Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 06 aug 2018 13:35

Optimatus schreef:Dat zijn allemaal aannames. De mensen hebben zich er nooit over kunnen uitspreken. Laat er, eventueel onder internationale auspiciën, een volksraadpleging gehouden worden in Gaza, op de Westoever en op de Golanhoogten met een eenduidige vraagstelling:

Gaza: Waar wilt u dat Gaza bij gaat horen: 1. Een zelfstandige staat 2. Een Palestijnse staat, samen met de Westoever 3. Bij Egypte (met volledig burgerrecht). 4. Bij Israël (met volledig burgerrecht)

Westoever: Waar wilt u dat de Westoever bij gaat horen: 1. Een zelfstandige staat 2. Een Palestijnse staat, samen met Gaza 3. Bij Jordanië (met volledig burgerrecht). 4. Bij Israël (met volledig burgerrecht)

Golanhoogten: Waar wilt u dat de Golanhoogten bij gaan horen: 1. Bij Israël (met volledig burgerrecht) 2. Bij Syrië (met volledig burgerrecht)

Ik ben benieuwd welke partij hiervoor de moed zal hebben.

Aannames die ik baseer op logica en observaties.

De kwestie ligt alleen wat anders. God heeft een bepaald grondgebied belooft aan Abraham en zijn nazaten via de lijn Izak en Jakob, dat groter is dan het huidige Israël. Het grondgebied zou strekken tot aan de Eufraat en de Tigris.
Ten tijde van Davids en Salomo's regering was het Rijk van Israël groter dan de tegenwoordige staat Israël.
Het reikte tot ver voorbij de Golanhoogte.
Ook in de toekomst, als de Messias terugkeert, zal het grondgebied groter zijn dan het huidige. De beloften zullen in vervulling gaan.

We kunnen wel allemaal tijdelijke oplossingen bedenken zonder dit besef en zonder rekening te houden met de God van Israël, maar dan komen we echt beschaamd uit.

Je ziet ook dat er een bepaalde geest actief is, een oecumenische geest die een éénwereldreligie voorstaat omdat dat de vrede zou bevorderen en zegt dat we tenslotte dezelfde God dienen. De koran noemt ook Abraham en dus dienen we dezelfde God, zo zegt men.
Deel Jeruzalem maar op in een islamitisch deel en een Joods deel, zo zegt men, dat lost alles op.
Of alles onder toezicht van de V.N.
Men oppert druk naar een oplossing.

Men gaat compleet aan het feit voorbij dat de islam Jezus niet ziet als de Zoon van God en aan het verlossingswerk van Jezus voor zondaren. De kern van ons christelijke geloof. En dat Jeruzalem juist de stad van deze grote Koning is.
Op een moskee in Jeruzalem prijkt met grote letters dat allah God is en geen zoon heeft. Een anti-Christ dus.
En toch zie je de contouren van een éénwereldreligie al zichtbaar worden, ' men ' werkt men er hard naar toe.
Maar het is alles een valse vrede kweken waarbij men Jezus Christus niet meer nodig heeft.
De duivel zelf werkt m.i. aan dit valse plan om uiteindelijk iedereen de afgrond in te kunnen slepen.

Zolang ze (en we) Jezus niet erkennen als de grote Koning zal er nooit echt vrede komen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2018 13:41

Dus een ieder die Jezus niet erkend als de zoon van God is een Anti-Christ. Dat is een behoorlijke statement jegens oa joden beste Johan. Ik ben het daarmee oneens.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 06 aug 2018 13:49

Yoshi schreef:Dus een ieder die Jezus niet erkend als de zoon van God is een Anti-Christ. Dat is een behoorlijke statement jegens oa joden beste Johan. Ik ben het daarmee oneens.

Iedereen die niet met heel zijn hart gelooft in Christus is tegen Christus. Zo scherp zou ik de scheidslijn willen neerzetten.
Neutraliteit bestaat volgens mij niet in deze.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 06 aug 2018 14:04

Yoshi schreef:Het is prima dat jullie jezelf willen voorhouden dat die niet bestaat. Uiteindelijk zal er rechtvaardig en onafhankelijk geoordeeld worden. Tot die tijd blijf ik het beestje bij de naam noemen; apartheid.
Je benoemt het beestje. Prima. Ik benoem dan ook maar de vliegende pony die hier langs mijn computer zweeft. Daar is net zoveel bewijs voor.

Er is trouwens niets mis met kritiek op Israel, maar dan moeten je feiten en argumenten wel kloppen. Dat doen ze niet en daarom leggen mensen daar de vinger bij. Er is immers al smaad en laster genoeg in de wereld.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 06 aug 2018 14:11

elbert schreef:Er is trouwens niets mis met kritiek op Israel, maar dan moeten je feiten en argumenten wel kloppen. Dat doen ze niet en daarom leggen mensen daar de vinger bij. Er is immers al smaad en laster genoeg in de wereld.
Exact!
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 06 aug 2018 14:35

Johan100 citeert:
Men gaat compleet aan het feit voorbij dat de islam Jezus niet ziet als de Zoon van God en aan het verlossingswerk van Jezus voor zondaren. De kern van ons christelijke geloof. En dat Jeruzalem juist de stad van deze grote Koning is.
Op een moskee in Jeruzalem prijkt met grote letters dat allah God is en geen zoon heeft. Een anti-Christ dus.
En toch zie je de contouren van een éénwereldreligie al zichtbaar worden, ' men ' werkt men er hard naar toe.
Maar het is alles een valse vrede kweken waarbij men Jezus Christus niet meer nodig heeft.
De duivel zelf werkt m.i. aan dit valse plan om uiteindelijk iedereen de afgrond in te kunnen slepen.

Zolang ze (en we) Jezus niet erkennen als de grote Koning zal er nooit echt vrede komen.


Daarbij wil ik aantekenen dat Joden ook in de Messias geloven en Hem verwachten. Een deel verwacht Hem voor de 2e keer. Een ander deel, wat nog onder het deksel verkeert heeft exact dezelfde verwachting. Eindelijk verlost te zijn van al die nare mensen die zo lelijk tegen ons doen. Die ons altijd veroordelen en beschimpen. Rust van al onze vijanden en alle criticasters die het beter weten en eeuwig gelijk willen hebben.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2018 14:36

elbert schreef:Je benoemt het beestje. Prima. Ik benoem dan ook maar de vliegende pony die hier langs mijn computer zweeft. Daar is net zoveel bewijs voor.

Wat jij wilt jho. Ik kan je niet tegenhouden jezelf voor het lapje te houden.
Er is trouwens niets mis met kritiek op Israel, maar dan moeten je feiten en argumenten wel kloppen. Dat doen ze niet en daarom leggen mensen daar de vinger bij. Er is immers al smaad en laster genoeg in de wereld.

Oww dus omdat we er anders tegenaan kijken kloppen mijn feiten en argumenten niet (vreemd aangezien we dezelfde feiten voor ogen hebben enkel anders interpreteren) en is er sprake van smaad en laster. Vreemd dat ik je daar nooit over hoor als het over objectieve feiten gaat mbt de reformatie of het katholicisme.

Maar steun vooral de apartheid, in het verleden was men in bepaalde christelijke kringen ook niet te beroerd om de apartheid in Zuid-Afrika te steunen. Je bevind je in goed gezelschap dus.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2018 14:40

Jesaja40 schreef:Johan100 citeert:


Daarbij wil ik aantekenen dat Joden ook in de Messias geloven en Hem verwachten. Een deel verwacht Hem voor de 2e keer. Een ander deel, wat nog onder het deksel verkeert heeft exact dezelfde verwachting. Eindelijk verlost te zijn van al die nare mensen die zo lelijk tegen ons doen. Die ons altijd veroordelen en beschimpen. Rust van al onze vijanden en alle criticasters die het beter weten en eeuwig gelijk willen hebben.


Dit is een heel goedkope manier van slachtoffertje spelen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 06 aug 2018 14:44

Optimatus reageert:

Dit is een heel goedkope manier van slachtoffertje spelen.


Kunt u dat onderbouwen en uitleggen?
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Geytenbeekje » 06 aug 2018 14:52

Yoshi schreef:Wat jij wilt jho. Ik kan je niet tegenhouden jezelf voor het lapje te houden.

Oww dus omdat we er anders tegenaan kijken kloppen mijn feiten en argumenten niet (vreemd aangezien we dezelfde feiten voor ogen hebben enkel anders interpreteren) en is er sprake van smaad en laster. Vreemd dat ik je daar nooit over hoor als het over objectieve feiten gaat mbt de reformatie of het katholicisme.

Maar steun vooral de apartheid, in het verleden was men in bepaalde christelijke kringen ook niet te beroerd om de apartheid in Zuid-Afrika te steunen. Je bevind je in goed gezelschap dus.


Daar zaten ook een aantal CDA-ers bij :wink:
https://www.fasol.nl/de-olieboycot-van- ... rika-1980/

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2018 14:55

Jesaja40 schreef:Optimatus reageert:



Kunt u dat onderbouwen en uitleggen?


Lees je eigen bijdrage nog eens.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2018 14:55

Geytenbeekje schreef:Daar zaten ook een aantal CDA-ers bij :wink:
https://www.fasol.nl/de-olieboycot-van- ... rika-1980/

Ongetwijfeld, het zal ook eens niet. :lol:

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Geytenbeekje » 06 aug 2018 15:06

Jesaja40 schreef:Johan100 citeert:


Daarbij wil ik aantekenen dat Joden ook in de Messias geloven en Hem verwachten. Een deel verwacht Hem voor de 2e keer. Een ander deel, wat nog onder het deksel verkeert heeft exact dezelfde verwachting. Eindelijk verlost te zijn van al die nare mensen die zo lelijk tegen ons doen. Die ons altijd veroordelen en beschimpen. Rust van al onze vijanden en alle criticasters die het beter weten en eeuwig gelijk willen hebben.


Wat is dan het verschil met Orthodoxe Joden en de Messiasbelijdende joden ?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 06 aug 2018 15:26

Yoshi schreef:Oww dus omdat we er anders tegenaan kijken kloppen mijn feiten en argumenten niet (vreemd aangezien we dezelfde feiten voor ogen hebben enkel anders interpreteren) en is er sprake van smaad en laster.
- Als je aangeeft niet eens de door de Knesset aangenomen wet gelezen te hebben, maar wel zeker weet dat het in die wet om apartheid gaat.
- Als je, nadat iemand je de aangenomen wet heeft laten lezen, blijk geeft die wet niet goed gelezen te hebben.
- Als je, nadat je daarop gewezen wordt, toch zonder argumenten stug volhoudt dat je eerste (niet onderbouwde) mening toch echt de juiste was.

Ja, dan kom ik inderdaad tot de conclusie dat je niet op basis van feiten en argumenten hier post, maar op basis van ongegronde vooroordelen.
Is dat zo gek? Nee, dat vind ik niet gek.
Yoshi schreef:Maar steun vooral de apartheid, in het verleden was men in bepaalde christelijke kringen ook niet te beroerd om de apartheid in Zuid-Afrika te steunen. Je bevind je in goed gezelschap dus.
Je zult flink moeten zoeken om in de Israelische basic laws dezelfde apartheid terug te vinden als die in de Zuid-Afrikaanse wetgeving te vinden was. Die apartheid is er niet. En als die er wel is, geef dat dan maar eens punt voor punt aan (dat heb je niet gedaan, want dat kan ook niet).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2018 15:37

elbert schreef:- Als je aangeeft niet eens de door de Knesset aangenomen wet gelezen te hebben, maar wel zeker weet dat het in die wet om apartheid gaat.
- Als je, nadat iemand je de aangenomen wet heeft laten lezen, blijk geeft die wet niet goed gelezen te hebben.
- Als je, nadat je daarop gewezen wordt, toch zonder argumenten stug volhoudt dat je eerste (niet onderbouwde) mening toch echt de juiste was.

1; zoals vrijwel alle mensen vorm ik mijn mening aan de hand van artikelen. In dit geval meerdere waarvan die van het NRC er 1 was.
2; dat is jouw zienswijze. Makkelijk om de gene met een andere mening weg te zetten; hij leest niet goed of hij snapt niet goed. Hou daarmee vooral jezelf voor het lapje.
3; Mijn mening is al lang en breed onderbouwt.
Ja, dan kom ik inderdaad tot de conclusie dat je niet op basis van feiten en argumenten hier post, maar op basis van ongegronde vooroordelen.
Is dat zo gek? Nee, dat vind ik niet gek.
Je zult flink moeten zoeken om in de Israelische basic laws dezelfde apartheid terug te vinden als die in de Zuid-Afrikaanse wetgeving te vinden was. Die apartheid is er niet. En als die er wel is, geef dat dan maar eens punt voor punt aan (dat heb je niet gedaan, want dat kan ook niet).

Het maakt me ook niet uit wat jij vind. In de toekomst zullen we wel zien of jij en je medestanders aan de goede kant stonden in de geschiedenis. Vele reformatorische christenen kijken met schaamte terug op hun standpunten gedurende de apartheid in Zuid-Afrika. Schijnbaar worden er weinig lessen geleerd uit het verleden.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten