Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Veendam » 24 jul 2018 13:54

IDF schiet twee patriot raketten af en haalt vliegtuig van leger Syrië neer in Israël nabij Golan Hoogte.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 24 jul 2018 16:06

Katlheen schreef:Maar wat is dan nu concreet de oplossing.

Maak maar een opzetje, ik ben benieuwd.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Katlheen » 24 jul 2018 17:00

Nee, ik vraag het jullie. Ik lees het nodige aan kritiek. Als je kritiek hebt moet je ook een alternatief hebben, dus wat zou in jullie ogen dan wel de oplossing zijn?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 24 jul 2018 17:06

Katlheen schreef:Nee, ik vraag het jullie. Ik lees het nodige aan kritiek. Als je kritiek hebt moet je ook een alternatief hebben, dus wat zou in jullie ogen dan wel de oplossing zijn?

Moet, men moet schijnbaar nogal wat als men het in hun hoofd haalt om schandalige misstanden aan de kaak te stellen indien het Israël betreft. Vanwaar je verering van de staat Israël?

Mijn oplossing zou geen kant en klare zijn, want die is er niet door wederzijdse haat. Laten ze klein beginnen en een stappenplan ontwikkelen voor de komende 100 jaar. Te beginnen met gedeelde verantwoordelijkheid over Jeruzalem wat voor beide partijen de hoofdstad is. Normaliseren van de betrekkingen en ontwapening van milities, stoppen met nederzettingen en de huidige niet uitbreiden. Dat lijkt me al genoeg om de komende 20 jaar naar toe te werken.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Katlheen » 24 jul 2018 18:02

Schandalige misstanden. Ok, en de misstanden aan de andere kant? Daar hoor ik namelijk zo weinig over.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 24 jul 2018 18:09

Katlheen schreef:Schandalige misstanden. Ok, en de misstanden aan de andere kant? Daar hoor ik namelijk zo weinig over.

Ik wil ze gerust benoemen hoor. Maar aangezien 80% hier ongezonde adoratie heeft voor het huidige Israël komen die ruimschoots aan bod.
Reageren op de rest zou overigens ook gewoon netjes zijn. Alternatieven aandragen is ook prima.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 25 jul 2018 07:42

Yoshi schreef:Ik wil ze gerust benoemen hoor. Maar aangezien 80% hier ongezonde adoratie heeft voor het huidige Israël komen die ruimschoots aan bod.
Reageren op de rest zou overigens ook gewoon netjes zijn. Alternatieven aandragen is ook prima.


Dat is wel heel simpel. Nee, het ligt niet aan de eigen beweringen, maar omdat die anderen anders denken, ben jij ineens het slachtoffer, de underdog? Ach, als dit je niveau is, dan hoef je geen sympathie van mij te verwachten.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 25 jul 2018 09:20

Katlheen schreef:Goed, over en weer gehak over de staat Israël en de vreselijke genocide die ze plegen op de vredelievende Palestijnen en de buurlanden om Israël heen.

Maar wat is dan nu concreet de oplossing. Wat moet Israël opgeven om geaccepteerd te worden. Tot waar kunnen we de Joodse entiteit accepteren? En vooral, waar hebben de Palestijnen wel recht op? Hoe moeten de lijnen definitief gaan lopen in het Midden Oosten? Hebben christenen recht om in het Midden Oosten (lees Israël en omgeving) te wonen? En waarom dan?

Nu gewoon eens concreet antwoorden, lijnen uitzetten (grenzen) en duidelijk maken wie waar mag wonen en welk geloof is toegelaten? (dat gesodemieter met geloof heeft nog niets goed gebracht daar).

De situatie zoals die nu is, komt niet uit de lucht vallen. Die heeft een historische context. De vraag waar wellicht mee begonnen zou kunnen worden is: "Welk historisch moment kies je als uitgangspunt om tot een concrete oplossing te komen?" Misschien blijkt dat al moeilijkheden genoeg op te leveren.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 25 jul 2018 16:06

Arco schreef:Dat is wel heel simpel. Nee, het ligt niet aan de eigen beweringen, maar omdat die anderen anders denken, ben jij ineens het slachtoffer, de underdog? Ach, als dit je niveau is, dan hoef je geen sympathie van mij te verwachten.

Ik geef slechts aan dat ik nuancering in het topic breng. Dat jij dat op deze manier interpreteert zegt meer over jou. Ik zit overigens niet op je sympathie te wachten.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 28 jul 2018 11:01

Iemand enige nuancering mbt dit nieuwsbericht; http://frontpage.fok.nl/nieuws/799879/1 ... stijn.html

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor hans0166 » 28 jul 2018 11:11

Yoshi schreef:Iemand enige nuancering mbt dit nieuwsbericht; http://frontpage.fok.nl/nieuws/799879/1 ... stijn.html


een grote egalisatie machine over dat land, inclusief jeruzalem,
in 2een delen en ieder aan een kant.
In het midden een muur van Trump, betaald door de mexicanen.
opgelost.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Geytenbeekje » 28 jul 2018 12:02

hans0166 schreef:een grote egalisatie machine over dat land, inclusief jeruzalem,
in 2een delen en ieder aan een kant.
In het midden een muur van Trump, betaald door de mexicanen.
opgelost.


Waarom door mexicanen?
Waarom die haat tegen de mexicanen '?

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor hans0166 » 28 jul 2018 16:41

Geytenbeekje schreef:Waarom door mexicanen?
Waarom die haat tegen de mexicanen '?


??

ik denk dat je een beetje recente geschiedenis gemist hebt.

Het stukje "een muur van Trump" behoort erbij, niet zomaar iets los maken van context.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 31 jul 2018 11:52

Yoshi schreef: Te beginnen met gedeelde verantwoordelijkheid over Jeruzalem wat voor beide partijen de hoofdstad is.

God heeft Jeruzalem Zelf uitverkoren om hoofdstad te zijn van de Israëlieten. En de berg Sion tot Zijn woonstede. Jeruzalem wordt wel Sion genoemd en ligt op een heuvel, de berg Sion.

Je strijdt tegen God als je deze hoofdstad wilt opdelen.
Besef je dat wel?

Rondom Jeruzalem zijn bergen; alzo is de Heere rondom Zijn volk, van nu aan tot in der eeuwigheid. Psalm 125:2.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 31 jul 2018 15:47

Johan100 schreef:God heeft Jeruzalem Zelf uitverkoren om hoofdstad te zijn van de Israëlieten.

Dat is helemaal prima. Van mij mag Jeruzalem de hoofdstad zijn van Israël.
Ongetwijfeld zullen de Palestijnen van mening zijn dat Jeruzalem hen door Allah is toegezegd.
Daarom kunnen ze ook beter of de stad opdelen in 2 delen. Of er samenwerken in een status aparte.
Je strijdt tegen God als je deze hoofdstad wilt opdelen.
Besef je dat wel?

Apennootjes, extremistische. Aan extremisme (vanuit welke hoek dan ook) heb ik geen boodschap.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten