Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 01 mei 2018 07:19

Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor henkie » 01 mei 2018 20:59

dalethvav schreef:


Yoshi zal dit wel weer ordinaire diefstal vinden :wink:

Dit topic gaat overigens over de situatie in Israel. Wil je het uitgebreid hebben over de grenzen, over het volk, over profetieën, over de Palestijnse kwestie, open dan een nieuw topic.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 01 mei 2018 21:11

Aan de hand van hetgeen gepresenteerd is vind ik dat er internationaal onderzoek naar moet komen om te kijken of het waar of onwaar is.

En wie weet is het materiaal (indien echt) wel een gift wat ter goede trouw is aangenomen door Israël. :-oo

mohamed

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor mohamed » 01 mei 2018 21:49

Netanyahu is weer lekker aan het stoken, want wat is erger: wetenschappelijk onderzoek doen naar atoomwapens of een land zomaar bombarderen?

mohamed

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor mohamed » 01 mei 2018 21:51

Yoshi schreef:Aan de hand van hetgeen gepresenteerd is vind ik dat er internationaal onderzoek naar moet komen om te kijken of het waar of onwaar is.

Ja en als het onwaar is moet Netanyahu strafrechtelijk vervolgd worden voor laster.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Speedy » 01 mei 2018 22:10

mohamed schreef:Netanyahu is weer lekker aan het stoken, want wat is erger: wetenschappelijk onderzoek doen naar atoomwapens of een land zomaar bombarderen?


Of mensen die slachtoffer zijn terreuracties naar Israël halen en die goede geneeskundige hulp geven. Omdat de leidslieden van het eigen volk hun onderdanen laten creperen. Misschien moet Netanyahu daar ook maar voor de rechter gedaagd worden.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Veendam » 01 mei 2018 22:21

mohamed schreef:Ja en als het onwaar is moet Netanyahu strafrechtelijk vervolgd worden voor laster.


En als het waar is dan gewoon ales EU allemaal bommen op Iran gooien omdat die de boel hebben zitten besodemieteren ?
Of mag ik dat dan niet zeggen omdat mensen alleen maar slecht mogen praten over Israël en verder nergens over ?

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 01 mei 2018 22:24

Veendam schreef:En als het waar is dan gewoon ales EU allemaal bommen op Iran gooien omdat die de boel hebben zitten besodemieteren ?
Of mag ik dat dan niet zeggen omdat mensen alleen maar slecht mogen praten over Israël en verder nergens over ?

Dan moeten verantwoordelijken voor het internationaal gerecht gebracht worden.

Waarom zou je een land/bevolking gaan bombarderen omdat de leiders overeenkomsten hebben geschonden?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 02 mei 2018 17:29

De opmerkingen van Abbas over de Holocaust zijn van een uiterst laag niveau.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 02 mei 2018 17:46

Optimatus schreef:De opmerkingen van Abbas over de Holocaust zijn van een uiterst laag niveau.

Artikel hierover wat ik kon vinden;
http://frontpage.fok.nl/nieuws/793771/1 ... caust.html

Iemand de (Engelse) vertaling van de speech van Abbas om het in context te kunnen plaatsen?

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 02 mei 2018 19:03

Yoshi schreef:Artikel hierover wat ik kon vinden;
http://frontpage.fok.nl/nieuws/793771/1 ... caust.html

Iemand de (Engelse) vertaling van de speech van Abbas om het in context te kunnen plaatsen?


https://nos.nl/artikel/2230056-eu-holoc ... dbaar.html
Valt dit dan nog binnen een context te plaatsen dan?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 02 mei 2018 19:09

dalethvav schreef:https://nos.nl/artikel/2230056-eu-holocaust-opmerking-palestijnse-leider-abbas-onaanvaardbaar.html
Valt dit dan nog binnen een context te plaatsen dan?

Nog steeds te weinig context. In het zeer korte videofragmenten haalt hij aan dat het ook kwam door hun maatschappelijke positie en beroepen. Daar zit zeker een kern van waarheid in.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 02 mei 2018 19:28

dalethvav schreef:https://nos.nl/artikel/2230056-eu-holocaust-opmerking-palestijnse-leider-abbas-onaanvaardbaar.html
Valt dit dan nog binnen een context te plaatsen dan?

Yoshi schreef:Nog steeds te weinig context. In het zeer korte videofragmenten haalt hij aan dat het ook kwam door hun maatschappelijke positie en beroepen. Daar zit zeker een kern van waarheid in.

Huh ?? :roll: :roll: :roll:
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 03 mei 2018 09:01

dalethvav schreef:Huh ?? :roll: :roll: :roll:

Ik heb nog steeds niet de hele video kunnen vinden. Wel denk ik dat Abbas het verkeerd ziet. Het is namelijk niet iemands schuld dat die bijvoorbeeld een goede baan heeft, financieel succes heeft of een goed stel hersens. Maar het kan wel bijdragen aan de haat die er tegen je is. Zoals tijdens de Franse revolutie ook werd ‘afgerekend’ met de adel terwijl veruit de meesten nooit kwaad gedaan hadden maar slachtoffer waren van hun maatschappelijk hoge positie.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 03 mei 2018 09:16

Yoshi schreef:Ik heb nog steeds niet de hele video kunnen vinden. Wel denk ik dat Abbas het verkeerd ziet. Het is namelijk niet iemands schuld dat die bijvoorbeeld een goede baan heeft, financieel succes heeft of een goed stel hersens. Maar het kan wel bijdragen aan de haat die er tegen je is. Zoals tijdens de Franse revolutie ook werd ‘afgerekend’ met de adel terwijl veruit de meesten nooit kwaad gedaan hadden maar slachtoffer waren van hun maatschappelijk hoge positie.

Twee stukjes historische context van Abbas leugenachtige en dubbele tong.
https://brabosh.com/2017/02/08/pqpct-e8a/
https://www.volkskrant.nl/buitenland/ab ... ~a3642591/
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten