep 2014 20:21

Faramir schreef:Dat zou zo maar kunnen? En?

Oh astrologie kan heel goed samen met de bijbel volgens jou? :roll:

Als je zo simpel redeneert. Ik zie dat jij als avatar een plaatje hebt van een politieauto. Allemaal werelds, ben je niet toevallig een naam-christen die maar gewoon doet alsof?


Welnee man,

Mat 5:9
Zalig de vredestichters,
want zij zullen kinderen Gods genoemd worden.
:lol:

Anoniem_89

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 sep 2014 20:23

Tante Pollewop schreef: #-o

Nee hoor, ik oordeel niet. :^o :^o :^o
](*,)


Nee want het zijn feiten en daar trek ik een conclusie uit.
Of moet ik het nog een keer uitleggen als het lastig is?

Faramir

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor Faramir » 03 sep 2014 21:23

Anoniem_89 schreef:Oh astrologie kan heel goed samen met de bijbel volgens jou? :roll:

Wel eens het kerstverhaal gelezen. Met 3 wijzen/koningen die een ster volgden? Astrologie. Misschien kan je wat minder oppervlakkig zijn en wat meer de diepte in gaan qua geloof.

Welnee man,

Mat 5:9
Zalig de vredestichters,
want zij zullen kinderen Gods genoemd worden.
:lol:

Politieauto's zijn geen vredesstichters.

Anoniem_89

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 sep 2014 21:40

Faramir schreef:Wel eens het kerstverhaal gelezen. Met 3 wijzen/koningen die een ster volgden? Astrologie. Misschien kan je wat minder oppervlakkig zijn en wat meer de diepte in gaan qua geloof.

Oh ja, je hebt gelijk we slaan de bijbel maar over en gaan over op horoscopen lezen.
Misschien wel beter want tegenstrijdig zullen ze nooit zijn en het is duidelijker dan de bijbel wil je zeggen?

Even horoscoop in google zoeken en naar ram, want dat zou mijn sterrenbeeld moeten zijn.
Ik citeer;
horoscoop voor vandaag, eerste hit van Google
Je partner doet er alles aan om je het naar de zin te maken. Laat een keer merken dat je dit waardeert. Je neiging om alles negatief te zien is niet eerlijk.Ehh.. nee.. we doen ons eigen ding als we uit ons werk komen. Zij kijkt TV, ik zit achter de laptop. Let meer op alles wat wel goed is in je leven.Alles gaat goed, wat dan? Je bent vandaag veel in of rondom je huis bezig. Met de tuin, onderhoud of andere klusjes. Aan het einde van de dag kun je trots zijn op het resultaat.Sorry ik krijg morgen pas de sleutel van de nieuwe woning, daarnaast heb ik geen tuin. Een probleem uit het verleden passeert nu weer de revue, maar je kunt het meteen oplossen.Ik heb geen problemen uit het verleden, ik laat alles heel makkelijk achter

Hmm.. geen goeie horoscoop :-k

Politieauto's zijn geen vredesstichters.


Nee agenten ook niet?
Die zijn dus allemaal corrupt en zaaien dood en verderf?

Ik zou graag bij de politie willen om mij in te zetten voor een betere en veilige wereld.

Jij ziet dat dus anders?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor rotterdam » 05 sep 2014 19:03

Anoniem_89 schreef:
Faramir;
Wel eens het kerstverhaal gelezen. Met 3 wijzen/koningen die een ster volgden? Astrologie. Misschien kan je wat minder oppervlakkig zijn en wat meer de diepte in gaan qua geloof.

Oh ja, je hebt gelijk we slaan de bijbel maar over en gaan over op horoscopen lezen.
Misschien wel beter want tegenstrijdig zullen ze nooit zijn en het is duidelijker dan de bijbel wil je zeggen?



Mattheus schrijft ; Wij hebben namelijk zijn ster zien opgaan en zijn gekomen om hem eer te bewijzen.’

Ga hier nu eens inhoudelijk op in i.p.v. voorspelbare horoscoop grappen te maken #-o

Anoniem_89

Re: Moet koning Willem Alexander meer over God praten?

Berichtdoor Anoniem_89 » 05 sep 2014 19:23

Anoniem_89 schreef:
Faramir;
Wel eens het kerstverhaal gelezen. Met 3 wijzen/koningen die een ster volgden? Astrologie. Misschien kan je wat minder oppervlakkig zijn en wat meer de diepte in gaan qua geloof.
-
Oh ja, je hebt gelijk we slaan de bijbel maar over en gaan over op horoscopen lezen.
Misschien wel beter want tegenstrijdig zullen ze nooit zijn en het is duidelijker dan de bijbel wil je zeggen?


rotterdam schreef:Mattheus schrijft ; Wij hebben namelijk zijn ster zien opgaan en zijn gekomen om hem eer te bewijzen.’

Ga hier nu eens inhoudelijk op in i.p.v. voorspelbare horoscoop grappen te maken #-o


Ach het was maar een grapje :lol:

Die ster komt van God.
Je gaat niet zeggen dat de sticker van de stier (welke verwijst naar het sterrenbeeld van willy en maxima) serieus van Hem komt hé?

De reden waarom het een ster was weet ik niet.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 107 gasten