Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 09 aug 2018 11:24

Oh, zó doen ze dat dus bij het AD slechte journalistiek.
Let vooral op de kop (die de toon zet) en de laatste zin.
weten we iig waar het AD staat.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor hans0166 » 09 aug 2018 11:50

dalethvav schreef:weten we iig waar het AD staat.


gelukkig wel, aan de goeie kant

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Geytenbeekje » 09 aug 2018 12:47

Tja zo heeft iedere krant die een wat andere kijk heeft op dingen, dat mag dat is mooi, zolang je maar met feiten komt. Alleen maar Pro-dit of Pro-dat word je op een keer ook zat

Hidden
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 sep 2017 16:17

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Hidden » 09 aug 2018 13:38

Te gebruiken bij meningsvorming;
https://likud.nl/2015/12/150-palestijnse-fabels/
misschien is het al een keer voorbijgekomen in dit forum; maar dat heb ik niet onderzocht.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor hans0166 » 09 aug 2018 14:18

Hidden schreef:Te gebruiken bij meningsvorming;
.


wij van WC eend bevelen WC eend aan ..
lekker neutrale inbreng om mening te vormen. :^o

Hidden
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 sep 2017 16:17

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Hidden » 09 aug 2018 14:30


Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 09 aug 2018 15:38

dalethvav schreef:Oh, zó doen ze dat dus bij het AD slechte journalistiek.
Let vooral op de kop (die de toon zet) en de laatste zin.
weten we iig waar het AD staat.

Het is wat. Ik zie gewoon berichtgeving waarin ook in de kop geen onwaarheden staan. Niet geheel neutraal maar dat is over dit onderwerp ook niet meer te vinden. Wie ben jij om te bepalen dat dit slechte journalistiek zou zijn?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 09 aug 2018 16:57

Hidden schreef:Ok, als je hier niet genoeg aan hebt.

http://hamas.ps/en/

https://www.aljazeera.com/

http://www.fatehfrc.plo.ps/en/


Aan de pro-Israëlische zijde wordt evenmin erg vleiend gesproken over Palestijnen, zoals "Palestijnen bestaan niet" en dat soort onzin.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MarijnV
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 mei 2009 08:27

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor MarijnV » 10 aug 2018 07:23

-
Laatst gewijzigd door MarijnV op 07 jan 2021 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 10 aug 2018 07:32

MarijnV schreef:'...the [Israeli] army also openly admitted to intentionally targeting civilian areas so that civilians would “demand explanations from Hamas”.' ](*,) ](*,)
Tja, alleen klopt het niet. Volgens de IDF was het gebouw van 5 verdiepingen een hoofdkwartier van de militaire vleugel van Hamas. Dat is in elk conflict een legitiem doel, waar het ook staat.
Een militair doel in een woongebied is nog steeds een legitiem militair doel.
Bovendien waren de burgers rond dit gebouw door de IDF gewaarschuwd en werd de aanval met grote precisie uitgevoerd, zodat er geen slachtoffers waren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 10 aug 2018 07:40

En informatie van het IDF moeten we zonder meer als onomstreden waarheid aannemen. Elke militaire organisatie die fouten maakt strooit met desinformatie om de eigen tekortkomingen te verhullen. Waarom zou het IDF hier anders in zijn?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 10 aug 2018 07:49

Yoshi schreef:En informatie van het IDF moeten we zonder meer als onomstreden waarheid aannemen. Elke militaire organisatie die fouten maakt strooit met desinformatie om de eigen tekortkomingen te verhullen. Waarom zou het IDF hier anders in zijn?
Je stelt dat de IDF fouten maakt. Dat geloof ik best, want iedereen (en elke organisatie) maakt fouten.
Maar je suggereert dat in dit geval het gebombardeerde gebouw niet van de militaire vleugel van Hamas was.
Dan geldt: wie stelt, moet dat aantonen.
Dus zul je moeten bewijzen dat het gebouw daar niet van was.
Succes.
Tot die tijd ga ik ervan uit dat de informatie die de IDF hierover verstrekt, klopt. Ik denk dat de IDF van elk gebouw in Gaza weet waarvoor het gebruikt wordt. En anders zullen er wel journalisten zijn, die kunnen aantonen dat ze er naast zitten.

In dit verband even een vraagje: op de achtergrond zie je het gebombardeerde gebouw. Wie zit er in de auto voor dat gebouw?
Afbeelding

Sowieso is het niet handig om te gaan liegen over feiten die te controleren zijn. Daarom zijn de leugens van Hamas ook contraproductief. Zo verspreidden ze gisteren een foto van een meisje dat gedood zou zijn door de IDF. Nu blijkt het een foto te zijn van een meisje in Los Angeles dat nog leeft. Tja.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 10 aug 2018 08:56

Inderdaad ja, dit. Pallywood weer eens ten voeten uit.

Afbeelding
Afbeelding
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 10 aug 2018 09:54

elbert schreef:Je stelt dat de IDF fouten maakt. Dat geloof ik best, want iedereen (en elke organisatie) maakt fouten.

Dat zeg ik.
Maar je suggereert dat in dit geval het gebombardeerde gebouw niet van de militaire vleugel van Hamas was.

Ik suggereer niets, die mogelijkheid hou ik open.
Dan geldt: wie stelt, moet dat aantonen.
Dus zul je moeten bewijzen dat het gebouw daar niet van was.
Succes.

Jij begon met stelling nemen dat het gebouw dat wel was. Als je je eigen woorden serieus neemt begin jij met aantonen. En het IDF is hierin natuurlijk geen betrouwbare bron. Een fotootje met een kopstuk die toevallig voorbij het gebouw rijdt bewijst ook compleet niets.
Heel veel succes met het vinden van een neutrale bron. Maak het niet te gek met je zoektocht, als je na een uurtje niets vind is het ook prima.
Tot die tijd ga ik ervan uit dat de informatie die de IDF hierover verstrekt, klopt.

Dat is een uiterst discutabele aanname. Informatie van 1 van de strijdende partijen zonder meer aannemen. Dan zou ik natuurlijk evengoed informatie van de andere strijdende partij als waarheid kunnen deponeren. Zo werkt het echter niet in conflicten. Tenzij je geen waarde hecht aan waarheidsbevinding.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 10 aug 2018 09:55

dalethvav schreef:Inderdaad ja, dit. Pallywood weer eens ten voeten uit.

Afbeelding
Afbeelding

Zodra Israel een onschuldig kind dood dan zal men dat melden in de media. Andersom gebeurd dat evengoed en in beide gevallen terecht.
Schijnbaar heeft dit conflict jou zo onmenselijk gemaakt dat je de dood van een onschuldig kind niet tragisch vind en enkel nog haat voelt als er melding wordt gemaakt van het sterven van een kind. Spijtig.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten