Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor hans0166 » 23 jul 2018 06:34

Jesaja40 schreef:Ongevraagd advies: Op uw financiële steun zit Israël echt niet te wachten.


idem..
en naast jouw zeer welkome aanvulling, ik ben een van de velen die producten uit dat land zoveel mogelijk vermijd. Of het nou Gaza betreft of de Zionistische beweging... moorden doen ze maar met hun eigen geld.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 23 jul 2018 06:37

hans0166 schreef:idem..
en naast jouw zeer welkome aanvulling, ik ben een van de velen die producten uit dat land zoveel mogelijk vermijd. Of het nou Gaza betreft of de Zionistische beweging... moorden doen ze maar met hun eigen geld.

Zitten daar gangbare producten bij die de gemiddelde Nederlander wekelijks in zijn boodschappenkar doet?

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor hans0166 » 23 jul 2018 06:42

Yoshi schreef:Zitten daar gangbare producten bij die de gemiddelde Nederlander wekelijks in zijn boodschappenkar doet?


ja die ook.. het is zowieso natuurlijk al milieu technische onzin om in deze tijd van het jaar boontjes en groente/fruit uit die zandbak hier naar het westen te laten vliegen...
Ik vermijd zoveel mogelijk alle producten met herkomst uit dat land.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 23 jul 2018 06:45

hans0166 schreef:ja die ook.. het is zowieso natuurlijk al milieu technische onzin om in deze tijd van het jaar boontjes en groente/fruit uit die zandbak hier naar het westen te laten vliegen...
Ik vermijd zoveel mogelijk alle producten met herkomst uit dat land.

Maar buiten wat groente en fruit?

Heb al een lijstje gevonden. Zitten geen producten tussen die ik gebruik. Zal iets beter opletten met groente en fruit. Liever koop ik Nederlandse waar en seizoensgebonden.

mohamed

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor mohamed » 23 jul 2018 08:34

Yoshi schreef:Zitten daar gangbare producten bij die de gemiddelde Nederlander wekelijks in zijn boodschappenkar doet?

Ja, je kan het beste letten op het land van herkomst dat op het etiket staat en streepjescode 729 vermijden.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor hans0166 » 23 jul 2018 08:46

Yoshi schreef:Maar buiten wat groente en fruit?
Liever koop ik Nederlandse waar en seizoensgebonden.


Er zijn niet zoveel producten die ik echt moet vermijden, het meeste gebruik ik niet.
En zoals je ziet zijn het meeste landbouwproducten.

tomaten, aardappelen bloemen... tja die hebben we echt nodig uit die, en andere, gebieden, die kweken we zelf nérgens.... [sarc off]
dat rondrijden met dat soort zaken over heel de wereld heb ik nog nooit kunnen begrijpen,anders dan zakken vullen.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 23 jul 2018 09:08

mohamed schreef:Ja, je kan het beste letten op het land van herkomst dat op het etiket staat en streepjescode 729 vermijden.

"Kauft nicht bei Juden." Waar heb ik dat eerder gelezen?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 23 jul 2018 09:14

dalethvav schreef:"Kauft nicht bei Juden." Waar heb ik dat eerder gelezen?

Jouw verering van een staat hebben we ook al eerder gezien. In dezelfde tijdsperiode.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 23 jul 2018 09:19

Dalethvav schreef:"Kauft nicht bei Juden." Waar heb ik dat eerder gelezen?

Yoshi schreef:Jouw verering van een staat hebben we ook al eerder gezien. In dezelfde tijdsperiode.

Mag ik zo vrij zijn je te vragen dit uit te leggen? Onderbouwing? argumentatie? Vooral dat van "In dezelfde tijdsperiode" vraag om enige uitleg.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 23 jul 2018 09:32

dalethvav schreef:Mag ik zo vrij zijn je te vragen dit uit te leggen? Onderbouwing? argumentatie? Vooral dat van "In dezelfde tijdsperiode" vraag om enige uitleg.

Jij doelt op de periode nazi Duitsland. Jouw adoratie voor de moderne staat Israël toont gelijkenis met de blinde adoratie die de Duitsers hadden voor hun staat, zeker in de periode van voor de 2e wereldoorlog. Ook daar werden alle tekortkomingen goedgepraat en weggemoffeld. Ook daar werd een kritisch geluid niet gewaardeerd en monddood gemaakt (net zoals jij met je nazi vergelijking tracht te doen).
Laatst gewijzigd door Yoshi op 23 jul 2018 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor hans0166 » 23 jul 2018 09:57

dalethvav schreef:"Kauft nicht bei Juden." Waar heb ik dat eerder gelezen?


ieder niet jood zou het cidi of andere organisatie aan z'n broek hebben met zo'n vergelijking, maar je mag het hebben hoor... je bewijst zelf je gelijk ermee. Verspilde energie om met een "pro" in gesprek te gaan zonder Godwinnetje.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 23 jul 2018 11:30

Voor allen die geen Israëlproducten willen kopen, vanwege de vermeende bezetting en onderdrukking van een volk dat tot voor kort niet bestond, de volgende vragen:

- Kopen jullie ook geen producten uit Marokko? Marokko bezet de Westelijke Sahara.
- Kopen jullie ook geen producten uit Turkije? Na een Turkse interventie op Cyprus werd de Turkse Republiek Noord-Cyprus (TRNC) opgericht. Resolutie 541 van de Veiligheidsraad van de VN (1983) verklaarde dit onwettig.
- Kopen jullie ook geen producten uit China? China bezet Tibet, bij opstanden in 1989 tegen het Chinese bewind zijn ca. 400 doden gevallen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 23 jul 2018 11:34

Voor zover ik weet koop ik idd niets uit Marokko. In het verleden kocht ik wel spijkerbroeken die gemaakt waren in turkije, toen ik dat te weten kwam ben ik overgestapt op een ander merk. China koop ik wel producten van, dat is niet te vermijden. Maar ook daar acht ik het belangrijk dat misstanden aan de kaak worden gesteld en niet zoals bij Israël met de mantel der liefde bedekt worden.

Nina

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Nina » 23 jul 2018 11:51

Jesaja40 schreef:Ongevraagd advies: Op uw financiële steun zit Israël echt niet te wachten.


Toch draagt Paulus er wel toe op: Rom.15:27 'Immers, als de heidenen aan hun (Israel) geestelijke weldaden deel gekregen hebben, zijn zij ook verplicht hen met het stoffelijke te dienen.'

Nina

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Nina » 23 jul 2018 12:02

dalethvav schreef:"Kauft nicht bei Juden." Waar heb ik dat eerder gelezen?


Men is er heel selectief in, men wil geen Israëlische producten, maar we gebruiken wel hun technologie. Bijv. USB stick, de processor van je pc, het 'harnas' waar lammen mee kunnen lopen, druppelirrigatie, veel medicijnen (niet meer gebruiken die medicijnen hoor als je Israel wil pesten!)
Erg principieel is men niet...

Men zegt het te doen om de Palestijnen te steunen, maar men beseft niet dat diezelfde Palestijnen net zo hard meelijden onder deze actie.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten