Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 03 dec 2014 16:22

Steeds meer Europese landen gaan "palestina" erkennen als staat, al dan niet bindend:

Frankrijk

België

In Israël komen er nieuwe verkiezingen:

Ministers ontslagen

Verkiezingen 17 maart a.s.

En de VN (verenigd niets) gaat door met eenzijdige discriminatie van Israël:

Aanval op Israëlische kernwapens
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 08 dec 2014 09:47

Volgens Israëlische en Syrische bronnen heeft de Israëlische luchtmacht een serie bombardementen uitgevoerd in de omgeving van Damascus. Volgens sommigen was het doel van deze bombardementen geavanceerde luchtraketten die door Rusland zouden zijn geleverd.
Bron
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 08 dec 2014 09:55

Andere bronnen spreken van Iran als toeleverancier.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 18 jan 2015 19:42

Israël heeft vandaag 5 Hezbollah strijders in Syrië gedood en mogelijk ook 6 Iraniërs in een aanval door een gevechtshelikopter. Hezbollah zou nu bezig zijn om zich te mobiliseren.
Oorlog tussen Hezbollah en Israël is sinds 2006 nog niet zo dichtbij geweest. Laten we hopen dat het niet zover komt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jan » 18 jan 2015 21:11

Waarom maken jullie je eigenlijk zo druk om wat de Joden doen of wat er daar zoal gebeurd. Zelfs Mohamed weet nog te vertellen dat het niet meer om de Bijbelse Israëlieten gaat. Ik citeer:

mohamed schreef:Tegenwoordig betekent joods zijn iets heel anders als in de eerste eeuw, de definitie die je krijgt is zelfs afhankelijk van wie je vraagt. Voor orthodoxen betekent jood zijn dat je moeder jodin was ten tijde van je geboorte. Dat mag dus ook een Afrikaanse vrouw zijn die zich tot het jodendom bekeerd heeft voordat ze moeder werd. Kortom, jood zijn heeft anno nu niets van doen met een nakomeling van David zijn in fysieke zin. Wat zij geloven is dat ze een nakomeling van David worden door hun geloof, zoals christenen geloven dat ze een nakomeling van Izak zijn door hun geloof.

Zo, daar heb je een inhoudelijke reactie. ;)

Een leuke vraag voor wijlen Menachem Mendel Schneerson, de bedenker van de huidige definitie van wie joods is, zou zijn geweest: wat als een Afrikaanse vrouw twee zonen baart en zich tussen de twee geboorten in bekeert tot het jodendom? Is dan het ene kind joods en het andere niet? :-oo

Kortom, joods zijn betekent niets, de besnijdenis van het hart is waar het om draait.


God heeft Zijn volk wel bewaard. Maar je gaat de meesten niet vinden in het oude land Israël waar nu de talmoedisten wonen. Het is alleen in naam nog gelijk aan het Israël zoals we lezen in de Bijbel.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

mohamed

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor mohamed » 18 jan 2015 22:57

Zelfs Jan zou kunnen weten dat je je niet laatdunkend hoort uit te laten over wijsgeren, inzonderheid degenen die je onderschrijft en citeert.

mohamed

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor mohamed » 18 jan 2015 23:00

elbert schreef:Israël heeft vandaag 5 Hezbollah strijders in Syrië gedood en mogelijk ook 6 Iraniërs in een aanval door een gevechtshelikopter. Hezbollah zou nu bezig zijn om zich te mobiliseren.
Oorlog tussen Hezbollah en Israël is sinds 2006 nog niet zo dichtbij geweest. Laten we hopen dat het niet zover komt.

Erg toevallig net nu met die cartoon hype.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 19 jan 2015 14:39

Generaal Iran gedood bij aanval Israel: Generaal gedood
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 28 jan 2015 10:37

"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 28 jan 2015 12:32

Het lijkt erop dat Hezbollah begonnen is aan een aanval om de dood van zijn strijders plus een Iraanse generaal te wreken. Een Israëlisch voertuig zou zijn geraakt door een antitankraket in het noorden bij de grens met Libanon. Er zijn 2 gedode Israëlische soldaten, 1 gedode Spaanse UNIFIL soldaat en een aantal gewonden. Zie bron.
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

mohamed

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor mohamed » 28 jan 2015 16:20

Het gaat lekker daar! :-&

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 30 jan 2015 12:11

Geen van beide partijen is gebaat bij een escalatie. Ik denk dat het hier wel een beetje bij blijft.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 04 feb 2015 12:40

Hoe onpartijdig is de UNHCR t.a.v. Israël?

Schabas, het hoofd van de UNHCR commissie die onderzoek deed naar de afgelopen Gaza-oorlog, is gisteren afgetreden (nos.nl).
Dit na beschuldigingen dat hij in 2012 door de PLO is betaald voor het schrijven van juridische rapporten ten behoeve van de PLO.
Ondanks dat de "onpartijdige" UNHCR op de hoogte was van zijn dubieuze voorkeuren werd hij toch hoofd van de commissie.
Wie is die Canadese jurist Schabas eigenlijk? Hieronder een korte bloemlezing over Schabas (Israël Today):

“Het liefst zag ik Netanyahu in de beklaagdenbank van het Internationaal Strafhof,” zegt hij tijdens Russell Tribunal on Palestine te New York (2013) in een video.

Schabas ondersteunde een conferentie van het ‘Centrum voor Mensenrechten en Culturele Diversiteit’ in Iran. Dit centrum beschuldigde Israël van ‘apartheidsbeleid’ en heeft nauwe banden met het Iraanse regime, destijds nog onder leiding van Mahmoud Ahmedinejad – een verklaard tegenstander van het bestaan van Israël, maar volgens Schabas slechts een ‘provocatieve politicus’ (2011).

Schabas nam actief deel aan het pro-Palestina ‘tribunaal’, dat volgens Richard Goldstone (zie verderop) in een artikel in de New York Times bestond uit ‘critici wiens harde denkbeelden over Israël algemeen bekend zijn’. (2011).

In een Juridisch tijdschrift schreef hij dat Netanyahu ‘waarschijnlijk de grootste bedreiging vormt voor het voortbestaan van Israël’. (2010).

In een interview met het Griekse tijdschrift Intellectum vraagt Schabas: “Waarom gaan we achter de president van Soedan aan over Darfur, maar niet achter de president van Israël (Shimon Peres) over Gaza?” (2011).

Nu kun je natuurlijk ook van Israël Today beweren dat dit geen onpartijdig blad is.
Echter, de informatie van Israël Today is echter allemaal te verifiëren via de UN Watch website.

Door, met de voorkennis die de UNHCR had over Schabas en het uiteindelijke aftreden van Schabas voordat het rapport verschijnt, zet de UNHCR zich ondertussen aardig te kakken en kan het rapport bijvoorbaat als ongeloofwaardig en waardeloos naar de prullenbak verwezen worden. Wel weer jammer dan van onze belastingcenten die in dat onderzoek en dat rapport gestopt zijn.

Zo gaat dat bij onpartijdige VN-organisaties.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 27 feb 2015 09:58

Afgelopen week werd melding gemaakt dat Israël Gaza onder water had gezet, door dammen open te zetten. Vooral op twitter en door Al Jazeera werd hiervan melding gemaakt. Het is natuurlijk wel zo dat een overstroming ernstig is, zo heeft de VN de noodtoestand uitgeroepen.

Maar er zijn helemaal geen dammen in het zuiden van Israël die Gaza onder water kunnen zetten:
http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2014/11/un-declares-emergency-gaza-over-floods-2014112801026355872.html
en
http://rt.com/news/234611-israel-dam-floodgates-gaza/

Toch zijn er mensen die dit blijven verkondigen:
http://www.krapuul.nl/overig/nieuws/1249115/overstroming-in-gaza-doordat-israel-dammen-open-zet/
http://abu-pessoptimist.blogspot.nl/2015/02/overstromingen-in-gaza-doordat-israel.html

Gelukkig heeft Al Jazeera hun artikel ingetrokken:
http://www.aljazeera.com/news/2015/02/gazans-flee-floods-caused-israel-dams-opening-150222115950849.html
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

mohamed

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor mohamed » 27 feb 2015 11:03

Dat is dus het bewijs dat de claims van Israel over Al Jazeera niet waar zijn.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten