Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor coby5 » 09 dec 2017 11:09

Jesaja40 schreef:@irmo:


Bewijs het tegendeel.
Hebben wij gevraagd om raketten en zijn wij het eerst begonnen?

Eng, Hitler zei dat:
https://youtu.be/3nq2uQQbEg4

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor benefietdiner » 09 dec 2017 11:58

coby5 schreef:Wij [Allah] vestigden de Israëlieten in een gezegend land en voorzagen hen van goede dingen ".

[Qur'an: Soera 10, "Jona", vers 93]


"Farao trachtte hen [de Joden] uit het land [van Israël] te laten schrikken, maar Wij [Allah] verdronken hem, samen met allen die met hem waren. Toen zeiden Wij tot de Israëlieten:" Woon in dit land. belofte van het hiernamaals komt vervuld, we zullen jullie allen samenbrengen [in het land van Israël aan het einde der dagen] ".

[Qur'an: Soera 17, "The Night Journey", vers 103]

"het was de wil van Allah om diegenen onder de [Joden] te onderdrukken en hen leiders van de mensheid te maken, om hen een nobele erfenis te geven en hen macht te geven in het land [en Israël] Pharoah, Haman en hun leger, de erg gesel gevreesd door hun slachtoffers ".

[Qur'an: Soera 28, "Het verhaal", vers 5-6]

"Wij [Allah] gaven de vervolgde mensen [de Joden] heerschappij over de oostelijke en westelijke landen die Wij hadden gezegend [de oost- en westoever van de Jordaan]. Zo werd het genadige woord van uw Heer vervuld voor de Israëlieten, omdat zij doorstaan ​​met standvastigheid, en Wij hebben de gebouwen en torens van Farao en zijn volk vernietigd ".

[Qur'an: Sura 7, "The Heights", vers 137]

http://www.takeapen.org/Takeapen/Templa ... 84&FID=996


Misschien verstandig het hele verhaal te lezen
http://westerse-beschaving.org/soera-10-jonah/

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor coby5 » 09 dec 2017 12:14

benefietdiner schreef:Misschien verstandig het hele verhaal te lezen
http://westerse-beschaving.org/soera-10-jonah/

Ja maar toch apart dat ze dan zo'n vers ertussen hebben staan. En ook dat Ons en Wij. Dat is duidelijk gepikt. Allah was toch geen Wij?

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 09 dec 2017 18:57

coby5 schreef:
Wij [Allah] vestigden de Israëlieten in een gezegend land en voorzagen hen van goede dingen ".

[Qur'an: Soera 10, "Jona", vers 93]


"Farao trachtte hen [de Joden] uit het land [van Israël] te laten schrikken, maar Wij [Allah] verdronken hem, samen met allen die met hem waren. Toen zeiden Wij tot de Israëlieten:" Woon in dit land. belofte van het hiernamaals komt vervuld, we zullen jullie allen samenbrengen [in het land van Israël aan het einde der dagen] ".


In de dagen van Mosje was er nog helemaal niets, maar dan ook niets bekend van enige moslim.
Zo doe je aan geschiedsvervalsing, die afgeleid is uit de Bijbel.

[allah] is beslist niet gelijk aan de G'd van Avraham, Yitschk en Jaacov.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 09 dec 2017 19:18

@ Mortlach:
Je schrijft, n.a.v. mijn citaat uit de hadith:
"Ik heb nooit zo veel met dit soort profetiën."
Nee, ik ook niet, maar anderen wel, en menen die ook toe te moeten passen. Dat is nu eenmaal de realiteit, of jij en ik er nu wel of niet iets mee hebben verandert niets aan die realiteit van alle dag.

En:
"In de Openbaringen is trouwens ook genoeg van dit soort opruiende taal te vinden."
In Openb. lees je wél dat God alle onrecht eens zal bestraffen, maar je leest nergens dat gelovigen het recht in eigen hand moeten nemen.
In die zin zijn er geen teksten te vinden waarin mensen opgeruid worden zoals in genoemde hadith.

irmo schreef:Wat een vreselijk achterlijke argumentatie.
Goed onderbouwde inhoudelijke reactie irmo!

@coby:
Je kunt nog zulke positief klinkende tekstsen uit de koran tegenover de door mij geciteerde hadith zetten, de praktijk van alle dag laat ons zien niet die koran-teksten maar wel dergelijke hadith-teksten in praktijk gebracht worden. Van het eerste zijn niet zoveel praktijkvoorbeelden te vinden van het tweede duizenden.
Waarom zou anders "Mein Kampf" één van de best verkochte titels zijn in Arabische landen? Niet als navolging van de door jouw geciteerde koranteksten lijkt me, wel als navolging van de hadith.
Denk ook aan het islam principe van dar-al-islam en dar-al-harb, dat ik al eerder noemde. met name daar waar het gaat om Israël.

Je schrijft:
"En ook dat Ons en Wij. Dat is duidelijk gepikt. Allah was toch geen Wij?"
Wel eens gehoord van majesteitsmeervoud?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor irmo » 10 dec 2017 13:52

dalethvav schreef:

Goed onderbouwde inhoudelijke reactie irmo!


Ja mooi he! Vind je het niet schitterend?

Jesaja40 schreef:@irmo:

Bewijs het tegendeel.
Hebben wij gevraagd om raketten en zijn wij het eerst begonnen?


Dat bewijzen is niet zo moeilijk.
Ik kan daar wel een lang stuk over schrijven, maar eerlijk gezegd weet ik niet of ik dat wel op her forum durf plaatsen.
Voordat ik het weet wordt ik weer voor van alles en nog wat uitgemaakt.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Veendam » 10 dec 2017 20:00

Allah heeft geen zoon staat er bij meerdere moskeeën.
Is allah een god ?

Ja allah is een god, namelijk een AFGOD.
Mijn God heeft wel een Zoon, namelijk Jezus Christus.
Allah is dus niet de God van de Bijbel en ook niet de God van Israël.
Wat er dus in de koran of de hadith staat is voor mij wat dat betreft niet van belang.

Wat wel van belang is bij deze topic is dat je steeds meer ziet dat Rusland en Iran en Libië en Turkije het land Israël zullen gaan aanvallen.
Dit staat letterlijk beschreven in Ezechiël 38 en 39.
Nu, vandaag de dag heeft Iran militaire stellingen ingenomen op een kleine afstand van de grens met Israël.
De militaire inlichtingendienst in Israël horen tegenwoordig meer Russisch dan Arabisch vanuit Syrië komen.
Dat er een confrontatie zal komen staat onomstotelijk vast, alleen ben ik er van overtuigd dat de weerhouder eerst zal worden weggenomen voordat dit zal kunnen gaan gebeuren.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor coby5 » 10 dec 2017 20:58

Jesaja40 schreef:In de dagen van Mosje was er nog helemaal niets, maar dan ook niets bekend van enige moslim.
Zo doe je aan geschiedsvervalsing, die afgeleid is uit de Bijbel.

[allah] is beslist niet gelijk aan de G'd van Avraham, Yitschk en Jaacov.

Ja weet ik, dat is gewoon gepikt van de Bijbel.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor coby5 » 10 dec 2017 22:18

dalethvav schreef:@ Mortlach:
Je schrijft, n.a.v. mijn citaat uit de hadith:
"Ik heb nooit zo veel met dit soort profetiën."
Nee, ik ook niet, maar anderen wel, en menen die ook toe te moeten passen. Dat is nu eenmaal de realiteit, of jij en ik er nu wel of niet iets mee hebben verandert niets aan die realiteit van alle dag.

En:
"In de Openbaringen is trouwens ook genoeg van dit soort opruiende taal te vinden."
In Openb. lees je wél dat God alle onrecht eens zal bestraffen, maar je leest nergens dat gelovigen het recht in eigen hand moeten nemen.
In die zin zijn er geen teksten te vinden waarin mensen opgeruid worden zoals in genoemde hadith.

Goed onderbouwde inhoudelijke reactie irmo!

@coby:
Je kunt nog zulke positief klinkende tekstsen uit de koran tegenover de door mij geciteerde hadith zetten, de praktijk van alle dag laat ons zien niet die koran-teksten maar wel dergelijke hadith-teksten in praktijk gebracht worden. Van het eerste zijn niet zoveel praktijkvoorbeelden te vinden van het tweede duizenden.
Waarom zou anders "Mein Kampf" één van de best verkochte titels zijn in Arabische landen? Niet als navolging van de door jouw geciteerde koranteksten lijkt me, wel als navolging van de hadith.
Denk ook aan het islam principe van dar-al-islam en dar-al-harb, dat ik al eerder noemde. met name daar waar het gaat om Israël.

Je schrijft:
"En ook dat Ons en Wij. Dat is duidelijk gepikt. Allah was toch geen Wij?"
Wel eens gehoord van majesteitsmeervoud?

Hier toch 1 voorbeeld:

https://youtu.be/sONGUblvgZA

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 11 dec 2017 09:00

coby schreef:Hier toch 1 voorbeeld:

https://youtu.be/sONGUblvgZA

Klopt ze zijn er wel, ik schreef ook: Van het eerste zijn niet zoveel praktijkvoorbeelden"."
Dit is zo'n uitzondering op de regel. Het filmpje laat trouwens wel duidelijk zien dat deze man die zo moedig zijn eigen mening vertolkt zich met hand en tand moet verdedigen tegenover de main stream Arabische mening.

Op MEMRI TV zijn helaas duizenden van dit soort filmpjes te vinden met meer gangbaar Palestijns/Arabisch gedachtengoed:
https://www.memri.org/tv/pa-tv-marks-an ... -jerusalem
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 11 dec 2017 11:50

Hier is een dappere spreker uit Koeweit aan het woord die de legimiteit van Israël volledig ondersteunt. Een eerlijke kijk op de feiten die rechtgeldig tot stand zijn gekomen.

Overigens de rechten van de mens komen voort uit een initiatief watvan Israël voor 1948. Wij waren rechtenlozen, al vele eeuwen lang in diverse landen. Na de Shoa verdiepten wij ons on dit wereldwijde probleem en ons concept werd overgenomen door de UN. Zij hebben dit concept aanvaard. In onze dagen zien wij dat dit recht zich gaat ombuigen en uitgelegd gaat worden alsof wij de onderdrukker zijn en geen recht meer zouden toepassen. Wat een blasfemie want vele minderheden in Islamitische landen hebben gewoon geen rechten. In ons direct buurland Jordanë bestaat geen leerplicht. Slechts de helft van de bevolking krijgt onderwijs het andere deel moet zich maar zien te redden in de maatschappij. Een vonkje van onrust in de ongeletterde wereld kan uitlopen op een stammenoorlog.

Kijkt men in Israël naar het lesmateriaal van de "palestijnse kinderen" dan lezen we alleen maar haatoproepen en maakt men een karikatuur van het Joodse volk. Dat is de situatie daar. En wat je zaait zal je ook oogsten. Blijkbaar zijn de rechten van de mens onder de "'palestijnse kinderen", doe toekomstige generatie erop gericht om een potentiële jihadstrijder te worden. Het lesmateriaal is dodelijk en werkt als een gif in de harten van de bevolking.

Voor velen in het westen is dat "een legitiem middel" om te protesteren. Met het propageren van haat zal er nooit een goed gesprek op gang komen. Men wil dat gewoon niet en is ook niet bereid om een consessie te doen. Wie zijn zin niet krijgt gaat dan maar klagen bij de UN dat zij worden gediscrimineerd en dat hun "rechten" met de voeten wordt getreden. De focus ligt altijd op Israël die de enigste democratische rechtstaat is in de regio. De rest zijn dictaturen en kennen alleen maar wrede leiders die maar een doel hebben: macht en geld naar zich toetrekken. Walchelijk is dat om dat te doen over de rug van de onderdanen. Helaas het gebeurt nog steeds en is een wereldwijd probleem.

Gelukkig is daar een oplossing voor en ik hoop dat die spoedig in vervulling zal gaan. De treugkeer van de Messias om vanuit Jeruzalem plaats te nemen op de troon van David. Streng maar rechtvaardig Heerser zal Hij zijn. Daar zal de wereldheerschappij gevestigd worden. De tegenstander van de Eeuwige weet dat, die kent ook de profetiën daarover en zet alles in om dat te verhinderen. Dat beïnvloed de situatie in Israël. Velen in Israël weten dat er nog onvervulde profetiën in vervulling moeten gaan en dat zij daar zeer nauw bij betrokken zullen zijn. Dat is mede de reden waarom er in de wereld zoveel haat is naar het Huis van Israël.

Wie zo kijkt naar Israël en leert zien wat er nog staat te gebeuren kan niet anders tot de conclusie komen: waar strijden we tegen? Gaan wij met ons veroordelende woord niet tegen de wil van de Eeuwige in. Geen van u, ook ik, niet kent het plan van de Eeuwige. Wel weet is vanuit de Bijbel dat de Eeuwige waakt over het heil van Zijn volk. Dat leert mij om stil te zijn en op geen enkele wijze de Eeuwige voor de voeten te lopen om Zijn plan te dwarsbomen. Gelukkig hebben velen onder u dat door en een enkeling roept: ja maar. DAn volgen er allerlei rare argumenten en tegenwerpingen die wat meer zeggen over het karakter van degene die protesteert.
Laatst gewijzigd door Jesaja40 op 11 dec 2017 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 11 dec 2017 16:37

dalethvav schreef:Wanneer hoor je de Paus over zijn verdrukte medebroeders en zusteres in N-Korea?


De bisschop van Rome heeft het met grote regelmaat over de verdrukte christenen waar ook ter wereld.

Wat betreft het gedoe van Trump: het enige wat deze woesteling bereikt, is onrust. Zelfs al is Jeruzalem duizend keer terecht de hoofdstad van Israël, dan nog is het niet wijs wat hij doet. Deze man zet zaken onnodig op scherp en onderscheidt zich niets van al die Arabische, Israelische, Noord-Koreaanse en andere woestelingen, die deze wereld meer kwaad dan goed doen.

Een wereldleider zou zich beter moeten gedragen dan het sujet dat dankzij een verouderd Amerikaans kiesstelsel het Witte Huis bewoont.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 11 dec 2017 17:07

Optimatus citeert:
Wat betreft het gedoe van Trump: het enige wat deze woesteling bereikt, is onrust. Zelfs al is Jeruzalem duizend keer terecht de hoofdstad van Israël, dan nog is het niet wijs wat hij doet. Deze man zet zaken onnodig op scherp en onderscheidt zich niets van al die Arabische, Israelische, Noord-Koreaanse en andere woestelingen, die deze wereld meer kwaad dan goed doen.


Stel niet alles op een lijn... Sinds wanneer zijn er Israelische woestelingen?
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 11 dec 2017 17:40

Nou inderdaad. We zijn tenslotte allemaal woestelingen die in opstand zijn gekomen tegen God. Als je dat beseft gaat je hand wat meer op de mond en wijzen we veel minder naar de ander.

Althans, zo leert ons de Schrift en het is toch voluit reformatorisch ook? Of moeten we hier niet meer mee aankomen anno 2017?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 12 dec 2017 09:45

Optimatus schreef:Wat betreft het gedoe van Trump: het enige wat deze woesteling bereikt, is onrust. Zelfs al is Jeruzalem duizend keer terecht de hoofdstad van Israël, dan nog is het niet wijs wat hij doet.


Je kan natuurlijk vanalles zeggen over Trump, ik ga hem zeker niet in alles verdedigen, maar één is wel helder: hij doet wat hij heeft gezegd. In tegenstelling tot anderen, zoals Bill Clinton, George W. Bush en Barack Obama, kijk maar:


Nou houdt Trump zich aan zijn woord, is het weer niet goed...
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten