Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 15 dec 2017 14:50

rotterdam citeert:
De kerken moeten ook rekening houden met onze zusters en broeders christen Palestijnen.
Of wilt u deze geloofsgenoten gewoon buiten beschouwing laten ?


Nobel streven, van die minderheidsgroep heeft Israël het minste last, zij zijn over het algemeen zeer loyaal. Zij worden zeer zwaar onderdrukt door hun mede palestijnen en hebben het zeer zwaar. Het gaat hier om de andere groep die zich palestijn noemt, die verzieken het voor de christenen onder hen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 15 dec 2017 15:02

Jesaja40 schreef:De situatie in Israël wordt er niet beter op als de buitenstaander zich gaat bemoeien met onze zaken.

Gezien uw naam, moedertaal en nationaliteit (hoewel ik dat laatste slechts kan vermoeden) bent u Nederlandser dan ondergetekende.
Daarmee bent ook u buitenstaander. Lachwekkend dat u het over "onze" zaken hebt, als Nederlander zijnde, in een zin die ageert tegen bemoeienis van buitenaf.
Voelt uzelf ook niet aan dat dit lichtelijk hypocriet overkomt?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 15 dec 2017 15:06

Jesaja40 schreef:Kijkt men naar de etnische afkomst dan is de palestijn alleen maar een verzamelnaam van mensen die uit diverse omliggende landen komen en om zeer veel uiteenlopende redenen zich wilden vestigen in een democratische rechtstaat. Daar had men geen last van dictatuur van hu eigen thuisland. Uit deze groep zijn slechte leiders naar voren gekomen die slechts een belang hadden: snel rijk worden. Die leiders waren een spreekbuis van de verzamelde palestijnen die niet wezen naar hun leiders maar naar het gastland waar zij vertoeven.

Kijkt men naar de etnische afkomst dan is de jood alleen maar een verzamelnaam van mensen die uit diverse landen komen en om zeer veel uiteenlopende redenen zich wilden vestigen in een eigen staat.
Het verschil is niet zo groot.
Feit is dat er voor 1948 mensen woonden die nooit om de staat Israel gevraagd hebben.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor rotterdam » 15 dec 2017 15:38

Arco schreef: Een 'palestijns' paspoort, met (naar gelang de mate van het afzweren van terrorisme) steeds ruimere toegang tot Israël.

Ik ken mensen die wonen in een nederzetting, maar zijn daar niet gaan wonen vanwege subsidies of lage huur. Dat kan voorkomen, maar het is geen vaste prik. Maar even ter overweging: waarom is dat prikkeldraad daar?


Een Palestijns paspoort uitgegeven door de republiek Israël. :mrgreen:

Als jij een huis gaat bouwen zonder mijn toestemming in mijn tuin raad ik je aan om de prikkeldraadversperring driedubbel te maken.

Ben je er wel eens geweest ? Nou dan, ik wel - ik vind het een belachelijke vertoning, een democratisch land onwaardig.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor rotterdam » 15 dec 2017 15:43

Jesaja40 schreef:Nobel streven, van die minderheidsgroep heeft Israël het minste last, zij zijn over het algemeen zeer loyaal. Zij worden zeer zwaar onderdrukt door hun mede palestijnen en hebben het zeer zwaar. Het gaat hier om de andere groep die zich palestijn noemt, die verzieken het voor de christenen onder hen.


Moeilijk he - antwoord geven op een vraag - het gaat mij niet of Israël last van iemand zou hebben. (Is dat de norm hiervoor ?)
Deze mensen zijn 100% christen en ook 100% Palestijn.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor rotterdam » 15 dec 2017 15:48

StillAwake schreef:Kijkt men naar de etnische afkomst dan is de jood alleen maar een verzamelnaam van mensen die uit diverse landen komen en om zeer veel uiteenlopende redenen zich wilden vestigen in een eigen staat.
Het verschil is niet zo groot.
Feit is dat er voor 1948 mensen woonden die nooit om de staat Israel gevraagd hebben.


Daarbij, het merendeel van de Israelis is atheïst en toch noemt men zichzelf Jood.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 15 dec 2017 16:37

StillAwake cieteert:
Voelt uzelf ook niet aan dat dit lichtelijk hypocriet overkomt?


Nee, gelukkig niet, als Jood kom ik op voor mijn volksgenoten.
Daarvoor hoef je niet in Israël te wonen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 15 dec 2017 16:51

StillAwake citeert:
Kijkt men naar de etnische afkomst dan is de jood alleen maar een verzamelnaam van mensen die uit diverse landen komen en om zeer veel uiteenlopende redenen zich wilden vestigen in een eigen staat.


Wat zou de reden kunnen zijn dat wij ons alleen maar thuis voelen in Israël? Daar kunnen wij vrij over straat lopen. Hier in Nederland kan dat bijna niet meer.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 15 dec 2017 17:00

rotterdam schreef:Als jij een huis gaat bouwen zonder mijn toestemming in mijn tuin raad ik je aan om de prikkeldraadversperring driedubbel te maken.

Ben je er wel eens geweest ? Nou dan, ik wel - ik vind het een belachelijke vertoning, een democratisch land onwaardig.


Als jij zou kunnen aantonen dat die tuin van jou is, zou ik inderdaad maatregelen moeten nemen om mijzelf te beschermen.

Ja, ik ben er wel eens geweest. Het is natuurlijk jammer dat het nodig is om je met een muur, hek en prikkeldraad te moeten beschermen. Niet vergeten dat Europa dat ook zo doet, zie de hekwerken rondom de Spaanse enclaves, Hongarije, etc.
Afbeelding
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor rotterdam » 15 dec 2017 18:31

Jesaja40 schreef:Wat zou de reden kunnen zijn dat wij ons alleen maar thuis voelen in Israël? Daar kunnen wij vrij over straat lopen. Hier in Nederland kan dat bijna niet meer.


Nu maakt u toch een grapje neem ik aan, u kunt in Israël veiliger over straat lopen dan in Nederland ?

Misschien een beetje domme vraag maar waarom gaat u niet in Israël wonen ?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor rotterdam » 15 dec 2017 18:34

Arco schreef:Als jij zou kunnen aantonen dat die tuin van jou is, zou ik inderdaad maatregelen moeten nemen om mijzelf te beschermen.



Resolutie 2334 Veiligheidsraad Verenigde Naties

Bij de ondertekening van de Oslo-akkoorden met de Palestijnen zei Rabin : "Van nu af aan komen ons zorgeloze dagen tegemoet en nachten zonder angst. Ons leven gaat aangrijpend veranderen. In het verschiet liggen goed buurschap, het einde van het dodenleed dat onze huizen aandoet en het einde van de oorlogen. Laat de zon rijzen!".
Maar ja, zulke mensen worden vermoord.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 15 dec 2017 19:41

rotterdam haalt aan:
Resolutie 2334 Veiligheidsraad Verenigde Naties

Bij de ondertekening van de Oslo-akkoorden met de Palestijnen zei Rabin : "Van nu af aan komen ons zorgeloze dagen tegemoet en nachten zonder angst. Ons leven gaat aangrijpend veranderen. In het verschiet liggen goed buurschap, het einde van het dodenleed dat onze huizen aandoet en het einde van de oorlogen. Laat de zon rijzen!".
Maar ja, zulke mensen worden vermoord.


Er volgden nog vele tienduizenden rakketten van de palestijnse zijde.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Veendam » 16 dec 2017 08:06

Over vermoorden gesproken:
Erdogan maakt daar een opmerking over welke hier in het Engels staat:
During the speech, Erdogan claimed “whoever thinks they own Jerusalem knows very well, that tomorrow they won’t even be able to hide behind trees”.

Dit is de verklaring van wat hij zei:
So what did the Turkish Sultan mean? And why is it a threat to killing Jews? It’s important that we all understand the hidden meaning behind this expression.
Notice the last part of the sentence: they won’t be able to hide behind trees. This text is not trivial and is chosen carefully. This is the text that was taken from the Hadith (the oral Quran), and he is referring to the killing of Jews during the times of Muhammad.
This is the full part of the text, translated into English:
“Judgment day will not come until you fight and kill them. The Jews are hiding behind stones and trees, but the stones and trees will be called: “O Muslim, o servant of Allah, there is a Jew behind me come and kill him!”
Turkey- from an ally to a soon enemy of Israel! These are the days of Ezekiel!

(overgenomen uit mijn email van Amir Tsarfati van BeholdIsraël.org)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 17 dec 2017 23:15

Als het gaat om lompheid en contraproductiviteit doen Trump en Erdoclown niet voor elkaar onder. Het is echt ongekend, dat een conflict, dat tot nu toe alleen maar verliezers kent, door dergelijke politiek puin wordt misbruikt om vooral in eigen land populair te blijven.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 18 dec 2017 15:21

"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten